Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
2
geplaatst: 21 april 2025, 18:07 uur
Bij die andere Scritti Politti hits krijg je monsterscores van mij, maar hier was de liefde meteen over. Fijn verder dat Miles Davis nog een stukje speelt. maar die bijdrage had ook wel door een anonieme studiomuzikant gedaan kunnen worden: 4,7
1
geplaatst: 21 april 2025, 21:11 uur
Murray Head: 6
Lady Gaga - Judas: 4,8
Lady Gaga - Abracadabra: 6,8
Guus Meeuwis: 4
Scritti Politti: 7,5
Lady Gaga - Judas: 4,8
Lady Gaga - Abracadabra: 6,8
Guus Meeuwis: 4
Scritti Politti: 7,5
1
geplaatst: 21 april 2025, 23:04 uur
Mijn jongste zoon is nu twee jaar ouder dan dat ik was toen dit nummer uitkwam (hij is 17), maar zijn reactie is sterk vergelijkbaar met die van mij destijds. Hij wilde een 0 geven, maar omdat hij dat geen echt cijfer vindt, was hij coulant en geeft het een 0,1.
Ik snap hem wel. Ik geef hem zelfs volmondig gelijk. Wat een verschrikkelijke draak van een gedrocht.
Het anonieme toetertje van Miles - die op dat moment ook allesbehalve noemenswaardige muziek maakte en ernstig op retour was (hij had na zijn sabbatical gewoon definitief moeten stoppen) - stelt ook nauwelijks ene reet voor.
2 (omdat ik het minder haat dan Muus Geeuwis)
https://pbs.twimg.com/media/ER0M-PcXkAQ3lCQ.jpg:large
Ik snap hem wel. Ik geef hem zelfs volmondig gelijk. Wat een verschrikkelijke draak van een gedrocht.
Het anonieme toetertje van Miles - die op dat moment ook allesbehalve noemenswaardige muziek maakte en ernstig op retour was (hij had na zijn sabbatical gewoon definitief moeten stoppen) - stelt ook nauwelijks ene reet voor.
2 (omdat ik het minder haat dan Muus Geeuwis)
https://pbs.twimg.com/media/ER0M-PcXkAQ3lCQ.jpg:large
1
geplaatst: 22 april 2025, 00:26 uur
Even bijwerken na een heerlijk paasweekend:
Frank Boeijen Groep - Zwart Wit : 7,5
Murray Head With The Trinidad Singers - Superstar : 8,5
Lady Gaga - Judas : 3
Lady Gaga - Abracadabra : 3
Guus Meeuwis - Geef Mij Je Angst : 8
Scritti Politti & Miles Davis - Oh Patti (Don't Feel Sorry For Loverboy) : 4
Frank Boeijen Groep - Zwart Wit : 7,5
Murray Head With The Trinidad Singers - Superstar : 8,5
Lady Gaga - Judas : 3
Lady Gaga - Abracadabra : 3
Guus Meeuwis - Geef Mij Je Angst : 8
Scritti Politti & Miles Davis - Oh Patti (Don't Feel Sorry For Loverboy) : 4
0
geplaatst: 22 april 2025, 06:53 uur
# 2023 Scritti Politti & Miles Davis - Oh Patti (Don't Feel Sorry For Loverboy): 6,5
0
geplaatst: 22 april 2025, 06:58 uur
Miles Davis kan de meubelen ook niet redden voor Scritti Politti. een bescheiden 6,08 voor Oh Patti (Don't Feel Sorry For Loverboy).
Usher heeft eergisteren mogen optreden tijdens het F1 weekend in Jeddah, Saudi Arabië. Vanaf vanavond staat hij vijf keer in de Ziggo Dome. Onder de titel Past, Present, Future viert Usher zijn 30-jarige carrière met een setlist die, zoals dat heet, zijn volledige muzikale loopbaan omspant.
Usher stond de afgelopen weken ook al 10 keer in de O2 in Londen. Recensies daar spreken van een show die alle grenzen van subtiliteit negeert, maar tegelijk geen seconde verveelt. Hij speelt voor een publiek dat bestaat uit zowel oorspronkelijke fans uit de jaren 90 als een jongere generatie die hem via hun ouders leerde kennen.
De show met meer dan 40 nummers of fragmenten daarvan is een over-the-top mix van glimmende Vegas-glamour, acrobatiek en nostalgie. Usher rolschaatst in een Union Jack-pak over het podium, voert vrouwen in het publiek cocktailkersen en simuleert vrijpartijen met een microfoonstandaard. Muzikaal schakelt hij moeiteloos tussen zijn klassieke R&B-ballads en de meer elektronische pop-R&B uit de jaren 2010.
Usher heeft twintig keer onze Top 40 gehaald. In 2005 met Caught Up. Twintig jaar geleden was Caught Up het vijfde en laatste nummer van het Confessions-album dat als single werd uitgebracht. Het nummer werd geschreven door Ryan Toby, Andre Harris, Vidal Davis en Jason Boyd, en geproduceerd door het duo Dre & Vidal. In de bijbehorende videoclip, geregisseerd door Benny Boom, speelt Usher een man die verstrikt raakt in een reeks chaotische gebeurtenissen nadat hij een vrouw ontmoet. De clip staat bekend om zijn snelle montage en choreografie, waarin Usher's dansvaardigheden centraal staan. Het nummer werd in 2024 gebruikt als openingsnummer van Usher's halftime-show tijdens de Super Bowl in Las Vegas.
In Nederland stond Caught Up in 2005 acht weken in de Top 40 met als hoogste notering de 10e plaats.
# 2124 Usher - Caught Up
Usher heeft eergisteren mogen optreden tijdens het F1 weekend in Jeddah, Saudi Arabië. Vanaf vanavond staat hij vijf keer in de Ziggo Dome. Onder de titel Past, Present, Future viert Usher zijn 30-jarige carrière met een setlist die, zoals dat heet, zijn volledige muzikale loopbaan omspant.
Usher stond de afgelopen weken ook al 10 keer in de O2 in Londen. Recensies daar spreken van een show die alle grenzen van subtiliteit negeert, maar tegelijk geen seconde verveelt. Hij speelt voor een publiek dat bestaat uit zowel oorspronkelijke fans uit de jaren 90 als een jongere generatie die hem via hun ouders leerde kennen.
De show met meer dan 40 nummers of fragmenten daarvan is een over-the-top mix van glimmende Vegas-glamour, acrobatiek en nostalgie. Usher rolschaatst in een Union Jack-pak over het podium, voert vrouwen in het publiek cocktailkersen en simuleert vrijpartijen met een microfoonstandaard. Muzikaal schakelt hij moeiteloos tussen zijn klassieke R&B-ballads en de meer elektronische pop-R&B uit de jaren 2010.
Usher heeft twintig keer onze Top 40 gehaald. In 2005 met Caught Up. Twintig jaar geleden was Caught Up het vijfde en laatste nummer van het Confessions-album dat als single werd uitgebracht. Het nummer werd geschreven door Ryan Toby, Andre Harris, Vidal Davis en Jason Boyd, en geproduceerd door het duo Dre & Vidal. In de bijbehorende videoclip, geregisseerd door Benny Boom, speelt Usher een man die verstrikt raakt in een reeks chaotische gebeurtenissen nadat hij een vrouw ontmoet. De clip staat bekend om zijn snelle montage en choreografie, waarin Usher's dansvaardigheden centraal staan. Het nummer werd in 2024 gebruikt als openingsnummer van Usher's halftime-show tijdens de Super Bowl in Las Vegas.
In Nederland stond Caught Up in 2005 acht weken in de Top 40 met als hoogste notering de 10e plaats.
# 2124 Usher - Caught Up
0
geplaatst: 22 april 2025, 08:14 uur
# 2124 Usher - Caught Up
F1, tien x O2, vijf keer Ziggo: en ik maar denken dat deze gozert een wegwerpartefact uit het verleden was en dat iedereen hem vergeten was. Kleine miscalculatie.
Ik had, terwijl ik luisterde, een tekst geschreven waarin ik hem tot op de grond toe affakkelde (want wat ik van hem ken(de) vond ik verschrikkelijk), maar na drie keer luisteren moet ik toch bekennen dat het nummer wel verdomd catchy in elkaar steekt. Totaal niet mijn smaak, maar in het genre toch smaakvol. Als de wat aanstellerige zangstijl je smaak is...
5,4
F1, tien x O2, vijf keer Ziggo: en ik maar denken dat deze gozert een wegwerpartefact uit het verleden was en dat iedereen hem vergeten was. Kleine miscalculatie.
Ik had, terwijl ik luisterde, een tekst geschreven waarin ik hem tot op de grond toe affakkelde (want wat ik van hem ken(de) vond ik verschrikkelijk), maar na drie keer luisteren moet ik toch bekennen dat het nummer wel verdomd catchy in elkaar steekt. Totaal niet mijn smaak, maar in het genre toch smaakvol. Als de wat aanstellerige zangstijl je smaak is...
5,4
0
geplaatst: 22 april 2025, 09:27 uur
Scritti Politti - 4,5 (met een half puntje bonus voor de toeter van Miles, verder matig nummer)
Usher - 5 (vind zijn oudere hits veel beter)
Usher - 5 (vind zijn oudere hits veel beter)
0
geplaatst: 22 april 2025, 10:03 uur
Usher is eigenlijk best wel goed. Climax en Confessions Part II zijn zelfs heel erg goed,
6.7
6.7
1
geplaatst: 22 april 2025, 18:42 uur
Gefeliciteerd Usher met je 30-jarige carrière. Wel een beetje vreemd dat ik geen idee heb wie je bent of welke hits je hebt gehad. Schijnbaar weinig van blijven hangen. Ik geef overigens wel toe dat ik na Mel & Kim een klein beetje ben afgehaakt qua Top 40.
Usher: 5
Usher: 5
* denotes required fields.