MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

6,5

Vooruit, ik geef hem een halfje extra omdat 'ie zo lekker samengaat met het zonnetje dat hier nu naar binnen schijnt.

Genretopper die totaal kapot gedraaid en ergerlijk overused is. Hoe moet je dan quoteren? Van enthousiast dat die voorbij kwam destijds naar OH GOD NO, NOOOO!

5.5

4,9

Muziek voor een te duur fusionrestaurant in een zielloos gegentrificeerde buurt

2

Pitbull Feat. Chris Brown - Fun : 3,5

The Alan Parsons Project - Don't Answer Me : 8

GEM – Good To Know You : 6

Iron Maiden - Holy Smoke : 5

Lionel Richie - Say You, Say Me (Title Song From White Nights) : 6

Justin Timberlake - Can’t Stop The Feeling! : 5

Ik kom nooit in een fusionrestaurant en heb een bloedhekel aan Justin en loop met een wijde boog om hem en zijn muziek heen. Dus dit nummer is in mijn oren nog allesbehalve doodgedraaid. Ik vind 'em, tot mijn eigen onaangename verrassing, best wel catchy. Veel te gladde productie natuurlijk (strafpunten), maar in de basis verder heel aangenaam. Zag ik ff niet van mezelf aankomen.
En Lev, dat jongetje in die zwembroek, kan verdomd leuk dansen. Al kijk ik het liefst naar Kim Wilde look-alike Sara.
6,8

6,25

Lionel ritchie 6,5
Juatin timberlake 4,5

Altijd een heerlijk trackje gevonden.

9

ArthurDZ schreef:
Muziek voor een te duur fusionrestaurant in een zielloos gegentrificeerde buurt

2

Je bent gek. Dit is tering lekker, net als jordidj1. Toon mij dat restaurant maar! Vergeleken met veel bagger tegenwoordig is dit een verademing geweest. Eén van de beste top 40 hits van de laatste tien jaar.

Johnny Marr schreef:
Altijd een heerlijk trackje gevonden.

9

(quote)

Je bent gek. Dit is tering lekker, net als jordidj1. Toon mij dat restaurant maar! Vergeleken met veel bagger tegenwoordig is dit een verademing geweest. Eén van de beste top 40 hits van de laatste tien jaar.

Nee sorry ik lust deze aalgladde melige zooi echt totaal niet, Justin kan/kon veel beter!

6,6 #zesjescultuur

Tering lekker inderdaad

7

Beetje plakkerig

6,1

Iron Maiden - 4,8
Lionel Richie - 5,3
Justin Timberlake - 3,5

7,1

8.5

4,5

Sting
2

6,5

3:58 Gelukkig, eindelijk afgelopen!
4:00 Hij begint gewoon opnieuw!

K*tplaat!

3

3,0

# 2185 Justin Timberlake - Can't Stop The Feeling!: 6,5

Ik hoop voor Justin Timberlake dat zijn handicap lager is dan zijn score hier. Een genretopper voor een te duur fusionrestaurant en dus scores tussen de 3 en de 9 om (voorlopig) te eindigen op een 5,52 voor Can’t Stop the Feeling! OH GOD NO, NOOOO! Maar ach hij zal er geen traan om laten. Volgens Trouw krijgt zijn Can’t Stop The Feeling van alle songs op de eerste Pinkpop-dag de meeste bijval.

Pinkpop 2024 kreeg weinig handen op elkaar. Het was gewoon niet de beste editie, zei Pinkpop-boeker Jarn van Strijen. Headliners stelden teleur, verrassingen bleven uit en de programmering werd als risicomijdend beoordeeld. Ook de kaartverkoop stelde teleur. Op vrijdag en zaterdag waren er 40.000 bezoekers alleen de zondag was uitverkocht met 70.000 bezoekers. Voor 2025 kondigde de organisatie aan het roer deels om te gooien. Is dat gelukt? De ticketverkoop liep niet zoals ze moest lopen en de ene na de andere artiest moest afzeggen. Op doorverkoopplatforms werden donderdag tickets aangeboden enkele tientjes onder de oorspronkelijke prijs.

Welke artiesten hadden voor de verkoop moeten zorgen? Naast de enigszins gedateerde headliner van gisteren, Justin Timberlake, is de topact van vandaag Olivia Rodrigo. Dat is een naam met een grote fanbase maar niet erg uniek. Ze staat werkelijk op alle mogelijke festivals: Rock Werchter; Roskilde; Glastonbury; Lollapalooza Parijs en ga zo maar door. En vandaag ook op de poster: Cypress Hill. Die hun grootste hits hadden toen de fans van Rodrigo nog niet geboren waren.

De groep uit South Gate, Californië, ontstond eind jaren tachtig en bestaat uit B-Real, Sen Dog, DJ Muggs en percussionist Eric Bobo. Ze combineren hiphop met invloeden uit rock, funk, jazz en soul, en stonden als eerste latino-rapgroep op multi-platina niveau. Ook hun betrokkenheid bij de legalisering van cannabis is een terugkerend thema in hun werk.

In 2000 verscheen de dubbele A-kant (Rap) Superstar / (Rock) Superstar, afkomstig van het album Skull & Bones. Dat album bestond uit twee schijven: een met hiphop en een met rockgeoriënteerde nummers. Sony drong aan op het toevoegen van gitaren aan de productie, wat resulteerde in een aparte rockversie. Voor de intro van (Rock) Superstar werd Chino Moreno van Deftones gevraagd. De nummers werden ook afzonderlijk uitgebracht op hiphop- en rockzenders en kregen ieder een eigen videoclip. Beide nummers kregen een eigen videoclip, opgebouwd rond dezelfde verhaallijn: een man vindt een ticket, betreedt een funhouse en ervaart daar de wisselvallige realiteit van roem. Gastrollen zijn er onder andere voor Eminem, Noreaga, Everlast en Nadja Peulen van Coal Chamber.

In 1996 verscheen een aflevering van The Simpsons waarin Cypress Hill, onder invloed van cannabis, per ongeluk samenwerkt met het London Symphony Orchestra. In 2024 werd deze scène werkelijkheid. De groep trad daadwerkelijk op met het orkest in de Royal Albert Hall, met nieuwe arrangementen van onder meer Insane in The Brain en I Wanna Get High. B-Real bedankte The Simpsons publiekelijk: zonder die aflevering, zei hij, was het idee waarschijnlijk nooit serieus besproken.

In Nederland kwam (Rap) Superstar / (Rock) Superstar als één package in de Top 40. In april 2000 stond (Rap) Superstar / (Rock) Superstar vijf weken genoteerd en bereikte de 25ste positie. Het is de enige hit van Cypress Hill in de Top 40. Live spelen ze (Rock) Superstar regelmatig (inmiddels 306 keer) en (Rap) Superstar vrijwel nooit (slechts 6 keer).

We beoordelen de package. Dus laten we zeggen geef je punt voor je favoriete versie.

# 2186 Cypres Hill - (Rap) Superstar // (Rock) Superstar

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.