MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Ach .. blijft best grappig: 7

4.3

Technohead 6

Golden Earring-When the lady smiles 6

7,4

Het origineel is nog wat vetter, maar ook de befaamde Flamman & Abraxas remix is vermakelijk.

7.3

Jody Bernal - Que Si Que No - 4
Goedkope trash, deel I

Technohead - I Wanna Be a Hippy - 4
Goedkope trash, deel II

Ik vermoed dat alle Top40 songs, die enigszins de moeite waard zijn, inmiddels al voorbij zijn gekomen.

Rodajc
Ik vermoed dat alle Top40 songs, die enigszins de moeite waard zijn, inmiddels al voorbij zijn gekomen.
Nee nog lang niet, er is nog veel moois te vinden, er zijn nog honderden nummers die van ons zeker een 7 plus score gaan halen. Maar de grote hits zijn zeker ook onderdeel van Ooit in de Top 40. Sowieso laat ik alle nummers uit de 60 jaar top 10'en voorbij komen en dan zie je ook dat de cijfers sterk uiteenlopen. Technohead krijgt bijvoorbeeld voorlopig van de helft van de stemmers een (ruime) voldoende.

Dit nummer en de maffe clip brengen véééél jeugdherinneringen naar boven. Tegenwoordig luister ik er uiteraard nauwelijks meer naar, maar als hij 1 a 2 keer per jaar voorbij komt, gaat het volume toch echt even flink omhoog! Daar schaam ik me niet voor en ook niet voor het hoge cijfer

8

Was eigenlijk de band Greater Than One, en wie stemt er nou weer op hun platen? Die zijn overigens nog iets beter dan deze happy gabber. De vrouwelijke helft van het duo overleed vlak na/tijdens deze hit. Op een gegeven werden al die Top 40 gabber plaatjes wel een beetje flauw. Vooruit: 6,3

5,5

Technohead: 3

# 2229 Technohead - I Wanna Be A Hippy: 5,0

De jeugdherinneringen bij de happy gabber van Technohead zorgen nog net voor een voldoende. Een 5,55 voor I Wanna Be A Hippy.

En door naar de nummer 1 van week 30 van 2005. Akon bracht in 2004 zijn debuutalbum Trouble uit. De eerste single die daarvan werd uitgebracht was Locked Up, een nummer dat voortkwam uit zijn eigen ervaringen met detentie, nadat hij drie jaar in de gevangenis had doorgebracht vanwege autodiefstallen. Locked Up werd bewust als eerste uitgebracht om Akon geloofwaardigheid te geven in de hiphopscene.

De doorbraak volgde in 2005 met de tweede single van het album, Lonely. Het nummer werd door Akon geschreven en geproduceerd en bevatte een sample uit Mr. Lonely, een nummer van de Amerikaanse zanger Bobby Vinton uit 1962. Overigens pas in 1964 een hit. De Bobby Vinton versie hebben we vorig jaar bij de Oldies but goodies - meter beoordeeld en kreeg daar een 7,12 van ons.

Akon heeft de zanglijn van Mr. Lonely digitaal versneld en opgehoogd, waardoor de stem onnatuurlijk hoog klinkt, het “chipmunk‑effect”. Lonely kwam uit op 22 februari 2005 en bereikte de eerste plaats in onder meer het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Australië.

In Nederland kwam de single op 11 juni 2005 de Top 40 binnen. Het nummer stond vervolgens veertien weken genoteerd, waarvan vijf weken op de eerste plaats. Waaronder dus in week 30 van 2005. Inmiddels heeft Akon 12 Top 40 noteringen achter zijn naam waaronder samenwerkingen met Michael Jackson, Eminem, Snoop Dogg en David Guetta.

Akon kwam de afgelopen weken in het nieuws met het mislukken van zijn grootste plannen. In 2020 presenteerde hij plannen voor Akon City, een futuristische stad aan de kust van Senegal. De stad moest voorzien worden van wolkenkrabbers, infrastructuur en voorzieningen en zou werkgelegenheid en toerisme naar het land halen. Vijf jaar later blijkt dat er slechts één onafgebouwd gebouw staat. Volgens het Senegalese toerismebureau Sapco is het project door gebrek aan financiering stopgezet. Naast de stad introduceerde Akon ook een eigen cryptomunt, de Akoin, maar ook dat initiatief mislukte.

# 2230 Akon - Lonely

horrific 1.5

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.