Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
2
geplaatst: 2 augustus 2025, 10:37 uur
Tis altijd wel makkelijk om zo'n cover keihard af te fakkelen. Zeker als het een recent nummer betreft. Dat lijkt bij een flink deel van de stemmers wel een automatische 'min drie punten' op te leveren. Voor mij haalt ie het ook zeker niet bij het origineel, maar zoals vigil al terecht opmerkte, slecht is het niet.
Rufus & Chaka Khan - 8,0
Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson - 6,5
Rufus & Chaka Khan - 8,0
1
geplaatst: 2 augustus 2025, 11:53 uur
Chaka Khan 7,2
Felix Jaehn 2,5
(Zit totaal geen power in die slome zang)
Als ik uit dat rijtje moet kiezen komt Diana King er het beste mee weg. Overigens is Ain't nobody in 1989 ook nog uitgebracht voor het Life is a dance remix album van Chaka maar die zal wel in de tipparade zijn blijven steken.
Felix Jaehn 2,5
(Zit totaal geen power in die slome zang)
Als ik uit dat rijtje moet kiezen komt Diana King er het beste mee weg. Overigens is Ain't nobody in 1989 ook nog uitgebracht voor het Life is a dance remix album van Chaka maar die zal wel in de tipparade zijn blijven steken.
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 12:12 uur
Rufus & Chaka Khan: 7,5
Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson: 6,5
Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson: 6,5
vigil schreef:
Zo slecht is Jaehn toch moet? Luistert erg makkelijk weg zal ik maar zeggen maar ja
Inderdaad. Het is niet veel, maar wat er is, is goed.Zo slecht is Jaehn toch moet? Luistert erg makkelijk weg zal ik maar zeggen maar ja
1
geplaatst: 2 augustus 2025, 12:35 uur
Rufus - 6.5
Felix - 6.0
Ik wist oprecht niet hoe recent of oud die remix was, maar dacht bij de pingelgeluiden meteen "dat klinkt zo hard als 2015 ofzo" ... bleek nog te kloppen ook.
Felix - 6.0
Ik wist oprecht niet hoe recent of oud die remix was, maar dacht bij de pingelgeluiden meteen "dat klinkt zo hard als 2015 ofzo" ... bleek nog te kloppen ook.

1
geplaatst: 2 augustus 2025, 12:57 uur
pureshores
Volgens mij zelfs dat niet. De Jaki Graham versie uit 1994 die het in de Amerikaanse dance charts erg goed deed (5 weken op 1 in de Billboard Hot Dance Club Chart) heeft de Top 40 en Tipparde ook niet gehaald.
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 13:00 uur
Rufus & Chaka Khan - 8,0
Eens met Edgar18, inclusief de waardering.
Eens met Edgar18, inclusief de waardering.
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 16:03 uur
# 2232 Rufus & Chaka Khan – Ain’t Nobody (Loves Me Better): 6
# 2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better): 4
# 2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better): 4
2
geplaatst: 2 augustus 2025, 16:30 uur
Die cover/remake is echt om te kotsen zo ruk.
Chaka Khan - 8
Felix - 2
Chaka Khan - 8
Felix - 2
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 17:10 uur
Akon - Lonely - 4
Vergelijk deze hip-hop nou eens met de creativiteit van een Kanye, Outkast of Kendrick, om d’r maar een paar te noemen, dan kom je toch al snel tot de conclusie dat een dikke onvoldoende op zijn plaats is.
Rufus & Chaka Kahn - Ain’t Nobody - 8
Classic Soul.
Felix Jaehn (feat. Jasmine Thompson) - Ain’t Nobody (Loves Me Better) - 5
Non-classic Dance-Pop.
Vergelijk deze hip-hop nou eens met de creativiteit van een Kanye, Outkast of Kendrick, om d’r maar een paar te noemen, dan kom je toch al snel tot de conclusie dat een dikke onvoldoende op zijn plaats is.
Rufus & Chaka Kahn - Ain’t Nobody - 8
Classic Soul.
Felix Jaehn (feat. Jasmine Thompson) - Ain’t Nobody (Loves Me Better) - 5
Non-classic Dance-Pop.
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 19:10 uur
Rufus: 7,5
Felix: 7,5
Beide nummers hebben zo hun pluspunten en ik vind de cover misschien nog een fractie leuker dan het origineel. Het verschil is te klein om ook in punten tot uitdrukking te laten komen
Felix: 7,5
Beide nummers hebben zo hun pluspunten en ik vind de cover misschien nog een fractie leuker dan het origineel. Het verschil is te klein om ook in punten tot uitdrukking te laten komen
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 20:41 uur
Edgar18 schreef:
een automatische 'min drie punten'
Dat. een automatische 'min drie punten'
Rufus & Chaka Khan: 7,5
Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson: 4,5
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 21:54 uur
Rufus & Chaka Khan: 9,5
(een van de topproducties uit de 80's)
Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson: 6,8
(niks mis met de remake, komt door het deuntje)
(een van de topproducties uit de 80's)
Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson: 6,8
(niks mis met de remake, komt door het deuntje)
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 22:38 uur
Eens met Poeha vwb het origineel: 9
De remake is niet vervelend om aan te horen, maar is wel bijster onorigineel en steekt behoorlijk bleek af tegen het origineel, vandaar dat ik niet hoger kan geven dan een: 4
De remake is niet vervelend om aan te horen, maar is wel bijster onorigineel en steekt behoorlijk bleek af tegen het origineel, vandaar dat ik niet hoger kan geven dan een: 4
0
geplaatst: 3 augustus 2025, 05:28 uur
# 2232 Rufus & Chaka Kahn - Ain't Nobody: 7,0
# 2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson - Ain't Nobody (Loves Me Better): 6,0
# 2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson - Ain't Nobody (Loves Me Better): 6,0
0
geplaatst: 3 augustus 2025, 06:01 uur
Hij haalt het zeker niet bij het origineel, maar slecht is het niet. Toch lopen de scores ver uiteen, het lijkt inderdaad wel een min drie factor. Rufus & Chaka Kahn halen met het origineel van Ain't Nobody een mooie 7,47. Felix Jaehn;s versie blijft ver achter met een 4,77.
Een pleister moet je er in een keer aftrekken. Toch? Vorige week (week 30 van 2025) stond Ordinary van Alex Warren voor de 17e week op nummer 1 en leek op weg naar een evenaring van het record van het langst op nummer 1. Dit record is met 18 weken in handen van Harry Styles met As It Was. Daar hadden we ooit een 6,83 voor over. Maar vrijdag strandde Ordinary in het zicht van de haven.
Ordinary is een ode aan zijn vrouw Kouvr Annon. Het succes van het nummer werd aangejaagd door TikTok, waar de track populair werd dankzij fans van de boekenreeks The Empyrean Series van Rebecca Yarros. Fans gebruikten het nummer massaal in video’s die scènes of emoties uit deze boeken verbeelden. Drie weken geleden kwam zijn debuutalbum You'll Be Alright, Kid uit. Het album staat op 1 in de UK en heeft de Top 15 van de Billboard Top 200 gehaald.
Alex Warren werd in zijn 17e week van notering van de eerste plaats gestoten door Ed Sheeran met Azizam. Het is al Sheeran's zesde nummer 1 hit in Nederland en daarmee evenaart hij George Michael als Britse zanger met de meeste nummer 1 hits.
Sheeran bracht Azizam uit als voorloper van het album Play. Het was de eerste keer dat hij zich nadrukkelijk liet inspireren door Perzische muziek. De titel betekent “mijn liefste” in het Farsi en verwijst naar (ook al) zijn vrouw Cherry Seaborn. Sheeran werkte voor de track samen met de Zweeds‑Iraanse producer Ilya Salmanzadeh, bekend als ILYA. Traditionele instrumenten als de daf, de santoor en de ghatam werden in de productie verwerkt, waardoor de melodie naast Sheerans herkenbare akoestische geluid een Midden‑Oosterse klank kreeg.
De single kreeg veel aandacht binnen de Iraanse diaspora. In media als The Guardian en The Observer werd benadrukt dat Sheeran met Azizam een ander beeld van Iran liet zien dan gebruikelijk in westerse berichtgeving. De song werd binnen gemeenschappen buiten Iran opgepikt als een cultureel herkenningspunt, waarbij de combinatie van een internationale popartiest met elementen uit de Perzische muziekcultuur als bijzonder wordt ervaren.
Twee keer 2025 in een keer, ik ben benieuwd. Morgen keren we terug in de vorige eeuw.
# 2233 Alex Warren - Ordinary
# 2234 Ed Sheeran - Azizam
Een pleister moet je er in een keer aftrekken. Toch? Vorige week (week 30 van 2025) stond Ordinary van Alex Warren voor de 17e week op nummer 1 en leek op weg naar een evenaring van het record van het langst op nummer 1. Dit record is met 18 weken in handen van Harry Styles met As It Was. Daar hadden we ooit een 6,83 voor over. Maar vrijdag strandde Ordinary in het zicht van de haven.
Ordinary is een ode aan zijn vrouw Kouvr Annon. Het succes van het nummer werd aangejaagd door TikTok, waar de track populair werd dankzij fans van de boekenreeks The Empyrean Series van Rebecca Yarros. Fans gebruikten het nummer massaal in video’s die scènes of emoties uit deze boeken verbeelden. Drie weken geleden kwam zijn debuutalbum You'll Be Alright, Kid uit. Het album staat op 1 in de UK en heeft de Top 15 van de Billboard Top 200 gehaald.
Alex Warren werd in zijn 17e week van notering van de eerste plaats gestoten door Ed Sheeran met Azizam. Het is al Sheeran's zesde nummer 1 hit in Nederland en daarmee evenaart hij George Michael als Britse zanger met de meeste nummer 1 hits.
Sheeran bracht Azizam uit als voorloper van het album Play. Het was de eerste keer dat hij zich nadrukkelijk liet inspireren door Perzische muziek. De titel betekent “mijn liefste” in het Farsi en verwijst naar (ook al) zijn vrouw Cherry Seaborn. Sheeran werkte voor de track samen met de Zweeds‑Iraanse producer Ilya Salmanzadeh, bekend als ILYA. Traditionele instrumenten als de daf, de santoor en de ghatam werden in de productie verwerkt, waardoor de melodie naast Sheerans herkenbare akoestische geluid een Midden‑Oosterse klank kreeg.
De single kreeg veel aandacht binnen de Iraanse diaspora. In media als The Guardian en The Observer werd benadrukt dat Sheeran met Azizam een ander beeld van Iran liet zien dan gebruikelijk in westerse berichtgeving. De song werd binnen gemeenschappen buiten Iran opgepikt als een cultureel herkenningspunt, waarbij de combinatie van een internationale popartiest met elementen uit de Perzische muziekcultuur als bijzonder wordt ervaren.
Twee keer 2025 in een keer, ik ben benieuwd. Morgen keren we terug in de vorige eeuw.
# 2233 Alex Warren - Ordinary
# 2234 Ed Sheeran - Azizam
0
geplaatst: 3 augustus 2025, 08:37 uur
Alex Warren - Ordinary 7,2
een van de favorieten van pureshores
Ed Sheeran - Azizam 8,3
lekkerste nummer van Edje tot nu toe
een van de favorieten van pureshores

Ed Sheeran - Azizam 8,3
lekkerste nummer van Edje tot nu toe
0
geplaatst: 3 augustus 2025, 08:44 uur
Alex Warren - Ordinary - 7
Krijgt veel slechte kritieken. Waarom eigenlijk?
Ed Sheeran - Aziza - 5
Krijgt veel goede kritieken. Waarom eigenlijk?
Krijgt veel slechte kritieken. Waarom eigenlijk?
Ed Sheeran - Aziza - 5
Krijgt veel goede kritieken. Waarom eigenlijk?
* denotes required fields.