Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2025, 12:12 uur
# 2233 Alex Warren - Ordinary: 4
# 2234 Ed Sheeran - Azizam: 5
# 2234 Ed Sheeran - Azizam: 5
0
geplaatst: 3 augustus 2025, 12:13 uur
Alex Warren - 4,0
Ed Sheeran - 6,5
Onbegrijpelijk dat zoiets generieks als Ordinary zeventien weken op de eerste plek kan staan. Van Ed Sheeran had ik op basis van de beschrijving van 50tracks ook meer verwacht. Die Perzische invloeden zijn toch vrij minimaal als je het afzet tegen 'echte' Perzische muziek. Enfin, het heeft in ieder geval meer smoel dan die Warren track.
Ed Sheeran - 6,5
Onbegrijpelijk dat zoiets generieks als Ordinary zeventien weken op de eerste plek kan staan. Van Ed Sheeran had ik op basis van de beschrijving van 50tracks ook meer verwacht. Die Perzische invloeden zijn toch vrij minimaal als je het afzet tegen 'echte' Perzische muziek. Enfin, het heeft in ieder geval meer smoel dan die Warren track.
0
geplaatst: 3 augustus 2025, 18:11 uur
Alex Warren: 4,5
Ed Sheeran: 3
Algehele conclusie: wat is er in hemelsnaam misgegaan met de hitparade?
Ed Sheeran: 3
Algehele conclusie: wat is er in hemelsnaam misgegaan met de hitparade?
1
geplaatst: 4 augustus 2025, 01:18 uur
Terug van vakantie en heel wat in te halen:
2224 Chicago - Feelin' Stronger Every Day : 5
2225 Blood, Sweat & Tears - You’ve Made Me So Very Happy : 4
2226 Corry & De Rekels - Huilen Is Voor Jou Te Laat : 8
2227 Tammy Wynette – Stand By Your Man : 8
2228 Jody Bernal – Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix) : 6
2229 Technohead - I Wanna Be A Hippy : 2
2230 Akon - Lonely : 3
2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 5
2232 Rufus & Chaka Khan – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 5,5
2233 Alex Warren - Ordinary : 5
2234 Ed Sheeran - Azizam : 4
2224 Chicago - Feelin' Stronger Every Day : 5
2225 Blood, Sweat & Tears - You’ve Made Me So Very Happy : 4
2226 Corry & De Rekels - Huilen Is Voor Jou Te Laat : 8
2227 Tammy Wynette – Stand By Your Man : 8
2228 Jody Bernal – Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix) : 6
2229 Technohead - I Wanna Be A Hippy : 2
2230 Akon - Lonely : 3
2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 5
2232 Rufus & Chaka Khan – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 5,5
2233 Alex Warren - Ordinary : 5
2234 Ed Sheeran - Azizam : 4
1
geplaatst: 4 augustus 2025, 03:17 uur
# 2232 Rufus & Chaka Khan – Ain’t Nobody (Loves Me Better)
7,7
# 2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better)
Waarom houd je niet gewoon je irritante, kinderachtige jankmuil? Fuck off met deze stompzinnige kleuterstemmetjesbullshit.
Dus deze slappe kutversie heeft de eerste plek gehaald, stond ruim een half jaar in de Top 40 en werd zelfs 3e in de grootste hit van 2015, terwijl het superieure origineel het met vier weekjes en een 29e plek moet doen? Wie kan nu nog met droge ogen de teloorgang en devaluatie van de Top 40 tegenspreken?
Een plusje: instrumentaal was dit een stuk beter geweest, want qua arrangement is er in ieder geval nog wat moeite in gestoken (xylofoon).
Die blijkt dus ook te bestaan
Maar vergeleken met het origineel zouteloze pap.
3 (Je hart hield het?)
# 2233 Alex Warren - Ordinary
Who the fuck is he? Huh, 17 weken op nummer 1? Fijn dat ik onder die steen leef. Die kuttekop heeft zelfs een vergelijkbare rotkop als Sheeran. Wat een ellende, deze kleffe troep. Ik zou onmiddellijk een scheiding aanvragen. Al die voldoendes van jullie zijn zo mogelijk een nog grotere mindfuck.
2,5
# 2234 Ed Sheeran - Azizam
Nou gaan we het hebben hoor: de artiest waar ik net zo'n grote tyfushekel aan heb als aan Donald Trump en Coldplay.
Al moet ik na het luisteren toch schrijven: voor zijn doen valt me dit nog niet eens tegen. Een van de minst irritante gedrochten die ik van hem heb gehoord. Komt misschien door die (veel te povere) Iraanse invloeden.
Azizam? Geef mij maar Azam Ali.
3,5
Gottegot, je zal toch maar zoals mijn kinderen opgroeien in dit millennium. Ik heb met ze te doen.
Ja, doe maar weer een enkeltje vorige eeuw.
7,7
# 2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better)
Waarom houd je niet gewoon je irritante, kinderachtige jankmuil? Fuck off met deze stompzinnige kleuterstemmetjesbullshit.
Dus deze slappe kutversie heeft de eerste plek gehaald, stond ruim een half jaar in de Top 40 en werd zelfs 3e in de grootste hit van 2015, terwijl het superieure origineel het met vier weekjes en een 29e plek moet doen? Wie kan nu nog met droge ogen de teloorgang en devaluatie van de Top 40 tegenspreken?
Een plusje: instrumentaal was dit een stuk beter geweest, want qua arrangement is er in ieder geval nog wat moeite in gestoken (xylofoon).
Die blijkt dus ook te bestaan
Maar vergeleken met het origineel zouteloze pap.
3 (Je hart hield het?)
# 2233 Alex Warren - Ordinary
Who the fuck is he? Huh, 17 weken op nummer 1? Fijn dat ik onder die steen leef. Die kuttekop heeft zelfs een vergelijkbare rotkop als Sheeran. Wat een ellende, deze kleffe troep. Ik zou onmiddellijk een scheiding aanvragen. Al die voldoendes van jullie zijn zo mogelijk een nog grotere mindfuck.
2,5
# 2234 Ed Sheeran - Azizam
Nou gaan we het hebben hoor: de artiest waar ik net zo'n grote tyfushekel aan heb als aan Donald Trump en Coldplay.
Al moet ik na het luisteren toch schrijven: voor zijn doen valt me dit nog niet eens tegen. Een van de minst irritante gedrochten die ik van hem heb gehoord. Komt misschien door die (veel te povere) Iraanse invloeden.
Azizam? Geef mij maar Azam Ali.
3,5
Gottegot, je zal toch maar zoals mijn kinderen opgroeien in dit millennium. Ik heb met ze te doen.
Ja, doe maar weer een enkeltje vorige eeuw.
0
geplaatst: 4 augustus 2025, 06:01 uur
# 2233 Alex Warren - Ordinary People: 6,0
# 2234 Ed Sheeran - Azizam: 7,0
# 2234 Ed Sheeran - Azizam: 7,0
0
geplaatst: 4 augustus 2025, 06:10 uur
Ik ben dit keer wel enigszins verbaasd door de zeer lage cijfers. Ik denk dat de tijd milder voor deze twee singles zal blijken te zijn volgens mij zijn dit het type hits dat we ook in vorige decennia tegenkwamen. Daar kopen we nu helemaal niets voor en dus twe keer een onvoldoende. Een 4,96 voor Alex Warren's Ordinary People en een 5,36 voor Ed Sheeran's Azizam.
We duiken de komende dagen 1995 in. Een jaar waar we relatief weinig van beoordeeld hebben, en wat we beoordeeld hebben scoort relatief laag. Daar gaan we vandaag iets aan doen (denk ik). In de Top 100 over 1995 staat op 9 Missing in de Todd Terry Club Mix van het Britse duo Everything But The Girl.
Missing is geschreven door Tracey Thorn en Ben Watt en stond op hun achtste studioalbum Amplified Heart uit 1994. De originele versie, een ingetogen gitaarballad, kreeg beperkte aandacht tot houseproducer Todd Terry er in 1995 een clubmix van maakte. Deze remix werd in juni van dat jaar als single uitgebracht en groeide uit tot een internationaal succes.
In Nederland bereikte de Todd Terry Club Mix in september 1995 de derde plaats in de Top 40, met zeventien weken notering. Na een korte afwezigheid keerde het nummer in maart 1996 terug, ditmaal met een piek op nummer 24. Wereldwijd haalde Missing de eerste plaats in Duitsland, Canada, Italië, Denemarken, IJsland en Hongarije. In de Verenigde Staten piekte de single in 1996 op nummer 2 van de Billboard Hot 100 en stond daar 55 weken onafgebroken genoteerd, een record in die tijd.
De videoclip, geregisseerd door Mark Szaszy, toont Thorn en Watt in een stedelijke setting en sluit aan bij de melancholieke tekst van het lied. De remix van Todd Terry werd zo bepalend dat Missing vaak geldt als het kenmerkende nummer van Everything But The Girl en een keerpunt in hun stijl richting elektronische muziek.
# 2235 Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Club Mix)
We duiken de komende dagen 1995 in. Een jaar waar we relatief weinig van beoordeeld hebben, en wat we beoordeeld hebben scoort relatief laag. Daar gaan we vandaag iets aan doen (denk ik). In de Top 100 over 1995 staat op 9 Missing in de Todd Terry Club Mix van het Britse duo Everything But The Girl.
Missing is geschreven door Tracey Thorn en Ben Watt en stond op hun achtste studioalbum Amplified Heart uit 1994. De originele versie, een ingetogen gitaarballad, kreeg beperkte aandacht tot houseproducer Todd Terry er in 1995 een clubmix van maakte. Deze remix werd in juni van dat jaar als single uitgebracht en groeide uit tot een internationaal succes.
In Nederland bereikte de Todd Terry Club Mix in september 1995 de derde plaats in de Top 40, met zeventien weken notering. Na een korte afwezigheid keerde het nummer in maart 1996 terug, ditmaal met een piek op nummer 24. Wereldwijd haalde Missing de eerste plaats in Duitsland, Canada, Italië, Denemarken, IJsland en Hongarije. In de Verenigde Staten piekte de single in 1996 op nummer 2 van de Billboard Hot 100 en stond daar 55 weken onafgebroken genoteerd, een record in die tijd.
De videoclip, geregisseerd door Mark Szaszy, toont Thorn en Watt in een stedelijke setting en sluit aan bij de melancholieke tekst van het lied. De remix van Todd Terry werd zo bepalend dat Missing vaak geldt als het kenmerkende nummer van Everything But The Girl en een keerpunt in hun stijl richting elektronische muziek.
# 2235 Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Club Mix)
0
geplaatst: 4 augustus 2025, 08:18 uur
Everything But the Girl - Missing (Todd Terry Club Mix) - 8
Ik vind de mix beter dan het origineel. Dat gebeurt me niet vaak.
Ik vind de mix beter dan het origineel. Dat gebeurt me niet vaak.
0
geplaatst: 4 augustus 2025, 08:41 uur
Felix Jaehn 3,5
Rufus & Chaka Khan 4,5
Alex Warren 3,8
Ed Sheeran 4
EBTG 7,5
Rufus & Chaka Khan 4,5
Alex Warren 3,8
Ed Sheeran 4
EBTG 7,5
0
geplaatst: 4 augustus 2025, 09:04 uur
Everything But The Girl - Missing: 5. Nummer heeft mij nooit aangestaan.
* denotes required fields.