MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
3,5

De nummer 2 op mijn lijstje van (irritante) nummers, waar ik niets mee heb, maar die "de rest van de wereld" wel tof vindt.
Geef mij de 17 weken van Alex Warren maar.

2228 Jody Bernal – Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix) : 6
2229 Technohead - I Wanna Be A Hippy : 7,5
2230 Akon - Lonely : 6,5
2231 Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 6,5
2232 Rufus & Chaka Khan – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 8
2233 Alex Warren - Ordinary : 6
2234 Ed Sheeran - Azizam : 7,8
2235 EBTG - Missing 9,75

Karige cijfers hoor voor Missing. Toptrack

Oei, het is me niet helemaal duidelijk voor welke versie we stemmen. De video is niet de remix? 'k Zal beide punten geven dan.

Niet-remix - 4.0
Todd Terry - 7.5

8,2
Wel overkill aan airplay.

Poeha schreef:
3,5

De nummer 2 op mijn lijstje van (irritante) nummers, waar ik niets mee heb, maar die "de rest van de wereld" wel tof vindt.
Geef mij de 17 weken van Alex Warren maar.

Misschien moeten we jouw andere favoriet voorleggen aan Ruud, die is hier denk ik ook nog niet voorbijgekomen, al is die van 1993

50tracks schreef:
Ik denk dat de tijd milder voor deze twee singles zal blijken te zijn volgens mij zijn dit het type hits dat we ook in vorige decennia tegenkwamen.
Ik maak me daar regelmatig schuldig aan, maar ik hoop niet dat ik voortschrijdend vergevingsgezindheid en smaakvervlakking ontwikkel voor de huidige plumpuddingpulp.

Evenzogoed beken ik onmiddellijk schuld, want vroegah een pleurishekel gehad aan EBTG, maar in ieder geval dit nummer vind ik helemaal niet zo pleurishekelwaardig. Dat zinnetje like the deserts miss the rain is een joekel van een oorwurm. En geen onprettige. Al doet de rest van het nummer me een stuk minder (hoewel die bas op 3'03" erg lekker zijn entree maakt). En de remix nog minder. Komt ook omdat ik niet zo'n fan ben van het stemgeluid van Tracey.

Wel goed dat esteban het even aanhaalt: je hebt de videoclip van het originele liedje geplaatst, 50tracks.
Hier de radio-edit van de Todd Terry Remix (er is ook eentje met videoclip, maar die heeft een erg beroerd geluid).

Todd Terry Remix: 5 (origineel: 6)

8,5 (voor de remix)

# 2235 Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Club Mix)

7.5

We gaan voor de remix denk ik, het origineel heeft de top 40 niet gehaald.

9

Prachtig nummer, toevallig genoeg een paar dagen mee in mijn hoofd rondgelopen verleden week (en dat was geen straf).

Sorry dat was inderdaad niet de goede video esteban en anderen. Het origineel heeft de top 40 inderdaad niet gehaald.

2233 Alex Warren - Ordinary : 5,5
2234 Ed Sheeran - Azizam : 4,5
2235 EBTG - Missing 7,5

De recente nummer 1 hits stemmen me niet hoopvol. Beide echt vreselijk. Dat pathetische zeiknumer van Warren is het ergste, maar deze Ed Sheeran is ook makkelijk een van zijn vervelendste. En hij heeft af toe best leuke dingen gehad als je goed zoekt. Vaak zijn minder grote hits. Genoeg leuke hits de laatste jaren, maar deze twee echt niet.

Alex Warren 2.1
Ed sheeran 3,3
EBTG 7,5

Ik ga mee met een paar waarde users met zeer hoge beoordelingen

EBTG: 9,3

Ordinary: 5
Azizam 3,9, generieke electropop

Missing kan wel gemist worden

1,3

Remix

1,5

Helaas vind ik echt niks aan dit nummer

Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Club Mix): 8

Alex Warren past naadloos in een recente trend van hitparadezangers om over een zeer doorsnee nummer te zingen alsof ze al een week geconstipeerd zijn. Vreselijk - 2

Ed Sheerans 'culturele' invloeden zijn zo ongeveer het muzikale equivalent van een boeddhabeeldje van de Action. Nummer stoort verder aanzienlijk minder dan die van Warren - 4,2

EBTG's origineel is een beetje suf, maar de Todd Terry Remix geeft er net dat randje aan waardoor het een fijne track wordt. Snap wel dat die versie een hit werd - 8,3

Het latere Temperamental is een erg fijne plaat. In de stijl van deze Missing. Ze hebben ook een fijne mellow Back to Mine deeltje. Missing is helaas net wat aan de saaie kant en had destijds wel erg veel airplay, het enthousiasme is er een beetje af sinds de jaren negentig: 7,3

Alex Warren - Ordinary: 5
Ed Sheeran - Azizam: 6
Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Club Mix): 7,2

EBTG: 7,5

Aardig nummer, maar niet bijzonder. Ze hebben betere, geldt ook hier, bijvoorbeeld Temperamental die wendyvortex noemt. Heb nooit echt begrepen waarom deze hun grootste hit is geworden.

Een 7'tje

Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Club Mix) : 3

# 2235 Everything But The Girl - Missing (Todd Terry Club Mix): 7,5

Na een beetje versie verwaring door een verkeerde post van mij zowel fan als een aantal die zelfs de remix wel kunnen missen (kom maar op met die 1993 topper) en blijft Everything But The Girl's Missing (Todd Terry Club Mix) steken op een 7,23.

Een plaatsje lager in de Top 10 over 1995 staat Knockin van Double Vision. Double Vision was een Spaanse eurodancegroep uit Valencia die actief was van 1993 tot 1999 en bestond uit zangeres Carol McCloskey, geboren Ierse, en producer Pedro Cerveró. Hun eerste twee singles waren een mengeling van eurodance en house. In 1994 kwam Knockin, uit maar het nummer werd pas in 1995 een internationaal succes na de release in onder meer Nederland en België.

Na Knockin volgden de singles All Right, die eveneens de Top 40 haalde, en Alone Again Or…, die in de Tipparade bleef steken. Knockin stond 16 weken genoteerd waarvan zes weken op de tweede plaats. Ook hier weer allerlei versies waarbij de korte radio edit wel op YouTube maar niet op Spotify staat.

# 2236 Double Vision - Knockin

Groot eurodance-liefhebber hier, maar nooit veel met deze gehad.

5,8

Gast
geplaatst: vandaag om 21:53 uur

geplaatst: vandaag om 21:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.