Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 5 augustus 2025, 09:42 uur
Irritant eentonige beat. En dat zeg ik terwijl mijn favo house-platen repetitief as fuck zijn. Maar hier wordt repetitie niet als kracht ingezet, mede te wijten aan de vervelende zang.
5
5
0
geplaatst: 5 augustus 2025, 11:52 uur
Wat Teunnis zegt .. mijn hartje gaat hier ook zeker niet sneller van: 4.
1
geplaatst: 5 augustus 2025, 14:12 uur
Sommige eurohouse vind ik leuk maar dit doet mij weinig.
4
Even inhalen:
Jody Bernal – Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix) : 4 (clichématige latin)
Technohead - I Wanna Be A Hippy : 7,5 (guilty pleasure)
Akon - Lonely : 4 (in het begin kon ik er nog mee lachen)
Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 3 (overbodige cover)
Rufus & Chaka Khan – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 7
Alex Warren - Ordinary : 6
Ed Sheeran - Azizam : 4,5 (Ed Sheeran heeft betere)
Everything But The Girl - Missing: 7
4
Even inhalen:
Jody Bernal – Que Si, Que No (Sunclub Radio Mix) : 4 (clichématige latin)
Technohead - I Wanna Be A Hippy : 7,5 (guilty pleasure)
Akon - Lonely : 4 (in het begin kon ik er nog mee lachen)
Felix Jaehn Feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 3 (overbodige cover)
Rufus & Chaka Khan – Ain’t Nobody (Loves Me Better) : 7
Alex Warren - Ordinary : 6
Ed Sheeran - Azizam : 4,5 (Ed Sheeran heeft betere)
Everything But The Girl - Missing: 7
1
geplaatst: 5 augustus 2025, 14:56 uur
Eurodance doet me sowieso al zeer weinig, maar dit is wel de ondergrens!
1.5
1.5
1
geplaatst: 5 augustus 2025, 18:18 uur
Ik heb inmiddels de simplistische stompzinnigheid en repetitieve onnozelheid van eurodance met een glimlach omarmd: het blijft natuurlijk infantiele kutmuziek, maar ik zie en hoor de humor er nu wel van in.
Een krappe voldoende is wel het maximale wat ik er aan kwijt wil, want anders durf ik mezelf niet meer met goed fatsoen in de (toilet)spiegel aan te kijken.
Ik ben benieuwd wat die toiletjuffrouw van de muziek vond.
5,5
Een krappe voldoende is wel het maximale wat ik er aan kwijt wil, want anders durf ik mezelf niet meer met goed fatsoen in de (toilet)spiegel aan te kijken.
5,5
0
geplaatst: 5 augustus 2025, 18:54 uur
Op zich zou ik hier dol op moeten zijn, maar het past net niet helemaal lekker qua beats en vocals. Kan bij vaker horen misschien nog wat beter uitvallen. In 1995 heb ik dit in ieder geval niet echt meegekregen: 7,1
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 augustus 2025, 18:54 uur
Hot in 1995 toen we via onze buren maandcd's kregen, met elk maand het beste en het slechtste uit de Top 40. Die maandcd's (illegaal als de pest natuurlijk) waren dan weer de opvolger van de maandbandjes uit de jaren 80 waar ik mijn schoolvriendjes jaloers van op aan keek.
Al die cd's heb ik al jaaaren geleden weg gegooid en ondanks dat 90% daarvan bagger was en ondanks Spotify heb ik daar toch een heel klein beetje spijt van.
Een hele lange introductie voor mijn cijfer van Knockin', een nummer wat voor mij onlosmakelijk is verbonden aan die tijd. Irritant toen, iets minder irritant nu. Ik zet het niet af en daar is alles mee gezegd.
Cijfer: 5
Al die cd's heb ik al jaaaren geleden weg gegooid en ondanks dat 90% daarvan bagger was en ondanks Spotify heb ik daar toch een heel klein beetje spijt van.
Een hele lange introductie voor mijn cijfer van Knockin', een nummer wat voor mij onlosmakelijk is verbonden aan die tijd. Irritant toen, iets minder irritant nu. Ik zet het niet af en daar is alles mee gezegd.
Cijfer: 5
2
geplaatst: 5 augustus 2025, 19:04 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik heb inmiddels de simplistische stompzinnigheid en repetitieve onnozelheid van eurodance met een glimlach omarmd: het blijft natuurlijk infantiele kutmuziek, maar ik zie en hoor de humor er nu wel van in.
5,5
5,5
Ik moet altijd wel lachen om EvilDrSmith zijn humor, maar hier kan ik niet in mee

Gewoon een 1, en dat is nog flateus.
1
geplaatst: 5 augustus 2025, 20:12 uur
3
ik luisterde toen nog 'gewoon' naar de radio maar dit komt mij niet zo bekend voor. Wel begrijpelijk dat het niet meer gedraaid wordt. Wat een eentonigheid en wat een lelijkheid.
ik luisterde toen nog 'gewoon' naar de radio maar dit komt mij niet zo bekend voor. Wel begrijpelijk dat het niet meer gedraaid wordt. Wat een eentonigheid en wat een lelijkheid.
1
geplaatst: 5 augustus 2025, 20:20 uur
Double Vision - Knockin’ - 6
Ik geef hier toch een kleine voldoende voor. Vooral het vocale gedeelte is grappig gedaan.
Ik geef hier toch een kleine voldoende voor. Vooral het vocale gedeelte is grappig gedaan.
* denotes required fields.