Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2025, 06:54 uur
Mooi weer die verschillen. Als ik sommige goed begrijp is dit een lekkere en leuke eurodance plaat. Voor anderen wordt de repetitieve onnozelheid van eurodance hier niet als kracht ingezet, wordt het eentonig en geven we een onvoldoende. Double Vision's Knockin krijgt een 5,44.
We blijven nog een dagje op de dansvloer voor de laatste dans met de Nightcrawlers. John Reid, de Schotse producer, zanger en songwriter achter het project Nightcrawlers, is in juni op 61 jarige leeftijd overleden. Daar hadden we nog niet bij stil gestaan. Reid scoorde in 1995 en 1996 meerdere hits, waaronder de Top 10‑noteringen Push the Feeling On en Surrender Your Love. Reid had niet alleen succes als producer en zanger. Hij schreef ook nummers voor andere artiesten. Zo is Tina Turners When The Heartache Is Over van zijn hand. Daarnaast was hij betrokken bij Unbreakable voor Westlife en A Moment Like This voor Kelly Clarkson.
Surrender Your Love werd in mei 1995 uitgebracht als tweede single van het album Let’s Push It. Het nummer is geschreven door Reid en de Amerikaanse producer Marc Kinchen (MK), die ook de productie verzorgde. Het verscheen kort na het succes van Push The Feeling On en kent een vergelijkbare house‑sound, maar ditmaal in een meer traditionele couplet‑refreinstructuur. De choruslijn ontstond door knip‑ en plakwerk van losse lettergrepen uit de coupletten, een handelsmerk van MK. Later had hij ook een nummer 1 hit in de UK met zijn MK Mix van Storm Queen's Look Right Through. Hij maakte ook remixen voor Céline Dion. Jody Watley, Lana Del Rey, Ellie Goulding, Enrique Iglesias, Sky Ferreira en Tricky.
Surrender Your Love werd een succes in Europa en bereikte de Top 10 in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Finland, Frankrijk en Nederland. In Nederland stond Surrender Your Love zes weken in de Top 40, met als hoogste notering nummer 8.
# 2237 The Nightcrawlers Feat. John Reid - Surrender Your Love
We blijven nog een dagje op de dansvloer voor de laatste dans met de Nightcrawlers. John Reid, de Schotse producer, zanger en songwriter achter het project Nightcrawlers, is in juni op 61 jarige leeftijd overleden. Daar hadden we nog niet bij stil gestaan. Reid scoorde in 1995 en 1996 meerdere hits, waaronder de Top 10‑noteringen Push the Feeling On en Surrender Your Love. Reid had niet alleen succes als producer en zanger. Hij schreef ook nummers voor andere artiesten. Zo is Tina Turners When The Heartache Is Over van zijn hand. Daarnaast was hij betrokken bij Unbreakable voor Westlife en A Moment Like This voor Kelly Clarkson.
Surrender Your Love werd in mei 1995 uitgebracht als tweede single van het album Let’s Push It. Het nummer is geschreven door Reid en de Amerikaanse producer Marc Kinchen (MK), die ook de productie verzorgde. Het verscheen kort na het succes van Push The Feeling On en kent een vergelijkbare house‑sound, maar ditmaal in een meer traditionele couplet‑refreinstructuur. De choruslijn ontstond door knip‑ en plakwerk van losse lettergrepen uit de coupletten, een handelsmerk van MK. Later had hij ook een nummer 1 hit in de UK met zijn MK Mix van Storm Queen's Look Right Through. Hij maakte ook remixen voor Céline Dion. Jody Watley, Lana Del Rey, Ellie Goulding, Enrique Iglesias, Sky Ferreira en Tricky.
Surrender Your Love werd een succes in Europa en bereikte de Top 10 in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Finland, Frankrijk en Nederland. In Nederland stond Surrender Your Love zes weken in de Top 40, met als hoogste notering nummer 8.
# 2237 The Nightcrawlers Feat. John Reid - Surrender Your Love
0
geplaatst: 6 augustus 2025, 07:00 uur
Push the Feeling On is fantastisch! Deze een pak minder, maar laten we mild zijn.
5.8
5.8
0
geplaatst: 6 augustus 2025, 08:18 uur
Wat een irritant stemgeluid had die man. Hoe jong ook, ik zal geen traan om hem laten.
3,5
3,5
0
geplaatst: 6 augustus 2025, 08:35 uur
Show Me Love And Not The Door. Mooi stukje vond ik dat altijd.
Daarom een mooie 6,1
Daarom een mooie 6,1
0
geplaatst: 6 augustus 2025, 08:53 uur
Tsja, dit is een typische tweede hit die de succesformule van de eerste kopieert. Geen onaardig nummer, maar weinig memorabel. Uiteraard wel een R.I.P. voor John Reid.
6,2
6,2
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 6 augustus 2025, 09:27 uur
Beter dan ik verwachte. Ik heb dit destijds gemist of niet onthouden.
Het mist de nostalgie van Push The Feeling On maar luistert, ondanks zijn typische stem, aardig weg.
Leuk genoeg om een keer gehoord te hebben.
Cijfer: 6
Het mist de nostalgie van Push The Feeling On maar luistert, ondanks zijn typische stem, aardig weg.
Leuk genoeg om een keer gehoord te hebben.
Cijfer: 6
0
geplaatst: 6 augustus 2025, 12:39 uur
Heel stuk betere productie dan de vorige. MK deed dat nog een heel stukkie beter met Push the Feeling On, maar dit is niet onaardig.
7
7
0
geplaatst: 6 augustus 2025, 17:35 uur
Teveel een kopie van zijn vorige hit en zijn zang trek ik ook niet.
4
4
0
geplaatst: 6 augustus 2025, 19:17 uur
Zit die man nou niet gewoon over Love 4 Love of Show Me Love van Robin S. heen te zingen? Volgens Who Sampled Who geen link, maar misschien ligt aan mij. Stem is inderdaad wat te zeurderig en die muziek hebben ze dan gewoon gejat volgens mij. Die beat is op zich nog wel aardig in ieder geval. Een 5,2
* denotes required fields.