MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Met vrij grote afstand haar beste.

9

(En nee, het is niet mijn verzoek)

Is het vandaag verboden om onvoldoendes te geven ? Ik heb die memo niet gehad ..

Man down 3

En nee, niet alles uit die periode is ruk:
Welcome home. 6,5
Sweet disposition 7,0

6

Niet bepaald een fan van Rihanna maar dit is nog één van haar betere.

Die Zomergasten aflevering was zeker de moeite waard. Maar dit werd de plaspauze. Dat rompompom uit Little Drummer Boy vind ik nog wel aardig: 6,8

Ries_72 schreef:
Is het vandaag verboden om onvoldoendes te geven ? Ik heb die memo niet gehad ..

Ik ook niet: 5,0

Gokken jongens, dat is de vraag van de ceremoniemeester. Schrijven dat je het zelf niet was is niet gokken. Gezien het verhaal van ArthurDZ zou ik op hem hebben gegokt, maar ik weet dat hij het niet is geweest.
Ik hield mijn plas juist even in.
8,2

Johnny Marr schreef:
Ze heeft ontelbaar veel betere nummers.

Ok ik bijt; zoals?

Titmeister schreef:
(quote)

Ok ik bijt; zoals?

Alles van ANTI-, Where Have You Been, Rude Boy, Russian Roulette, Disturbia, S.O.S., S&M, Diamonds, Work, What's My Name, Unfaithful, Love the Way You Lie, Pon de Replay en m'n allergrootste faffie: Stay

Maar Man Down is dus ook tof.

Top vijf in haar oeuvre.

7,8

Johnny Marr schreef:
(quote)

Alles van ANTI-, Where Have You Been, Rude Boy, Russian Roulette, Disturbia, S.O.S., S&M, Diamonds, Work, What's My Name, Unfaithful, Love the Way You Lie, Pon de Replay en m'n allergrootste faffie: Stay

Paar zijn wel aardig, maar meeste komen niet in de buurt

EvilDrSmith schreef:
Gokken jongens, dat is de vraag van de ceremoniemeester. Schrijven dat je het zelf niet was is niet gokken.

Ik denk dat het Ries_72 zijn verzoek was. Hij heeft nu al de hele dag ra-pa-pa-pam ra-pa-pa-pam in zijn hoofd

Man Down: 9 voor de op één na beste RiRi

Radical Face - Welcome Home: 6,5
The Temper Trap – Sweet Disposition: 6,5
Rihanna - Man Down: 5

Rihanna - Man Down : 4

# 2268 Rihanna - Man Down: 8,0

De distributie van de memo's laat te wensen over en dus heeft niet iedereen ze gelezen en eindigt Rihanna onder de zeven. Een 6,90 voor Man Down. Gelukkig hebben we wel tips voor ontelbaar veel betere Rihanna nummers gekregen.

De man die gisteren Man Down tipte heeft zich nog niet bloot gegeven en kwam daarom met een nieuwe aanwijzing via een heel andere tip. Via deze gekte moet het makkelijker zijn om te weten wie onze mysterie tipper is. Het nummer They’re Coming to Take Me Away, Ha-Haaa! werd in 1966 geschreven en uitgevoerd door Jerry Samuels, een Amerikaanse producer die onder de naam Napoleon XIV eenmalig wereldsucces had. De single is een soort gesproken ‘novelty song’ over iemand die langzaam gek wordt nadat zijn partner hem heeft verlaten. Het werd in korte tijd een grote hit in de VS en het Verenigd Koninkrijk.

In Nederland kwam het nummer ook de Top 40 binnen, maar bijzonder genoeg niet alleen in de Engelse versie. Tegelijkertijd werd er twee Nederlandstalige versies uitgebracht: De ene is Ze komen me halen, ha-haaaa!”, met een tekst van Tineke de Nooij door een zekere Floris VI en dan is er nog Hugo De Groot met Ze Nemen Me Eindelijk Mee Aha. Achter Floris VI zat Dick Rienstra. Later bekend als acteur in De kleine waarheid, Het meisje met de blauwe hoed, Baantjer, Medisch Centrum West, De Fabriek, Heerenstraat 10 en Toen was geluk heel gewoon. Waarschijnlijk niet geheel toevallig is dit pseudoniem ook een verwijzing naar de historisch figuur uit de televisieserie die geregisseerd is door Paul Verhoeven. In de Top 40 werden alle versies samen genoteerd, zoals toen vaker gebeurde. Welke van de drie nu het meest verkocht werd, deed er niet toe: de notering gold voor alle drie.

De singles bleef zes weken in de lijst staan, met als hoogste plaats nummer Dat past bij de macabere en humoristische aard van het lied, dat later tot de categorie “novelty classics” ging behoren. De Nederlandstalige versie van Floris VI, ooit bedoeld als meelifter, is tegenwoordig zeldzaam en onder verzamelaars een gezocht singletje. Als jullie een exemplaar over hebben houdt de tipper zich aanbevolen. En ze bleven ook nog eens grappig doen. De B-kant bij Floris VI is hetzelfde nummer maar dan achterstevoren: IV sirolF – !aaaH-aH, eeM kjiledniE eM nemeN eZ.

# 2269 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha, Haaa!
# 2269 Floris VI - Ze Nemen Me Eindelijk Mee, Ha-Haa! (niet op Spotify)

2269 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha, Haaa!
6,0
2269 Floris VI - Ze Nemen Me Eindelijk Mee, Ha-Haa! (niet op Spotify)
5,5

Napoleon - 9,8

Floris - 2,3

Napoleon 5,2
Floris 4

Napoleon - 7
Floris - 6

Napoleon - 4
Floris - 2,5

Napoleon - 6
Floris - 5,5

Napoleon - 6,5
Floris - 4,5

Napoleon 5
Floris 4

# 2269 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha, Haaa!: 2,5
# 2269 Floris VI - Ze Nemen Me Eindelijk Mee, Ha-Haa! (niet op Spotify): 2,5
# 2268 Rihanna - Man Down: 6

Napoleon 1,5
Floris 2,0

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.