MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Napoleon: 1
Floris: 1

Napoleon: 1
Floris: 1

Walgelijk.

Heerlijk, bovenstaande cijfers zijn de waarderingen waar ik van hou ho-ho, hee-hee, ha-haaa!!

# 2269 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha, Haaa!: 8,5
# 2269 Floris VI - Ze Nemen Me Eindelijk Mee, Ha-Haa!: 8,5

Novelty to the hilarious extreme.
Verrek: er was inderdaad een derde variant, van Hugo de Groot. Die was ik glad vergeten.
Díé heb ik gelukkig wel op single, maar deze van Floris VI vind ik tekstueel en vocaal net wat geestelijk labieler en gekker.

# 2268 Rihanna - Man Down
8,2
Johnny Marr snapt maar dingen half. Stay? Jij hopeloze romanticus, Jan van Veen zou trots op je zijn geweest.

Listen very carefully, I shall say zis only once:
"It is I, leEvilDrSmith".

Na je coming out ook nog even stemmen op Radical Face's Welcome Home en The Temper Trap's Sweet Disposition EvilDrSmith dat is er zomaar bij ingeschoten.

Leuk nummer ook voor je eigen uitvaart!

Napoleon: 8,7
Floris: 8,2

Napoleon: 9
Floris: 8,5

Napoleon: 5
Floris: 3

Napoleon: 3,0
Floris: 4,0

Ik heb een flinke inhaalslag te maken.

Kungs vs Cookin’ on 3 Burners - This Girl - 7
Aanstekelijke popmuziek.

Shouse - Love Tonight - 6
Goed nummer, maar met een irritant EO jongerendag koortje.

Shouse - Love Tonight (David Guetta Remix) - 7
Uniek. Dit is de eerste keer David Guetta een nummer daadwerkelijk verbeterd heeft.

Foo Fighters - This Is a Call - 8
Hier waren ze nog een Nirvana-kloon. Niks mis mee.

Nick Cave & The Bad Seeds feat. Kylie Minogue - Where the Wild Roses Grow - 7
Leuk duet, maar…ZE HEBBEN BETERE.

Little River Band - Forever Blue - 9
Heerlijk relaxte muziek om na een dagje hard werken op je koptelefoon te beluisteren.

The Temper Trap - Sweet Disposition - 10
Die hoge falset stem in combinatie met dat dromerige gitaarspel vind ik onweerstaanbaar. Dit nummer raakt mij.

Radical Face - Welcome Home, Son - 7
Ik weet nog, dat mijn lief dit destijds fantastisch vond. Ben zelf iets minder enthousiast, maar het refrein heeft zeker kwaliteit.

Rihanna - Man Down - 4
Wat een gedreutel. Het lijkt wel een kinderliedje. ROM PO PO PO PO POM!!

Napoleon XIV - They’re Coming to Take Me Away Ha, Haaa! - 4
What the fuck.

Floris VI - Ze Nemen Me Eindelijk Mee Ha, Haaa! - 2
Mijn God. Ha Ho Hi Hi Ha Haaa.

Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha, Haaa! : 7
Floris VI - Ze Nemen Me Eindelijk Mee, Ha-Haa! (niet op Spotify) : 7,5

Napoleon XIV - The're Coming To Take Me Away, Ha, Haaa!: 4,0
Floris V - Ze Nemen Me Eindelijk Mee, Ha-Haa!: 3,0

De nominator is ontmaskerd maar de novelty classics die hij ons bracht leveren, zoals het hoort, wisselende reacties op van heel hoog tot extreem laag. Aan het einde van de dag is het lachen ze wel vergaan met twee onvoldoendes:
5,25 Napoleon XIV - The're Coming To Take Me Away, Ha, Haaa!
4,11 Floris V - Ze Nemen Me Eindelijk Mee, Ha-Haa!

We gluren weer even bij de buren. Bij de Greatest Hits start Titmeister een weekje Ethio-jazz. Voor zover mij bekend heeft dat geen noteringen in de Top 40 opgeleverd. Afgelopen woensdag is laxus11 de Artiesten KO's van Kiss gestart. Deze rockband heeft met vooral met hun disco- en popliedjes de Top 40 gehaald.

Shandi is afkomstig van het album Unmasked. Het nummer werd geschreven door Paul Stanley en producer Vini Poncia en werd geïnspireerd door de Hollies-cover van het Bruce Springsteen-nummer 4th of July, Asbury Park (Sandy), daar hadden wij een 5,47 voor over.

Op de studioversie van Shandi zijn alleen Paul Stanley en Ace Frehley van de band zelf te horen. Stanley verzorgde de leadzang en speelde gitaar, Frehley speelde akoestische gitaar. De drums werden ingespeeld door sessiemuzikant Anton Fig. Baspartijen werden verzorgd door roadie Tom Harper en toetsen door songwriter Holly Knight. Vini Poncia leverde achtergrondzang.

Voor Unmasked werd bewust gekozen voor een meer popvriendelijk geluid met invloeden uit poprock, powerpop en new wave, maar met minder disco-elementen dan bij het succesalbum Dynasty van een jaar eerder. De softrock-ballad Shandi is daarvan een goed voorbeeld.

Het scenario van de video sluit aan bij de stripverhaallijn op de hoes van Unmasked. Een vrouw volgt de band vanaf buiten hun kleedkamer, vastbesloten om hen zonder make-up te zien. Nadat de band een concert heeft gegeven en zich omkleedt, spreekt de vrouw hen aan. Wanneer ze zich naar haar omdraaien, blijkt dat ze nog steeds hun make-up dragen. Dit was de laatste bijdrage van drummer Peter Criss bij de band. Hoewel hij in de clip te zien is had hij niet mee gespeeld op het album Unmasked. In de officiële Kiss-biografie vertelde Criss dat hij na de opnames van de clip emotioneel brak en huilde in de kleedkamer.

Shandi werd tijdens latere tournees van Kiss voornamelijk door Paul Stanley solo uitgevoerd. Een uitvoering met de Melbourne Symphony Orchestra verscheen in 2003 op Kiss Symphony: Alive IV. Ook verscheen een versie gezongen door Eric Carr postuum op zijn album Unfinished Business.

In de Verenigde Staten bereikte Shandi de 47e plaats in de Billboard Hot 100. In Australië bereikte de single de vijfde plaats en ook in andere landen, waaronder Nieuw-Zeeland en Noorwegen, stond het in de top tien. In Argentinië behaalde het nummer zelfs de eerste plaats. In de Top 40 stond Shandi in 1980 drie weken genoteerd Alle drie de weken op plaats 34.

# 2270 Kiss – Shandi

Haha hihi they’re coming to….take me away

Kiss - 3,7

Napoleon nog een 5.6

Floris een 4.5

KISS een 7.4

Als iemand om de Top 40 noteringen van Kiss had gevraagd was ik denk ik toch nooit op Shandi uitgekomen. Dat is toch wel erg geruisloos gegaan dan en daarna snel vergeten. Het is ook niet echt bepaald een goed liedje... daar steekt bv, om maar even een ander kleine hit van hun te noemen, Crazy, Crazy Nights ver ver bovenuit. Maar goed Shandi dus...

4,0

Kiss - Shandi - 5
Ik ben geen liefhebber danwel kenner van de muziek van Kiss.
Maar dit lijkt me niet hun proudest moment.

Hoor ik voor het eerst, en daar zal het ook wel bij blijven denk ik.

6

Eerste keer dat ik het hoor, en wat mij betreft ook de laatste keer: 2

Ethio-jazz in de top 40 lijkt me idd een behoorlijke stretch.

De titel Shandi zei me niet direct iets, maar toen het refrein begon, gingen er wel wat belletjes rinkelen. Riep wel gelijk de vraag op waarom ik - als verre van uitgesproken liefhebber - zelfs de compleet vergeten KISS-hitjes herken...

3,4

7,0

Niks mis mee

Gast
geplaatst: vandaag om 18:25 uur

geplaatst: vandaag om 18:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.