Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025
zoeken in:
1
geplaatst: 21 januari 2025, 18:42 uur
ProGNerD schreef:
"Heden" een interessante, onverwachte nieuwe release voorbij zien komen en meteen toegevoegd aan m'n luisterlijst (moet nog gebeuren overigens); 3 x raden...
"Heden" een interessante, onverwachte nieuwe release voorbij zien komen en meteen toegevoegd aan m'n luisterlijst (moet nog gebeuren overigens); 3 x raden...
Hele dikke track dit weer, kolere. Een emotionele mokerslag, er is bijna geen band die het beter kan.
1
geplaatst: 22 januari 2025, 08:17 uur
ABDrums schreef:
Voel je vrij dat nummer morgen trouwens te nomineren, ben benieuwd welke cijfers eruit gaan rollen.
Voel je vrij dat nummer morgen trouwens te nomineren, ben benieuwd welke cijfers eruit gaan rollen.
Ik heb voor komende vrijdag aardig wat op m'n releases watchlist staan, dus laat deze nog even schieten (we hebben ook nog wel even tot het album verschijnt...
).Komende vrijdag zou ik wel graag alvast een nieuw nominatieslot willen reserveren met jullie goeddunken

3
aslan (crew)
geplaatst: 22 januari 2025, 09:22 uur
02-01: Grima - Skull Gatherers (Apollo / 15 / 7,29)
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 15 / 7,82)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,07)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 14 / 5,72)
10-01: Ereb Altor - The Waves, The Sky And The Pyre (Kondoro0614 / 14 / 7,3)
12-01: Harvst - Mahlstrom II – Der Abschied des Dechiffrierten (ABDrums / 12 / 6,7)
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I (legian / 13 / 7,04)
16-01: Besna - Krásno (ProGNerD / 11 / 7,33)
18-01: Imperial Triumphant - Lexington Delirium (feat. Tomas Haake) (ABDrums / 12 / 7,3)
20-01: In The Woods... - A Misrepresentation Of I (Kondoro0614 / 10 / 6,58)
22-01: Bloed - Druk (aslan / 0 / 0)
Ik neem aan dat er verwacht wordt dat we Heden met z'n allen naar Amenra gaan luisteren.
Maar een paar dagen geleden is er nog een ander Belgisch nieuwtje uitgekomen, laten we dat eerst even aanhoren
Toon, Tuur en Fieke Soete, twee broers en zus, vormen namelijk de band Bloed.
In 2023 wonnen ze Sound Track, en onlangs werden ze eervol vermeld door Cis Deman (ex- Stake) in de podcast Zware Klap.
Vorige singles zijn 'Neus', 'Doop', 'Rijk' en 'Broeder'.
Op 17 januari verscheen 'Druk' (waar Cis Deman mee aan de productie sleutelde).
30 januari te zien in de AB in Brussel, support act van Ramkot.
Verwacht u aan een portie industrieel geweld, tempowisselingen en rauwe vocalen.
Have fun ! ! !
Maak Kennis met Metal Anno 2025
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 15 / 7,82)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,07)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 14 / 5,72)
10-01: Ereb Altor - The Waves, The Sky And The Pyre (Kondoro0614 / 14 / 7,3)
12-01: Harvst - Mahlstrom II – Der Abschied des Dechiffrierten (ABDrums / 12 / 6,7)
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I (legian / 13 / 7,04)
16-01: Besna - Krásno (ProGNerD / 11 / 7,33)
18-01: Imperial Triumphant - Lexington Delirium (feat. Tomas Haake) (ABDrums / 12 / 7,3)
20-01: In The Woods... - A Misrepresentation Of I (Kondoro0614 / 10 / 6,58)
22-01: Bloed - Druk (aslan / 0 / 0)
Ik neem aan dat er verwacht wordt dat we Heden met z'n allen naar Amenra gaan luisteren.
Maar een paar dagen geleden is er nog een ander Belgisch nieuwtje uitgekomen, laten we dat eerst even aanhoren
Toon, Tuur en Fieke Soete, twee broers en zus, vormen namelijk de band Bloed.
In 2023 wonnen ze Sound Track, en onlangs werden ze eervol vermeld door Cis Deman (ex- Stake) in de podcast Zware Klap.
Vorige singles zijn 'Neus', 'Doop', 'Rijk' en 'Broeder'.
Op 17 januari verscheen 'Druk' (waar Cis Deman mee aan de productie sleutelde).
30 januari te zien in de AB in Brussel, support act van Ramkot.
Verwacht u aan een portie industrieel geweld, tempowisselingen en rauwe vocalen.
Have fun ! ! !
Maak Kennis met Metal Anno 2025
2
geplaatst: 22 januari 2025, 11:36 uur
Ik heb trouwens ook een nummertje klaarstaan, maar niet met spoed. Moet ik achteraan sluiten? Hoe lang is de rij inmiddels? 
Zelf heb ik wel een lichte voorkeur om nominaties gewoon lekker spontaan te laten gebeuren en niet te veel te reserveren, maar ik leg me neer bij de wil van de meerderheid.

Zelf heb ik wel een lichte voorkeur om nominaties gewoon lekker spontaan te laten gebeuren en niet te veel te reserveren, maar ik leg me neer bij de wil van de meerderheid.
0
geplaatst: 22 januari 2025, 12:41 uur
Ja ik heb er ook nog eentje in de pijplijn, ik wacht geduldig m'n beurt (of beter gezegd m'n kans) af.
Had eerst een thrashnummer op het oog, maar toch een beetje angstig dat dat subgenre hier ook afgeschoten wordt
Degene die ik nu klaar heb staan kan weleens in de smaak vallen.
In the Woods... valt erg goed bij mij trouwens, ik ga t nummer gelijk nog een keer draaien.
Had eerst een thrashnummer op het oog, maar toch een beetje angstig dat dat subgenre hier ook afgeschoten wordt

In the Woods... valt erg goed bij mij trouwens, ik ga t nummer gelijk nog een keer draaien.
0
geplaatst: 22 januari 2025, 12:47 uur
0
geplaatst: 22 januari 2025, 13:05 uur
In the Woods.. - 8,2
Lekker tempo, dat had ik niet perse verwacht en ook de zanger bevalt me wel. Grote kans dat ik hier wat meer van ga opzoeken.
Bloed - 7,8
Wat een heerlijke agressie in dit nummer, dit ga ik ook op m'n gemakje ontdekken.
Lekker tempo, dat had ik niet perse verwacht en ook de zanger bevalt me wel. Grote kans dat ik hier wat meer van ga opzoeken.
Bloed - 7,8
Wat een heerlijke agressie in dit nummer, dit ga ik ook op m'n gemakje ontdekken.
0
geplaatst: 22 januari 2025, 13:32 uur
Lekkere tip aslan ! 
Hoewel ik België hoog aangeschreven heb staan wat betreft moderne (post)metal, is dit nieuw voor mij, maar zeker iets om te blijven volgen; is er al een album in aantocht ?

Hoewel ik België hoog aangeschreven heb staan wat betreft moderne (post)metal, is dit nieuw voor mij, maar zeker iets om te blijven volgen; is er al een album in aantocht ?
2
geplaatst: 22 januari 2025, 13:57 uur
In the woods... - 8,9 fantastisch nummer! Thanks voor de inzending lol.
Bloed- 7,0
P.s. Amenra is mwahtjes Johnny Marr
Sorry bro. Die band heb ik nooit begrepen, ondanks veel pogingen.
Bloed- 7,0
P.s. Amenra is mwahtjes Johnny Marr
Sorry bro. Die band heb ik nooit begrepen, ondanks veel pogingen.
1
geplaatst: 22 januari 2025, 14:09 uur
1
geplaatst: 22 januari 2025, 14:47 uur
Kondoro0614: nu moet ik toch even voor Ate opkomen, je schat hem hier echt verkeerd in...
Hij bedoelde (uiteraard) dat hij de nieuwste single release gemist had...

1
aslan (crew)
geplaatst: 22 januari 2025, 14:56 uur
ProGNerD schreef:
is er al een album in aantocht ?
is er al een album in aantocht ?
Kondoro0614 schreef:
staat het albie van Bloed al hiero op MM?
staat het albie van Bloed al hiero op MM?
Er zijn nu vijf singles uit: Neus, Doop, Rijk, Broeder en Druk. Er is nog geen full album.
De singles staan op Spotify en Bandcamp.
Music | Bloed - bloedband.bandcamp.com
1
geplaatst: 22 januari 2025, 17:52 uur
22-01: Bloed - Druk
Tja, niet mijn ding. Ik vind dit irritant om naar te luisteren tot het punt dat ik liever stilte hoor. De rauwe vocalen hebben wel wat, maar kunnen mij in deze setting niet bekoren.
3,0
Hoezo? Volgens mij zijn hier voldoende liefhebbers voor. Zie bijvoorbeeld dat thrash metal spelletje, daar is best wat overlap tussen de deelnemers en worden hoge cijfers uitgedeeld.
Eens. In principe heb ik geen moeite met een dagje of twee tevoren reserveren als je een nummer wilt plaatsen, dat werkte met een kleine groep prima, maar met zo'n grote groep werkt dat naar mijn mening niet. Als ik nu een nummer wil nomineren dan zou ik al 8 dagen moeten wachten? First come, first serve principe lijkt mij passender.
Tja, niet mijn ding. Ik vind dit irritant om naar te luisteren tot het punt dat ik liever stilte hoor. De rauwe vocalen hebben wel wat, maar kunnen mij in deze setting niet bekoren.
3,0
Wolfmother schreef:
Hoezo? Volgens mij zijn hier voldoende liefhebbers voor. Zie bijvoorbeeld dat thrash metal spelletje, daar is best wat overlap tussen de deelnemers en worden hoge cijfers uitgedeeld.
The_CrY schreef:
Ik heb trouwens ook een nummertje klaarstaan, maar niet met spoed. Moet ik achteraan sluiten? Hoe lang is de rij inmiddels?

Eens. In principe heb ik geen moeite met een dagje of twee tevoren reserveren als je een nummer wilt plaatsen, dat werkte met een kleine groep prima, maar met zo'n grote groep werkt dat naar mijn mening niet. Als ik nu een nummer wil nomineren dan zou ik al 8 dagen moeten wachten? First come, first serve principe lijkt mij passender.
0
geplaatst: 22 januari 2025, 18:14 uur
ProGNerD schreef:
Kondoro0614: nu moet ik toch even voor Ate opkomen, je schat hem hier echt verkeerd in...
Zeker ken ik Amenra inderdaad (mijn scrobblestatistieken op last.fm zeggen genoeg
), en ik doelde inderdaad op de nieuwe single! Dank voor het rechttrekken. 
1
geplaatst: 23 januari 2025, 13:43 uur
20-01: In The Woods... - A Misrepresentation Of I - 6.5
In the Woods, die ken ik. Of tenminste een paar jaar terug eens beluisterd. De vorige plaat uit 2022 was dat dus zie ik. Heeft toen niet heel veel indruk achtergelaten gezien mijn cijfer en reactie daar. Dat ze met een nieuwe plaat komen is dan ook volledig langs mij heen gegaan. Dit nummer klinkt best redelijk en swingt inderdaad best fijn. De zang is niet het sterkste onderdeel trouwens. Die wil hier niet helemaal klikken.
22-01: Bloed - Druk - 7.3
Ha, oke dan. Muzikaal lekker geweld, lekker rauw en beukend. De distortion wordt maximaal gebruikt. Maar die zang is compleet niet te verstaan. Doet me wel wat denken aan Drum&Beeker eigenlijk.
Geinig dit, kan ik wel hebben zo op zijn tijd.
Vooral lekker Trash delen hier joh, het is al een redelijke blackmetal echo chamber hier dus elke afwisseling is in mijn optiek welkom.
In the Woods, die ken ik. Of tenminste een paar jaar terug eens beluisterd. De vorige plaat uit 2022 was dat dus zie ik. Heeft toen niet heel veel indruk achtergelaten gezien mijn cijfer en reactie daar. Dat ze met een nieuwe plaat komen is dan ook volledig langs mij heen gegaan. Dit nummer klinkt best redelijk en swingt inderdaad best fijn. De zang is niet het sterkste onderdeel trouwens. Die wil hier niet helemaal klikken.
Met dit soort bands vind ik het vaak héél moeilijk om de muzikale wisseling te accepteren, of niet te denken aan wat ze eerder hadden uitgebracht. Is dat een bepaalde verwachting of hebben meer mensen daar wel eens last van?
Uiteraard heeft dat te maken met verwachtingen. Zo'n band volg je omdat de muziek je aanspreekt, weet vast te grijpen, te intrigeren of wat dan ook. En dan verwacht je over het algemeen meer van dat bij nieuw werk van ze. Als ze dan gaan afwijken schuurt dat enorm met je verwachtingen. Herkenbaar wel dit hoor. Ik merk het zelf vooral bij bands waarbij ze een diepe indruk achter wisten te laten, en dat door een stijlverandering eigenlijk niet meer weet te lukken. Hoort er ook wel een beetje bij denk ik.22-01: Bloed - Druk - 7.3
Ha, oke dan. Muzikaal lekker geweld, lekker rauw en beukend. De distortion wordt maximaal gebruikt. Maar die zang is compleet niet te verstaan. Doet me wel wat denken aan Drum&Beeker eigenlijk.
Geinig dit, kan ik wel hebben zo op zijn tijd.
Wolfmother schreef:
Ja ik heb er ook nog eentje in de pijplijn, ik wacht geduldig m'n beurt (of beter gezegd m'n kans) af.

Vooral lekker Trash delen hier joh, het is al een redelijke blackmetal echo chamber hier dus elke afwisseling is in mijn optiek welkom.
2
aslan (crew)
geplaatst: 23 januari 2025, 14:32 uur
Bloed - Druk > ik kan zoiets een hele lange tijd op repeat hebben staan,
iedereen hier in huis wordt gek
8,8
iedereen hier in huis wordt gek

8,8
0
geplaatst: 23 januari 2025, 20:09 uur
Ik had gedacht dat dit mijn ding ook wel zou zijn, maar dat valt vies tegen. De zanger vindt ik heel prima eigenlijk, lekker rauw en energiek. Maar ik kan gewoon niks met de muzikale omlijsting, die voor mij klinkt als een inspiratieloze collectie aan geluiden zonder samenhang, doel, functie en idee.
4,8
4,8
1
geplaatst: 23 januari 2025, 21:52 uur
Apollo schreef:
Ja okay, daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar veel van mijn angsten zijn dan ook niet rationeel.
Apollo schreef:
Ja zo'n wachtrij vind ik ook net te autistisch en haalt de spontaniteit er misschien uit, maar het is weer terug te leiden naar de angst om nooit aan de beurt te komen.

legian schreef:
Komt helemaal goed, ik zie ook net dat het betreffende nummer niet uit 2025 komt dus de thrash moet nog heel even wachten van mijn kant.
0
geplaatst: 23 januari 2025, 23:55 uur
Ik heb eigenlijk ook nog wel een kersverse nominatie in het verschiet: misschien niet een fantastisch goed nummer, maar een mooie kans om wat meer bekendheid te geven aan de lokale metalscene alhier.
Hij zal vast een keer de revue passeren hier wanneer de tijd rijp is: we mogen bijna wel een tijdslimiet van 24u hanteren in plaats van 48u met al die enthousiaste nomineerders hier (of wellicht twee nominaties per keer, maar dan wel om de twee dagen).
Hij zal vast een keer de revue passeren hier wanneer de tijd rijp is: we mogen bijna wel een tijdslimiet van 24u hanteren in plaats van 48u met al die enthousiaste nomineerders hier (of wellicht twee nominaties per keer, maar dan wel om de twee dagen).
0
geplaatst: 24 januari 2025, 10:29 uur
Wat is eigenlijk de reden dat die 48 uur aangehouden wordt voor nominaties?
1
geplaatst: 24 januari 2025, 10:45 uur
ABDrums schreef:
Ik heb eigenlijk ook nog wel een kersverse nominatie in het verschiet: misschien niet een fantastisch goed nummer, maar een mooie kans om wat meer bekendheid te geven aan de lokale metalscene alhier.
Heden van Amenra?
Wat mij betreft doen we een tijdslimiet van 96u trouwens, maar hey, wie ben ik?
1
geplaatst: 24 januari 2025, 11:15 uur
legian schreef:
Ik geloof dat dat vrij arbitrait is, maar ik sta er wel voor open om die te veranderen...
Johnny Marr schreef:
[Heden van Amenra?
[Heden van Amenra?
België is niet 'de lokale metal scene' voor mij als Fries zijnde.

2
geplaatst: 24 januari 2025, 11:49 uur
legian schreef:
Zodat het behapbaar blijft voor iedereen die het topic wil volgen. Er zitten soms aardig lange nummers tussen bijvoorbeeld.
Ik zou het niet erg vinden als de regel gewijzigd wordt naar tussenpozen van 24 uur, maar kan mij goed voorstellen dat dat te snel zou gaan voor sommigen. Belangrijker vind ik dat er niet te streng gelet hoeft te worden op een paar uurtjes minder dan 48 uur. Elke twee kalenderdagen vind ik een duidelijkere regel.
* denotes required fields.