MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025

zoeken in:
Sorry Legian, ik vind Bloodywood in het algemeen al kut.

1.5

Bloodywood - Tadka: 5

Sinds onze wereldreis heb ik een zwak voor Azië en India in het bijzonder, maar kan hier ook niet heel veel mee, helaas...

Ik ga geen commentaar geven, het cijfer zegt genoeg.

2

aslan (crew)
Deafheaven 7,5
Bloodywood 6

Best grappig..6,4

Bloodywood 6

aslan (crew)
Spreadsheet bijgewerkt:
Maak Kennis met Metal Anno 2025

Deafheaven - 8
Bloodywood - 2

01-02: Bloodywood - Tadka (legian / 10 / 3,74)
03-02: Zéro Absolu - La Saignée (ProGNerD / 0 / 0)

Net als legian neem ik hier een zeker risico, vanwege de lengte van het nummer in dit geval. Maar ik wil jullie dit mooie post-black debuut (onder deze naam tenminste, want het is een voorzetting van de band Glaciation) met leden van Alcest en Regarde les Hommes Tomber toch niet onthouden...

Maak Kennis met Metal Anno 2025 - Spreadsheet

Top, deze stond nog op mijn luisterlijst, maar nog niet aan toegekomen. Ben heel benieuwd, ik hoor louter positieve dingen over dit werk.

Wow, erg indrukwekkend werkje zeg! Ik zet hoog in:

9

aslan (crew)
Mooi, maar ik kan er geen twintig minuten mijn gedachten bijhouden.
Wel ideaal als achtergrondmuziek met een goed boek erbij; ik zet La Saignée in mijn albumlijst bij Spotify, zodat ik zeker ook het tweede nummer te horen krijg.
7,8

aslan schreef:
...ik zet La Saignée in mijn albumlijst bij Spotify, zodat ik zeker ook het tweede nummer te horen krijg.

, da's een stuk korter, maar klokt nog steeds ruim 13 min...

Super fijn nummer!! Alleen zo jammer van die fade out.
7,9

Ik kon niet meer sceptisch zijn toen ik Deafheaven opzette, vanaf het debuutalbum al een hekel aan, maar tot nu toe is het helemaal niet vreselijk.

Toch blijf ik hangen op 6,6

Bloodywood is best geinig en heb ze ook 2x gezien, erg energieke optredens. Super simpel en nogal een deuzig onderwerp, maar ik ga zeker niet al te hard haten. Tempo blijft prima.

6,2

Ik zie dat La Saignee 20 minuten duurt, we zullen zien hoe pretentieus het is.

2x geluisterd en de aandacht verslapt meerdere keren per nummer. Muzikanten zijn zoals verwacht gewoon goed, tis puur een kwestie van smaak.

5,9

aslan (crew)

Ondertussen meerdere keren; Ik verhoog naar 8,3
Heb ook Le Temps Détruit Tout gehoord en ben benieuwd naar de Glaciation albums.

01-02: Bloodywood - Tadka - 7
Duidelijk. Dit wordt hier niet gewaardeerd. Nu ben ik wel geneigd om Electric Callboy er ook nog eens in te gooien. Ik vind het wel een lekker nummer, muzikaal lekker levendig. Beetje humor erin en gewoon wat lol hebben. Even wat luchtig geknal is wel fijn naast al die duistere deprimerende nummers hier
En de mix van rap/screams vindt ik opzich wel lekker. Maar goed ik ben dan iemand die ook wel fan was (is) van Linkin Park. En die werden vroeger ook niet echt gewaardeerd door de 'oudgediende' Metal fanbase. Ik vermaak me hier in ieder geval wel lekker mee.

03-02: Zéro Absolu - La Saignée - 7.4
Ook deze heeft wel een lekker hypnotiserend effect. Daarbij werkt de lengte ook wel mee. Nadeel is alleen dat ik dit dus niet snel zou opzetten. Verder wel prima nummer dit. Eigenlijk zijn het gewoon een stuk of drie nummers die middels intermezzo's aan elkaar gelinkt worden, maar goed een nummer van 20 minuten staat natuurlijk wel leuk zo

Goed nummer, maar 20 min is voor mij echt te lang: 6.7

03-02: Zéro Absolu - La Saignée
Opbouw in de intro is zorgvuldig en mooi gedaan. Daarna zijn er een aantal interludes waar mijn aandacht verslapt, hoewel tussendoor nog een paar zeer sfeervolle momenten aanwezig zijn, dus zodoende begrijp ik wel wat Wolfmother en legian schrijven. Ik vraag mij ook af hoe vaak ik dit nog ga luisteren, want het is op z'n minst aan aardig nummer, maar vind ik het dusdanig goed dat ik dit nog regelmatig ga opzetten? Eerlijke antwoord is nee.

6,5

Zéro Absolu - La Saignée: 8,7

OK, het is inderdaad een lange zit, maar blijft de moeite waard en voor mij geen reden om niet (vaker) van te blijven genieten...

Deafheaven - Magnolia: 8,5
Zo! Deze band is weer lekker terug, zeg. Stukje meer pit dan op Infinite Granite.

Bloodywood - Tadka: 7
Dit vind ik een hele toffe band en het eerste album heb ik vrij hoog zitten. Dit nummer tikt alle vakjes af waar de band voorheen goed op scoorde, maar voelt daardoor een beetje verplicht. Luistert prima weg, maar ik hoop op betere tracks als de plaat uit is.

Zéro Absolu - La Saignée: 7,5
Inderdaad te lang, maar over de gehele linie zeker niet verkeerd.

01-02: Bloodywood - Tadka (legian / 13 / 4,43)
03-02: Zéro Absolu - La Saignée (ProGNerD / 12 / 7,58)
05-02: Avatarium - Being with the Dead (ABDrums / 0 / 0)

Vrijdag is weer releasedag, met een fijne trits veelbelovend spul in het vooruitzicht. Daarom pak ik m'n kans om dit doomschijfje van twee weken geleden onder jullie aandacht te brengen. En wellicht weet ik met de aanwezige vrouwelijke vocalen EvilDrSmith te porren om weer bij ons aan te haken en zijn genietbare pennenstreken en verrassende inzichten met ons te delen.

Maak Kennis met Metal Anno 2025

O la la, Jennie-Ann Smith!

Daarmee weet jij mij wel warm te krijgen.
Ja, ik loop al een volle maand achter, maar ik ben al een kleine maand lang van plan om dit spelletje bij te houden. Misschien dat ik komend weekend er eens tijd voor uittrek.

Ah jah Avatarium, ik was best gek van dat debuutalbum puur door die vette Candlemass sound. Helaas ben ik ze daarna uit het oog verloren. Dit nieuwe album staat ook al een week op m'n rotatielijst. Niet het beste nummer vind ik, maar nog steeds lekker sfeervol.

7,4

Gast
geplaatst: vandaag om 08:43 uur

geplaatst: vandaag om 08:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.