MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Ik zie nu trouwens dat ik een verkeerd nummer heb geluisterd. Ik heb 'I' geluisterd, terwijl het 'I I I' moest zijn.
Maakte dat een fuck uit?
't Maakte geen fuck uit.

Want:
godverdegodverdegover, wat een fucking fantastische plaat!
Ik verhoog naar een 9,5. Of nee, wat kan mij het schelen, ik geef het gewoon een 10. Welja, maximumscore. Toe maar. Who gives a fuck? Djiezus, ik ben er helemaal kapot van. Of het nu 'I', 'I I I' of 'I I I I I I I I I I I I I I I I ∞' heet, dit is een atmosblack metal-uppercut waarvan ik niet meer zo van uit mijn plaat ben gegaan sinds de eerste platen van Wolves in the Throne Room (tenzij je Ethereal Shroud je ook rekent tot dit genre, maar die kreeg van mij ook een 10).
11 April komt-ie uit en knappe jongen die hier dit jaar nog overheen gaat.
Echt, godver, wat een P.L.A.A.T.!

Eindelijk iemand hier die net zo lyrisch uit zijn plaat (pun intended) gaat over dit magistrale meesterlijke nummer als ik laatst. Ik tipte hem ook aan vriend van mij, die vond het niet heel bijzonder, waarop ik hem heb getrakteerd op een vurig betoog dat dit II - I echt van de buitencategorie is. Het moet wel heel gek lopen wil die hele plaat, mits de kwaliteit over de hele linie het niveau van deze single benadert (daar zit ik niet over in trouwens), niet fier bovenin mijn eindejaarslijst - en misschien wel helemaal bovenaan... - prijken.

Maar ik ga helemaal mee met je betoog en dus ook met je cijferverhoging, de luisterteller staat hier nu geloof ik op vijftien ofzo, maar ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. Dus kan mij het verrotten, het is dat jij me over hebt gehaald, ik smijt er ook gewoon lekker een 10 tegenaan, want beter wordt het niet.

Ohja, en om de anderen dus ook niks te onthouden: een kleine twee weken geleden kwam deze nieuwe single uit Blood Abscission - II - I. Voor als je hem hebt gemist!

Het gaat hier door op een flink tempo! Maar hier weer een korte sprint om weer bij te benen. Mogelijk heb ik deze week ook weer iets te nomineren. Ik zal proberen woensdag in te prikken als niemand me voor is.

Indian Nightmare - Secret Path: 7,5
Wel lekker. De zang doet ietwat komisch aan, maar ook dat heeft zn charme.

Mutagenic Host - Neurological Necrosis: 7
Begint toch erg lekker hoor, maar halverwege slaat de verveling bij mij toe.

Embrium - The End of the Lane: 7
An sich prima, maar gaat wat langs me heen.

17-03: Embrium - The End of the Lane (ProGNerD / 0 / 0)
Op basis van je omschrijving verwachtte ik weer een lang epos voorgeschoteld te krijgen van minstens tien minuten, zeker als de (inderdaad prachtige!) intro anderhalve minuut vergt. Maar dat blijkt de helft van het nummer te zijn.
In de andere helft barst de blackgazehel los, waarbij een feeërieke engelenzang een fraai coda verzorgt.
Ik blijf door de korte krachtsinspanning wel een beetje op mijn honger te zitten, maar dat triggert alleen maar om meer van de band te luisteren. Enfin, wat je ook al becommentarieerde op de site.
Prachtige hoes trouwens van deze band uit San Francisco. Oeh, er zijn er maar 100 van op vinyl geperst. Enkel (fraai coloured) vinyl, geen gatefold, maar wel $35,-. Dat is mij helaas toch even te gortig. Dan maar verder joetjoeben.
8,2 (beetje bonus voor de intro)

Aangezien we hier toch alleen maar met mannen onder elkaar zijn: even een kiekje van degene die voor de vocalen verantwoordelijk is. Met zo'n tattoo ben ik bij voorbaat al fan.
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5fe03f59b0b7d26d497d341a/39d0813a-e576-49f6-9f8e-0972c11cb648/Jade+Forsythe+performs+with+Embrium+at+X-Bar+Cupertino.jpg

6,9

Komt niet echt binnen. Maar toch klinkt het ook niet slecht.

Kon wel grindcore zijn dat het intro het halve nummer beslaat.

7

Ik ga met je mee EvilDrSmith:

Embrium - The End of the Lane: 8,2

ProGNerD schreef:
Ik ga met je mee EvilDrSmith

Naar waar gaan jullie?

Mutagenic Host - 8,4
Embrium - 8,3

Mutagenic Host is lekker smerig joh, ugh! Embrium ook trouwens, en eens lekker kort for a change that's what she said. Zuinige cijfers hier. Twee kekke nominaties, jongens!

Gaat trouwens wel traag hier, waar blijft die volgende nominatie? KOM OP!!!

02-03: Havukruunu - Kuoleman Oma (Konodor0614 / 13 / 7,83)
03-03: Ofnus - Zeith Dolour (ProGNerD / 12 / 7,63)
06-03: Monosphere - Lapse, pt II (laboomza / 11 / 6,99)
09-03: Dawn of Ouroboros - Slipping Burgundy (ProGNerD / 11 / 7,37)
11-03: Ocean of Grief - Ghosts Inside (Apollo / 11 / 7,36)
13-03: Indian Nightmare - Secret Path (Wolfmother / 10 / 7,5)
15-03: Mutagenic Host - Neurological Necrosis (ABDrums / 10 / 7,02)
17-03: Embrium - The End of the Lane (ProGNerD / 7 / 7,59)
19-03: Volahn - La peste negra diabólica (Apollo / 0 / 0)

La Peste Negra Diabólica | Volahn | Crepúsculo Negro - crepusculonegro.bandcamp.com

Na 5 non-black metal nominaties van mijn kant mag ik jullie vast wel weer trakteren op een kindvriendelijke portie zwartmetaal. En ben ik erg verheugd om deze obscure artiest genaamd Volahn in het lentezonnetje te zetten. Want de zon gaat snel onder met de furieuze 'ancestral Mayan black metal' zoals hij het zelf omschrijft. De laatste langspeelplaat van Volahn dateert alweer uit 2014, maar behoort tot zijn beste werken en kan ik met stip aanraden voor wie niet kan wachten totdat dit album uitkomt. De releasedatum is namelijk nog niet bekendgemaakt. In de tussentijd heeft hij trouwens niet stilgezeten, maar dit is wel een van de krakers uit de discografie. Helaas is dit wel zodanig obscuur dat er nog geen goedwillige fan is geweest om dit nummer op Youtube te plaatsen, bijna 2 maanden na uitgave. Dus jullie moeten genoegen nemen met een bandcamplinkje, de muziek wordt er niet minder op.

Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet

Johnny Marr schreef:
Gaat trouwens wel traag hier, waar blijft die volgende nominatie? KOM OP!!!

Is de 48 uursregel niet meer actief? Ik stond klaar voor woensdag.

The_CrY schreef:
Is de 48 uursregel niet meer actief? Ik stond klaar voor woensdag.

Mijn fout, ik heb mij verkeken op de data. Als de rest er geen problemen mee heeft dan zou ik zeggen plaats er morgen gerust nog een. Als iemand bezwaren heeft verwijder ik mijn bericht wel.

Wat mij betreft lekker laten staan en dat The_Cry morgen evenzogoed zijn gereserveerde plek een invulling geeft. Een bonusliedje omdat het de 104e verjaardag is van verzetsstrijder Marie Blommaart, de oudste nog levende verzetsstrijder van Nederland.

Kom maar door morgen The_Cry!

Ik maak binnenkort even een inhaalslag, pats!

La Peste Negra Diabólica
by Volahn - 8

Dat kan je mij nog eens laten horen vroeg op de nacht. Ter ere van een 104-jarige zou ik iets anders kiezen: In the Mood (1941)

B.Robertson schreef:
La Peste Negra Diabólica
by Volahn - 8

Dat kan je mij nog eens laten horen vroeg op de nacht. Ter ere van een 104-jarige zou ik iets anders kiezen: In the Mood (1941)
Ik betwijfel of een verzetsstrijder destijds in the mood was voor een bigbanddansje. Dan zou ik met al het chagrijn en cynisme toch liever luisteren en kijken naar Spike Jones & His City Slickers

18-03: Volahn - La peste negra diabólica (Apollo / 1 / 8 )
19-03: Spiritbox - Black Rainbow (The_CrY / 0 / 0)

Deze internetsensatie komt hier op MuMe niet heel vaak langs. Toch een van de grotere opkomende bands. Ben benieuwd hoe men er hier over denkt.

Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet

Vrij ruk.

5

Ben niet erg gecharmeerd van hun meest recente werk, maar hun eerste debuutep vond ik echt goed. Ik neem 'm mee samen met de rest van de nominaties die ik nog in moet halen.

ProGNerD schreef:
(afbeelding)

Wat spijtig...
Ik las hier wat erover: Graveland Festival is afgelast | Metalfan.nl

Ontzettend jammer, had er veel zin in. Aan de line-up lag het niet. Wel aan de locatie denk ik, want het is voor de meeste mensen niet te doen om 's avonds thuis te komen of je moet 1-2 bands missen. Weinig opties tot overnachting in de buurt, zeker voor een redelijke prijs. Kamperen in het weiland kan, maar het is niet ideaal daar.

Volahn, Volahn, Volahn... ergens klinkt mij die naam niet volstrekt onbekend in de oren. Ik tik het in op RYM: oh wacht, die plaat 'Aq'Ab'Al' moet ik volgens mij wel eens hebben gedraaid. Liefst meer dan 1K aan ratings en een 36e plek in de Top van 2014: veel te commerciële cijfers voor zuks obscure undergroundherrie.
Nouja, herrie? We krijgen eerst 2,5 minuut tribale folkloristische fluitjes en trommels. Alleraardigst en best sfeervol. Maar dan breek de pleuris uit. Godskolere, wat een imposante Wall Of Black Metal Sound. Indrukwekkend hels-gutturale vocalen ook. Het nijgt naar de chaos van war metal. Ja, deze teringherrie is zeer goed aan mij besteed.
8,5

19-03: Spiritbox - Black Rainbow (The_CrY / 0 / 0)
Ik ben blijkbaar niet op de hoogte van internetsensaties. Nooit van gehoord. Maarrrr.... ik zie dat het de zangeres en gitarist zijn van het ter ziele gegane iwrestledabearonce en die band heb ik destijds op zijn tijd wel eens gedraaid. Heb er zelfs een paar cd's van. Ik vermoed dat zangeres en gitarist een stelletje zijn en zijn verkast van Los Angeles naar Vancouver. [Check: en ja hoor, precies zoals ik vermoedde. Ze zijn in 2015 uit de band gestapt, in 2016 getrouwd en daarna teruggekeerd naar haar geboortegrond. Sindsdien is er niets meer van iwrestledabearonce vernomen.]
Er zitten nogal wat industriële geluiden in hun mix van djent, metalcore en alternatieve metal. Dat vind ik een welkome additie aan hun sound, want anders weet ik niet of ik er veel mee heb, maar nu kan ik er best met gematigd plezier naar luisteren. Al vond ik de Dillinger Escape Plan-met-quirky-humor-gekte van iwrestledabearonce toch leuker.
7

En omdat we hier weer een zangeres hebben, in al mijn seksistische voorkeuren weer een smaakvol kiekje. Ze is behoorlijk "opgedroogd" sinds de jaren dat ze met een beer worstelde, toen ze er meer uitzag als een nerdy indiepunkgrietje.
https://i.discogs.com/hKB-F3hSi81yGARPE6ugyS70r_K40P2neVIWIYsyuh0/rs:fit/g:sm/q:90/h:600/w:433/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9BLTM0MTk2/MjktMTYzMjU4OTk2/NS0xMTI4LmpwZWc.jpeg

Ik ga vandaag 6 dagen naar Mallorca, maar ik zal m'n best doen om een inhaalslag te maken!

Ja hallo good noon. Lekker kiekje dokter.

Wel had ik helemaal de nominatie van Apollo gemist

8 voor Volahn

Spiritbox - Black Rainbow 6,5

odi
Embrium : 8

Volahn : 8

Spiritbox : 5

Volahn - La peste negra diabólica: 7

Begint wel smaakvol, maar die imposante Wall Of Black Metal Sound die daarna losbarst, is me iets te "obscuur"...

Volahn - La peste negra diabólica: 6
Spiritbox - Black Rainbow: 5,5

odi
19-03: Spiritbox - Black Rainbow (The_CrY / 6 / 5,75 )
21-03: Ter Ziele - Of Noumenon Reality (Odi / 0 / 0)

Nederlandse band die wat mij betreft wat meer aandacht verdiend. Album is eind februari uitgekomen en die draai ik bijna elke dag, zeer de moeite waard dus. Geniet er van !

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.