MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025

zoeken in:
Wolfmother schreef:
Verdomme, had ik nu maar achter m'n laptop gezeten, dan had ik er eentje ingeknald.

Ik kan hem ook wel voor je plaatsen?

Apollo schreef:
(quote)

Ik kan hem ook wel voor je plaatsen?

Nice! Ik heb je privé berichtje gestuurd.

02-03: Havukruunu - Kuoleman Oma (Konodor0614 / 13 / 7,83)
03-03: Ofnus - Zeith Dolour (ProGNerD / 12 / 7,63)
06-03: Monosphere - Lapse, pt II (laboomza / 11 / 6,99)
09-03: Dawn of Ouroboros - Slipping Burgundy (ProGNerD / 10 / 7,33)
11-03: Ocean of Grief - Ghosts Inside (Apollo / 9 / 7,39)
13-03: Indian Nightmare - Secret Path (Wolfmother / 0 / 0)

Namens Wolfmother.

Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet

Bedankt Apollo!
Ja deze werd getipt in m'n vriendengroep en vond het lekkere rauwe blackishpunkthrash ala Midnight.

Tjah... wel aardig weer. Vocalen liggen me wel. Maar ik kom toch niet hoger dan een:

7

Indian Nightmare - Secret Path: 7

Prima uitgevoerd, maar niet helemaal mijn ding...

Lekker oldskool thrash: 8

13-03: Indian Nightmare - Secret Path (Wolfmother / 0 / 0)
Wolfmother schreef:
[...]Had eerst een thrashnummer op het oog, maar toch een beetje angstig dat dat subgenre hier ook afgeschoten wordt

Jaaa, dit spelletje needs more thrash! Metal thrashing madness fury, whohoooo!
Meer van dit Wolfmother: dit is echt gave, old school vlammende en energieke 80s thrash full speed (metal) ahead, zonder dat die rafelige randjes er vanaf worden geveild zoals bij vele van die moderne, beetje halfbakken revivalthrashbands (Municipal Waste e.d.).

Welke thrashnummer had je hierboven (eind januari) op het oor? Ik ben wel benieuwd.

Die zang doet me in de verste verte en qua bijtende dictie een beetje denken aan een jonge Rob Halford, zo rond de Screaming For Vengeance periode. In de laatste coupletten en bij herbeluistering trouwens niet eens in de verste verte meer, maar opvallend dichtbij.

Hupsakee, ik mieter er gewoon een 8,5 tegenaan, kan mij het verdomme?
Ik vind dit trouwens een stuk beter dan Midnight.

Met jullie welbevinden plaats ik morgenmiddag graag een nieuwe nominatie.

EvilDrSmith schreef:
13-03: Indian Nightmare - Secret Path (Wolfmother / 0 / 0
Jaaa, dit spelletje needs more thrash! Metal thrashing madness fury, whohoooo!

Welke thrashnummer had je hierboven (eind januari) op het oor? Ik ben wel benieuwd.

Ik vind dit trouwens een stuk beter dan Midnight.

Kijk wat een support gelijk, ik ben blij dat je hieraan meedoet medethrashert.

Ik heb geen idee welk nummer dat toendertijd was. Kan de 1e single van nieuwe Warbringer zijn of eentje van Hazzerd.

En ja ik vind het ook beter dan Midnight en ga helemaal mee met je score en mening.

8,5

Kom maar op ABDrums...

ProGNerD schreef:
Kom maar op ABDrums...

Yes, ik ga aan de slag. Was bij het voetbal wezen kijken...

09-03: Dawn of Ouroboros - Slipping Burgundy (ProGNerD / 10 / 7,33)
11-03: Ocean of Grief - Ghosts Inside (Apollo / 9 / 7,39)
13-03: Indian Nightmare - Secret Path (Wolfmother / 7 / 7,71)
15-03: Mutagenic Host - Neurological Necrosis (ABDrums / 0 / 0)

Tijd om de boel hier weer eens op te frissen met een verse portie vette en zompige deathmetal die teruggrijpt op de traditionele benadering van weleer. Lekker om de oorschelpjes even mee uit te doen waaien, nietwaar?

Maak Kennis met Metal Anno 2025

09-03: Dawn of Ouroboros - Slipping Burgundy
Te lange aanloop, maar wat daarna volgt: wow! Daar werd ik even omvergeblazen toen die zangeres meer in huis bleek te hebben dan die standaard indiepop zang.
7,8

11-03: Ocean of Grief - Ghosts Inside
Ik kan het moeilijk oneens zijn met het commentaar dat het niets nieuws onder de zon is. Wel vind ik het goed uitgevoerd en fijn luisteren.
8,0

13-03: Indian Nightmare - Secret Path
Vorige commentaar is hier ook wel op van toepassing. Van die typische riffs en refreinen die je al duizenden keren eerder hebt gehoord, maar goed uitgevoerd. Midnight vind ik weinig aan, dit klapt er veel harder en strakker op. Ik voel hem niet zodanig dat ik het vaker wil luisteren, maar een degelijk cijfer is op zijn plaats.
7,5

15-03: Mutagenic Host - Neurological Necrosis
Nou, ook niet bepaald onderscheidend. Het is niet de snelheid en bruutheid, maar de onrustige, luide productie die het vermoeiend maakt om te blijven luisteren. Verder wel lekker als tussendoortje.
6,5

Ai, net te laat. Ja ja, eindelijk weer hier terug op het oude nest en ik had meteen iets in gedachte om te plaatsen. Maybe next time.
Apollo heeft de kern van Mutagenic Hosts probleem in een woord te pakken: onderscheidend. En dus het volstrekte gebrek eraan. Ononderscheidend, bestaat dat woord? Bij deze en een synoniem is Mutagenic Host. Uit Londen, lees ik. Grijze, wat log voortslepende midtempo deathmetalsmurrie die op zichzelf helemaal niet beroerd of slecht klinkt, maar zo wezenlijk zonder identiteit dat ik nu al zeventig woorden schrijf zonder dat het inhoudelijk ook maar enige betekenis heeft.
6

Ik heb het trager, logger gehoord en ook wel bruter dan dit. Zeker afgaande op de hoes had ik bruter verwacht. Onderscheidend? Ach laat die jongens daar lol aan hebben in het beoefenen van metal. Dry Cough is wel zo'n label dat af en toe tussen mijn toevoegingen opduikt.
7

Toch eensch met de verdicten van mijn bovenbuurmannen, zowel de nuancerende opmerking van mijn bovenbuurman als de kritische noten van mijn bovenbovenbuurman en bovenbovenbovenbuurman. Oerdegelijk, wellicht wat té degelijk, maar toch vind ik het fijne luistermaterie.

7,3

Ik weet gelijk hoelaat het is als ik zo'n albumhoes zie, ik zalm morgen eens luisteren.

Mutagenic Host - Neurological Necrosis: 6,7

Hier in de buurt wordt flink reclame gemaakt voor Graveland Festival | 2025; ja, wat doe je dan... => boeken dus

ProGNerD schreef:
Hier in de buurt wordt flink reclame gemaakt voor Graveland Festival | 2025; ja, wat doe je dan... => boeken dus

En dan ook meteen deze maar weer: ZappenDuster Festival 2025 (mooie line-up ! )

Beide gave line-ups. Graveland wordt ieder jaar beter. Bij Zappenduster een heel sterk rijtje in de bovenste helft en veel onbekende namen in de onderste helft, alleen Yoth Iria en Deathless Void zijn mij bekend. Wel heb ik mijn twijfels over de keuze om in hetzelfde weekend als Wacken Open Air een metalfestival te organiseren.

Toch wel lekker, hoor.
8

odi
Ocean of Grief : 6,5

Mis de spanning in het nummer, vrij saai.

Indian Nightmare : 6

Muzikaal nog wel leuk al ben ik niet een hele grote liefhebber van dit soort muziek, zang vind ik echt niks.

Mutagenic Host : 6,5

Luistert nog wel aardig weg maar voel niet de behoefte om het nog eens op te zetten.

EvilDrSmith schreef:
11-02: Blood Abscission - I I - I I I (ProGNerD / 9 / 7,73)
Aan die serie 7,5'en komt terstond een eind. Wat een overdonderende kennismaking. Nondeju! De twaalf minuten vliegen voorbij.
Als dat debuut net zo goed is als dit nummer, dan mogen die en het aanstaande album wel snel op vinyl uitkomen. Nu is het alleen nog maar digitaal. Hopelijk niet voor lang, maar dat is Debemur Morti wel toevertrouwd. De eerste 9 van dit jaar. Misschien pakt-ie bij herbeluistering nog wel hoger uit.
Ik zie nu trouwens dat ik een verkeerd nummer heb geluisterd. Ik heb 'I' geluisterd, terwijl het 'I I I' moest zijn.
Maakte dat een fuck uit?
't Maakte geen fuck uit.

Want:
godverdegodverdegover, wat een fucking fantastische plaat!
Ik verhoog naar een 9,5. Of nee, wat kan mij het schelen, ik geef het gewoon een 10. Welja, maximumscore. Toe maar. Who gives a fuck? Djiezus, ik ben er helemaal kapot van. Of het nu 'I', 'I I I' of 'I I I I I I I I I I I I I I I I ∞' heet, dit is een atmosblack metal-uppercut waarvan ik niet meer zo van uit mijn plaat ben gegaan sinds de eerste platen van Wolves in the Throne Room (tenzij je Ethereal Shroud je ook rekent tot dit genre, maar die kreeg van mij ook een 10).
11 April komt-ie uit en knappe jongen die hier dit jaar nog overheen gaat.
Echt, godver, wat een P.L.A.A.T.!

ProGNerD schreef:

Graveland is erg vet. Twee jaar terug nog eens geweest omdat ik daar gratis kaarten voor had gekregen via Björn (dan wel via Zes Losse Tanden), met echt een hele vette line-up toen. Ik kwam speciaal voor Paradise Lost overigens maar, Misbyrming mocht ook zeker niet ontbreken! Was overigens wel een erg geinige dag, waar ik een 50 jarige vrouw achter me aan had zitten (die leek op mijn moeder, dus hard rennen) en daarna met een Duitser over een gebroken hart praatte en hij uiteindelijk dusdanig dronken was dat, dat ook niet meer uitmaakte .

Valt dit jaar voor mij echt ongelukkig, anders waren we er wel geweest. Ik hou het ieder jaar wel in de gaten, dus wellicht volgend jaar meer geluk met de data's. Wij zitten eigenlijk te aarzen op Prophecy Fest dit jaar, alleen haalt de line-up ons nog niet echt over de streep...

09-03: Dawn of Ouroboros - Slipping Burgundy (ProGNerD / 11 / 7,37)
11-03: Ocean of Grief - Ghosts Inside (Apollo / 11 / 7,36)
13-03: Indian Nightmare - Secret Path (Wolfmother / 9 / 7,5)
15-03: Mutagenic Host - Neurological Necrosis (ABDrums / 6 / 6,67)
17-03: Embrium - The End of the Lane (ProGNerD / 0 / 0)

M'n motivering is hier te vinden

Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet

Mutagenic Host - Neurological Necrosis: 6,75
Embrium - The End of the Lane: 7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 00:33 uur

geplaatst: vandaag om 00:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.