MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Als er dan toch een vrouw in moet die een voorbeeld (of zelfs een icoon) is voor andere vrouwen in de muziekwereld dan kan je toch niet heen om Madonna,.

Daar is ook genoeg tegenin te brengen. Als er 1 artiest is die bomvol staat van de invloeden van anderen is Madonna het wel. Dus dan zouden haar voorgangers eigenlijk in de lijst moeten.
Maar ben het wel weer met je eens dat ze de huidige generatie heeft beïnvloed, dus dat is weer een reden om haar erin te plaatsen.

GrafGantz schreef:
En kom nu niet met het slappe excuus aan dat dat allemaal een pot nat is,
Albums by Tiësto - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Genres Trance, Electronic, Uplifting Trance, House, Electro House, Progressive House

Verder moet je zelf eerst eens goed lezen, voordat je je boute stelling inneemt, want ik heb nergens een uitspraak gedaan over wat voor muziek hij maakt. Ik heb alleen gezegd wat hij groot heeft gemaakt en dat is nu gewoon de dance-scene. En dan in het bijzonder de house en niet de trance. De trance is al jaren niet meer dominant over de house. Dat ze in elkaars verlengde liggen/verwant zijn en dat het eerst de trance was en daarna pas de house, is waar, maar het gaat om de muziekscene vandaag de dag.

korenbloem schreef:
Wat Micheal Jackson volgens Chevy93 deed voor de zwarte gemeente. Deed James Brown al in de jaren 50.
Michael Jackson's Influence on Black Culture, kijk deze docu eens (van de BBC) en beweer dan nog eens met droge ogen dat de invloed van Michael Jackson niet vergaand. Het enige waar ik best in wil komen, is dat deze invloed grotendeels toch relatief weinig met de muziekwereld an sich te maken heeft.
Maar ik snap sowieso niet dat men die MTV-revolutie zo makkelijk wegwuift. Het was vanaf Michael Jackson dat muziek ook een echte audiovisuele belevenis werd. De clips daarvoor stelden weinig voor en waren een slappe ondersteuning. Na Thriller kwamen er kunstwerken, kreeg je minifilms en werd muziek de manier waarop het nu wordt beleefd. Zonder Madonna geen uitbundige Rihanna, maar zonder Michael zou ze nooit zulke clips gemaakt hebben.

Excuses als "zonder Michael was MTV ook groot geworden" zijn waar, maar zonder Kraftwerk was electronic uiteindelijk ook wel een volwaardige stroming geworden.

En sowieso, Beefheart invloedrijker dan Michael? Kom op, zeg..

Wel willen wel erg graag een vrouw erin... Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de keuzes van vandaag redelijkerwijs ingegeven zijn door eigen smaak. Captain Beefheart kan ik nog wel begrijpen, al zou ik hem zelf niet in de lijst hebben gezet, om de reden die Graf geeft. Janis Joplin zou ik nog niet op een lijst met de 50 invloedrijkste artiesten zetten...

chevy93 schreef:
(quote)
Albums by Tiësto - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Genres Trance, Electronic, Uplifting Trance, House, Electro House, Progressive House

Volgens Rate Your Music maakt Daft Punk reggae, dat is niet serieus te nemen...

Nogmaals: ik heb nooit gezegd wat voor muziek hij maakte. Dat dat overwegend trance is, snap ik ook wel.

Titmeister schreef:
(quote)

Volgens Rate Your Music maakt Daft Punk reggae, dat is niet serieus te nemen...

Ik was al niet meer van plan om te reageren op de typische chevy-methode van je gelijk halen met een willekeurige link, maar dat zegt eigenlijk wel voldoende. Ook last.fm is vaak allesbehalve serieus te nemen met de genre tags.

Titmeister schreef:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de keuzes van vandaag redelijkerwijs ingegeven zijn door eigen smaak.

Zou je denken?

korenbloem schreef:
Beefheart maakte het meest gedurfde en baan brekende album uit de rockgeschiedenis (en mijn persoonlijke favoriet ).

Uiteraard, je ziet dat je gewoon een fout hebt gemaakt en maakt je er zo lekker makkelijk van af. Blijkbaar is opa Graf ieder weekend nog in de clubs te vinden en weet wat er onder de jongeren speelt.

Edit: Zoek op YouTube, je vindt genoeg house-mixes van Tiësto. Met name van de afgelopen jaren.

Titmeister schreef:
Wel willen wel erg graag een vrouw erin... Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de keuzes van vandaag redelijkerwijs ingegeven zijn door eigen smaak.
Nee, ik heb helemaal niks met Joplin, heb zelfs geen cd van haar. In mijn optiek is zij 1 van de eerste vrouwen die een rol van betekenis heeft gehad in de rock muziek. Correct me if i'm wrong. Dat is mijn belangrijkste reden geweest. Niet persoonlijke smaak, want zoals eerder aangeven had er dan geen vrouw in gestaan.

GrafGantz schreef:
Als er dan toch een vrouw in moet die een voorbeeld (of zelfs een icoon) is voor andere vrouwen in de muziekwereld dan kan je toch niet heen om Madonna.
Voor Madonna is absoluut iets te zeggen als belangrijke vrouw in de muziekwereld (mede door de nieuwe ontwikkeling van videoclips ten tijde van haar opkomst en de stadionconcerten in een fase daarna) en ik heb haar inderdaad over het hoofd gezien. Maar ik zie haar meer in een lijst van entertainers. Een GaGa van de jaren '80. En ik ben ook eerder in de muziekhistorie gaan zoeken dan de jaren '80.

Nogmaals, elke keuze kan makkelijk betwist worden. Waarom Chuck Berry en niet Elvis? Waarom Captain Beefheart en niet Zappa? Waar is Pink Floyd? Waarom gaan we niet terug tot Johann Sebastian Bach? etc etc

Ik heb gekozen op basis van een ingeving om een vrouw in de lijst te plaatsen.
Niet meer en niet minder.

chevy93 schreef:
Uiteraard, je ziet dat je gewoon een fout hebt gemaakt en maakt je er zo lekker makkelijk van af. Blijkbaar is opa Graf ieder weekend nog in de clubs te vinden en weet wat er onder de jongeren speelt.

Dus ik beweer dat Tiesto trance-muziek maakt en dat Juan Atkins geen house maakt en jij stelt vervolgens dat ik een fout heb gemaakt? Beetje flauw om vervolgens op de man te gaan spelen met leeftijd overigens, dat is echt een zwaktebod.

Je weet donders goed dat ik doel op jouw zoveelste poging om mijn bericht simpel onderuit te halen, met een makkelijke one-liner. Maar ik zal de fout voor jou even aanstippen:
GrafGantz schreef:
Leuk dat je er ook even je licht over laat schijnen maar het is wel typisch een klok en klepel geval zo te zien. Tiësto draait geen house.
Ik heb nooit gezegd welke muziek hij draait, ik heb aangegeven wat hij groot heeft gemaakt in de gedachte van dit topic (muziekscene vandaag de dag). Dan kan je leuk met je genres gaan goochelen en wie wat heeft gemaakt, allemaal irrelevant en je gaat totaal voorbij aan wat hier wel relevant is. House is NU de heersende stroming en dus gaat het hier om de house. Voeg daarbij nog de dancescene (niet trance in het bijzonder, dance in het algemeen, maar jij gaat vast zeggen dat house een substroming is van dance) en je hebt zijn invloed à la 2011.

En dat, mijn jonge vriend, heb je zelf toegegeven, dus ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.

Goeie keuze rkdev!

Vrouwen

Als ik de beurt nog aan jowietje had kunnen doorgeven, had ik dat natuurlijk onmiddellijk gedaan .

User Lennon mag nu dus (pas) op 2 januari een artiest vervangen (kleine oud en nieuw-pauze).

Rhythm & Poetry schreef:
User Lennon mag nu dus (pas) op 2 februari een artiest vervangen (kleine oud en nieuw-pauze).

Rob heeft altijd erg lange katers, blijkbaar. Zeker voor iemand die niet drinkt.

Ik hoorde geen commentaar toen ik twee dagen terug dit zei:

Rhythm & Poetry schreef:
Nou ja, in principe hoeft er geen vrouw in de lijst. Die komen altijd drie meter na de man aanhuppelen met hetzelfde idee.

Op 31 december en 1 januari zal dit topic ook even rusten. Ik neem aan dat iedereen dit logisch vindt?

Sandokan-veld schreef:
Rob heeft altijd erg lange katers, blijkbaar. Zeker voor iemand die niet drinkt.

We hebben ook met Kerstmis een pauze gehad. Ik denk wel aan mijn mede-users. Aan de recepties die 1 januari zullen volgen bijvoorbeeld. Ik doe zelf niet aan feestdagen dus voor mij zijn het gewone dagen met wat extra geknal (hoewel, in de hood zijn we dit wel gewend).

Rob, je faalt.

Masimo schreef:
Rob, je faalt.

Let op je woorden want zonder pardon kukel ik je uit dit topic. Ik mag bennerds bezem lenen.

Ik dacht dat de afsluiter 31-12 was. Dus hoelang gaat dit topic nog door dan?

31 januari, zoals ik in de eerste post zei.

Kortom: je komt niet meer aan de beurt, Lennon..

shadowboxer
chevy93 schreef:
Edit: Zoek op YouTube, je vindt genoeg house-mixes van Tiësto. Met name van de afgelopen jaren.

Wie heeft het over de Tiësto van de afgelopen jaren? Het gaat om Tiësto die zijn trance wat toegankelijker maakte en daarmee gigantisch succesvol werd, dat is niet van de afgelopen jaren.

@R&P... 1jan...2feb?

Zei ik februari? Dat moet moderator bennerd hebben aangepast. Ik zei natuurlijk 2 januari gaan we weer verder. Lennon kan dus de tweede (van januari) gewoon een artiest vervangen.

Ik denk dat Janis Joplin veel invloed heeft gehad op de vrouwelijke rocksterren die in de jaren 90 de top 40 lijsten domineerden (Anouk, Alanis Morrisette, Joan Osborne).
Ook een van de weinige blanke zangeressen die soul en blues wisten te combineren in die tijd.

deric raven schreef:
Ik denk dat Janus Joplin

Haha, jij zei anus.

Moet je het niet aanpassen. Nu is de grap weg.

Anyway, genoeg ongein.

- aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Joy4ever (Pearl Jam voor Nirvana)
- AOVV (Robert Johnson voor The Beach Boys)
- El Ninjo (The Stooges voor Sex Pistols)
- titmeister (Juan Atkins voor Blondie)
- Reijersen (Sam Cooke voor Madonna)
- Masimo (Woody Guthrie voor Bob Dylan)
- Herman (Velvet Underground voor Frank Zappa)
- sxesven (Luigi Russolo voor Pearl Jam)
- thelion (Black Sabath voor Metallica)
- Deric raven (Phil Spector voor The Beatles)
- Itchy (Brian Eno voor Luigi Russolo)
- Sandokan (Miles Davis voor Jerry Lee Lewis)
- R&P (Dr. Dre voor Public Enemy)
- Niels94 (Tangerine Dream voor Prince)
- Arrie (Chuck Berry voor Tangerine Dream)
- GrafGantz (The Beatles voor Phil Spector)
- Lukas (Madonna voor The Stooges)
- sq (DJ Tiesto voor Black Sabbath)
- Jocharo-T (MJ voor Madonna)
- rkdev (Janis Joplin voor DJ Tiesto)

- korenbloem (30 december)
- lennon (2 januari)

Ow, lekker, ik heb nog wat respijt om mijn pleidooi te houden waarom Bassie & Adriaan er in moeten

Gast
geplaatst: vandaag om 10:08 uur

geplaatst: vandaag om 10:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.