MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders

zoeken in:
niels94 schreef:
Ik vind de 17 die daar uit zijn gekomen nog niet zo'n slecht lijstje.

Ik ook niet......daar staat P.E. tenminste tussen! Elvis mag er van mij dan wel weer uit.

Frankie Knuckles

Ik kan me er erg goed in vinden. Elvis wisselen voor Atkins en Zappa wisselen voor Radiohead/Bowie/Eno en ik zou m perfect vinden...

Joy4ever schreef:
Frankie Knuckles

Minder lachwekkend dan Pearl Jam

Bedankt Titmeister voor het overzicht en inderdaad vind ik onze 17van nu helemaal nog niet zo slecht. Ik verbaas me over Pink Floyd en Radiohead in dit overzicht: ze hebben wel hele goede muziek gemaakt, maar dat is wat anders.

Laten we nu toch maar gewoon verder gaan met de huidige lijst. Dergelijke standen zijn voornamelijk aan het einde leuk.

Als je die lijst van Tit neemt, je haalt The Stooges en Pink Floyd eruit en zet Eno en Madonna erin... dan ben je een heel eind hoor .

Edit: En Juan Atkins (of iets anders dance-achtigs, ik heb daar weinig verstand van) nog voor eh... doe maar Bob Marley, want ik vind reggae toch ergens een beetje te marginaal. En de Stones voor Elvis misschien nog... Ach het valt ook allemaal niet mee...

Zou iemand even een kleine update willen verzorgen? Welke users al geweest zijn en welke twee er nog komen gaan.

Titmeister schreef:
(quote)

Minder lachwekkend dan Pearl Jam
Mag jij vinden

Ik vind Frankie Knuckles een coole naam. Voor degenen die niet bekend zijn met Knuckles:
(afbeelding)

- aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Joy4ever (Pearl Jam voor Nirvana)
- AOVV (Robert Johnson voor The Beach Boys)
- El Ninjo (The Stooges voor Sex Pistols)
- titmeister (Juan Atkins voor Blondie)
- Reijersen (Sam Cooke voor Madonna)
- Masimo (Woody Guthrie voor Bob Dylan)
- Herman (Velvet Underground voor Frank Zappa)
- sxesven (Luigi Russolo voor Pearl Jam)
- thelion (Black Sabath voor Metallica)
- Deric raven (Phil Spector voor The Beatles)
- Itchy (Brian Eno voor Luigi Russolo)
- Sandokan (Miles Davis voor Jerry Lee Lewis)
- R&P (Dr. Dre voor Public Enemy)
- Niels94 (Tangerine Dream voor Prince)
- Arrie (Chuck Berry voor Tangerine Dream)
- GrafGantz (The Beatles voor Phil Spector)
- Lukas (Madonna voor The Stooges)
- sq (DJ Tiesto voor Black Sabbath)
- Jocharo-T (Michael Jackson voor Madonna)
- rkdev (Janis Joplin voor DJ Tiesto)
- korenbloem (Beefheart voor Michael Jackson)
- lennon (Prince voor Juan Atkins )
- West (Nirvana voor Janis Joplin)
- Paalhaas (The Rolling Stones voor Sam Cooke)
- Edwynn (Iron Maiden voor Dr Dre)

Paap Floyd -3 januari ??????
Ferre Clabeau - 5 januari

1. Velvet Underground, 2. Miles Davis, 3. Iron Maiden, 4. Kraftwerk, 5. Chuck Berry, 6. Brian Eno, 7. Bob Marley, 8. Woody Guthrie, 9. Rolling Stones, 10. Jimi Hendrix, 11. Prince, 12. David Bowie, 13. Nirvana, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. Captain Beefheart, 17. The Beatles

Check mijn ziekenverzorging voor jou Rop.

Misschien een idee om Paap een bericht te sturen of hij nog mee wil doen?

Joy4ever schreef:
(quote)
Mag jij vinden

Ik vind Frankie Knuckles een coole naam. Voor degenen die niet bekend zijn met Knuckles:

Nee, ben ik niet. Ik dacht dat je het belachelijk vond dat ie als invloedrijke artiest genoemd werd Maar Frankie Knuckles is ook cool

Gister zei Paap op SLSK nog dat hij wist dat hij moest, maar dat ie nog een keuze moest maken, ik weet niet hoe ver hij nu is

Yann Samsa
Mooi stukje Edwynn, en bedankt om het stokje aan me door te geven

Morgen dus. Hm, voor overmorgen kies ik Onderhond. Die zal zeker een interessant licht op deze zaak kunnen werpen

Kies jij nou maar gewoon een fijne rappende tuigman.

Afgaande op de huidige lijst zijn dance en hiphop zo goed als non-existent en daarmee 90% van de huidige popmuziek ondervertegenwoordigd. Gaat lekker zo...

misschien zet Paap Richie Hawtin er wel in...

Ferre Clabau schreef:

Morgen dus. Hm, voor overmorgen kies ik Onderhond. Die zal zeker een interessant licht op deze zaak kunnen werpen

Van hem kun je zo´n beetje alles verwachten. Ik ben benieuwd.

Ik denk niet dat Onderhond er nog een bluesman of rockdino bijzet. Ben benieuwd naar zijn keuze, als hij mee wil doen tenminste.

Ik gok Depeche Mode

herman schreef:
Afgaande op de huidige lijst zijn dance en hiphop zo goed als non-existent en daarmee 90% van de huidige popmuziek ondervertegenwoordigd. Gaat lekker zo...

Dat was al deels opgelost door Dr. Dre in de lijst te laten.

Dr Dre? Zul je toch één van de users die aan de beurt is, moeten omkopen of hopen dat je zelf nog aan de beurt komt

herman schreef:

Ja, dat Can, maar ik denk het niet

Ik heb om 0:38 uur vannacht gepost dat het vandaag zou worden. Ik ben nog stevig aan het broeden op een stuk. Het duurt allemaal wat langer dan gehoopt. Als iemand verder is dan ik, of een heel goed idee heeft, mag hij/(zij??) wel eerst, en doe ik het graag later als ik er wel helemaal uit ben

Edwynn schreef:
Dr Dre? Zul je toch één van de users die aan de beurt is, moeten omkopen of hopen dat je zelf nog aan de beurt komt

Ik heb nog het geluk dat R&P op het einde aan de lijst kan prutsen.

herman schreef:

Zegt wellicht meer over de muziek van nu dan over deze lijst

Nee, want deze lijst gaat nu eenmaal over artiesten die de muziek zo hebben beïnvloed dat dit nu nog te horen is. Dance en hiphop zijn dus verplichte genres in dit lijstje, me dunkt

bennerd schreef:
(quote)

Ik heb nog het geluk dat R&P op het einde aan de lijst kan prutsen.

Als jij niet meer aan de beurt komt voor 31 januari wijs ik je aan als vakjury (samen met Harco).

Ataloona schreef:
Nee, want deze lijst gaat nu eenmaal over artiesten die de muziek zo hebben beïnvloed dat dit nu nog te horen is. Dance en hiphop zijn dus verplichte genres in dit lijstje, me dunkt

Daar verschillen de meningen ook over, want de basis daarvoor kan toch ook vroeger liggen? (zoals Kraftwerk voor bijvoorbeeld?) Maar snap waar je op doelt.

Dat kan, maar dan kun je ook alle rockartiesten behalve Chuck Berry er wel uithalen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:19 uur

geplaatst: vandaag om 22:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.