MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders

zoeken in:
Dat laatste speelt ook zeker een rol, want dingen die ver buiten mijn smaak vallen zullen mij ook niet bekend zijn.

In eerste instantie wou ik Charles Mingus noemen, maar daar ken ik nog helemaal niet veel van.
Ik vind het eigenlijk een beetje een irritante reactie van je, slecht humeurtje?

Edit: Of je moet echt heel teleurgesteld zijn dat Iron Maiden er uitgaat, en je dat zo laat merken.

Mag ik trouwens vragen wat je Buddy Holly qua invloed vindt toevoegen aan eerdere rock & roll, als Chuck Berry en Elvis Presley?

Irritant? Ik mag toch gewoon m'n mening geven over je bijdrage? Overigens vind ik dat je smaak juist zo min mogelijk moet laten meespelen.

Wat wil je nou weer dat ik daar op ga antwoorden?
Zal ik speciaal dan een nieuwe schrijven, en mijn eerdere keuze verwijderen?

Dit hele topic draait zo ongeveer om discussies, en je trekt je al terug als één iemand er kritiek op heeft?

JIj voegt een artiest toe, waarvan ik denk: hmm, vraag me af of dat nou wel een goede keuze is... Daarom vraag ik aan jou om dit nog eens extra toe te lichten, zodat ik er een betere kijk op krijg. Mocht ik het er dan nog steeds niet mee eens zijn, dan ontstaat er een discussie. Dat is niet negatief, daar draait deze hele site om.

Nee, maar een echt argument waarom Iron Maiden er uit moet heb ik niet, en de andere in de lijst vind ik persoonlijk belangrijker dan Iron Maiden. Aphex Twin laat ik staan, want daarbij heb ik geen idee wat het is, dus kan ik ook niet bepalen of het nou belangrijk is of niet.

Oké, en, gewoon vriendelijk bedoeld, kan je ook een antwoord op deze vraag geven:

Arrie schreef:
Mag ik trouwens vragen wat je Buddy Holly qua invloed vindt toevoegen aan eerdere rock & roll, als Chuck Berry en Elvis Presley?

Ik bedoel het echt niet zo verkeerd hoor.

De invloed van Chuck Berry zal ik zeker niet ontkennen.
Maar bij Elvis heb ik voornamelijk het gevoel naar een soort van Media spel te kijken, iets wat niet echt is. Waar bij het de vraag is of de man überhaupt zelf gitaar speelde.
Ik denk dat het vooral om het imago en de show ging..en dat brengt geld in het laatje.
(maar dat is persoonlijk)

Na 1969 komt Elvis weer op, maar of hij dan nog zo invloed rijk is weet ik niet precies
Wel is Elvis een van de figuren waarom mensen als John Lennon de gitaar oppakte, en inprincipe zegt dat ook genoeg.

Waarom ik Buddy Holly belangrijk acht(misschien even belangrijk als Little Richard en Chuck Berry) is dat hij op jonge leeftijd al zoveel songs schreef, en daarmee een bepaald publiek trok en een grote groep inspireerde. Als ik afga op wat ik hoor, ondanks dat het toch een beetje oubollig klinkt, hoor ik de "moderne tijd" meer terug in de muziek van Buddy Holly, dan in de muziek van Elvis. Elvis heeft in vergelijking natuurlijk veel meer muziek gemaakt en uitgebracht, maar misschien maakt dat het verschil juist kleiner.

Een groep die ook is geïnspireerd door Buddy Holly zijn bijvoorbeeld de Hollies(op naam gebied al).

Edit: Ook schreef Elvis veel van zijn muziek(vooral in de'50s) natuurlijk niet zelf

Buddy Holly valt best wat voor te zeggen, maar waarom dan Iron Maiden eruit?
Ducoz schreef:
Nee, maar een echt argument waarom Iron Maiden er uit moet heb ik niet, en de andere in de lijst vind ik persoonlijk belangrijker dan Iron Maiden
Ducoz schreef:
Dat laatste speelt ook zeker een rol, want dingen die ver buiten mijn smaak vallen zullen mij ook niet bekend zijn.
Tja...

Stijn_Slayer
Sorry Duco, maar je geeft echt een flutargumentatie om Iron Maiden eruit te halen. Het gaat totaal niet om smaak (anders had ik Neil Young of Death er wel ingezet). Buddy Holly vind ik niet zo'n gekke toevoeging, maar Chuck Berry is inderdaad wel invloedrijker (en aangezien de lijst slechts zeventien artiesten kan bevatten zou ik voor wat meer veelzijdigheid kiezen).

Een mogelijk argument vóór Buddy Holly zou kunnen zijn dat hij er niet uitzag als een idool en grotendeels zijn eigen liedjes schreef.
Latere rockmuzikanten als The Beatles noemden Buddy Holly vaak als een inspiratiebron, omdat hij bereikbaar overkwam, ze ervan overtuigde dat je succes kon vergaren met je eigen repertoire en zonder er exotisch of übersexy uit te zien.

Of dat genoeg is om in de lijst te worden opgenomen is een tweede. Puur vanuit rockistisch perspectief is Holly in ieder geval niet zo'n gekke naam om te noemen.

In dat geval kunnen de beatles er ook wel uit...

Ik vind persoonlijk dat buddy niet in de lijst hoort. Hij heeft te weinig invloed gehad op de muziek, en daar draait deze lijst om. Hij is een inspiratie voor velen geweest, niet te ontkennen, maar daar blijft het ook wel bij.
Denk dat hem geen lang leven is gegund in deze lijst.

Als je laatste zin een grap is, waar ik vanuit ga..(over Holly zelf, niet deze lijst..) dan is dat wel een enorm flauwe..

Nou, gauw maar weer een nieuwe.. dan kan die IM er probably weer in terug zetten

Of Brian Eno

Ducoz schreef:
Als je laatste zin een grap is, waar ik vanuit ga..(over Holly zelf, niet deze lijst..) dan is dat wel een enorm flauwe..

O, die zin was niet een bewuste nee, sorry. Zie dat ie nu niet zo subtiel was, maar zo bedoelde ik m zeker niet.

Maar over Buddy zijn invloed ben ik wel serieus.
Ik vind dat Elvis (ben er geen liefhebber van), ondanks dat ie muzikaal, en tekstueel zelf weinig actief was, veel meer te zoeken heeft in deze lijst dan bijvoorbeeld Buddy Holly. De impact die Elvis heeft gehad op de muziek tot aan vandaag toe is vele malen groter, en zal ook nog wel even zo blijven ook. Zelfde geldt eigenlijk ook voor Michael Jackson in die vorm.
Ik vraag me ook af of Buddy Holly dat "uberhaupt ooit bereikt had als ie niet zo tragisch aan zijn einde was gekomen.
Dat Buddy aan de bakermat stond is een gegeven, maar daarom vind ik nog niet dat hij een revolutionaire verandering in de muziek heeft gebracht.

Ben het eens met Arrie en lennon dat qua rock & roll-iconen Elvis en Chuck Berry meer bestaansrecht hebben in deze lijst. Elvis omdat het fenomeen popster naar een compleet nieuw niveau tilde (je zou Sinatra als eerste popster kunnen duiden, maar Elvis was toch wel een trapje hoger), Chuck omdat ie muzikaal meer invloed had dan Holly. Ik zeg niet dat Holly niet invloedrijk is geweest, maar minder dan die 2.

Iron Maiden eruit kan ik mee leven, maar ik zou dan liever Black Sabbath daarvoor terugzien...

Ducoz schreef:
Moet ik daar wat uit gooien? En toelichting geven? Ik heb me nog niet zo ingelezen.

Om half zes vraagt Ducoz bovenstaande (tot mijn verbazing).

Ducoz schreef:
Hij vervangt Iron Maiden in de top, waar ik helemaal niet warm of koud word.

Om kwart voor zes gooit hij Iron Maiden eruit zonder argumentatie.

Veel mensen hebben hier hun stinkende best gedaan met een uitgebreide goed onderbouwde bijdrage voor een mooie lijst. Iron Maiden bijvoorbeeld is er zo ingekomen dankzij user Edwynn. Ik vind dat je het niet kan maken om op deze wijze 'mee te werken' aan dit topic. Als ik hierboven de reacties lees, zijn meerdere users het daarmee eens.

Als ik 'topic-owner' was dan zou ik deze bijdrage niet in aanmerking laten komen voor de top 17. Sorry Ducoz, het is niets persoonlijks, maar je gaat echt te kort door de bocht hier. Mogelijk ook omdat je niet precies door had wat hier allemaal gebeurde (zie het bericht hierboven). Anderen hebben je al gevraagd om uitgebreide argumentatie waarom, maar ja dat is in het geval van Iron Maiden vrij lastig geworden lijkt mij.

Ik vind dat velen het hier veel te serieus nemen. Het is heel erg leuk dat mensen hier veel tijd, energie, zweet en hartfalen in steken, maar Ducoz zijn keuze niet laten meetellen omdat hij niet genoeg argumentatie zou geven gaat mij ook weer een stap te ver. Het is maar een spel, mensen.

Jocharo-T
Dit topic loopt tot eind januari. Ducoz mocht een artiest vervangen, en dat heeft hij op zijn manier gedaan. Om zijn toevoeging/verwijdering van een artiest niet in aanmerking te laten komen voor de top17 vind ik een belachelijk voorstel. Dan is het einde zoek lijkt mij. Zo kun je dan elke user van wie je zijn argumentatie niet voldoende vindt gaan diskwalificeren. Dat lijkt mij persoonlijk niet de bedoeling. We zitten hier niet in Noord-Korea. Het is maar een spelletje.

- aERodynamIC (Prince voor The Who)
- Joy4ever (Pearl Jam voor Nirvana)
- AOVV (Robert Johnson voor The Beach Boys)
- El Ninjo (The Stooges voor Sex Pistols)
- titmeister (Juan Atkins voor Blondie)
- Reijersen (Sam Cooke voor Madonna)
- Masimo (Woody Guthrie voor Bob Dylan)
- Herman (Velvet Underground voor Frank Zappa)
- sxesven (Luigi Russolo voor Pearl Jam)
- thelion (Black Sabath voor Metallica)
- Deric raven (Phil Spector voor The Beatles)
- Itchy (Brian Eno voor Luigi Russolo)
- Sandokan (Miles Davis voor Jerry Lee Lewis)
- R&P (Dr. Dre voor Public Enemy)
- Niels94 (Tangerine Dream voor Prince)
- Arrie (Chuck Berry voor Tangerine Dream)
- GrafGantz (The Beatles voor Phil Spector)
- Lukas (Madonna voor The Stooges)
- sq (DJ Tiesto voor Black Sabbath)
- Jocharo-T (Michael Jackson voor Madonna)
- rkdev (Janis Joplin voor DJ Tiesto)
- korenbloem (Beefheart voor Michael Jackson)
- lennon (Prince voor Juan Atkins )
- West (Nirvana voor Janis Joplin)
- Paalhaas (The Rolling Stones voor Sam Cooke)
- Edwynn (Iron Maiden voor Dr Dre)
- Ferre Clabeau (Bob Dylan voor Prince)
- Cygnus (Fela Kuti voor Nirvana)
- Onderhond (Somatic Responses voor Rolling Stones)
- Stijn Slayer (Aphex Twin voor Somatic Responses)
- Deren Bliksem (The Clash voor Brian Eno)
- Ducoz (Buddy Holly voor Iron Maiden)

- Rizz (10-01-2012)

bennerd schreef:
Ik vind dat velen het hier veel te serieus nemen. Het is heel erg leuk dat mensen hier veel tijd, energie, zweet en hartfalen in steken, maar Ducoz zijn keuze niet laten meetellen omdat hij niet genoeg argumentatie zou geven gaat mij ook weer een stap te ver. Het is maar een spel, mensen.

Dat had je gedacht. Ik lees net bij de artiestenpagina van Black Sabbath hier dat Tony Iommi kanker heeft. Zeer triest nieuws. Maar wie tref ik daar ook tot mijn verbazing: Ducoz. En die doet net of hij geen argumentatie heeft om Iron Maiden eruit te gooien. Dat lijkt mij dus nogal sterk, als metal-volger.

Als het trouwens niet genoeg argumentatie was, zoals jij schrijft, dan had je zeker een punt. Maar helemaal geen argumentatie, dat kan niet vind ik. En flink wat anderen die hier meedoen ook.
Gevolg is dat er de klad in komt (zie de afgelopen dagen) en dat er steeds meer goedwillende users zullen afhaken.

Tsja ik vind het ook jammer dat er niet de moeite wordt genomen om een fatsoenlijke argumentatie neer te pennen, maar je kan moeilijk daarom de bijdrage weigeren. Het blijft idd maar een spelletje...

Op zich is dat waar, maar als je om half zes nog opschrijft dat je je niet hebt ingelezen en vraagt wat je moet doen en om kwart voor zes kom je met zo'n bijdrage, dan kan je kritiek verwachten. Maar ook dat was niet de bedoeling las ik.

Ach ja, ik erger me rot. Niet goed voor mijn gezondheid.
Welterusten.

Idd, denk om je hart en slaap lekker!

Zullen we dit spelletje ook doen met de 17 meest invloedrijke users?

Lukas schreef:
Zullen we dit spelletje ook doen met de 17 meest invloedrijke users?

Brian Eno eruit.

Misschien is het een idee users te vragen die ook actief meelezen in dit of het DWDD-topic, er zijn er nog wel een paar die nog niet aan de beurt zijn geweest. Of users waarvan we weten dat die het wel leuk vinden een stukje te pennen.

Onze topicstarter was trouwens stil vandaag.

Joh, wat een gezeur om niets...
Dan tellen jullie mijn invoer toch lekker niet mee(I couldn't care less..), als het allemaal zo serieus moet.
Op mume komt ik voor de "ontspanning", even de gedachten weg van de dagelijkse sleur.. en dan gaan mensen als West(welke ik respecteer), en dat is niet persoonlijk, me een beetje vervelen met 3x zich te verbazen over iets wat me eigenlijk vrij weinig boeit.
Laat ik maar eerlijk zijn, users die mij vroegen waardeer ik zeer en dan ben ik ook niet zo gek om even wat op te gooien, voor de rest ontwijk ik de spelletjes hier op 't forum steevast.
Maar kom op zeg, als ik hier ook al m'n boeken uit de kast moet trekken voor ik een berichtje mag plaatsen dan kan ik net zo goed mijn acount opzeggen, want dit is verre van waarom ik de site überhaupt bezoek.

Dan blijkt inderdaad dat jij een betere uitleg over inbreng in dit topic had moeten krijgen. Als ik het zo inschat, had jij dan mogelijk niet meegedaan of het toch wat anders ingevuld. Overigens boeken zijn niet nodig hoor: met wat google en wiki komt een user al ver... het moet inderdaad wel leuk en ontspannend blijven.

Jocharo-T
herman schreef:
Onze topicstarter was trouwens stil vandaag.
Ik heb het gisteren maar een beetje overgenomen om het het draaiende te houden, het bloed hier anders behoorlijk dood.

Robijntje heeft geloof ik last van stenen die hij uit moet pissen, vandaar dat hij minder actief is.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:45 uur

geplaatst: vandaag om 01:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.