MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Massive Attack: Goed nummer maar staat niet in mijn Top 30
Radiohead: Goed nummer maar staat niet in mijn Top 30 (een andere van ze wel)
The Verve: Staat erin, op nummer 25! Ik heb nog een andere van deze band en die staat in de Top 10 (nee, niet de grote hit)

Prima start zo

Wat mij betreft de beste van The Verve dit, al kwam ie bij mij niet verder dan plek 14.

7. Björk - Jóga

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f1/JogaCD1.JPG/220px-JogaCD1.JPG

Punten : 42
Nom : Johnny Marr yeahyeahyeah luigifort zaaf Renoir johan de witt
Nummer 1 van: niemand

Hoewel ik sinds gisteren even Ijsland uit mijn systeem probeer te houden kan ik er niet omheen, de kiezer heeft gesproken.
Volcanic beats werd het wel genoemd deze ode aan thuisland Ijsland.
Joga refereert aan Johannsdóttir een goede vriend van de zangeres.
De electronische instrumenten smelten mooi samen met de “klassieke ”strijkers en daaroverheen die allesoverheersende stem van Bjork, wij zouden bijna weer van Ijsland gaan houden, bijna ja.

zaaf
Ik heb een bijna Blinde liefde voor IJsland.... prachtig weer!

Weer een goed nummer maar ook weer niet in mijn Top 30. In tegenstelling tot eerdere heb ik deze wel overwogen op te nemen.

zaaf schreef:
Ik heb een bijna Blinde liefde voor IJsland....

I see what you did there!

Mooie start met Massive Attack, Radiohead en Björk. En ook een van de betere nummers van The Verve. Hopelijk heeft die bitterzoete symfonie het niet gehaald. Van Radiohead had ik vier anderen. Ik hoop vooral dat Lucky het gehaald heeft.

Nummers die ik in overweging had genomen, maar niet werden weerhouden voor mijn top 10. Toch al mooie nummers!

Een van de drie nummers van Björk in m'n longlist. Heeft het uiteindelijk af moeten leggen tegen twee andere nummers, waarvan eentje in m'n top 10.

Bjork is nooit zo mijn ding geweest. Al waardeer ik haar gekozen richting. Misschien nog eens in de herkansing.

Teunnis schreef:
(quote)

Ik hoop vooral dat Lucky het gehaald heeft.

Same. En Climbing Up The Walls heb ik ook. Jóga is trouwens waanzinnig mooi, mijn nr.2 .

Bjork vind ik wel aardig maar nooit aan gedacht om deze in mijn top 10 te zetten.

Joga heb ik op 14, maar Bachelorette op 5. Homogenic vind ik haar beste plaat.

bikkel2 schreef:
Bjork is nooit zo mijn ding geweest. Al waardeer ik haar gekozen richting. Misschien nog eens in de herkansing.

Zou ik beginnen met kant A van Homogenic.

Ik heb geen platenspeler meer west. Da's nou jammer !

6. Blur - Beetlebum

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/12/Blur_Beetlebum_CD1.jpg

Punten : 44
Nom : zaaf GrafGantz bikkel2 ArthurDZ herman nelis Johnny Marr
Nummer 1 van:zaaf

2 punten meer dan Bjork en natuurlijk een top 10 positie voor Blur, wat een heerlijk album maakte zij toch weer in 1997.

Beetlebum is de albumopener en ooit mooi omschreven “hoe je in 5 minuten door The White album kunt racen (Stephen Thomas Erlewine All music).
Albarn heeft dit lied geschreven met het wilde leven dat hij met Justine Frischmann genoot in het achterhoofd.

Because you're young
She's a gun
Now what you've done
Beetlebum
She'll suck your thumb
She'll make you come
Coz, she's your gun
Now what you've done
Beetlebum

Dit verpakt in het zoveelste Blur popjuweeltje.
Ik had trouwens het volgende nummer van dat album in mijn top 10.

Beetlebumchterhoofd? Dat was me nog niet opgevallen.

Edit: de corrector heeft zijn werk al gedaan!

zaaf
thanks guys. mooie plek

Niet zo goed als het tweede liedje. Maar misschien komt die nog...

Renoir schreef:

Edit: de corrector heeft zijn werk al gedaan!

Door een oplettende verslaggever te zijn blijf ik hier nog een beetje op de been

Renoir schreef:
Niet zo goed als het tweede liedje. Maar misschien komt die nog...

Song 2 beter dan Beetlebum? Wat een flauw grapje, Beetlebum vernietigt dat hap-slik-wegprulletje met het grootste gemak.

(Overigens vind ik Song 2 best wel oké, maar dat net dit zo'n grote Blur-classic moest worden, dat zal ik altijd jammer vinden)

Terwijl ik luister naar de fraaie 18 minuten durende epiloog van de nieuwe Maiden: Empire of the Clouds, lees ik weer over een hardnekkig misverstand dat korte krachtige nummers 'prulletjes' zijn. Het is juist knap om zo'n sterk catchy nummer te maken als Song 2. Zo goed knallen in 2 minuten is juist knap ArthurDZ.

Eigenlijk is Beetlebum een flauw liedje over drugsgebruik. Albarn zong maar wat. Klik.

Rudi S schreef:
(quote)

Door een oplettende verslaggever te zijn blijf ik hier nog een beetje op de been

Beter vanavond een verslaggever dan gisteravond.

west schreef:
Terwijl ik luister naar de fraaie 18 minuten durende epiloog van de nieuwe Maiden: Empire of the Clouds, lees ik weer over een hardnekkig misverstand dat korte krachtige nummers 'prulletjes' zijn. Het is juist knap om zo'n sterk catchy nummer te maken als Song 2. Zo goed knallen in 2 minuten is juist knap ArthurDZ.

Ik vind Song 2 ook best een goed nummer hoor west (zie mijn tweede alineatje, over misverstanden gesproken ). Kort en krachtig? Dat zeker! Maar ook veel vorm en te weinig inhoud. In vergelijking met Blur-nummers als Beetlebum, Tender, To The End, For Tomorrow,... toch echt een lichtgewicht. Althans, dat vind ik.

Verder moet je mij de waarde van een kort liedje echt niet bijbrengen hoor, volgens mij verwar je me met een of andere diehard progger In de categorie 'kort en krachtig' zijn nummers als New Rose, Ever Fallen In Love, Nervous Breakdown (Black Flag) en Release The Bats (The Birthday Party) me gewoon veel dierbaarder.

zaaf
hahaha, daar kunnen we wel eens een spel aan wijden. kort en krachtig. zo vind ik Allison de perfecte popsong binnen anderhalve minuut.

Ik wilde niet wijsneuserig overkomen ArthurDZ. Maar ja, dan moet jij Song 2 maar geen 'hap-slik-wegprulletje' noemen.

zaaf schreef:
hahaha, daar kunnen we wel eens een spel aan wijden. kort en krachtig. zo vind ik Allison de perfecte popsong binnen anderhalve minuut.

Welke Allison bedoel je? Die van Costello duurt langer dan 1,5 minuut, ruim twee keer zo lang...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:33 uur

geplaatst: vandaag om 04:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.