Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2015, 16:02 uur
Mijn top 10 van 1974:
1. Neil Young - Ambulance Blues
2. King Crimson - Red
3. Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles for You / Lady Fantasy
4. Neil Young - See the Sky About to Rain
5. King Crimson - Starless
6. 10cc - The Wall Street Shuffle
7. Kraftwerk - Autobahn
8. Queen - The March of the Black Queen
9. Gene Clark - Strength of Strings
10. Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number
Toch nog een mooie score van 3 in de top 10 behaalt.
1. Neil Young - Ambulance Blues
2. King Crimson - Red
3. Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles for You / Lady Fantasy
4. Neil Young - See the Sky About to Rain
5. King Crimson - Starless
6. 10cc - The Wall Street Shuffle
7. Kraftwerk - Autobahn
8. Queen - The March of the Black Queen
9. Gene Clark - Strength of Strings
10. Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number
Toch nog een mooie score van 3 in de top 10 behaalt.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 16:23 uur
Johnny Marr schreef:
School > On The Beach > The Thrill Of It All > The Carpet Crawlers > de rest van 1974 eigenlijk.
School > On The Beach > The Thrill Of It All > The Carpet Crawlers > de rest van 1974 eigenlijk.
Je hebt nog heel wat te beluisteren

En ik ook hoor...
Dank je wel Cured voor al deze jaren
En zaaf veel succes!
0
geplaatst: 8 februari 2015, 16:31 uur
mijn top 10 1974:
1. Supertramp – School
2. Dan Fogelberg – Souvenirs
3. Supertramp – Crime of the Century
4. Supertramp – Hide in Your Shell
5. Queen – Now I’m Here
6. John Lennon – # 9 Dream
7. Supertramp – Dreamer
8. Pilot – Magic
9. Genesis – Counting Out Time
10. Randy Newman – Birmingham
@ Cured Veel dank voor dit leuke MuMe spel, Arjen!
1. Supertramp – School
2. Dan Fogelberg – Souvenirs
3. Supertramp – Crime of the Century
4. Supertramp – Hide in Your Shell
5. Queen – Now I’m Here
6. John Lennon – # 9 Dream
7. Supertramp – Dreamer
8. Pilot – Magic
9. Genesis – Counting Out Time
10. Randy Newman – Birmingham
@ Cured Veel dank voor dit leuke MuMe spel, Arjen!

0
geplaatst: 8 februari 2015, 16:42 uur
Verdraaid dynamo d: ze zijn er wel degelijk op MM: Supertramp liefhebbers! 
Bij nader inzien had ik Hide In Your Shell er ook in moeten zetten. Staat nu op 11 in mijn top 20. Beetje 'laf' van mij....

Bij nader inzien had ik Hide In Your Shell er ook in moeten zetten. Staat nu op 11 in mijn top 20. Beetje 'laf' van mij....

0
Cured
geplaatst: 8 februari 2015, 16:47 uur
Bedankt voor de 'attenties' en ik vond het leuk om te doen. Maar ook de deelnemers bedankt , want zonder jullie geen 'topic' zoals dit ! gelukkig gaan we door en doe ik nu alleen als deelnemer mee.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 16:50 uur
Cured schreef:
Ik heb er niks op tegen west, ik moet ook neutraal zijn en het niet zeggen in zo'n bericht. Ik had gewoon het nummer zelf ook in mijn top 10 kunnen hebben, maar misschien op 8 of 9.
Ik heb er niks op tegen west, ik moet ook neutraal zijn en het niet zeggen in zo'n bericht. Ik had gewoon het nummer zelf ook in mijn top 10 kunnen hebben, maar misschien op 8 of 9.
Maakt niet uit hoor! Ik zat flauw te doen met die link!

Op een of andere manier is Rebel, Rebel altijd al één van de (vele) Bowie favorieten van mij geweest. That's all.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 16:53 uur
0
Cured
geplaatst: 8 februari 2015, 17:16 uur
RECTIFICATIE:
Ik heb in deze laatste editie helaas een user zijn lijstje niet meegeteld en dat was die van Johnny Marr. Ik ga niet alles weer representeren, maar zet even de CORRECTE eindstand in dit bericht, nu incl. Johhny's Marr lijstje.
Excuses, ik zei al dat ik het drukker kreeg in februari en dan zul je net zien dat ik in de laatste keer een user 'vergeten ' ben om in de stand mee te nemen : heb 'm wel een PM gestuurd, maar op ''een of andere manier ben ik bij de computer weggelopen en heb hem niet direct meegerekend (, wat ik 10 edities lang zo wel heb gedaan) ..)...
1. Supertramp - School
2. Supertramp - Crime Of The Century
3. David Bowie - Rebel Rebel
4. Roxy Music - The Thrill of It All
5. King Crimson – Starless
6. Kraftwerk – AutoBahn
7. Neil Young – On The Beach
8. Gill Scott Heron – The Bottle
9. Queen - Killer Queen
10. Neil Young – Ambulance Blues
- nieuw in de Top 10: On The Beach van Neil Young én dus wel Roxy Music met The Thrill Of It All
11. Leonard Cohen - Chelsea Hotel No. 2
12. The Rolling Stones – Time waits For No One
13. Genesis - The Carpet Crawlers
14. Brian Eno – Third Uncle
15. David Bowie – Diamond Dogs
16. Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number
17. King Crimson – Red
18. Supertramp – Hide In Tour Shell
19. Bad Company – Bad Company
20. Queen – The March Of The Black Queen
- nieuw in het rijtje 11-20 : al gezegd Genesis en David Bowie
Ik heb in deze laatste editie helaas een user zijn lijstje niet meegeteld en dat was die van Johnny Marr. Ik ga niet alles weer representeren, maar zet even de CORRECTE eindstand in dit bericht, nu incl. Johhny's Marr lijstje.
Excuses, ik zei al dat ik het drukker kreeg in februari en dan zul je net zien dat ik in de laatste keer een user 'vergeten ' ben om in de stand mee te nemen : heb 'm wel een PM gestuurd, maar op ''een of andere manier ben ik bij de computer weggelopen en heb hem niet direct meegerekend (, wat ik 10 edities lang zo wel heb gedaan) ..)...

1. Supertramp - School
2. Supertramp - Crime Of The Century
3. David Bowie - Rebel Rebel
4. Roxy Music - The Thrill of It All
5. King Crimson – Starless
6. Kraftwerk – AutoBahn
7. Neil Young – On The Beach
8. Gill Scott Heron – The Bottle
9. Queen - Killer Queen
10. Neil Young – Ambulance Blues
- nieuw in de Top 10: On The Beach van Neil Young én dus wel Roxy Music met The Thrill Of It All
11. Leonard Cohen - Chelsea Hotel No. 2
12. The Rolling Stones – Time waits For No One
13. Genesis - The Carpet Crawlers
14. Brian Eno – Third Uncle
15. David Bowie – Diamond Dogs
16. Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number
17. King Crimson – Red
18. Supertramp – Hide In Tour Shell
19. Bad Company – Bad Company
20. Queen – The March Of The Black Queen
- nieuw in het rijtje 11-20 : al gezegd Genesis en David Bowie
0
geplaatst: 8 februari 2015, 17:19 uur
1. Supertramp - Crime Of The Century
2. The Rolling Stones - Time Waits For No One
3. Supertramp - School
4. John Denver - Annie's Song
5. Sweet - Fox On The Run
6. David Bowie - Rebel Rebel
7. 10CC - The Wallstreet Shuffle
8. Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
9. King Crimson - Starless
10. Bad Company - Can't Get Enough Of Your Love
2. The Rolling Stones - Time Waits For No One
3. Supertramp - School
4. John Denver - Annie's Song
5. Sweet - Fox On The Run
6. David Bowie - Rebel Rebel
7. 10CC - The Wallstreet Shuffle
8. Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
9. King Crimson - Starless
10. Bad Company - Can't Get Enough Of Your Love
0
zaaf
geplaatst: 8 februari 2015, 17:20 uur
Je hebt t uitstekend gedaan Cured, de lat ligt hoog, ik ga mn best doen.
0
zaaf
geplaatst: 8 februari 2015, 17:21 uur
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10432941_846350465411800_8020231237283277770_n.jpg?oh=7e34867a3c037afe4758b52b480fa419&oe=5566561F&__gda__=1432654247_cf40cfa8c8b55199d56cc493e7fe08c5
En na Cured pak ik de laatste zeker niet oninteressante laatste jaren van de 70s over.
Stuur je top 10 over het jaar 1975 via PM aan mij. Je hebt tot 23:59 donderdag a.s. de tijd om deze te sturen.
De bekendmaking van de top 10 volgt vanaf vrijdag en aansluitend worden de nrs 25 t/m 11 bekendgemaakt (ten bate van het verrassingseffect hanteer ik (en deed Cured dit ook al) deze volgorde).
Denk aan (en controleer via discogs of wiki) de eerste release van de betreffende song (mn singles!).
De eerste release van de betreffende artiest geldt.
Brengt deze de song later nogmaals uit (in bestaande of nieuwe versie), het jaartal van het origineel telt (Graham Parker - Hey Lord, Don't Ask Me Questions is dus van '76).
Als een ander een nummer covert, dan geldt de eerste release van die uitvoering.
Dit jaar wil ik Golden Years, Art For Arts Sake en Hurricane noemen, niet als tip, maar als voorbeeld van nu te nomineren maar van een album van volgend jaar.
Doen jullie mee:
50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Aquila, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, Brunniepoo, catdog, Chameleon Day, chevy93, Co Jackso, Cured, Dance Lover, DenDimi, devel-hunt, dix, DjFrankie, Ducoz, dynamo d, Edgar18, Gloeilamp, GrafGantz, Henri-S, herman, HugovdBos, inquestos, J.J. Wever, J0ttem, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, laxus11, LucM, Lukas, Lura, -marco-, Masimo, Mctijn, Mjuman, nedbed, nelis, Niek, orbit, panjoe, Papartis, Pepino, Ploppesteksel, popstranger, Premonition, Renoir, Rudi S, sheep67, Silent_shout, Simon77, Slowgaze, Snoeperd, stoepkrijt, Telamon, Teunnis, The Scientist, thelion, vigil, west, yeahyeahyeah, Zephyr en/of anderen?
En na Cured pak ik de laatste zeker niet oninteressante laatste jaren van de 70s over.
Stuur je top 10 over het jaar 1975 via PM aan mij. Je hebt tot 23:59 donderdag a.s. de tijd om deze te sturen.
De bekendmaking van de top 10 volgt vanaf vrijdag en aansluitend worden de nrs 25 t/m 11 bekendgemaakt (ten bate van het verrassingseffect hanteer ik (en deed Cured dit ook al) deze volgorde).
Denk aan (en controleer via discogs of wiki) de eerste release van de betreffende song (mn singles!).
De eerste release van de betreffende artiest geldt.
Brengt deze de song later nogmaals uit (in bestaande of nieuwe versie), het jaartal van het origineel telt (Graham Parker - Hey Lord, Don't Ask Me Questions is dus van '76).
Als een ander een nummer covert, dan geldt de eerste release van die uitvoering.
Dit jaar wil ik Golden Years, Art For Arts Sake en Hurricane noemen, niet als tip, maar als voorbeeld van nu te nomineren maar van een album van volgend jaar.
Doen jullie mee:
50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Aquila, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, Brunniepoo, catdog, Chameleon Day, chevy93, Co Jackso, Cured, Dance Lover, DenDimi, devel-hunt, dix, DjFrankie, Ducoz, dynamo d, Edgar18, Gloeilamp, GrafGantz, Henri-S, herman, HugovdBos, inquestos, J.J. Wever, J0ttem, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, laxus11, LucM, Lukas, Lura, -marco-, Masimo, Mctijn, Mjuman, nedbed, nelis, Niek, orbit, panjoe, Papartis, Pepino, Ploppesteksel, popstranger, Premonition, Renoir, Rudi S, sheep67, Silent_shout, Simon77, Slowgaze, Snoeperd, stoepkrijt, Telamon, Teunnis, The Scientist, thelion, vigil, west, yeahyeahyeah, Zephyr en/of anderen?
0
geplaatst: 8 februari 2015, 17:26 uur
zaaf schreef:
Daar wil ik dan Marvin Gaye - I Want You aan toevoegen in Duitsland als single uitgebracht in 1975.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 17:30 uur
thelion schreef:
Daar wil ik dan Marvin Gaye - I Want You aan toevoegen in Duitsland als single uitgebracht in 1975.
(quote)
Alleen in Duitsland, niet eens zijn land van herkomst? Dan zou ik 'm voor 1976 bewaren, dat voelt toch 'juister' aan?
0
geplaatst: 8 februari 2015, 17:31 uur
ArthurDZ schreef:
Alleen in Duitsland, niet eens zijn land van herkomst? Dan zou ik 'm voor 1976 bewaren, dat voelt toch 'juister' aan?
Tsja, regels zijn regels........ Ik heb hem i.i.g. in mijn top 10 voor 1975 opgenomen om die regel van eerste release telt en of dat nu in Duitsland, Uruguay of Opper Volta is.........
0
geplaatst: 8 februari 2015, 17:33 uur
Cured schreef:
Als we geen fouten meer mochten maken! Je hebt het geweldig gedaan: nogmaals dank!

0
geplaatst: 8 februari 2015, 17:34 uur
ArthurDZ schreef:
(quote)
First release is first release. Echter: volgens mij is het wel een uitzonderlijk geval, maar waar RYM dus geen fout maakt. Daarom toch goed te volgen.
0
zaaf
geplaatst: 8 februari 2015, 17:49 uur
Marvin Gaye - I Want You is 1975 idd. Wiki is niet feilloos.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 17:53 uur
Discogs en RYM zijn vaak nauwkeuriger. Al is het bij RYM altijd even oppassen of het wel de eerste release is.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 17:53 uur
Cured, bedankt voor de organisatie van de afgelopen edities! 

0
geplaatst: 8 februari 2015, 18:53 uur
Cured zeer veel dank, mooi topic man.
Ik ben net thuis en zag direct dat het niet klopte met On the Beach, is al gecorigeerd.
1974
1.Neil Young – On the Beach
2.Brian Eno – The Fat Lady of Limbourg
3.Frank Zappa – Stinkfoot
4.Funkadelic – Good Thoughts, Bad Thoughts
5.Patti Smith- piss factory
6.Robert Wyatt – Sea Song
7.Peter Hammill – A Louse Is Not a Home
8.Bob Marley – No Woman, No Cry
9.John Cale – Fear Is a Man's Best Friend
10.Genesis – The lamb lies down on Broadway
Maar eentje die het gehaald heeft
Ik ben net thuis en zag direct dat het niet klopte met On the Beach, is al gecorigeerd.
1974
1.Neil Young – On the Beach
2.Brian Eno – The Fat Lady of Limbourg
3.Frank Zappa – Stinkfoot
4.Funkadelic – Good Thoughts, Bad Thoughts
5.Patti Smith- piss factory
6.Robert Wyatt – Sea Song
7.Peter Hammill – A Louse Is Not a Home
8.Bob Marley – No Woman, No Cry
9.John Cale – Fear Is a Man's Best Friend
10.Genesis – The lamb lies down on Broadway
Maar eentje die het gehaald heeft

0
geplaatst: 8 februari 2015, 19:54 uur
0
geplaatst: 8 februari 2015, 20:05 uur
Thanks, De Fear en Slow dazzle albums hebben hier veel aanzien.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 20:05 uur
1975 wordt het eerst jaar waarin ik een compleet album in mijn lijstje zet. 

0
geplaatst: 8 februari 2015, 20:07 uur
Succes zaaf en ik ben van de partij uiteraard ! [/quote]
Tja 1975, daar is een probleem, namelijk:
Bob Dylan´s Hurricane is als Single uitgebracht in 1975 geknipt in een A en een B deel, dit is inferieur aan de geweldige albumuitvoering, maar wel de eerste verschijningsdatum.
Tja 1975, daar is een probleem, namelijk:
Bob Dylan´s Hurricane is als Single uitgebracht in 1975 geknipt in een A en een B deel, dit is inferieur aan de geweldige albumuitvoering, maar wel de eerste verschijningsdatum.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.