MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
..Keane en Franz Ferdinand zullen de top 10 ws ook wel halen..maar das n beetje saai..

Ik vrees een saaie top-10, al verwacht ik ook een knaller van een technoplaat. Ook benieuwd wat Sia kan doen, volgens mij erg geliefd nummer bij een aantal users hier (waaronder mezelf).

Keb Sia nog ns beluisterd..kon me niet echt bekoren...

Stil hier...

luigifort schreef:
Rudi Gretz en nog n paar dus dan ga ik voor Arcade Fire buurtje 1.. zaaf ?

AF niet in mijn top hoor. misschien in 2010 met eentje.

Telamon
Teunnis schreef:
Ik vrees een saaie top-10, al verwacht ik ook een knaller van een technoplaat. Ook benieuwd wat Sia kan doen, volgens mij erg geliefd nummer bij een aantal users hier (waaronder mezelf).

Het coke liedje zal over een paar jaar wel kans maken, denk ik.

Met johan de witt laxus11 Teunnis Gretz Dwejkk_ nelis] hebben wij een prachtig aantal van 29 deelnemers.
Alle spelers die de laatste tijd meespeelde hebben een lijstje ingeleverd
Cured slaat weer even over.

Na fraaie bijdrages van Film Pegasus en bikkel2 verwacht ik rond 09.00 uur de nummer 10.

zaaf
ooooo.... doe ik nog ff een tukkie

luigifort schreef:
..Keane en Franz Ferdinand zullen de top 10 ws ook wel halen..maar das n beetje saai..

En nou noem je Keane en Franz Ferdinand weer in één saaie zin.
Als FF iets niet is, dan is het saai en als het ergens niet op lijkt dan is het op Keane.

Keb wel n zwak voor Keane maar niet echt top 10 materiaal nu..FF was leuk destijds met die hits..is grappig..goeie catchy liedjes maar weinig diepgang..nu weten we iig dat jij FF hebt

luigifort schreef:

De foute top 10 is helaas al afgelopen.

Ik verwacht ook een vrij voorspelbare top-10 dit keer.
3 keer AF, Take Me Out, Interpol, Keane, dan zitten we al op 7.

Balen zeg!

10. Kanye West – Jesus Walks

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4e/Kanye_West_-_Jesus_Walks_-_CD_single_cover.jpg

Punten : 27
Nom. : Film Pegasus ArthurDZ Johnny Marr Teunnis Lukas zaaf
Nr. 1 van: niemand

Kanye West werd toch wel direct bij zijn debuut een ster, Jesus Walks is ook wel het pareltje van The College Dropout.

Prachtig dat marsritme en die stemmen in dat intro, Kanye is misschien niet de allerbeste rapper maar hier is hij toch lekker bezig, dit mid tempo ligt hem heel goed.
Prachtige achtergrondzang en die mooie marcherende "Walk With Me" sample maken van dit lied een terechte top 10 notering voor 2004.

Mooie video,een van de 3 die bij dit nummer zijn gemaakt.

luigifort schreef:
Balen zeg!

Opgelost.

Kort balen

Dit nummer had ik niet

Dacht ik al

Niet in mijn lijst maar slecht vind ik hem niet.

Prima start! Ik heb wat andere hip-hopperts in mijn lijst maar deze is ook prima.

Mooie start. Met alle respect voor het genre, maar het moet ook geen top 10 blanke gitaristen worden.

9. Kasabian - L.S.F. (Lost Souls Forever)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c1/L.S.F._(Lost_Souls_Forever)_(Kasabian_song)_coverart.jpg

Punten : 28
Nom. : west thelion DjFrankie Rudi S

Een puntje voor een typisch “mag toch niet in dit jaarlijstje ontbreken liedje”.
Weer eentje van een debuutalbum en die eeuwige verwijzing naar The Stone Roses is denk ik prima geplaatst (ook dat debuut deed het hier overigens prima).
L.S.F. (Lost Souls Forever) zou eigenlijk Good Souls Forever( G.S.F) moeten heten maar door een foutje van de platenmij werd de L een G en de titel dus aangepast.

The troops are on fire!
Wij krijgen het hier allemaal, een lekkere rocksong, goede beat , synths en meezing refrein.
Hit roep ik dan en inderdaad ideaal FIFA liedje.

Kasabian, mijn nummer 15. Dus geen punten maar wel leuk dat ze er in staan.

Ja leuk nummer net niet in mijn lijstje

Dat is een aangename verrassing: Kasabian, mijn nummer 3. Dacht dat ze het hier net niet zouden halen. Het is trouwens ook een echt geweldige live band.

Dat dacht ik dan weer van Kanye. Erg leuk dat Jesus Walks het gehaald heeft

Deze van Kasabian is misshien wel hun leukste, dus ook niet vekeerd. Al gaat dit wel de inleiding worden van veel blanke rock (meerdere AF, Keane, FF, Interpol, KC. Hopen op die roze lucht als dissonant.

8. The Walkmen - The Rat

https://i.ytimg.com/vi/0pWZiR6TXXk/hqdefault.jpg

Punten : 31
Nom. : yeahyeahyeah LukasTelamon GrafGantz Renoir Rudi S

Ja, kijk hier wordt ik blij van (mijn nummer 2) als fan van The VU, want dat klinkt zeker in dit nummer door.

Man oh man zoals die drummer dat nummer inknalt en doorgaat.
Zanger Hamilton Leithauser schreeuwt het uit "Can't you hear me, I'm bleeding on the wall!"
Zes deelnemers hier hebben het in ieder geval gehoord.
Even wordt het gas teruggenomen tijdens het sterke (“When I used to go out, I would know everyone that I saw / now I go out alone if I go out at all,”) om daarna met een hoge intensiteit naar het einde te knallen, diepe buiging dan maar.

Het stomme is, dat ik sinds ik the Walkmen als voorprogramma zag van..... (hoe toepasselijk) the Arcade Fire voor Castle Edinburgh (mooi daar!) ik hun muziek minder ben gaan waarderen. Het was echt een slappe show.

Super, die had ik echt niet verwacht! Wel op gehoopt natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:05 uur

geplaatst: vandaag om 10:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.