MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Haha, goed gejat inderdaad. Lekkere stamper is ervan gemaakt.

herman schreef:
4. Taana Gardner - Work That Body
6. Mo-Dettes - White Mice
8. Pylon - Cool
9. The Monochrome Set - He's Frank (Slight Return)
10. The Damned - Smash It Up Parts 1 & 2

Ik heb duidelijk nog wat uit te pluizen voor het jaar 1979.

Die italo van yeahyeahyeah ken ik ook nog niet, ik ga hem nu beluisteren. EDIT: heel vet! Ook gewoon lekker een kwartier lang

Ben de laatste paar jaar wat minder into Joy Division (en als ik luister dan meer Substance dan de albums), anders had mijn top 10 daar ook mee vol kunnen staan.

Maar ik heb best veel beluisterd uit die jaren, zeker in vergelijking met de periode 1971-1976 of midden jaren '80. En dan nog valt er zo verschrikkelijk veel te ontdekken.

1 The clash –London Calling
2 Patti Smith - Dancing Barefoot
3 Tom Petty & The Heartbreakers – Refugee
4 Joy Division - She's Lost Control
5 Simple Minds – Real to Real
6 Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?
7 Madness – One Step Beyond
8 The Specials - Too Much Too Young
9 Magazine – Permafrost
10 Elvis Costello - Oliver's Army

Cured
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are "Friends" Eelctric ?
3. The Police - Message In A Bottle
4. The Clash - Guns Of Brixton
5. The Police - The Bed's Too Big Without You
6. The Specials - Gangsters
7. Blondie - Atomic
8. The Jam - Private Hell
9. Gary Numan - Cars
10. Sister Sledge - He's The Greatest Dancer

Thanx zaaf for a very nice job these past five years

zaaf
dank voor de support! allemaal lekker meedoen met de laatste week seventies, dan gaan we daarna de 80's in.

DjFrankie (moderator)
Cured schreef:
(quote)
The Police was een topband, ik ben benieuwd wat jij dan verwacht (behalve The Clash ). Ik mag hopen geen blad of draad....JD houd ik niet zo van (en dat is een eufemisme) , een paar nummers uitgezonderd en daar komt vast nog wel wat van voorbij, één zeker lijkt me.

En dan hebben we 4 dezelfde in de top 10 ☺

zaaf schreef:
dank voor de support! allemaal lekker meedoen met de laatste week seventies, dan gaan we daarna de 80's in.

Wederom toppie. Thanx voor het vele werk. Vooral dankzij jou een gaaf topic

Top 10 1979

01. The Police - The Bed's Too Big Without You
02. Fleetwood Mac - Tusk
03. The Shirts - Laugh and Walk Away
04. Tubeway Army - Are Friends Electric?
05. Pink Floyd - Another Brick In the Wall
06. The Knack - My Sharona
07. XTC - Making Plans for Nigel
08. Tom Browne - Funkin' for Jamaica
09. Supertramp - The Logical Song
10. Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough

Net niet gehaald: o.a Nightboat to Cairo, Gimme Gimme Gimme, Matador, A Message to You Rudy, Never Be Clever, Sara.

Wat een werk hebben we er allemaal van gemaakt. Zoveel smaken en zoveel keuzes.
Gebaseerd op jeugdsentiment, gebeurtenissen, invloeden maar ook gewoon het ontdekken wat zoveel jaar later gebeurde voor velen.
Wat mij opviel in dit reuze leuke topic is de humor en de luchtigheid die keer op keer voorbij kwam. Tuurlijk ook wel eens de discussie- maar op een manier die wat mij betreft voorbeeldig te noemen is. Het moge maar gezegd zijn.

Nog een lekker toetje door zaaf nog 1x geserveerd en dan naar de jaren 80. Ook een boeiend decenium.

Nu al zin in.

Weinig van mijn lijstje teruggezien...

1. Funkadelic - (Not Just) Knee Deep
2. Siouxsie & The Banshees - Playground Twist
3. The Gap Band - Oops Up Side Your Head
4. The Monochrome Set - Eine Symphonie Des Grauens
5. The Teardrop Explodes - Sleeping Gas
6. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Electricity
7. Mo-Dettes - White Mice
8. Wire - The 15th
9. Visage - Tar
10. XTC - Making Plans for Nigel

Alleen Nigel dus Lucas. Wel een origineel lijstje trouwens.

bikkel2 schreef:
Wat een werk hebben we er allemaal van gemaakt. Zoveel smaken en zoveel keuzes.
Gebaseerd op jeugdsentiment, gebeurtenissen, invloeden maar ook gewoon het ontdekken wat zoveel jaar later gebeurde voor velen.

En dat heeft een prachtige en gevarieerde list van 100 liedjes opgeleverd.

Ik wil nog maar eens opmerken dat de eindlijsten per jaar hier staan, het is overigens niet de bedoeling om in dit topic berichten te posten (dit om het overzicht te bewaren).
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Song Top 10 per jaar - Jaarlijstjes [Overzichtstopic]

Wie heeft verzonnen dat we van deze honderd liedjes een top tien gaan maken is behoorlijk sadistisch ingesteld! Wat een onmogelijke keuzes..

zaaf
Als je dat maar weet...

Update!

13 lijsten binnen - het kwam de eerste uren erg rap, de snelle denkers , nu de bedachtzame nog.

halverwege (na een uur ) was er wat nr 1 betreft een wisseling van de wacht, maar er is nog alles mogelijk. 30 nummers nog niet genoemd, sommige tot mijn verbazing.
t is een boeiende ontwikkeling.

groet van uw opgewekte zaaf

zaaf schreef:
het kwam de eerste uren erg rap, de snelle denkers , nu de bedachtzame nog.

Ik hoefde er mijn (maggot) brain niet echt over te breken, nee.

Rudi S schreef:
(quote)

Ik wil nog maar eens opmerken dat de eindlijsten per jaar hier staan:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Song Top 10 per jaar - Jaarlijstjes [Overzichtstopic]

Zou het nog een idee zijn om vanaf de jaren '70 de nummers 11-25 ook te vermelden? Dit omdat er steeds meer goede nummers komen en het jammer zijn om die songs niet mee te nemen, terwijl alle info wel beschikbaar is.

Ik heb gekozen voor de korte pijn. Sommige nummers waren snel gekozen, maar voor de rest kan je blijven nadenken en heb ik vooral mijn gehoor en buikgevoel gevolgd.

west schreef:
(quote)

Zou het nog een idee zijn om vanaf de jaren '70 de nummers 11-25 ook te vermelden? Dit omdat er steeds meer goede nummers komen en het jammer zijn om die songs niet mee te nemen, terwijl alle info wel beschikbaar is.

Jij bedoeld vanaf de jaren '80?
Maar dat kan, vanaf de jaren '70 moet een mod het doen, heeft geen voorkeur.
Maar voor de komende decennia toppen heb ik wel een voorkeur om weer de 100 ( de tien top 10en) gekozen liedjes als keuzelijst te gebruiken.

Misschien een achterhoedegevecht, maar wat doen we met Nowhere Girl van B-Movie? Premature versie op EP dateert uit 1980. 12 Inch-versie met de grootste bekendheid (die veel beter is) uit 1982...

zaaf
1980 is pas volgende week Lukas. we doen nu 'the best of the best'.

je vraag is natuurlijk wel relevant, eentje voor de nieuwe topic-chief Rudi S

Lukas schreef:
Misschien een achterhoedegevecht, maar wat doen we met Nowhere Girl van B-Movie? Premature versie op EP dateert uit 1980. 12 Inch-versie met de grootste bekendheid (die veel beter is) uit 1982...

Ik weet zelf ook dat in die jaren '80 vaak betere remix/extended etc op 12"verschenen.
Met de eerste uitgaven wordt eigenlijk ook bedoeld als een albumtrack eerder of later op single (dus dezelfde track) is verschenen.
Wat mij betreft zou een afwijkende nieuwe versie mee kunnen doen, op het gevaar af dat er weer een discussie ontstaat over live versies.
Ik denk ook dat in dit topic plezier hand in hand moet gaan met een keihard gevecht voor de toppositie.
Voor ik het weet worden wij nu weer gefopt

Heeft albumrelease trouwens voorrang op singlerelease? Ben al wat nummers aan het verzamelen voor 1980 en zit al met zo'n geval.

Film Pegasus schreef:
Heeft albumrelease trouwens voorrang op singlerelease? Ben al wat nummers aan het verzamelen voor 1980 en zit al met zo'n geval.

1e release telt, dus een single die het album vooruit snelt (december 1979) mag niet meer meedoen in 1980 ook al staat deze op dat album album uit 1980.
Indien een nummer van een album uit 1980 in 1981 op single verschijnt mag deze dus ook niet in 1981 meedoen.
Het e.e.a. wordt door een externe notaris beoordeeld.

Het nummer in kwestie komt uit een album van 1980 maar werd pas gelanceerd als single in 1981. Mag/kan dus enkel meedoen met het jaar 1980 als ik het goed begrijp.

Ja, het mag in 1980 meedoen.

Rudi S schreef:
(quote)

Jij bedoeld vanaf de jaren '80?
Maar dat kan, vanaf de jaren '70 moet een mod het doen, heeft geen voorkeur.
Maar voor de komende decennia toppen heb ik wel een voorkeur om weer de 100 ( de tien top 10en) gekozen liedjes als keuzelijst te gebruiken.

Nee ik bedoelde het alleen maar als vermelding op jouw speciale topic overzicht. Daar staan nu de top 10's vermeld, maar we hebben een overzicht van de top 25. En ik dacht: zonde om deze info (liedjes) niet ook te vermelden.

west mijn reactie betreft ook het overzichtstopic, maar wij kunnen na een bepaalde tijd niet meer achteraf editen, dus ook nu niets bijplaatsen.
Dus, ik wil best vanaf de jaren '80 de jaarlijsten als top 25 ipv het nu gebruikelijketop 10.

Rudi S schreef:
west mijn reactie betreft ook het overzichtstopic, maar wij kunnen na een bepaalde tijd niet meer achteraf editen, dus ook nu niets bijplaatsen.

Oh, nu snap ik het. Misschien is het dan een idee om dan nu in één bericht alle nummers 11-25 van de jaren '70 te plaatsen? Of niet?

Wat mij betreft liever niet, ik zou het graag netjes Chronologisch houden, overigens is de data niet verloren, maar staat nu in dit topic.
Maar de komdende 35 jaar wil ik dus wel 11 t/m 25 meenemen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.