Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 29 maart 2015, 19:28 uur
west schreef:
Jongens en misschien meisjes, ik heb een vraagje. Een week geleden, ook op zondagmorgen, mailde ik hier dat mijn benedenvloer onder water stond. Een week later is het hier onder mij een vochtige betonnen bedoening, onze massief houten vloer is eruit gesloopt en het staat vol met ontvochtigers en blazers die veel herrie maken en dat nog zeker 2/3 weken lang. De schade loopt in de vele duizenden euro's.
Het doet mij veel deugd dat Rudi zoveel leuke reacties krijgt, alleen ik kreeg alleen zo'n reactie van zaaf en Minneapolis (op een ander forum).
Nu leek het erop dat sommigen dachten dat ik een grap maakte, maar het was dus bloedserieus. Door dit bericht maak ik van mijn hart maar geen moordkuil.
Jongens en misschien meisjes, ik heb een vraagje. Een week geleden, ook op zondagmorgen, mailde ik hier dat mijn benedenvloer onder water stond. Een week later is het hier onder mij een vochtige betonnen bedoening, onze massief houten vloer is eruit gesloopt en het staat vol met ontvochtigers en blazers die veel herrie maken en dat nog zeker 2/3 weken lang. De schade loopt in de vele duizenden euro's.
Het doet mij veel deugd dat Rudi zoveel leuke reacties krijgt, alleen ik kreeg alleen zo'n reactie van zaaf en Minneapolis (op een ander forum).
Nu leek het erop dat sommigen dachten dat ik een grap maakte, maar het was dus bloedserieus. Door dit bericht maak ik van mijn hart maar geen moordkuil.
Had me niet zo gerealiseerd dat zoiets zo heftig was, maar dat klinkt heel naar ook.
hopelijk dekt de verzekering het en ligt er snel weer een fijne vloer.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 19:37 uur
Als je snel een nieuw vloer plaatst, dan heb je kans dat die gaat rotten; duurt maanden voordat de vocht er helemaal uit is.
Bij muren heb je tevens kans op schimmel, want daar trekt het dan ook in.
Ook met beton storten, moet je wachten, ook daar kan vocht tussen zitten; uit eigen ervaring weet ik dat die vloer zelfs na jaren poreus kan worden, soms pas na 20 jaar, maar dan moet de vloer er weer uit.
Bij muren heb je tevens kans op schimmel, want daar trekt het dan ook in.
Ook met beton storten, moet je wachten, ook daar kan vocht tussen zitten; uit eigen ervaring weet ik dat die vloer zelfs na jaren poreus kan worden, soms pas na 20 jaar, maar dan moet de vloer er weer uit.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 19:46 uur
Sterkte west Dat is inderdaad een erg vervelende situatie. 
Mijn lijst is een ode aan de New Wave Of British Heavy Metal. Ik had er een heel verhaal bij, maar gezien de situatie bij Rudi heb ik er vandaag geen zin in om dat verhaal op te hangen. Dan post ik maar gewoon mijn lijst.
Alle nummer zijn te vinden op youtube.
1980
01 - Iron Maiden - Phantom Of The Opera
02 - Rush - The Spirit of Radio
03 - Toad The Wet Sprocket - Reaching For The Sky
04 - Hollow Ground - Flying High
05 - Angel Witch - Flight Nineteen
06 - Raven - Wiped Out
07 - Trespass - Storm Child
08 - Witchfynde - The Devine Victim
09 - Sledgehammer - Living in Dreams
10 - Dark Star - Lady of Mars
11 - Saxon - Motorcycle Man
12 - Judas Priest - The Rage
13 - Van Halen - Loss Of Control
14 - Motörhead - The Hammer
15 - Budgie - Gunslinger
16 - Thin Lizzy - Killer On The Loose
17 - Scorpions - Falling In Love
18 - Frank Marino & The Mahogany Rush - Finish Line
19 - Max Webster - In The World Of Giants
20 - UFO - Mystery Train

Mijn lijst is een ode aan de New Wave Of British Heavy Metal. Ik had er een heel verhaal bij, maar gezien de situatie bij Rudi heb ik er vandaag geen zin in om dat verhaal op te hangen. Dan post ik maar gewoon mijn lijst.
Alle nummer zijn te vinden op youtube.
1980
01 - Iron Maiden - Phantom Of The Opera
02 - Rush - The Spirit of Radio
03 - Toad The Wet Sprocket - Reaching For The Sky
04 - Hollow Ground - Flying High
05 - Angel Witch - Flight Nineteen
06 - Raven - Wiped Out
07 - Trespass - Storm Child
08 - Witchfynde - The Devine Victim
09 - Sledgehammer - Living in Dreams
10 - Dark Star - Lady of Mars
11 - Saxon - Motorcycle Man
12 - Judas Priest - The Rage
13 - Van Halen - Loss Of Control
14 - Motörhead - The Hammer
15 - Budgie - Gunslinger
16 - Thin Lizzy - Killer On The Loose
17 - Scorpions - Falling In Love
18 - Frank Marino & The Mahogany Rush - Finish Line
19 - Max Webster - In The World Of Giants
20 - UFO - Mystery Train
0
geplaatst: 29 maart 2015, 21:39 uur
Top 10 1980
01. The Cure - A Forest
02. Dexys Midnight Runners - Geno
03. The Rolling Stones - Emotional Rescue
04. Queen - Another One Bites the Dust
05. Bob Marley & The Wailers - Could You Be Love
06. Lio - Amoureux Solitaires
07. The Police - Don't Stand So Close to me
08. Talking Heads - Once In a Lifetime
09. The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometimes
10. Black Slate - Amigo
Net buiten de Top 10 beland: David Bowie - Ashes to Ashes / Barbra Streisand - Woman In Love / Stevie Wonder - Master Blaster / Herman Brood & His Wild Romance - Hot Shot
Dat zijn nare berichten van Rudi S en west.......beide veel sterkte.
01. The Cure - A Forest
02. Dexys Midnight Runners - Geno
03. The Rolling Stones - Emotional Rescue
04. Queen - Another One Bites the Dust
05. Bob Marley & The Wailers - Could You Be Love
06. Lio - Amoureux Solitaires
07. The Police - Don't Stand So Close to me
08. Talking Heads - Once In a Lifetime
09. The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometimes
10. Black Slate - Amigo
Net buiten de Top 10 beland: David Bowie - Ashes to Ashes / Barbra Streisand - Woman In Love / Stevie Wonder - Master Blaster / Herman Brood & His Wild Romance - Hot Shot
Dat zijn nare berichten van Rudi S en west.......beide veel sterkte.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 21:56 uur
Wow jongens: wat een leuke en goede reacties allemaal! Dat doet mij stiekem toch wel erg goed, bedankt! 
En oh ja: mijn LP collectie was net niet nat geworden. Die heb ik als een gek naar boven lopen tillen.

En oh ja: mijn LP collectie was net niet nat geworden. Die heb ik als een gek naar boven lopen tillen.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 21:59 uur
deric raven schreef:
Als je snel een nieuw vloer plaatst, dan heb je kans dat die gaat rotten; duurt maanden voordat de vocht er helemaal uit is. Bij muren heb je tevens kans op schimmel, want daar trekt het dan ook in.
Als je snel een nieuw vloer plaatst, dan heb je kans dat die gaat rotten; duurt maanden voordat de vocht er helemaal uit is. Bij muren heb je tevens kans op schimmel, want daar trekt het dan ook in.
Ja, die man zei dat mensen bij brand gelijk begrijpen dat het ernstig is, maar dat water ook veel schade veroorzaakt. Voorlopig ziet het ernaar uit dat het een kwestie van weken is en dan kan er een nieuwe vloer in. Hopen maar. En die muren moeten we inderdaad ook in de gaten houden. Bedankt voor je advies. Helaas heb jij het ook uitgebreid meegemaakt dus.
0
zaaf
geplaatst: 29 maart 2015, 22:16 uur
een kwestie van weken is dan wel weer een slechte woordspeling...
0
geplaatst: 29 maart 2015, 22:20 uur
0
geplaatst: 29 maart 2015, 22:24 uur
Het zal wel aan mijn duffe hoofd liggen, maar ik snap 'm niet. 

0
geplaatst: 29 maart 2015, 23:07 uur
0
geplaatst: 30 maart 2015, 12:29 uur
0
zaaf
geplaatst: 30 maart 2015, 13:02 uur
ik probeer aan de hand van de geposte lijsten de stand van '80 te reproduceren.
rudi neemt t zonder tegenbericht vanaf zondag weer op.
weekje rust dus. kan je lekker de paasfuif voorbereiden
rudi neemt t zonder tegenbericht vanaf zondag weer op.
weekje rust dus. kan je lekker de paasfuif voorbereiden

0
geplaatst: 30 maart 2015, 16:08 uur
Dit was nog mijn lijstje:
1. Dire Straits - Tunnel of Love
2. Sniff n' the Tears - Driver's Seat
3. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card
4. Bruce Springsteen - The River
5. ABBA - the Piper
6. Talking Heads - The Great Curve
7. The Cure - A Forest
8. Joy Division - The Eternal
9. Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin')
10. UB40 - Food for Thought
Succes en sterkte aan allen die dit nodig hebben.
1. Dire Straits - Tunnel of Love
2. Sniff n' the Tears - Driver's Seat
3. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card
4. Bruce Springsteen - The River
5. ABBA - the Piper
6. Talking Heads - The Great Curve
7. The Cure - A Forest
8. Joy Division - The Eternal
9. Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin')
10. UB40 - Food for Thought
Succes en sterkte aan allen die dit nodig hebben.

0
zaaf
geplaatst: 1 april 2015, 08:21 uur
Telamon schreef:
cold turkey....
de eindstand van het eerste jaar van de 80s komt hopelijk vandaag.cold turkey....
mocht rudi het niet redden om dit weekend het weer op te pakken doe ik het. cold turkey gun ik niemand

0
zaaf
geplaatst: 1 april 2015, 10:03 uur
Dames en heren, we hebben een eindstand. Van 1980.
Er is helaas een klein foutje in Rudi´s berekening geslopen (denk dat hij Telamon's lijstje over het hoofd had gezien), waardoor wat kleine verschuivingen hebben plaatsgevonden. Die arme kerel heeft genoeg aan z'n hoofd, so cut him some slack.
Uiteindelijk hebben 34 mensen hun lijst ingestuurd. Dit leidde tot de volgende eindstand....
Er is helaas een klein foutje in Rudi´s berekening geslopen (denk dat hij Telamon's lijstje over het hoofd had gezien), waardoor wat kleine verschuivingen hebben plaatsgevonden. Die arme kerel heeft genoeg aan z'n hoofd, so cut him some slack.
Uiteindelijk hebben 34 mensen hun lijst ingestuurd. Dit leidde tot de volgende eindstand....
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2015, 10:18 uur
1. Cure - A Forest. 118 punten, 17 x genoemd, nr 1 van Telamon, zaaf, nelis, Simon77, Cured, sheep67
2. Bruce Springsteen - The River. 95 punten, 14 x genoemd, nr 1 van laxus11, Film Pegasus, west
3. Japan - Nightporter. 82 punten, 10 x genoemd, nr 1 van bikkel2, Zephyr
4. Joy Division - Decades. 70 punten, 8 x genoemd, nr 1 van GrafGantz, deric raven, Dwejkk_, Rudi S
5. David Bowie - Ashes to Ashes. 49 punten, 10 x genoemd
6. Joy Division - Love Will Tear Us Apart. 47 punten, 8 x genoemd, nr 1 van DjFrankie
7. Talking Heads - Once In A Lifetime. 43 punten, 7 x genoemd, nr 1 van Renoir, Edgar18
8. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay. 43 punten, 6 x genoemd
9. Visage - Fade to Grey. 40 punten, 5 x genoemd, nr 1 van herman
10. Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin'). 37 punten, 7 x genoemd
11. U2 - I Will Follow. 31 punten, 8 x genoemd
12. Feelies - The Boy With the Perpetual Nervousness. 31 punten, 4 x genoemd
13. Dexy's Midnight Runners - Geno. 30 punten, 4 x genoemd, nr 1 van ArthurDZ
14. Dire Straits - Tunnel of Love. 29 punten, 4 x genoemd, nr 1 van chevy93
15. Dire Straits - Romeo and Juliet. 28 punten, 4 x genoemd
16. Ultravox - Vienna. 25 punten, 5 x genoemd
17. Alan Parsons Project – The Turn Of A Friendly Card. 24 punten, 3 x genoemd, nr 1 van dynamo d
18. Martha and the Muffins - Echo Beach. 24 punten, 3 x genoemd, nr 1 van J.J. Wever
19. Simple Minds - I Travel. 23 punten, 4 x genoemd, nr 1 van Arno
20. Talking Heads - Born Under Punches (The Heat Goes On). 23 punten, 3 x genoemd, nr 1 van Johnny Marr
21. Joy Division - The Eternal. 22 punten, 5 x genoemd
22. Joy Division - Twenty Four Hours. 20 punten, 2 x genoemd nr 1 van hugovdbos, Teunnis
23. Roxy Music – Same Old Scene. 19 punten, 3 x genoemd
24. Echo & the Bunnymen - Rescue. 19 punten, 2 x genoemd, nr 1 van johan de witt
25. Talking Heads - The Great Curve. 18 punten 4 x genoemd
2. Bruce Springsteen - The River. 95 punten, 14 x genoemd, nr 1 van laxus11, Film Pegasus, west
3. Japan - Nightporter. 82 punten, 10 x genoemd, nr 1 van bikkel2, Zephyr
4. Joy Division - Decades. 70 punten, 8 x genoemd, nr 1 van GrafGantz, deric raven, Dwejkk_, Rudi S
5. David Bowie - Ashes to Ashes. 49 punten, 10 x genoemd
6. Joy Division - Love Will Tear Us Apart. 47 punten, 8 x genoemd, nr 1 van DjFrankie
7. Talking Heads - Once In A Lifetime. 43 punten, 7 x genoemd, nr 1 van Renoir, Edgar18
8. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay. 43 punten, 6 x genoemd
9. Visage - Fade to Grey. 40 punten, 5 x genoemd, nr 1 van herman
10. Stevie Wonder - Master Blaster (Jammin'). 37 punten, 7 x genoemd
11. U2 - I Will Follow. 31 punten, 8 x genoemd
12. Feelies - The Boy With the Perpetual Nervousness. 31 punten, 4 x genoemd
13. Dexy's Midnight Runners - Geno. 30 punten, 4 x genoemd, nr 1 van ArthurDZ
14. Dire Straits - Tunnel of Love. 29 punten, 4 x genoemd, nr 1 van chevy93
15. Dire Straits - Romeo and Juliet. 28 punten, 4 x genoemd
17. Alan Parsons Project – The Turn Of A Friendly Card. 24 punten, 3 x genoemd, nr 1 van dynamo d
18. Martha and the Muffins - Echo Beach. 24 punten, 3 x genoemd, nr 1 van J.J. Wever
19. Simple Minds - I Travel. 23 punten, 4 x genoemd, nr 1 van Arno
20. Talking Heads - Born Under Punches (The Heat Goes On). 23 punten, 3 x genoemd, nr 1 van Johnny Marr
21. Joy Division - The Eternal. 22 punten, 5 x genoemd
22. Joy Division - Twenty Four Hours. 20 punten, 2 x genoemd nr 1 van hugovdbos, Teunnis
23. Roxy Music – Same Old Scene. 19 punten, 3 x genoemd
24. Echo & the Bunnymen - Rescue. 19 punten, 2 x genoemd, nr 1 van johan de witt
25. Talking Heads - The Great Curve. 18 punten 4 x genoemd
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2015, 10:21 uur
Rudi heeft aangegeven dat hij iets meer tijd nodig heeft om op orde te komen.
Dat betekent voor dit topic dat ik het jaar '81 zal leiden. Wat mij betreft kunnen jullie vanaf nu je lijstjes insturen, per PM aan mij. Deadline volgende week donderdag 23:00 uur.
Ik zal nog even een 'leader' maken om m officieel af te trappen.
Dat betekent voor dit topic dat ik het jaar '81 zal leiden. Wat mij betreft kunnen jullie vanaf nu je lijstjes insturen, per PM aan mij. Deadline volgende week donderdag 23:00 uur.
Ik zal nog even een 'leader' maken om m officieel af te trappen.
0
zaaf
geplaatst: 1 april 2015, 10:39 uur
http://www.musicya.net/wp-content/uploads/2013/01/Various-Artists-Now-Thats-What-I-Call-Music-Years-1981.jpg
De top 10 van 1981.
Stuur je top 10 over het jaar 1981 via PM aan mij. Je hebt tot donderdag 9 april 23:00 uur de tijd om deze te sturen.
Basisregel: de eerste release van het genoemde nummer door genoemde artiest moet liggen in het bewuste jaar - in dit geval 1981.
Dat van dat jaartal luistert natuurlijk enigszins nauw. Is het een albumtrack, let dan op of er een eerdere versie door desbetreffende artiest is uitgebracht. Dat zal niet zo snel fout gaan bij reguliere albums. Bij live- of verzamelwerk is het natuurlijk scherp opletten.
Bij singlereleases is de waakzaamheid meer geboden: als de single na het album is gereleased, geldt de albumdatum. Is het andersom, dan dus de single releasedatum.
Dit hoeft niet uit het blote hoofd: een en ander valt te checken.
Rate Your Music singles 1981
maar let op bij deze! De singlereleasedata kloppen goed, maar er staat niet bij of het een re-release is of dat het album vooraf is gegaan - zoals in dit jaar bij de nr 2...
Discogs - check de discografie van betreffende artiest
of eventueel (niet geheel door en door superbetrouwbaar, maar wel een richtlijn): Wiki
De bekendmaking van de top 10 volgt vanaf vrijdag en aansluitend worden de nrs 25 t/m 11 bekendgemaakt.
Nogmaals, de deadline is 9 april 23 uur.
De top 10 van 1981.
Stuur je top 10 over het jaar 1981 via PM aan mij. Je hebt tot donderdag 9 april 23:00 uur de tijd om deze te sturen.
Basisregel: de eerste release van het genoemde nummer door genoemde artiest moet liggen in het bewuste jaar - in dit geval 1981.
Dat van dat jaartal luistert natuurlijk enigszins nauw. Is het een albumtrack, let dan op of er een eerdere versie door desbetreffende artiest is uitgebracht. Dat zal niet zo snel fout gaan bij reguliere albums. Bij live- of verzamelwerk is het natuurlijk scherp opletten.
Bij singlereleases is de waakzaamheid meer geboden: als de single na het album is gereleased, geldt de albumdatum. Is het andersom, dan dus de single releasedatum.
Dit hoeft niet uit het blote hoofd: een en ander valt te checken.
Rate Your Music singles 1981
maar let op bij deze! De singlereleasedata kloppen goed, maar er staat niet bij of het een re-release is of dat het album vooraf is gegaan - zoals in dit jaar bij de nr 2...
Discogs - check de discografie van betreffende artiest
of eventueel (niet geheel door en door superbetrouwbaar, maar wel een richtlijn): Wiki
De bekendmaking van de top 10 volgt vanaf vrijdag en aansluitend worden de nrs 25 t/m 11 bekendgemaakt.
Nogmaals, de deadline is 9 april 23 uur.
0
Telamon
geplaatst: 1 april 2015, 10:53 uur
Ik heb altijd gedacht dat Vienna ook zo'n MuMe lievelingetje was. Blijkbaar niet dus.
0
Cured
geplaatst: 1 april 2015, 12:03 uur
Ik had Vienna ook niet, maar ik ween daar niet om
.
Ok, '81 dus nu.
. Ok, '81 dus nu.
0
Telamon
geplaatst: 1 april 2015, 12:22 uur
idd '81!
Drie bands overheersen in mn shortlist tot nu toe.
Twijfels... zelfs hier.
Drie bands overheersen in mn shortlist tot nu toe.
Twijfels... zelfs hier.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.