MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Hier op 2, geweldig nummer

thelion schreef:
Eindelijk een echt goed nummer in deze Top 10........

Eensch, wel een echt goed nummer.

pffff

Prince. Wel erg controversieel voor mij...1981 rock rules

Geef mij de versie van Hallo Venray maar!

De opkomst van Prince. Goed liedje, maar zijn echte artistieke hoogtijdagen moesten nog komen.

Cured
Prince.....totaal niet verwacht of bij nagedacht eerlijk gezegd. Nu zelf even luisteren of ik het inmiddels wat vind.....

edit: nee

johan de witt schreef:
Seeing Out the Angel ook prachtig inderdaad!
Volgend jaar wel allemaal op hetzelfde nummer stemmen graag!

SOtA ben ik ook al vergeten, geweldig nummer.

In 1982 gaat NGD op 1 uiteraard!

Ik hoop stiekem op Sense of Purpose ipv Winning...

Telamon
Johnny Marr schreef:
Ik hoop stiekem op Sense of Purpose ipv Winning...

en ik heb New Age Dawn en Silent Air...

Album is te constant, mist uitschieters zoals bv The Forest om als nr 1 te eindigen.

Telamon schreef:
(quote)

en ik heb New Age Dawn en Silent Air...

Album is te constant, mist uitschieters zoals bv The Forest om als nr 1 te eindigen.

True. Je noemt ook nog twee favorieten van me... vooral Silent Air is zooo intens.

Telamon
Broem schreef:
. Voor die tijd een nummer dat insloeg als een bom.

Als je hiermee de sfeer van het nummer bedoelt ben ik het helemaal met je eens. Net als Mama, van Genesis, die sloeg bij mij ook in als een bom. (uit welk jaar is die eigenlijk?)

1983 Telamon.

Ik verwacht nog Winning en the Maid.
New Order zal het niet gered hebben.

zaaf
2. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid of Orleans)

(afbeelding)

Punten : 75
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : deric raven, vigil, chevy93, ArthurDZ, Simon77
Nummers van album genoemd: 3.

Dit was dus zeer lang in de cyclus de te kloppen nummer 1. En dat dat gelukt is, vind ik bijzonder. Wel jammer voor de OMD-adepten die er toch in vrij grote getalen zijn. Maar: die tweede plaats is absoluut verdiend!

Het nummer is door McCluskey de groep haar 'Mull Of Kintyre' genoemd .
Uiteraard gaat dit lied over Jeanne d'Arc en is geschreven op haar 550e sterfdag. Het leidend thema is een doedelzakdeun, uitgevoerd op de mellotron. Op de plaat ontspruit dit nummer uit een soundscape, dit is gedaan voor het 'mooie effect' en geeft er geen speciale betekenis aan.

Zowel de muziek als de video zijn uitgebreid bejubeld, in '89 stemden radio Veronica luisteraars dit nummer tot het op 59 na mooiste liedje ooit. En MTV kijkers zetten de clip in 1991 op een all-time 37.

Door mij afgeserveerd in de jaren 80. Sommige synthpop trok ik wel, dit niet. Op basis van deze uitslag ga ik het in de herkansing gooien!

De "45 er" ligt nog ergens te verstoffen op zolder.
Vond het toendertijd een heel mooi liedje maar mijn exemplaartje klonk zo vals als de neten.

Voor mij geen top 10 notering, vind het ten heden dage wat opgeblazen en is de dreinende synth mij wat te uitdrukkelijk.

Als het dan toch een bekender nummer had moeten zijn dan liever Golden Brown van The Stranglers. Vraag me af of die nog wat stemmen heeft verzameld.

Telamon
of geen New Order, of geen The Sound in de top 10....

Why? Tell me why?

zaaf
hahahaha die avatar...

Deze had ik toch echt op 1 verwacht. Dan maar hopen dat Winning zijn naam waar maakt

Ha ha !!!! Telamon is al helemaal into 1982.

I will follow him.......... echt niet !!!

Telamon
Ik zit me al wat in te luisteren in 1982. Was ik 9, en vond dit een geweldig (muziek)jaar: mooie zomer met Brazilië op het WK (Socrates, Zico, Eder), voetbalplaatjes, Michael Jackson, I Wont Let You DOwn was een grote favoriet van mij, Musical Youth, Nicole op het Eurosongfestival, Kim WIlde, Private Investigations, Frits Spits onder het afwassen, Bim Bam, De Boezemvriend, Pisa met de lifster (mocht ik natuurlijk nooit zien), Doe Maar, Culture Club. Het jaar dat ik begon met de hele vrijdagmiddag met mn vinger op de pauzeknop te zitten, wachtend op het begin en eind van het liedje dat ik nog niet had. TDK natuurlijk. Mooie onbezorgde tijd!

zaaf schreef:
Het leidend thema is een doedelzakdeun, uitgevoerd op de mellotron.
Iets als een wals dus eigenlijk.

Rudi, je bent weer een kanjer!

Mooi hoor: de grote kleine man op nummer 3.

ArthurDZ schreef:
Deze had ik toch echt op 1 verwacht. Dan maar hopen dat Winning zijn naam waar maakt

Ligt o.a. aan mij: ik zag dat de single Joan of Arc (Maid of Orleans) uit 1982 kwam, dus heb ik 'm eruit gehaald... en ik had vroeger zelf de LP!

Zou het dan toch, Duran Duran op 1?

Ja, dat is altijd tricky west, zijn van die grensgevallen.

Bedankt voor je misverstand.....

1981 klopt inderdaad.....mijn nummer 5. Het album van OMD is uit '81, staat erop vermeld.
1981 DINDISC LTD.

bikkel2 schreef:
Ja, dat is altijd tricky west, zijn van die grensgevallen.

Bedankt voor je misverstand.....

Niet graag gedaan!

Snap ik !

sheep67 schreef:
1981 klopt inderdaad.....mijn nummer 5. Het album van OMD is uit '81, staat erop vermeld.
1981 DINDISC LTD.

Welk jaar was dat precies sheep67?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:16 uur

geplaatst: vandaag om 02:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.