Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 1 mei 2015, 16:09 uur
Het leukste is toch wat Bikkel zegt : maak 'onafhankelijk' je eigen Top 10, zie de eind-uitslag als een toetje of voor de spanning/het spel-element en pik juist verassingen op van de geplaatste lijstjes van de deelnemers na de 'gezamenlijke' Top 10. Maar goed, 't is geen verplichting uiteraard.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:11 uur
Ik denk ook niet dat mensen per se eigenzinnig willen zijn?
Ik ben zelf altijd wel even bezig met het maken van mijn lijstje. Dan zou het toch vreemd zijn als ik een lijstje maakte dat de werkelijkheid onrecht aandeed. Daarnaast ben ik ook juist wel een liefhebber van popmuziek.
Ik ben zelf altijd wel even bezig met het maken van mijn lijstje. Dan zou het toch vreemd zijn als ik een lijstje maakte dat de werkelijkheid onrecht aandeed. Daarnaast ben ik ook juist wel een liefhebber van popmuziek.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:30 uur
Nogmaals, ik beweer niet dat het zo is.
Hoe zou ik het moeten bewijzen trouwens ?
Het is alleen een gedachtengang die in mij op kwam.
Muziek is een emotioneel iets en daar valt niet mee te spotten
Hoe zou ik het moeten bewijzen trouwens ?

Het is alleen een gedachtengang die in mij op kwam.
Muziek is een emotioneel iets en daar valt niet mee te spotten

0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:35 uur
GrafGantz schreef:
De grote hitsingle wordt het sowieso niet, dat kan ik alvast verklappen.
De grote hitsingle wordt het sowieso niet, dat kan ik alvast verklappen.
Ik kan ook met zeer grote zekerheid melden dat die het bij mij ook niet gaat halen

0
Cured
geplaatst: 1 mei 2015, 16:47 uur
Ik zit zo 'out of the blue' even te denken wat er nog zal komen en dan denk ik aan Prince, Talk Talk, U2 en misschien David Sylvian/Simple Minds. Verder hoop ik nog op The Blue Nile. Ik zie vast nog een kanshebber over het hoofd....
edit: Lloyd Cole ?
edit: Lloyd Cole ?
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:49 uur
Bovenin Smiths, Lloyd Cole, Prince, Blue Nile, Talk Talk, DM, U2 denk ik. Al heeft Cole 2 populaire nummers in dit jaar en Prince en U2 nog meer, dus treedt misschien versplintering op.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:49 uur
Ja, de winnaar van deze editie
de zoon en de erfgenaam van niets in het bijzonder!
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:50 uur
Depeche Mode met zijn godslasterlijke geruchten, Alphavile met altijd maar jong, de schaamte van Talk Talk en uiteraard West End Girls.
U2 zal uiteraard ook wel voorbij komen, hopelijk Bad en hopelijk niet Pride maar ja die maakt wel meer kans...
U2 zal uiteraard ook wel voorbij komen, hopelijk Bad en hopelijk niet Pride maar ja die maakt wel meer kans...
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:52 uur
Er zal toch nog wel minstens 1 italo-nummer de lijst halen? Of hebben we allemaal andere keuzes gemaakt? 

0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:54 uur
Hier geen italo in m'n top 10, gesneuveld in het jeugdsentimentengeweld dit jaar.
0
Cured
geplaatst: 1 mei 2015, 16:55 uur
vigil schreef:
Depeche Mode met zijn godslasterlijke geruchten, Alphavile met altijd maar jong, de schaamte van Talk Talk en uiteraard West End Girls.
Ik heb de nummer één al genoemd, althans de uitvoerende(n) Depeche Mode met zijn godslasterlijke geruchten, Alphavile met altijd maar jong, de schaamte van Talk Talk en uiteraard West End Girls.
. (niet de hitsingle en ook niet de genoemde albumtrack door Fish)Wat Fish zegt: ja, die jij noemt horen daar ook bij en aangezien er over West End Girls al aardig gediscussieerd is, zal die vast wel komen; mijn favoriet van hen overigens.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:55 uur
En wellicht kunnen de waterjongens nog potten breken, zo ja waarschijnlijk met het nummer over het rode gevaar.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:56 uur
Italo was over zijn hoogtepunt heen, daar is 1983 m.i. echt het topjaar. Ik heb zelf geen top 10-waardig italonummer gevonden in 1984, al is selecteren op jaar niet echt mijn sterke punt en heb ik misschien iets gemist.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:59 uur
GrafGantz schreef:
En wellicht kunnen de waterjongens nog potten breken, zo ja waarschijnlijk met het nummer over het rode gevaar.
Dat betreffende nummer staat bij mij in de Top 20 maar niet in de Top 10, dus geen punten van mij helaas.
0
Cured
geplaatst: 1 mei 2015, 16:59 uur
Overigens is U2 zelf de grootste tegenstander voor een Nr. 1 positie door de eventuele verdeeldheid onder de gegadigden. Die van The Waterboys is ook wel gaaf trouwens....
0
geplaatst: 1 mei 2015, 17:01 uur
yeahyeahyeah schreef:
Italo was over zijn hoogtepunt heen, daar is 1983 m.i. echt het topjaar. Ik heb zelf geen top 10-waardig italonummer gevonden in 1984, al is selecteren op jaar niet echt mijn sterke punt en heb ik misschien iets gemist.
Ah, ik heb een flinke playlist rondgestuurd voor 1984 (nou ja, een scan van m'n foobar, geen spotifylink of zo
), misschien had ik die ook naar jou moeten sturen. Stond verder niets in wat mijn lijstje gehaald heeft dus ik geloof niet dat je wat gemist hebt.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 17:04 uur
yeahyeahyeah schreef:
Misschien P Lion of iets van Cyber People
0
geplaatst: 1 mei 2015, 17:05 uur
Ja ik vond ook enkele leuke nummers, maar m.i. wat gedateerder dan eerder genoemde klassiekers.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 17:09 uur
0
geplaatst: 1 mei 2015, 17:26 uur
Ik verwacht dit als Top 3
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. U2 - The Unforgettable Fire
3. Prince - When Doves Cry
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. U2 - The Unforgettable Fire
3. Prince - When Doves Cry
0
Cured
geplaatst: 1 mei 2015, 17:54 uur
Zou prima zijn......overigens heb ik Deric's Nr. 1 (voorspelling) totaal gemist....
.....; dit topic en zijn regels ligt me niet. 
.....; dit topic en zijn regels ligt me niet. 
0
geplaatst: 1 mei 2015, 17:59 uur
Ik ook bijna, maar deze post liet mij er aan herinneren.
Rudi S schreef:
Nog maar even ivm inzendingen die ik al voor 1985 heb ontvangen van vakantiegangers.
How soon is now is van 1984, .
Dit lied is er later bijgezet op Meat is murder (1985), ik heb hem op mijn direct gekochte Meat is murder niet staan.
Overigens staat how soon ook op die verzamelaar uit 1984
The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
Er zijn er overigens ook best veel die het wel weten
Nog maar even ivm inzendingen die ik al voor 1985 heb ontvangen van vakantiegangers.
How soon is now is van 1984, .
Dit lied is er later bijgezet op Meat is murder (1985), ik heb hem op mijn direct gekochte Meat is murder niet staan.
Overigens staat how soon ook op die verzamelaar uit 1984
The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
Er zijn er overigens ook best veel die het wel weten
0
geplaatst: 1 mei 2015, 18:04 uur
Volgende voorspellingen:
4. The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
5. Talk Talk - Such A Shame
6. Bruce Springsteen - I'm On Fire.
7. Lloyd Cole - Rattlesnakes
4. The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
5. Talk Talk - Such A Shame
6. Bruce Springsteen - I'm On Fire.
7. Lloyd Cole - Rattlesnakes
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 mei 2015, 18:19 uur
Deze staat bij mij op 7 ben benieuwd of iemand die uberhaupt kent/
0
geplaatst: 1 mei 2015, 18:43 uur
7 Prince and the Revolution - Purple Rain
http://eil.com/images/main/Prince-Purple-Rain---Pur-90453.jpg
Punten : 51
Nom. : 9
Nr. 1 van : niemand
Purple Rain van het album en de film (geen aanrader) Purple Rain werd een wereldhit.
Ook in ons topic wordt dit mooie lied gewaardeerd, al was er een eindsprint nodig om toch nog mee te doen.
9 nominaties voor een nummer 7 is nog best veel, waarschijnlijk vonden veel users dat dit nummer er gewoon bij hoort.
Prince nog vol in zijn funk /Sly stone mode van 1999, zag tijdens een tour Bob Seger optreden en wilde ook wel een “Bob Seeger “ song schrijven (Aldus toetsenist Matt Fink zojuist telefonisch bevestigd)
Deze ballad met rockinvloeden werd live opgenomen echter uiteindelijk nog voor een stuk ingekort.
Prince zingt het prachtig mooi en gitaarsolo , een krijsende Prince en de violen stuwen dit lied naar een hoogtepunt in de filmmuziek.
Toen dit lied uitkwam was ik erg onder de indruk, nu vind ik het nog steeds een prachtig nummer maar ik heb het wel erg vaak gehoord ondertussen.
(Gek genoeg geen fatsoenlijke you tube versie te vinden)
Prince - Purple Rain (1984) complete video - mojvideo.com
http://eil.com/images/main/Prince-Purple-Rain---Pur-90453.jpg
Punten : 51
Nom. : 9
Nr. 1 van : niemand
Purple Rain van het album en de film (geen aanrader) Purple Rain werd een wereldhit.
Ook in ons topic wordt dit mooie lied gewaardeerd, al was er een eindsprint nodig om toch nog mee te doen.
9 nominaties voor een nummer 7 is nog best veel, waarschijnlijk vonden veel users dat dit nummer er gewoon bij hoort.
Prince nog vol in zijn funk /Sly stone mode van 1999, zag tijdens een tour Bob Seger optreden en wilde ook wel een “Bob Seeger “ song schrijven (Aldus toetsenist Matt Fink zojuist telefonisch bevestigd)
Deze ballad met rockinvloeden werd live opgenomen echter uiteindelijk nog voor een stuk ingekort.
Prince zingt het prachtig mooi en gitaarsolo , een krijsende Prince en de violen stuwen dit lied naar een hoogtepunt in de filmmuziek.
Toen dit lied uitkwam was ik erg onder de indruk, nu vind ik het nog steeds een prachtig nummer maar ik heb het wel erg vaak gehoord ondertussen.
(Gek genoeg geen fatsoenlijke you tube versie te vinden)
Prince - Purple Rain (1984) complete video - mojvideo.com
0
geplaatst: 1 mei 2015, 18:52 uur
Prachtig nummer maar hij heeft 1 betere die bij mij ook hoger staat 

0
geplaatst: 1 mei 2015, 18:55 uur
Prachtig nummer inderdaad, maar ik heb een andere favoriet in mijn top 10 gezet. De film was zo slecht nog niet trouwens, al is één keertje kijken wel genoeg 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.