MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
ik heb ze gewoon allebei in mijn lijstje gezet

De film trouwens nog nooit gezien.

Toch wel het bekijken waard hoor, al was het maar voor het leuke 80's sfeertje, de mooie muziek en natuurlijk Appolonia

De film heb ik op DVD, toch regelmatig gekeken.
Blijft grappig, Prince met dameslaarsjes met van die hoge hakken, omdat hij vanwege zijn lengte anders op die motor niet met zijn voeten de grond kan raken.

ArthurDZ schreef:
De film was zo slecht nog niet trouwens, al is één keertje kijken wel genoeg

Ik ben er voor naar de bios gegaan toen die film uitkwam, ja de muziek was top, maar dat was het wel.
Prince is trouwens toch best goed in meewerken aan slechte films.

Voor Apalonia zet ik 'm graag nog een keertje op.

Ik vind When Doves Cry beter, maar de gitaarsolo van dit nummer blijft hemels.

Rudi S schreef:
(Gek genoeg geen fatsoenlijke you tube versie te vinden)

Het gaat hier over Prince, dus zo gek is dat niet natuurlijk.

Purple Rain... Verschrikkelijk...

Ik zag ook nog ergens de verwachting voor I'm On Fire voorbij komen, nou als dat zo is dan kunnen we toch echt niet meer om de Veronica vlag heen. Maar goed ik ga er niet vanuit dat die het gehaald heeft.

Prince op 7 eindelijk iets uit mijn Top 10

laxus11 schreef:
Prachtig nummer maar hij heeft 1 betere die bij mij ook hoger staat

Second That.................

zaaf
me too

Nee, het titelnummer is toch koning bij mij.

vigil schreef:

Ik zag ook nog ergens de verwachting voor I'm On Fire voorbij komen, nou als dat zo is dan kunnen we toch echt niet meer om de Veronica vlag heen. Maar goed ik ga er niet vanuit dat die het gehaald heeft.

Haha, laten we hopen dat die 'ellende' ons bespaard blijft. Aan mijn eerste deelname heeft het iig niet gelegen. Tot nu toe 0 nummers uit mijn lijst en ik verwacht dat er maar 1 voorbij gaat komen.

zaaf
goed zo, gretz, alleen daarom al leuk dat je meedoet

Fugazi van Marillion op nummer 7. Prachtig! staat bij mij ook op nummer 7

laxus11 schreef:
ik heb ze gewoon allebei in mijn lijstje gezet

Ik ook!

En dan hebben we het over Prince. Jaren terug was Purple Rain mijn nummer 1 geweest, maar inmiddels inderdaad net te vaak gehoord: nu op 6. Zijn beste nummer uit 1984 is niet When Doves Cry, beste mensen, maar...... Erotic City (12" b-side van Let's Go Crazy), zijn populairste b-side. Funky as hell!

Prince staat zelf niet op youtube, dankzij zijn 'politie', maar ik vond zo wel een gave versie van, jawel!, George Clinton & Parliament/Funkadelic:

Purple Rain is voor mij net een minder favoriet nummer van een verder erg tof album; bij herbeluistering vond ik vooral I Would Die 4 U weer geweldig.

laxus11 schreef:
ik heb ze gewoon allebei in mijn lijstje gezet .

Ikke ook + nog 1

vigil schreef:

Jij houdt niet zo van hemelse gitaarsolo's?

Overigens valt het me op dat sommige users snel waardeloos of verschrikkelijk zeggen (niet specifiek jij vigil), zeker als het geen punk, wave, rock of whatever betreft. Is niet nodig toch?

Ik hoop dat The Boss nog wel ff voorbij komt.
Nee !!! geen I'm On Fire, maar wel een song van Born In The U.S.A die er echt toe doet.
Ik vind de acoustische liveversie nog mooier trouwens.

Ik verwacht echter niet veel medestanders.

Ik heb 2 nummers van The Boss in mijn top 10, dus je bent zeker niet alleen.

Film Pegasus schreef:
Ik heb 2 nummers van The Boss in mijn top 10, dus je bent zeker niet alleen.

Goed bezig.

west schreef:
(quote)

Jij houdt niet zo van hemelse gitaarsolo's?

Overigens valt het me op dat sommige users snel waardeloos of verschrikkelijk zeggen (niet specifiek jij vigil), zeker als het geen punk, wave, rock of whatever betreft. Is niet nodig toch?

Ik hou juist wel van hemels gitaarwerk maar dan kom ik echt niet uit bij Prince hoor, ik vind Prince gewoon helemaal niets. Natuurlijk heeft hij wel wat aardige nummers (Cream vind ik bijvoorbeeld echt goed en verder nummers als Little Red Corvette en Raspberry Beret kan ik wel waarderen) maar het meeste vind ik gewoon niet veel tot erg slecht (Money Don't Matter 2 Night, U Got the Look, Alphabet St., Get Off die Batman rotzooi en nog extremere dieptepunten als Kiss, Diamonds and Pearls, The Most Beautiful Girl in the World, My Name Is Prince en Sexy MF).

Bij Bruce ligt dat wel anders, die kan ik best goed waarderen vooral als live artiest en mens. I'm on Fire vind ik dan weer zo'n beetje zijn slechtste nummer. Voglens mij was dat nummer ook alleen in Nederland een hit dus het ligt echt aan ons, ik bedoel aan jullie Het U.S.A. album is overigens niet echt favoriet. Er staan wel goede liedjes op hoor ( No Surrender, Boby Jean en My Hometown) maar die zullen hier geen kans maken verwacht ik.

Verder ben ik een redelijk omnivoor en blijf niet hangen in een bepaalde stroming, dus daarop kan je me niet betrappen.

Ik ben ook geen fan van Prince, maar de man is zeer talentvol. En als gitarist is ie echt wel goed hoor.
Ik vind zijn jaren 80 werk de moeite waard, na die tijd zakt het behoorlijk in. Diamonds & Pearls is trouwens best een goed album.

bikkel2 schreef:

Ik verwacht echter niet veel medestanders.

Ik heb 1 x Springsteen..........

bikkel2 schreef:
Ik ben ook geen fan van Prince, maar de man is zeer talentvol. En als gitarist is ie echt wel goed hoor.
Ik vind zijn jaren 80 werk de moeite waard, na die tijd zakt het behoorlijk in. Diamonds & Pearls is trouwens best een goed album.

Wat Bruce betreft...... respect. Ben zeker geen liefhebber van alles wat ie heeft gemaakt, maar live is het een geweldenaar. En hij flikt het nog steeds hoor !

bikkel2 schreef:

Toevallig dat Cream (ik heb destijds nog de cassette single van gekocht, de wat hoor ik de 30- nu zeggen ) in die periode uit komt wat mij toch wel even wakker schudde want verder was het kommer en kwel wat er uit kwam ik hoor dan liever zijn vroege jaren 80 werk. Wat daarna kwam klinkt mij toch vooral als een act en kijk mij eens interessant zijn dan gewoon goede eerlijke muziek.

thelion schreef:
(quote)

Ik heb 1 x Springsteen..........

Kijk 's aan ! Gevoelsmatig had ik een beetje het idee dat Springsteen niet veel voor zou komen.
We gaan 't zien.

Prince was op een gegeven moment gefrustreert door het hele gedoe met platenlabels ed.
Dat heeft behoorlijk invloed gehad op zijn artistieke kunnen. Die naamsveranderingen en zo. Geen beste periode. Hij heeft het nadien ook niet meer naar een hoger plan kunnen tillen.
Toch schijnt ie live nog best briliant uit de hoek te kunnen komen.

I'm On Fire wordt ook hier op mume het hoogste gewaardeerd bij het album Born In The USA, ik vind het wel mooi.
Bruce haalde trouwens niet mijn Top 10, maar dat heeft meer te maken met de hoeveelheid aan goede nummers uit 1984.

I'm On Fire is nooit echt een favo van mij geweest, evenals Dancing In The Dark trouwens.

Merk trouwens net dat ik een nummer ben vergeten die zeker in mijn top 10 had moeten staan. Moet toch geen gewoonte gaan worden.
En ga ik Laxus nog vragen of ie niets vergeten is.

Ben geen haar beter.

vigil schreef:
(quote)

Ik hou juist wel van hemels gitaarwerk maar dan kom ik echt niet uit bij Prince hoor, ik vind Prince gewoon helemaal niets.

Kijk dat bedoelde ik dus.... helemaal niets.

Je hoeft niet van zijn muziek te houden, maar dat de man wat kan staat buiten kijf. Overigens is hij in de jaren '80 in een jaar door Rolling Stone uitgeroepen tot de beste gitarist ter wereld. En dat dit nog helemaal zo gek niet is, heb ik live vele malen mogen aanschouwen. De beste funk show ter wereld was van Prince, is van Prince en zal van Prince zijn.

Ik schrijf toch ook niet op dat Marillion absolute bagger is? Het is gewoon niet voor mij weggelegd en ik respecteer dat anderen dat wel goed vinden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.