MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
deric raven schreef:
Such A Shame dat we zo lang moeten wachten.

This world is totaly fugazi !!!

Ik had The Killing Moon toch wel iets hoger verwacht. Wel goed om te zien dat Purple Rain de lijst gehaald heeft. Het nummer wordt hier op de site nog wel eens verguisd maar is en blijft toch een fantastische klassieker.

Rudi S schreef:
(quote)

Rustig maar , vandaag plaats ik er nog wel eentje

Zoals beloofd, komt ie aan.

5/6 Talk Talk - Such A Shame

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e3/Such_a_shame.jpg/220px-Such_a_shame.jpg

Punten : 55
Nom. : 8
Nr. 1 van : Johnny Marr en Telamon
Such a Shame afkomstig van het doorbraakalbum (zeker in Nederland) is in alles gelijk geëindigd met het volgende liedje in de lijst.
Dit nummer was afkomstig van hun 2e album en voor eerste met medewerking van producer Tim Friese – Greene, deze producer die ook keyboards speelde zou nog van grote invloed zijn op hun muziek.

Na 6 lijstjes ging dit lied ruim aan de leiding, maar in de daar opvolgende 8 lijstjes was er opeens geen plaats meer voor Mark en zijn makkers, uiteindelijk is het nog best goed gekomen met Talk Talk in onze lijst.
Na een intro van een minuut valt de altijd weer klagende stem van Mark Hollis in.
Ritme, synths en de funky bas van Paul Web maken dit lied tot een heerlijk meebrul nummer.

Cured
Heerlijk nummer met een 'spanningsvol' intro , met daarnaast een gevoel van jeugdsentiment/melancholie. Destijds had ik het album van Talk Talk op een TDK cassettebandje bij gebrek aan..... mannie ....een schande !

Yay, m'n nummer 2!!

zaaf
Ik had een mooiere maar Shame is fijn.

Had ik niet in mijn top 10 staan maar een prima nummer blijft het wel

Hé daar is mijn nummer 15: Such A Shame. De 12" versie is helemaal fijn, die heb ik vroegah veel gedraaid. Het is dat 1984 zo'n sterk jaar is, normaal staat dit nummer in mijn top 10.

Rudi S schreef:
(quote)

Fish niet goed vinden is tot daar aan toe, maar hem nu te willen begraven

west schreef:
Het is dat 1984 zo'n sterk jaar is, normaal staat dit nummer in mijn top 10.

In een ander jaar had dit nummer uit 1984 in je top 10 gestaan bedoel je?

GrafGantz schreef:
(quote)

In een ander jaar had dit nummer uit 1984 in je top 10 gestaan bedoel je?

Ik zet 'm er volgend jaar in!

Samen met West End Girls zeker

GrafGantz schreef:
Samen met West End Girls zeker

En How soon is now.

5/6 . The Blue Nile - Tinseltown In The Rain

http://eil.com/images/main/Blue-Nile-Tinseltown-In-The-108799.jpg

Punten : 55
Nom. : 8
Nr. 1 van : GrafGantz en zaaf

De Blue Nile was driftig en weinig succesvol bezig met demo’s van dit liedje tot dat een demo bij Lin records op het bureau landen.
Linn was een bedrijf dat op dat moment vooral in high end draaitafels actief was en had een eigen platenlabel om deze draaitafels te demonstreren.
The Blue Nile kreeg artistieke vrijheid en Linn mooie muziek, ook een petje af voor de rest van de discografie van The Blue Nile
Tinsel town is in the rain (Tinsel town / Glasgow) is gebouwd rondom voornamelijk elektronische instrumenten (oa, drum machine) daar overheen komt de melancholieke zang van Paul Buchanan.
Prachtig nummer, wat was 1984 toch een mooi jaar.

Hoe bestaat het, m'n nummers 1 & 2 met exact dezelfde score

Dit topic maakt zelfs de meest onwaarschijnlijke dromen waar.

Supermooi nummer en mijn nr 2 in mijn top 10. Band heeft een beetje dezelfde mystiek als Talk Talk. Beide ook met Bijzondere frontman/zanger. Mooi was die tijd.

Talk Talk was mijn nummer 11, ik ben toch blij dat deze er in staat.

Tinseltown..... prachtig. Ik had 'm dus in 1983 al neergezet. Maakt niet uit. De status van dit pareltje is terecht.

Such A Shame...... Goeie song, maar mijn interesse gaat eigenlijk meer uit naar de Talk Talk van hierna. Geen top 10 notering, had wel in mijn top 20 gestaan.

Twee prachtige nummers en terecht in de top 10. Blue Nile had ik op 3, voor Talk Talk helaas net geen plek in mijn top 10 (14).

The Blue Nile stond ook in mijn top 20 en, hoe zeg ik dit nou goed, in een ander jaar had het zomaar in mijn top 10 gestaan. Alweer een mooi nummer!

Hmm nog niets uit mijn top 20 En met Purple Rain en Marillion weer twee nummers erbij waar ik niets mee kan.

Komt nog wel goed herman, immers 1985 is ook een heel leuk jaar

Bij mij ook nog geen nummer uit mijn top 10. Killing moon en Such a shame hadden nog wel kans gemaakt.

Rudi S schreef:
wat was 1984 toch een mooi jaar.

In ieder geval gelukkig niet het jaar van dat matige nummer van The Blue Nile, dat was vorig jaar

Tot nu toe nog niet echt mijn jaar, enkel The Killing Moon stond in mijn top-30 (en dat was al een van de slechtste top-30's sinds tijden). De rest stond ver van die top-30. Nja, Talk Talk maakte nog een klein kansje, maar dat was dan eerder met Tomorrow Started of Renée.

Such A Shame dat Talk Talk niet op één staat.

Johnny Marr schreef:
Such A Shame dat Talk Talk niet op één staat.

Waarom zou dat niet kunnen

Mooie lijst tot nu toe!
The Chills, Lloyd Cole & the Commotions en The Smiths nog zou leuk zijn.

Eerste nummer uit mijn top 10 in de vorm van Such A Shame van Talk Talk voorbij gekomen. Ik heb nog stille hoop op Camel, Iron Maiden en King Crimson.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.