MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
bikkel2 schreef:
Ik heb er uiteindelijk 1, zoals altijd.
Ik verplicht mijzelf in een song top 10 een act maar 1x te noemen.

In het verlengde van jouw regel, noem ik er maar 2 per artiest. Bevalt goed!

Goed bezig west. Hoop dat je uiteindelijk ook op 1 uitkomt. Gaat best lukken.

Kill your darlings.

Telamon
zaaf schreef:
Ingestuurd. Heb ik nou een Nederlandstalige cover van een UB40 hit erin? Waar is mijn geest? Of een Engelstalige van Clouseau? Wat een leerkop! Nou ja, ik geloof in jullie, ondanks wat jeugdig gesputter soms…

Ik geloof ook in jou! (en in de kerkse melkweg)

zaaf
Telamon schreef:
(quote)

Ik geloof ook in jou! (en in de kerkse melkweg)
Ha, nog een melkwegganger!

Talk Talk, wat een lastposten zijn die lui.
Op mijn CD (uit 1988) : Uk:CDPCSD105, staan de 1e drie track in een rij onder elkaar en de laatste drie tracks onder elkaar in een 2e rij.
liedjes staan afzonderlijk in het tekstboekje, dus ik begreep de discussie niet zo goed.
Vanochtend bekeek ik de CD en tot mijn verbazing staat er op de CD opdruk het volgende:
The Rainbow
--Eden
--Desire
Inheritance
I believe in you
Wealth
Dus Eden en Desire worden door een duidelijke inspring gekoppeld aan The rainbow (als 1 suite).
Voor alle duidelijkheid een nummer Close to the Edge (Yes) en A Plague of Lighthouse Keepers (VDGG) worden duidelijk aan gegeven als een muziekstuk, die Abbey road medley dan weer niet.
Op mijn Lovesexy staat en speelt maar een track (het hoesje geeft weer aparte liedjes) ik heb dus een van de Lovesexy tracks in mijn lijst.
Die Talk Talk suite mag van mij dus mee, wie dient er een correctie bij de albumpagina in?
Users die 1 van de eerste 3 nummers los hebben ingediend kunnen dus ook nog wijzigen.

west schreef:
(quote)

Echter:
Talk Talk - Spirit Of Eden at Discogs

Ook als je naar het artwork kijkt van verschillende uitgaven op discogs (Cd's en Lp's) dan staan er 6 losse nummers vermeld achterop en op de cd.

Maar om het lekker verwarrend te maken:
Spirit of Eden by Talk Talk (Album, Post-Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Maar je hebt de plaat zelfs dus niet begrijp ik?

Als het één nummer zou zijn stonden ze toch niet als drie aparte nummers op het album?!

Als het 3 aparte nummers zouden zijn stond het toch niet als 1 track op het album?!

Moeten we nu echt steeds in discussie gaan met mensen die de plaat helemaal niet hebben?

zaaf
nee hoor

vigil schreef:
Moeten we nu echt steeds in discussie gaan met mensen die de plaat helemaal niet hebben?

Ik heb 'm wel. De geremasterde cd uit 2003. Achterop staan de nummers apart (en genummerd) en nu komt het... (tromgeroffel!)...: in het tekstboekje erbij staan de nummers apart met ieder hun eigen tekst.

Eat your heart out vigil!

Rudi S schreef:
Die Talk Talk suite mag van mij dus mee, wie dient er een correctie bij de albumpagina in?
Op MuMe wordt uitgegaan van de allereerste release en daar staan ze los: Talk Talk - Spirit Of Eden (Vinyl, LP, Album) at Discogs

Bij andere releases is het wel één nummer:
Talk Talk - Spirit Of Eden (CD, Album) at Discogs
Talk Talk - Spirit Of Eden (CD, Album) at Discogs

Overigens zou ik het nummer opnemen als drieluik. Dat is tenminste mocht ik dit nummer in mijn lijst hebben, maar ik zeg niet of dat zo is.

Rudi S schreef:
Talk Talk, wat een lastposten zijn die lui.

Dus Eden en Desire worden door een duidelijke inspring gekoppeld aan The rainbow (als 1 suite).

Users die 1 van de eerste 3 nummers los hebben ingediend kunnen dus ook nog wijzigen.

Hé Rudi,

Volgens mij trek je tussen haakjes de foute conclusie: omdat Eden en Desire, die dus wel degelijk ook op de oude cd apart zijn vermeld, een inspring hebben beschouw je het ineens als 1 suite. Dat lijkt me geen sterk argument.

Zeker niet terwijl ze dus apart worden vermeld acherop, apart vermeld in het boekje met de teksten apart, apart vermeld op de eerste release (LP: zie chevy93), apart vermeld op (de holy music bible:) Discogs (ook gevolgd door Musicmeter, een correctie zal daarom niet geaccepteerd mogen worden) en ook op latere releases, zoals de remaster uit 2003 die ik heb. Meestal staan de nummers 1 t/m 6 erbij vermeld.

Ik denk dat je minimaal de losse nummers ook moet toestaan en eigenlijk vind ik dat je de suite niet kan toestaan. Ik wil ook eigenlijk mijn nummer The Rainbow niet veranderen in de suite in mijn top 10.

Die inspring is toch gewoon bewust gedaan, in latere uitgaves is dit ook nog eens gecorrigeerd.
http://schallplattenladen.com/bilder/0155/0155_027.jpg

G N' R Lies staat hier op MuMe als uit 1989, maar vele andere bronnen (waaronder Discogs en Wiki) geven 1988 aan. Foutje op MuMe?

west schreef:

Eat your heart out vigil!

Een beetje vriendelijk blijven heh

Misschien is het dan hoog tijd om dit album eens van een cijfer te voorzien.

Als we nou allemaal Talk Talk NIET nomineren, dan zijn we meteen van al het gezeur af!

Simon77 schreef:
G N' R Lies staat hier op MuMe als uit 1989, maar vele andere bronnen (waaronder Discogs en Wiki) geven 1988 aan. Foutje op MuMe?

Vroeger stond op het kaartje ook altijd aanvang 21.00 uur maar op dat tijdstip waren ze er nooit

zaaf
Simon77 schreef:
je kan correctie indienen, met de sites erbij. zou ik discogs en RYM doen, die zijn betrouwbaarder dan wiki.

vigil schreef:
(quote)

Een beetje vriendelijk blijven heh

Ik bedoelde het niet letterlijk hoor!

Rudi S schreef:
Die inspring is toch gewoon bewust gedaan, in latere uitgaves is dit ook nog eens gecorrigeerd.
(afbeelding)

Wow: mooi plaatje!

Jij bent de baas hoor. Anders voeg je ze toch lekker samen, losse nummers en suites? En anders maak ik er (ondanks dat oeverloze geouwehoer van mij ) een suite van.

Terechte opmerking over Lies, Simon77. Dat album is inderdaad uitgekomen op 29 november 1988 en niet in 1989 zoals het hier staat. Ik had er nog nooit op gelet. Nu heb ik geen Guns N' Roses in m'n lijstje

zaaf schreef:
je kan correctie indienen, met de sites erbij. zou ik discogs en RYM doen, die zijn betrouwbaarder dan wiki.

Ah oké, thanks. Ik zal er naar kijken.

Johnny Marr schreef:
Terechte opmerking over Lies, Simon77. Dat album is inderdaad uitgekomen op 29 november 1988 en niet in 1989 zoals het hier staat. Ik had er nog nooit op gelet. Nu heb ik geen Guns N' Roses in m'n lijstje

Oh, maar dat ga ik dan toch even aanpassen i.o.m. de grote Rudi S himself. Kunnen anderen toch ook doen? Of is het zo laat, dat we de plaat toch in 1989 meenemen Rudi?

west schreef:
(quote)

Oh, maar dat ga ik dan toch even aanpassen i.o.m. de grote Rudi S himself. Kunnen anderen toch ook doen? Of is het zo laat, dat we de plaat toch in 1989 meenemen Rudi?

Ach je weet wel hoe het bij de FIFA werkt en ik wil het ook graag groot aanpakken.

Maar een correctie naar 1988 is hier op zijn plaats, ik heb dat deze week met een ander album ook gedaan.
Goed topic hier wordt tenminste het e.e.a. opgeschoond.

Telamon
Renoir schreef:
Als we nou allemaal Talk Talk NIET nomineren, dan zijn we meteen van al het gezeur af!

eh, wel nomineren, maar dan op het vijfde nummer van het album! (of was het nu het derde...?)

hhhhmmm ik moet mijn lijstje gaan aanpassen, ik bemerk dat ik The Waterboys vergeten ben. ArthurDZ nog tips welke ik moet opnemen

Elk nummer op die plaat is raak, maar misschien vind ik And A Bang On The Ear wel de allerbeste song

zaaf
die suite?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.