Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2015, 00:14 uur
luigifort schreef:
Klopt..gaat id over Kurt..Stipe wilde tot hem doordringen maar lukte niet..lied is gecomponeerd door Mills..speelt gitaar hier ipv Buck..
Klopt..gaat id over Kurt..Stipe wilde tot hem doordringen maar lukte niet..lied is gecomponeerd door Mills..speelt gitaar hier ipv Buck..
Sterker nog hij speelt hier op een van Cobains gitaren (dus een linkshandige).
http://www.feelnumb.com/2010/01/16/rems-peter-buck-was-given-kurt-cobains-jagstang-guitar/#lightbox/0/
0
Telamon
geplaatst: 14 juli 2015, 00:26 uur
herman schreef:
Ik dacht al een titel te lezen, maar die is toch veel ouder? Wel een leuk nummer.
(quote)
Ik dacht al een titel te lezen, maar die is toch veel ouder? Wel een leuk nummer.
Idd, 1990 zie ik nu. Blijkbaar ooit in het verkeerde jaar-spotifylijstje gezet.
Ik ruil m in voor Mädchen van Lucilectric, vond ik ook een leuk top 40 nummer dat jaar.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 01:04 uur
Rudi S schreef:
http://www.feelnumb.com/2010/01/16/rems-peter-buck-was-given-kurt-cobains-jagstang-guitar/#lightbox/0/
(quote)
Ja heb ik ook gehoord..mooi dat eerbetoon en respect tussen artiesten..
0
geplaatst: 14 juli 2015, 01:09 uur
Soms duurt t even voor t kwartje valt..maar inmiddels ben ik zwaar gevallen voor Katy Song..wat een mooi nummer wat n emotie
..heartbreaking..
Super die diverse smaak van mensen hier toch..wie weet ga ik in 94 nog vallen voor hophop straks..;)
..heartbreaking..Super die diverse smaak van mensen hier toch..wie weet ga ik in 94 nog vallen voor hophop straks..;)
0
geplaatst: 14 juli 2015, 01:35 uur
Telamon schreef:
Maar het worst case scenario is natuurlijk dat die belgen worden vergeten...
Ik heb dat drankje van ze hoog zitten.Maar het worst case scenario is natuurlijk dat die belgen worden vergeten...
0
geplaatst: 14 juli 2015, 07:52 uur
5. All For Love - Bryan Adams, Rod Stewart, Sting
Bryan Adams had al de slechtste filmsong op zijn naam staan met Everything I Do (I Do It For You) van Robin Hood.
Zeer vervelend om hier telkens op aangesproken te worden; hij had ook Summer of ’69 en Run To You gemaakt, wat echt geen verkeerde nummers waren.
Blijkbaar wilde hij deze positie delen, dus vroeg hij Rod Steward en Sting om samen als de 3 Musketiers te gaan strijden.
Helaas lukte het ze niet om die andere draak te verslaan, maar All For You kwam aardig in de buurt.
Gelukkig kwam daar een paar jaar later Celine Dion met het Titanic lied; My Heart Will Go On, en raakte Bryan Adams zijn eretitel alsnog kwijt.
Altijd verwacht dat deze ook de 1e plek in de Top 40 haalde, maar hij blijft steken op plek 3.
Bryan Adams had al de slechtste filmsong op zijn naam staan met Everything I Do (I Do It For You) van Robin Hood.
Zeer vervelend om hier telkens op aangesproken te worden; hij had ook Summer of ’69 en Run To You gemaakt, wat echt geen verkeerde nummers waren.
Blijkbaar wilde hij deze positie delen, dus vroeg hij Rod Steward en Sting om samen als de 3 Musketiers te gaan strijden.
Helaas lukte het ze niet om die andere draak te verslaan, maar All For You kwam aardig in de buurt.
Gelukkig kwam daar een paar jaar later Celine Dion met het Titanic lied; My Heart Will Go On, en raakte Bryan Adams zijn eretitel alsnog kwijt.
Altijd verwacht dat deze ook de 1e plek in de Top 40 haalde, maar hij blijft steken op plek 3.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 08:45 uur
echt de muziek in de top 10 van 1994 is compleet verschillend van die van 1993, jullie zijn grappig.
0
Telamon
geplaatst: 14 juli 2015, 09:23 uur
Rudi S schreef:
...jullie zijn grappig.
...jullie zijn grappig.
Meen je dit echt, of probeer je ons als een trickster voor de gek te houden? Met je radio hoofd!
0
geplaatst: 14 juli 2015, 09:33 uur
Rudi S schreef:
Grapjes zijn leuk, maar ik ben hier serieus bezig met het uitoefenen van mijn functie
Grapjes zijn leuk, maar ik ben hier serieus bezig met het uitoefenen van mijn functie
0
Telamon
geplaatst: 14 juli 2015, 10:27 uur
De nacht was warm, de lucht nog Violet. Gene was eindelijk bij het juiste Hotel. 'Voor Jongens en Meisjes' stond er op de deur. Toch moest dit het zijn. 'Laat Me Binnen!' sprak Gene door een klein luikje. De spaanse portier ontwaakte uit zijn rem-slaap maar begroette Gene niet onvriendelijk 'Goedenavond Vriend! Ween niet langer!' 'Vreemd,' dacht Gene, 'wat bedoelt hij daarmee? En hoe weet hij mijn achternaam? Niet langer? Wordt dit hotel misschien mijn dood?'
Gene vroeg waar hij zijn vriend Grot kon vinden. 'Kijk maar in het Lounchegedeelte, dat soort Losers zoekt elkaar daar op. Losers, ja! Kijk die Bedriegers daar toch eens zitten met hun tricks, hun slechte zaadjes, hun Rechter Handen worden er Rood van.'
Gene trok zich er niets van aan. Hij was niet meer depri, niet meer Blue. Hij was hier maar voor één reden, met maar één doel. Hij duwde wat Losers opzij en liep op Niek af en stelde toen eindelijk de vraag die al zo lang in zijn hoofd rondtolde: 'Do You Love Me?'
Gene vroeg waar hij zijn vriend Grot kon vinden. 'Kijk maar in het Lounchegedeelte, dat soort Losers zoekt elkaar daar op. Losers, ja! Kijk die Bedriegers daar toch eens zitten met hun tricks, hun slechte zaadjes, hun Rechter Handen worden er Rood van.'
Gene trok zich er niets van aan. Hij was niet meer depri, niet meer Blue. Hij was hier maar voor één reden, met maar één doel. Hij duwde wat Losers opzij en liep op Niek af en stelde toen eindelijk de vraag die al zo lang in zijn hoofd rondtolde: 'Do You Love Me?'
0
geplaatst: 14 juli 2015, 10:44 uur
Rudi S schreef:
echt de muziek in de top 10 van 1994 is compleet verschillend van die van 1993, jullie zijn grappig.
echt de muziek in de top 10 van 1994 is compleet verschillend van die van 1993, jullie zijn grappig. Ook een stuk voorspelbaarder, denk ik zo. De drempel zal vast hoger liggen.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 10:51 uur
Zeker, het verschil na 12 lijstjes tussen de nummer 1 en nummer 10 is 5 punten, tussen nummer 25 en nummer 1 is het verschil 10 punten.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 10:54 uur
Die "zeker" staat er voor het voorspelbare deel, de top 10 is nog niet definitief lijkt mij zo.
De muziek die er nu in staat wijkt wat betreft de genres behoorlijk af van de vorige top 10.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 11:07 uur
Om alvast even op de zaken vooruit te lopen, als ik Radiohead met High en Dry wil nomineren voor 1995, heb ik dan nu opeens een probleem? 
NME News Rare footage emerges of Thom Yorke playing Radiohead's 'High And Dry' with early band - watch | NME.COM

NME News Rare footage emerges of Thom Yorke playing Radiohead's 'High And Dry' with early band - watch | NME.COM
0
geplaatst: 14 juli 2015, 11:26 uur
Nee hoor high n dry is 95 van the bends..anders kunnen we allerlei filmpjes en demos van vroege nummers erbij nemen..
0
geplaatst: 14 juli 2015, 14:34 uur
Rudi S schreef:
De muziek die er nu in staat wijkt wat betreft de genres behoorlijk af van de vorige top 10.
(quote)
Er is weer hoop.

0
geplaatst: 14 juli 2015, 15:14 uur
4. Mariah Carey – Without You.
In 1970 bracht Bad Finger het nummer uit, het is dus niet geschreven door Harrie Nilsson, maar zijn versie is uiteraard wel de mooiste, ik zal ze dan ook alle drie haar laten horen.
Maria Carey zal voor mij altijd een met siliconen volgespoten tweederangs Whitney Houston blijven, maar dan met van die nepgilletjes; vergelijkbaar met onze eigen Glennis Grace, die is het ook net niet, al denk ik dat ze wel beter bij stem is.
Gelukkig denken we bij Mariah Carey tegenwoordig meer aan dat verkapte kerstcadeau, waarmee ze zichzelf aanbied; soort van uitgewoond House For Sale.
Snel vergeten dus.
Bereikte wel de 1e plek, net als de spontane verkrachting van The Jacksons; genaamd I’ll Be There, waarbij ze op haar hoogtepunt het bekende gilletje inzet.
In 1970 bracht Bad Finger het nummer uit, het is dus niet geschreven door Harrie Nilsson, maar zijn versie is uiteraard wel de mooiste, ik zal ze dan ook alle drie haar laten horen.
Maria Carey zal voor mij altijd een met siliconen volgespoten tweederangs Whitney Houston blijven, maar dan met van die nepgilletjes; vergelijkbaar met onze eigen Glennis Grace, die is het ook net niet, al denk ik dat ze wel beter bij stem is.
Gelukkig denken we bij Mariah Carey tegenwoordig meer aan dat verkapte kerstcadeau, waarmee ze zichzelf aanbied; soort van uitgewoond House For Sale.
Snel vergeten dus.
Bereikte wel de 1e plek, net als de spontane verkrachting van The Jacksons; genaamd I’ll Be There, waarbij ze op haar hoogtepunt het bekende gilletje inzet.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 17:16 uur
Mooie stukkies deric ! 
Ja...die Nilson kon geweldig zingen. Ondanks zijn reputatie als drankorgel.

Ja...die Nilson kon geweldig zingen. Ondanks zijn reputatie als drankorgel.
0
geplaatst: 14 juli 2015, 18:10 uur
3. Rednex – Cotton Eye Joe
Rednex komt uit Zweden, maar verliet dat land al snel om zich in Amsterdam te vestigen, vanwege de House cultuur.
Dat buitenlandse toeristen slecht met XTC e.d. om kunnen gaan blijkt wel weer eens.
Wie haalt het in zijn hoofd om Country met House te mengen, en er dan ook nog mee te scoren.
De ballad Wish you were here werd hier niet meer opgepakt; best jammer, want die versie is niet eens zo verkeerd.
In Duitsland is Rednex de groep die vanaf 1980 het langste om de eerste plek bleef staan; maar liefst 25 weken.
Duitsland is ook met land van Boney M en Modern Talking, en waar David Hasselhoff er persoonlijk voor heeft gezorgd dat de Berlijnse Muur viel, dus helemaal vreemd is dat niet.
Maar ook in Nederland bereikte Cotton Eye Joe de eerste plek.
Rednex komt uit Zweden, maar verliet dat land al snel om zich in Amsterdam te vestigen, vanwege de House cultuur.
Dat buitenlandse toeristen slecht met XTC e.d. om kunnen gaan blijkt wel weer eens.
Wie haalt het in zijn hoofd om Country met House te mengen, en er dan ook nog mee te scoren.
De ballad Wish you were here werd hier niet meer opgepakt; best jammer, want die versie is niet eens zo verkeerd.
In Duitsland is Rednex de groep die vanaf 1980 het langste om de eerste plek bleef staan; maar liefst 25 weken.
Duitsland is ook met land van Boney M en Modern Talking, en waar David Hasselhoff er persoonlijk voor heeft gezorgd dat de Berlijnse Muur viel, dus helemaal vreemd is dat niet.
Maar ook in Nederland bereikte Cotton Eye Joe de eerste plek.
0
zaaf
geplaatst: 14 juli 2015, 18:26 uur
deric raven schreef:
waar David Hasselhoff er persoonlijk voor heeft gezorgd dat de Berlijnse Muur viel
waar David Hasselhoff er persoonlijk voor heeft gezorgd dat de Berlijnse Muur viel

0
geplaatst: 14 juli 2015, 18:29 uur
Cotton Eye Joe......is toch eigenlijk de Thank God I'm A Country Boy van de 90's. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.