Muziek / Muziekgames / Metal Album Top 30 (Aller Tijden)
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 december 2015, 12:16 uur
Warempel, het is inderdaad gewijzigd. Tja, ik heb gewoon gisteravond een zoekopdracht op mijn eigen stemmen op albums uit het genre metal uitgevoerd, dus toen stond-ie er nog tussen, dus ik neem aan dat mijn lijstje gewoon geldig is.
En Rising geen metal en het debuut wel, dat is op zijn best humor.
En Rising geen metal en het debuut wel, dat is op zijn best humor.
0
geplaatst: 6 december 2015, 19:05 uur
Crap, R vergeten? laten we niet hopen dat ik door een plaat niet verast wordt idd alhoewel het wel heel erg metal zou zijn.
0
Cured
geplaatst: 7 december 2015, 08:05 uur
Sluitingstijd inzending voorbij gister om 23.58 uur !
Gisteren toch nog enkele lijstjes binnengekregen en zo zijn we net op de 40 lijstjes gekomen. Gezien dat het een genre topic (buiten de pop/rock) is , is dat een netjes aantal waarvoor dank. In de loop van vandaag zal ik nog even de puntjes op de 'i ' zetten en meld ik even wanneer we los gaan.
Voor wie nog wat aan Metal wil doen buiten de albumdiscussies e.d. is er altijd nog Favoriete Metal Song (op alfabet) waar we nu bijna in de finale zitten met de letter 'B'.
Gisteren toch nog enkele lijstjes binnengekregen en zo zijn we net op de 40 lijstjes gekomen. Gezien dat het een genre topic (buiten de pop/rock) is , is dat een netjes aantal waarvoor dank. In de loop van vandaag zal ik nog even de puntjes op de 'i ' zetten en meld ik even wanneer we los gaan.
Voor wie nog wat aan Metal wil doen buiten de albumdiscussies e.d. is er altijd nog Favoriete Metal Song (op alfabet) waar we nu bijna in de finale zitten met de letter 'B'.
0
Cured
geplaatst: 7 december 2015, 15:38 uur
Hij is klaar !
De Metal Album Top 30 Aller Tijden zal beetje bij beetje gepresenteerd worden, zodra ik weer wat tijd over heb en een beetje gespreid; ik kan wegens andere werkzaamheden niet inschatten hoe lang dit ongeveer duurt. Jullie kunnen als je wilt ertussen door je bespiegelingen (erover) laten plaatsen. Gaarne geen eigen lijstjes met 'open noteringen' en albums die genoemd zijn er in plaatsen, maar na de Nr. 1 pas.
Bij elk album worden 4 gegevens genoteerd:
- uiteraard de plek in de lijst
- het aantal behaalde punten
- het aantal nominaties
- de hoogste notering (H.n.) en van de Nr. 1 noteringen van de users voor dit album
Bij bepaling van de eindpositie telt eerst het aantal punten, dan bij gelijke stand het aantal noteringen en als laatste de hoogst behaalde notering.
Zo vanavond ergens beginnen we en starten met de Nr. 30 in de eindlijst !
De Metal Album Top 30 Aller Tijden zal beetje bij beetje gepresenteerd worden, zodra ik weer wat tijd over heb en een beetje gespreid; ik kan wegens andere werkzaamheden niet inschatten hoe lang dit ongeveer duurt. Jullie kunnen als je wilt ertussen door je bespiegelingen (erover) laten plaatsen. Gaarne geen eigen lijstjes met 'open noteringen' en albums die genoemd zijn er in plaatsen, maar na de Nr. 1 pas.
- het aantal nominaties
- de hoogste notering (H.n.) en van de Nr. 1 noteringen van de users voor dit album
Bij bepaling van de eindpositie telt eerst het aantal punten, dan bij gelijke stand het aantal noteringen en als laatste de hoogst behaalde notering.
0
geplaatst: 7 december 2015, 16:40 uur
0
buizen
geplaatst: 7 december 2015, 17:06 uur
Cured schreef:
Hij is klaar !
De Metal Album Top 30 Aller Tijden ......... beetje bij beetje gepresenteerd ......
Gaarne geen eigen lijstjes met 'open noteringen' en albums die genoemd zijn er in plaatsen, maar na de Nr. 1 pas...
- het aantal nominaties
- de Nr. 1 noteringen van de users voor dit album in hun eigen lijstje
Hij is klaar !
De Metal Album Top 30 Aller Tijden ......... beetje bij beetje gepresenteerd ......
Gaarne geen eigen lijstjes met 'open noteringen' en albums die genoemd zijn er in plaatsen, maar na de Nr. 1 pas...
- het aantal nominaties
- de Nr. 1 noteringen van de users voor dit album in hun eigen lijstje
Vet cool, Cured. Fijn opgezet, zo met die vier vaste gegevens
.En is het dan zo ongemeen spannend geworden dat dat bepalingsreglement er aan te pas moest komen? Ben heel benieuwd, en dank voor de tijd die je er in steekt.

0
geplaatst: 7 december 2015, 20:39 uur
Had em er niet instaan, maar wat had deze plaat destijds een impact op de metalscene
0
geplaatst: 7 december 2015, 21:00 uur
Hmm, die moet ik nog maar eens vaker gaan proberen. Kan me niet heugen dat ik hem de laatste jaren geluisterd heb.
0
geplaatst: 7 december 2015, 21:06 uur
Toen deze net uitkwam heb ik em veel gedraaid, de laatste jaren niet meer, sinds een zekere Triptykon verscheen eigenlijk niet meer
0
geplaatst: 7 december 2015, 21:30 uur
Alvast twee toppertjes. Monotheist had ik in mijn Top 15 staan. Cowboys From Hell is niet het Pantera album dat ik het vaakst draai, maar het is op zichzelf natuurlijk ook een beresterk album.
0
geplaatst: 7 december 2015, 21:34 uur
Niet mijn favoriete Pantera (nummer drie zelfs, denk ik), wel voorlopig mijn favoriete Celtic Frost. Goede aftrap!
0
geplaatst: 7 december 2015, 21:42 uur
Cowboys From Hell heb ik een paar jaar geleden regelmatig beluisterd, maar kon er niet zoveel mee. Vond het album wat te kil klinken.
Monotheist daarentegen stond op plek 3 in mijn lijst. Het is een groeialbum gebleken voor mij. Ik begon het te luisteren omdat ik erg enthousiast was over Triptykons eerst album, Eparistera Daimones, en graag iets vergelijkbaars wilde horen. Aanvankelijk vond ik Monotheist minder dan Eparistera Daimones, omdat het ik album (aanvankelijk) wat licht en schel klinken over vond komen. Gekke gedachte trouwens, maar goed. Ook vond ik een nummer als Totengott lastig te verteren. De laatste jaren luister ik Monotheist echter veel vaker dan beide Triptykon albums.
In de categorie random herinneringen (het lijkt hier de top-2000 wel...) herinner ik me dat ik Monotheist in de Saturn in Stuttgart heb gekocht toen ik eens in die stad was voor mijn werk...
Monotheist daarentegen stond op plek 3 in mijn lijst. Het is een groeialbum gebleken voor mij. Ik begon het te luisteren omdat ik erg enthousiast was over Triptykons eerst album, Eparistera Daimones, en graag iets vergelijkbaars wilde horen. Aanvankelijk vond ik Monotheist minder dan Eparistera Daimones, omdat het ik album (aanvankelijk) wat licht en schel klinken over vond komen. Gekke gedachte trouwens, maar goed. Ook vond ik een nummer als Totengott lastig te verteren. De laatste jaren luister ik Monotheist echter veel vaker dan beide Triptykon albums.
In de categorie random herinneringen (het lijkt hier de top-2000 wel...) herinner ik me dat ik Monotheist in de Saturn in Stuttgart heb gekocht toen ik eens in die stad was voor mijn werk...
0
geplaatst: 7 december 2015, 21:45 uur
De eerste keer dat ik Totengott hoorde, schrok ik me toch een bultje 

0
geplaatst: 7 december 2015, 22:33 uur
Ik hoorde Ground voor het eerst toen ik nog niet al te lang naar 'echte, echte' metal luisterde. Dat was geen gezellige ervaring.
0
geplaatst: 7 december 2015, 22:44 uur
Daar kan ik inkomen 
Ik leerde Celtic Frost eigenlijk kennen met het nummer A Dying God Coming Into Human Flesh, waarvan ik de videoclip toen op een of andere website zag waar videoclips van allerhande genres getoond werden. Volgens mij bestaat die site al niet meer, kan me de naam niet meer voor de geest halen. Indertijd bleef mijn kennis van het genre eigenlijk voornamelijk beperkt tot enkele Nu-metal bands en wat Metalcore.
Het horen van dat nummer was dan uiteraard ook een behoorlijk vervreemdende ervaring.

Ik leerde Celtic Frost eigenlijk kennen met het nummer A Dying God Coming Into Human Flesh, waarvan ik de videoclip toen op een of andere website zag waar videoclips van allerhande genres getoond werden. Volgens mij bestaat die site al niet meer, kan me de naam niet meer voor de geest halen. Indertijd bleef mijn kennis van het genre eigenlijk voornamelijk beperkt tot enkele Nu-metal bands en wat Metalcore.
Het horen van dat nummer was dan uiteraard ook een behoorlijk vervreemdende ervaring.
0
geplaatst: 7 december 2015, 22:55 uur
Op Cowboys From Hell staan te veel fillers. Veel van die nummers lijken te veel op elkaar. Bovendien vind ik dat op meeste Pantera platen Vinnie Pauls drums erg vervelend klinken (die klikkende basdrums!). Ondanks dat de drumpartijen erg tof zijn. Ik ben toch meer van The Great Southern Trend Kill.
Over Celtic Frost. Het is niet meer dan terecht dat deze zeer invloedrijke band een album in de top 30 heeft staan. Persoonlijk kies ik liever voor een plaat van een artiest. Dus ben ik voor een Tryptykon album gegaan. Maar misschien was deze of Into The Pandemonium een betere keuze geweest in de context van 'beste album aller tijden.'
Over Celtic Frost. Het is niet meer dan terecht dat deze zeer invloedrijke band een album in de top 30 heeft staan. Persoonlijk kies ik liever voor een plaat van een artiest. Dus ben ik voor een Tryptykon album gegaan. Maar misschien was deze of Into The Pandemonium een betere keuze geweest in de context van 'beste album aller tijden.'
0
geplaatst: 7 december 2015, 23:09 uur
The Great Southern Trendkill 
Bij Cowboys From Hell is het eerste deel van het album (de eerste 6 nummers) geweldig, het tweede deel haalt hetzelfde niveau naar mijn mening niet. Daar komt ook nog eens iets te vaak Phil's falsetto-stem opduiken, welke hij na Cowboys gelukkig achterwege heeft gelaten.
Monotheist was mijn eerste Celtic Frost ervaring, waardoor het zo'n beetje mijn maatstaf van de band geworden was. Nadelig is dat omwille van die reden hun oudere platen mij nauwelijks kunnen boeien.

Bij Cowboys From Hell is het eerste deel van het album (de eerste 6 nummers) geweldig, het tweede deel haalt hetzelfde niveau naar mijn mening niet. Daar komt ook nog eens iets te vaak Phil's falsetto-stem opduiken, welke hij na Cowboys gelukkig achterwege heeft gelaten.
Monotheist was mijn eerste Celtic Frost ervaring, waardoor het zo'n beetje mijn maatstaf van de band geworden was. Nadelig is dat omwille van die reden hun oudere platen mij nauwelijks kunnen boeien.
0
geplaatst: 7 december 2015, 23:54 uur
Cowboys From Hell had ik een tijdje terug goed beluisterd. Lekker album aan het begin van de groove metal. Terechte klassieker en leuk dat deze de lijst aftrapt.
Celtic Frost heb ik nog nooit gehoord. Hoor er veel goeds over, dus daar zal ik toch eens verandering in moeten brengen.
Celtic Frost heb ik nog nooit gehoord. Hoor er veel goeds over, dus daar zal ik toch eens verandering in moeten brengen.
0
geplaatst: 8 december 2015, 07:34 uur
Ben toch iets meer fan van Ashes Against the Grain, maar deze liegt er niet ook niet om!
0
Cured
geplaatst: 8 december 2015, 07:49 uur
Het ligt in deze fase nog erg dicht bij mekaar , zodat met een extra nominatie of hogere noteringen zo grofweg tussen de nummers 25 -30 in de Top 30 al snel een ander album erin had kunnen staan.
0
Cured
geplaatst: 8 december 2015, 09:53 uur
Dit is één van mijn 5 favoriete albums van deze legendarische band.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 december 2015, 09:59 uur
Niet in de mijne. Toen ik indertijd de metal, de prog en de progmetal aan het verkennen was, vond ik dit een behoorlijk indrukwekkende crossover van Iron Maiden, maar anno nu komt hij me iets te pretentieus (en ietwat gedateerd) voor voor een goed metalalbum en iets te simpel voor een goed progalbum. Iets met een schoenmaker en een leest.
* denotes required fields.