MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
luigifort schreef:
(quote)

Teneinde cd's kunnen kopen

Van Herman Brood blijkbaar

Rudi S schreef:
(quote)

Van Herman Brood blijkbaar

Mijn top-10 is bijna klaar Rudi S, dat je het even weet.

Duurde nogal even om uit een longlist van bijna 500 nummers er tien te kiezen Geen jaar met veel toppers, maar wel belachelijk veel subtoppers.

Teunnis schreef:
Mijn top-10 is bijna klaar Rudi S, dat je het even weet.

Duurde nogal even om uit een longlist van bijna 500 nummers er tien te kiezen Geen jaar met veel toppers, maar wel belachelijk veel subtoppers.

oei.ik zet nog even een pot koffie.

De mijne komt er ook zo aan

Rudi S schreef:
(quote)

oei.ik zet nog even een pot koffie.

Ik heb mijn definitieve top 10 ook naar je gestuurd. Groeten uit Utreg daar in Eindhoven!

De top-10 bestaat wel alleen maar uit toppers. En voldoet ook nog eens aan de bikkel2-regel

En volgens mij zijn er wel weer een hoop unieke nominaties bijgekomen dankzij mijn lijstje. Een lijst met Karakter kun je wel zeggen. Veel Nachtgeluiden ook, er wordt gestrooid met scheldwoorden en drugsreferenties. Maar ook Monumentale nummers, van die nummers waar ik niet zonder kan. Oh ja, ook maar liefst drie keer Nederlandstalig

EDIT: De artiest(e) die het dichtst bij twee top-10-noteringen zat heeft de initialen TS (of TAS als we de volledige naam pakken) en schijnt wel redelijk populair te zijn - iets met 1,5 miljard views

Goed bezig Teun

De mijne is ook verzonden.

Dan kan ik nu weer eenzaam op play drukken...

zaaf
vigil schreef:
De mijne is ook verzonden.

Dan kan ik nu weer eenzaam op play drukken...
Goed bezig Vigil!

Je bent niet eenzaam hoor vigil

Eindeloze lijst doden ja..wel mooi stukkie weer bikkel.
Zonde van Luc..mooi mens mooi talent..ook zonde van Paco de Lucia..ken niet veel van hem maar zijn werk met Camáron de la Isla is prachtig..helaas jong gestorven.
Ook zijn Entre dos Aguas vind ik bijzonder mooi...destijds n schandaal omdat het teveel cross-over was ipv hardcore oldschool Flamenco..leerde ik pas n jaar geleden kennen voor hij overleed.

Edit: En toen was bikkel's stukje ineens verdwenen

Dank luigi. Maar ik heb het hele stuk niet meer in beeld. Ik wilde wat aanpassen, maar de hele zooi liep vast.
Alles weg.
Klaar mee.

Shit zeg ben ik de enige die t gelezen heb..ja MuMe liep vast..ik zag t ook..nuja je hebt je best gedaan

Morgen maar even kijken. Maar ben bang dat de tijd ontbreekt.
Shit !

Ja veel werk in gezeten ook..en moeite..begrijp t wel als je er geen zin meer in hebt...voortaan maar ff kopieren eerst en naar jezelf sturen

We hebben weer een lijst, de volgende deelnemers hebben het aantal op 21 gebracht"
west johan de witt nelis luigifort yeahyeahyeah Simon77 Edgar18 Teunnis ArthurDZ vigil

Maar waar is Gretz

Toch maar naar
http://cucu4children.nl/wp-content/uploads/2014/01/2014.jpg gaan.

bikkel2 schreef:
Dank luigi. Maar ik heb het hele stuk niet meer in beeld. Ik wilde wat aanpassen, maar de hele zooi liep vast. Alles weg.
Klaar mee.

Dat is balen!

bikkel2 schreef:
Dank luigi. Maar ik heb het hele stuk niet meer in beeld. Ik wilde wat aanpassen, maar de hele zooi liep vast..

Potver nu weten we niet we er dood zijn gegaan dat jaar

10/11. Susanne Sundfør - Fade Away

http://a4.mzstatic.com/eu/r30/Music3/v4/ed/4b/11/ed4b1152-8f76-c97d-17b2-dc3b2204ccb0/cover600x600.jpeg

Punten : 16
Nom. : Arno yeahyeahyeah
Nr. 1: niemand

Wij hebben er 2 op een gedeelde 10e plaats, evenveel punten / nominaties, sterker nog hat gaat 4 keer om een 3e plaats in de top 10.
Ja met zoveel verschillende nominaties zat het eraan te komen dat je met een “lagere”score de top 10 ging halen.

Toch is dit nummer misschien nog door deelnemers [(vigil?] gemist omdat het een voorloper van het album Ten love songs uit 2015 was.
Fijne opener , mooie electro/synth pop, Susanne heeft een mooie heldere stem dus wie niet blij wordt van dit funky nummertje is maar zielig hoor (met dank aan Hennie Huisman).

indeed

Nou ja volgend jaar dan maar met Accelerate ...

Totáál niet verwacht dat deze het zou halen, aangename verrassing om mee te starten
Beetje een atypisch Sundfor-nummer, maar wel een hele mooie single van een superalbum.

PS: Favoriete moment: het magnetrongeluidje op 1:47!

Als Gretz ook een lijstje had ingestuurd, was Fade Away vast nóg hoger geëindigd.

10/11. Johnny Marr - Easy Money

http://www.johnny-marr.com/wp-content/uploads/2014/08/Screen-Shot-2014-08-15-at-17.00.18.png

Punten : 16
Nom. : johan de witt luigifort

Ach wie had dat gedacht , zien wij die oude guitarist / componist van The Smiths toch nog een keer terug.
Zou die zanger hier ook nog ergens rondhangen??

Het moet gezegd Johnny leverde met , The Messenger (2013) en Playland (2014) prima albums vol met puntige Brit popliedjes af, Easy Money is zeker een van de leukste nummers van Playland en als ach Johnny verzorgt -niet eens onverdienstelijk- tegenwoordig gewoon de vocalen zelf .
Hij mag nog wel even blijven deze held.

Arno schreef:

Als Gretz ook een lijstje had ingestuurd, was Fade Away vast nóg hoger geëindigd.

Zeker en wat te denken van Taylor Swift

Fade Away, het laatste nummer dat ik schrapte in mijn top tien. Mooi dat ie het alsnog gered heeft, sterke single hoor!

vigil schreef:
(quote)

Potver nu weten we niet we er dood zijn gegaan dat jaar

Het zijn er nogal wat. Ik zal 'm alsnog plaatsen, maar op een later tijdstip.

Rudi S schreef:

Maar waar is Gretz

Toch maar naar
(afbeelding) gaan.

Oeps, totaal vergeten.

Ik zal mijn lijstje nadat de top 10 bekend is nog wel posten.

9. Interpol – My Desire

http://www.89decibeles.com/files/imagecache/content-large/desireinterpol.png

Punten : 18
Nom. : Johnny Marr nelis bikkel2

Het was al weer even geleden dat wij hier Interpol voorbij hebben laten komen, dus het is wel weer tijd.

My Desire is echt zo’n typisch Interpol nummer waarbij zanger Paul Banks je langzaam maar zeker het nummer in trekt.
Maar naast die fraaie vocalen is dit ook instrumentaal een Interpol topper, boven die verstopte keyboards jubelt die gitaar als nooit tevoren, prachtig nummer.

Rudi S schreef:
Johnny leverde met , The Messenger (2013) en Playland (2014) prima albums vol met puntige Brit popliedjes af, Easy Money is zeker een van de leukste nummers van Playland en als ach Johnny verzorgt -niet eens onverdienstelijk- tegenwoordig gewoon de vocalen zelf .
Hij mag nog wel even blijven deze held

Held en icoon

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.