MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
Gretz schreef:
(quote)

Oeps, totaal vergeten.

Ik zal mijn lijstje nadat de top 10 bekend is nog wel posten.

Dat zal de Taylor en Susanne fans waarschijnlijk pijn doen

johan de witt schreef:
(quote)

Held en icoon

En beste gitarist ooit of was t veganist

Arno schreef:
Totáál niet verwacht dat deze het zou halen, aangename verrassing om mee te starten
Beetje een atypisch Sundfor-nummer, maar wel een hele mooie single van een superalbum.

PS: Favoriete moment: het magnetrongeluidje op 1:47!

Als Gretz ook een lijstje had ingestuurd, was Fade Away vast nóg hoger geëindigd.

Had bij mij tussen 10 en 15 gestaan. Veel concurrentie.

Rudi S schreef:
(quote)

Dat zal de Taylor en Susanne fans waarschijnlijk pijn doen

Taylor had m'n top 10 ook niet gehaald.

8. Future Islands - Seasons (Waiting on you)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/53/Future_Islands_Seasons.jpg

Punten : 19
Nom. : Film Pegasus Arno
Nr. 1: Film Pegasus

Ja deze punten waren al vroeg binnen, sterker nog dit liedje heeft nog even aan kop gestaan.

Pop met een elektronisch sausje, blikvanger is natuurlijk zanger Samuel T. Herring met zijn enigszins raspende stemgeluid, waarbij hij zowel visueel als vocaal behoorlijk expressief is.
Seasons is de opener van hun album Singles (2014) en is een heerlijk gedreven popnummer wat lekker theatraal wordt gebracht.

Maar hoe goed ze echt zijn liet een verpletterend TV debuut bij Letterman zien en die clip hebben wij gelukkig.

7. Beck - Morning

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5a/Beck_Morning_Phase.jpg

Punten : 19
Nom. : bikkel2 HugovdBos Edgar18
Nr. 1: niemand

Beck vond het weer eens tijd voor een singer songwriter album, tja deze kameleon springt echt van de hak op de tak en heft ondertussen een groot pallet aan muziekgenres aan boord.

Morning Phase is dus weer een album met mooie ingetogen liedjes, het eerste(echte) liedje van dit album is Morning.
Morning is echt zo’n liedje om op een tropisch eiland in een hangmat, met Morning Phase hoed en een rietje in je momd te luisteren, heerlijk meegenomen op dit traag en hypnotiserend werkstuk.
Beck is een survivor, daar zijn wij voorlopig nog niet van af.

Jammer dat The Messenger het niet haalde in 2013, vind ik een veel beter nummer dan Easy Money.

Interpol en Beck!

Rudi S schreef:
8. Future Islands - Seasons (Waiting on you)

(afbeelding)

(afbeelding)

6. Belle & Sebastian - Nobody's Empire

http://thelabel.co.nz/wp-content/uploads/2014/12/Screenshot-2014-12-10-15.40.51.png

Punten : 20
Nom. : johan de witt luigifort
Nr. 1: johan de witt luigifort

Dat deze Nobody’s Empire het album Girls in Peacetime Want to Dance al vooruit was gesneld was bij mij ook niet bekend, maar volgend jaar in de herkansing met ander moois van dat album.

“If we live by books and we live by hope, does that make us targets for gunfire?

Belle is een graag geziene gast hier in dit topic en ook nu weer zo’n geweldig liedje.
Stuart Murdoch’s stem klinkt prettig als altijd in een mooi gedeeltelijk autobiografisch liedje.
Pure Belle & Sebastian pop en je kunt er zelfs een beetje op dansen, volgend jaar meer lijkt mij zo.

The Party Line is ook 2014 trouwens.

Na Prefab met 20 pntn van 2 stemmers nu weer Belle. Je zou haast gaan denken dat ze samen aan de keukentafel de lijstjes maken

Een olijk duo, die Johan en Luigi
Mijn twee grootste fans.

vigil schreef:
Na Prefab met 20 pntn van 2 stemmers nu weer Belle. Je zou haast gaan denken dat ze samen aan de keukentafel de lijstjes maken

Nou even kijken dan...... ja dat is zeker zo

Allebei prachtige nummers Allebei gewoon erg goede smaak

vigil schreef:
Je zou haast gaan denken dat ze samen aan de keukentafel de lijstjes maken

Ik heb jou anders ook wel eens aan een keukentafel zien zitten

johan de witt schreef:
(quote)

Ik heb jou anders ook wel eens aan een keukentafel zien zitten

You'll Always Find Me in the Kitchen at Parties

Precies, ja

luigifort schreef:
The Party Line is ook 2014 trouwens.

Inderdaad, die staat in mijn lijstje.

Tot nu toe niet mijn top-10.... Maar goed, dat had ik ook wel verwacht.

Mijn nr 1 in deze top 10.

5. Morrissey - Istanbul

http://c.morrissey-solo.com/w/images/thumb/b/b5/Wpinoyb_single.jpg/300px-Wpinoyb_single.jpg

Punten : 26
Nom. : johan de witt luigifort Rudi S

3 keer een hoog cijfer en dus een gaatje met de nummer 6.
Morrissey blijft gewoon mooie albums maken en dus zien wij hem hier regelmatig terug.

Morrissey wilde de sfeer uit de straten van Istanboel op dit nummer laten horen, verschillende soorten gitaren en een onrustig drumritme zorgde hiervoor.
De kers is natuurlijk weer die altijd mooie stem van Morrissey die dit nummer prachtig inkleurt.
De tekst verhaalt over een vader die zijn gestorven zoon gaat zoeken en ook vindt.

Rolling breathless off the tongue the vicious street gang slang
I lean into a box of pine, identify the kid as mine...

Weer mede mogelijk gemaakt door het johan de witt-luigifort dreamteam!

Wel grappig, na Johnny ook Morrissey in de top 10. Ikzelf had hem met het toch wel iets superieure Staircase At The University, ook live was dat nummer geweldig!

Voor het eerst sinds 1987 Morrissey en Marr weer samen in de top-10
Klopt, Staircase is ook geweldig!

4. The War on Drugs – An Ocean in Between the Waves

https://i.vimeocdn.com/video/547163647.jpg?mw=1920&mh=1080&q=70

Punten : 27
Nom. : DjFrankie Johnny Marr Simon77 luigifort vigil

Lost in the Dream was dacht ik toch het MuMe album van het jaar 2014 en dus moet er hier ook een lied meedoen.
Het epische An Ocean in Between the Waves is zeker een van de hoogtepunten van Lost in the Dream.
Het begint ondanks die jachtige drum nog enigszins rustig maar het tempo zit er zo goed in, tussen de zangpartijen krijgen wij mooi gitaarwerk, tegen het einde gaat de band echt los en hebben zij een mooie positie in de lijst zeker verdiend

Het brein achter deze band Adam Granduciel kan tevreden zijn met ons, na plaat van het jaar komen zij ook voor in de top 10 met liedjes van het jaar, deze band is dus heel groot geworden.

Blijft toch een kick dit nummer!

ArthurDZ schreef:

Ikzelf had hem met het toch wel iets superieure Staircase At The University, ook live was dat nummer geweldig!

He, die heb ik ook. Als ik heel eerlijk ben toch wel een poepie beter dan Instanbul. Blijkbaar toch meer stemmen omdat het de single was?

Maar goed die kan nog komen natuurlijk

Kijk eens aan, ik doe ook mee in de finale, mijn nummer 10

Ik hoop nog op Bowie en Albarn

Rudi S schreef:
Dat deze Nobody’s Empire het album Girls in Peacetime Want to Dance al vooruit was gesneld was bij mij ook niet bekend.
En mij ook niet . Deze had bij mij op plek twee gestaan en zou daarmee alle tot nu toe gepasseerde nummers voorbij zijn gegaan.

Ik gok op nog een TWoD en hoop verder op The Antlers. En die derde...?

Wat een oudelullentoptien zeg.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:42 uur

geplaatst: vandaag om 04:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.