MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
22 lijstjes maar Zijn er toch flink wat afgehaakt in het nieuwe jaar

Valt mee, een stuk of 3.
Telamon ArthurDZ (die is hoop ik druk bezig met Sonic Youth ) Edgar18 en herman maar die waren niet allemaal meer actief in de laatste jaren.

Ik ging het helaas niet redden maar ik hoop op hoge posities voor Kanye West, The National, Agnes Obel, Revere, Angus & Julia en Balthazar.

The National lijkt mij appeltje eitje. Kanye en A&J hebben grote kans maar wat betreft Revere hadden we denk ik jou toch wel nodig...

Deze op en top Britse indie muziek die enigszins lijkt op Arcade Fire had wel bij meer mensen in de smaak kunnen vallen als ze het zouden proberen...

Ai ai, heb nochtans een top tien gemaakt, maar ben die helemaal vergeten opsturen

laxus11 zal het traditie getrouw ook wel vergeten zijn

Gorillaz is er bij mij net uitgevallen. Leuk nummer!

vigil schreef:
laxus11 zal het traditie getrouw ook wel vergeten zijn

Ik had het niet eens gemerkt dat het dit jaar weer begonnen was

laxus11 schreef:
(quote)

Ik had het niet eens gemerkt dat het dit jaar weer begonnen was

Echt
Muziek >> Muziekgames >> Song Top 10 Per Jaar #2

Zo jong en nu al zo vergeetachtig

Ja ik heb je notificatie wel gezien maar niet meer aan gedacht

vigil schreef:
Zo jong en nu al zo vergeetachtig

Ja dat begint vroeg bij mij

Mooie notering van Stylo

7/8 . Exit Calm - Hearts and Minds

http://s0.limitedrun.com/images/1009928/single-1400.jpg

Punten : 26
Nom. : DjFrankie nelis Rudi S
Nr. 1: DjFrankie

Meteen maar een sprongetje in punten, tot nu halen alle in de top 10 geplaatste nummers ook hoge individuele scores.

Hearts and Minds is de eerste single van het debuutalbum van deze Engelse band.
De band werd in het begin vooral vergeleken met The Verve, dit zal vooral komen door de gitaarpartijen en de zang van Nicky Smith.

Heerlijk nummer met die afwisselende rustige / heftige passages, Smith heeft een heerlijke schreeuw en de band weet de aandacht bijna 7 minuten lang vast te houden.

zaaf
laxus11 schreef:
Ik had niet eens gemerkt dat dit jaar begonnen was
tjeetje Lex, dat ouwejaarsfeestje hakte er in zeker?

edit - fijne nr 9, ik heb een andere aap.

zaaf schreef:
(quote)
tjeetje Lex, dat ouwejaarsfeestje hakte er in zeker?

2 biertjes maar

zaaf
netjes hoor. ik had er ook maar 1 teveel.

In ieder geval t beste nummer tot nog toe al is Verve n paar klassen beter. Tekstueel nogal simplistisch dit en er te dik bovenop.

zaaf
ja, men had ook even met je moeten overleggen.

7/8 . Deerhunter - Desire Lines

http://eil.com/images/main/Deerhunter+Revival++Desire+Lines+539299b.jpg

Punten : 26
Nom. : johan de witt , west Dwejkk_
Nr. 1: johan de witt west

Weer 2 keer een 10 punter en nu voor Deerhunter.

Deerhunter is een American band met als frontman zanger / gitarist Bradford Cox ook gitarist en zanger Lockett Pundt levert vaak belangrijke bijdrages.

Desire Lines begint lekker rustig als een jaren ’80 new wave nummer, maar na een minuut of 3 slaat het nummer om en eindigt met een langgerekt hypnotiserend instrumentaal deel, dit is allemaal rondom een riff gebouwd.

DjFrankie (moderator)
luigifort schreef:
In ieder geval t beste nummer tot nog toe al is Verve n paar klassen beter. Tekstueel nogal simplistisch dit en er te dik bovenop.

Binnenkort in dit topic Rapture, nog beter.

zaaf
deze Deerhuntert is fijn!

Telamon
Rudi S schreef:
Valt mee, een stuk of 3.
Telamon ArthurDZ (die is hoop ik druk bezig met Sonic Youth ) Edgar18 en herman maar die waren niet allemaal meer actief in de laatste jaren.

Ik heb n poging gedaan, maar ken niet zoveel muziek van de laatste jaren, laat staan de singles uit de RYM single lijst.

Grootheden als AM, AF, National, War On Drugs, Beck, Alt-J, Fink, Spoon, Black Keys boeiden me de laatste jaren niet meer. Ik luister thuis ook meer platen van 70's, 80's en 90's bands. Momenteel is dat Madrugada

zaaf schreef:
deze Deerhuntert is fijn!

5/6 . Kanye West – Runaway

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/66/Runaway_Kanye_West_artwork.png

Punten : 28
Nom. : Johnny Marr Gretz Teunnis west Rudi S
Nr. 1: niemand

Toen My Beautiful Dark Twisted Fantasy uitkwam buitelde de recensent over elkaar heen om dat album te prijzen, best album van het jaar, allertijden, universum etc.
Hoe dan ook, sterk album en Runaway is natuurlijk een prijsnummer.

"I just blame everything on you, at least that's what I'm good at."

Ach vanaf dat piano intro die overloopt in die beats weet je het wel, daar komt iets aan hoor en die piano gaat ook niet meer weg.
Pop meets hip hop , de raps zijn heerlijk de koortjes zijn hemels en die door cello’s ondersteunende solo (vocoder) is dapper en terecht , daarom doen wij de lange versie.
En gaat dit nu over Taylor Swift?

Rudi S schreef:
5/6 . Kanye West – Runaway

En gaat dit nu over Taylor Swift?

Dat heeft hij zelf altijd ontkent, maar het moge duidelijk zijn dat delen van de tekst geïnspireerd zijn op de mediahetze die ontstond na het Grammy's incident.
Onbegrijpelijk wel dat dit epos zowel in België als Nederland niet verder kwam dan de tipparade.

Gretz schreef:

Onbegrijpelijk wel dat dit epos zowel in België als Nederland niet verder kwam dan de tipparade.

Ja, wij zijn dan ook in het leven geroepen voor dit soort correcties
Kanye kan dus weer lachen.

zaaf
Mijn nummer 11

Mijn nummer 4

En zeer waarschijnlijk de enige uit mijn top-10, men zal vast niet de beste AF kiezen.

5/6 . Arcade Fire - Ready to Start

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6f/39_Arcadefire_readytostartjpg231110.jpg/220px-39_Arcadefire_readytostartjpg231110.jpg

Punten : 28
Nom. : GrafGantz Renoir Simon77 HugovdBos vigil
Nr. 1: GrafGantz

Gelijk geëindigd met Kanye, tja Graf (10 punten) en Renoir (9 punten) namen al een voorschot op een hoge positie in onze lijst.
Ready to start is een nummer van mijn favoriete Arcade Fire album the Suburbs en was als eerste single ook de voorloper van dat album.

Heerlijk up tempo nummer, die lekkere pompende bas en stuwende drum, halverwege gaat het tempo een heel klein beetje omlaag om daarna nog een keer flink aan te zetten voor een dampende finale.
Prachtig nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:29 uur

geplaatst: vandaag om 01:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.