Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 16 maart 2017, 21:50 uur
Misschien wordt het wel het hoofdgerecht van zijn lijstje de komende jaren? 
Die moet luigi eerst even opzoeken

Die moet luigi eerst even opzoeken
0
geplaatst: 16 maart 2017, 22:14 uur
2
zaaf
geplaatst: 17 maart 2017, 07:07 uur
De presentatie van '94 staat vandaag op een lager pitje: mijn ene zoon is jarig, mn andere binnenkort en het geheel wordt vandaag hier gevierd met zoete inval. Ik zal jullie toch niet compleet verwaarlozen 
(en het morgen goedmaken natuurlijk)

(en het morgen goedmaken natuurlijk)
1
zaaf
geplaatst: 17 maart 2017, 07:09 uur
10. Pulp - His 'N' Hers
https://www.musicmeter.nl/album/3684
Punten : 336
Nom. : 15
Nr. 1 van : niemand
De vierde Pulp breekt ook hier door. Het enthousiasme kwam lauwtjes op gang, zwol iets aan zodat midden van de '94 week plek 15 werd bereikt. Een lading steun volgde en ondanks een lichte stagnatie bleef de plaat net aan de goede kant van het ravijn.
Na de succesvolle singles Babies en Razzmatazz werd voor hun nieuwe platenmaatschappij Island onder comfortabele omstandigheden His 'n' Hers opgenomen. De bezetting was stabiel, de band zat in een creatieve flow en de tijdgeest fitte. De stiel, die op de voorganger nog duaal was, was meer één geworden en Ed Buller de aangewezen producer.
Cocker's commentaar in Volume Ten, June 1994:
"This was just a great big sigh of relief really, because for the first time ever in our long tortuous history we had enough time and money to do a record as we wanted to do it. It was really good because, having waited so long for that kind of opportunity, we weren't going to mess it up.
The only real trauma was that we thought we'd summoned up the devil on the synthesiser that we were using. We had one of those old late '60s synthesisers that you can only get a sound on by plugging loads of leads in, like a telephone exchange or something. I was just messing around with it one day, and I got this strange sound that just played itself without touching the keyboard. It started off as a bit of a joke, but then even Ed Buller and the engineer believed it was evil and we all agreed that we couldn't put it on the record because it would doom it to failure. It's put me off using synthesisers a bit - I think we might go acoustic from now on."
Nee hoor. Geen Pulp, geen Suede, da's allemaal niks voor zaaf.
https://www.musicmeter.nl/album/3684
Punten : 336
Nom. : 15
Nr. 1 van : niemand
De vierde Pulp breekt ook hier door. Het enthousiasme kwam lauwtjes op gang, zwol iets aan zodat midden van de '94 week plek 15 werd bereikt. Een lading steun volgde en ondanks een lichte stagnatie bleef de plaat net aan de goede kant van het ravijn.
Na de succesvolle singles Babies en Razzmatazz werd voor hun nieuwe platenmaatschappij Island onder comfortabele omstandigheden His 'n' Hers opgenomen. De bezetting was stabiel, de band zat in een creatieve flow en de tijdgeest fitte. De stiel, die op de voorganger nog duaal was, was meer één geworden en Ed Buller de aangewezen producer.
Cocker's commentaar in Volume Ten, June 1994:
"This was just a great big sigh of relief really, because for the first time ever in our long tortuous history we had enough time and money to do a record as we wanted to do it. It was really good because, having waited so long for that kind of opportunity, we weren't going to mess it up.
The only real trauma was that we thought we'd summoned up the devil on the synthesiser that we were using. We had one of those old late '60s synthesisers that you can only get a sound on by plugging loads of leads in, like a telephone exchange or something. I was just messing around with it one day, and I got this strange sound that just played itself without touching the keyboard. It started off as a bit of a joke, but then even Ed Buller and the engineer believed it was evil and we all agreed that we couldn't put it on the record because it would doom it to failure. It's put me off using synthesisers a bit - I think we might go acoustic from now on."
Nee hoor. Geen Pulp, geen Suede, da's allemaal niks voor zaaf.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 08:26 uur
Dit album niet beluisterd. Volkomen onterecht achteraf. Klinkt best goed. Op nummer 13 van mijn gecorrigeerde lijst. Buiten mededinging uiteraard. 

0
geplaatst: 17 maart 2017, 08:29 uur
Hoppa mijn 1ste 19 punten zijn binnen!
In mijn eigen lijst op 5!
In mijn eigen lijst op 5!
0
geplaatst: 17 maart 2017, 08:36 uur
Tja, op de een of andere manier is deze plaat van Pulp altijd wat onder mijn radar gebleven en dat is deze week ook zo gebleven. Anders was die wel van het lijstje 'ooit nog eens luisteren' af gekomen, waar die al jaren op staat. In geen van mijn beide lijstjes dus.
Ik ga voor straf vandaag de nieuwe plaat van Cocker en Gonzalez wel halen dan.
Ik ga voor straf vandaag de nieuwe plaat van Cocker en Gonzalez wel halen dan.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 08:51 uur
Pffff, moest toch echt niet in de top 10 van mij. Matig begin.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 08:54 uur
2
geplaatst: 17 maart 2017, 09:04 uur
Ik ben nooit zo van Pulp geweest. En ik ben niet de enige want deze plaat heeft 'maar' 117 stemmen. Ik heb er meer begrip voor als hun volgende platen in de buurt van de top 10 komen. Helaas gaat het nu ten koste van anders moois (en beters).
1
geplaatst: 17 maart 2017, 09:27 uur
Wat een pulp zeg jij hier nu... Hopelijk staat Illmatic hoger hé luigi

2
geplaatst: 17 maart 2017, 09:29 uur
Ik ben er ill van, zo'n begin van de dag. De zon komt op in het oosten, maar ik ben klaar om dood te gaan!
Dat zijn pas 3 kanjers!
0
geplaatst: 17 maart 2017, 09:42 uur
Geen Pulp-fan dus deze niet in mijn lijst, en ook volkomen over het hoofd gezien voor de andere lijst. Ik ben bekend met de devote fans hier op MuMe, dus als ik hem ergens tegengekomen was had ik hem wellicht in de voorspellijst opgenomen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 maart 2017, 09:47 uur
Het startschot heeft geklonken, maar het peloton stond nog te ouwehoeren. Enkel vigil lette op en neemt meteen een flinke voorsprong.
19 vigil +19
0 Bonk
0 Casartelli
0 Dwejkk_
0 EttaJamesBrown
0 GrafGantz
0 herman
0 Joezer49263
0 johan de witt
0 nico1616
0 Telamon
0 Teunnis
0 west
Wel op 5 in mijn eigen toptien, want fan. Gelukkig net niet devoot (dixit Graf), dat klinkt weer zo pathetisch. Mijn eigen voorspelling was een beetje een haastklus, waarbij onder meer het "leg mijn eigen lijstje er nog eens naast" er bij ingeschoten is. Had ik dat wel gedaan, dan weet ik niet of ik me alsnog door het toch wel lage stemmenaantal had laten afschrikken.
19 vigil +19
0 Bonk
0 Casartelli
0 Dwejkk_
0 EttaJamesBrown
0 GrafGantz
0 herman
0 Joezer49263
0 johan de witt
0 nico1616
0 Telamon
0 Teunnis
0 west
Wel op 5 in mijn eigen toptien, want fan. Gelukkig net niet devoot (dixit Graf), dat klinkt weer zo pathetisch. Mijn eigen voorspelling was een beetje een haastklus, waarbij onder meer het "leg mijn eigen lijstje er nog eens naast" er bij ingeschoten is. Had ik dat wel gedaan, dan weet ik niet of ik me alsnog door het toch wel lage stemmenaantal had laten afschrikken.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 09:58 uur
Uiteraard maar iets meer dan 100 stemmen maar wel stemmen van "iedereen" die hier (behoorlijk) fanatiek mee speelt. Dus tja...
0
Telamon
geplaatst: 17 maart 2017, 10:26 uur
Damn, zelf wel Pulp in de lijst maar in de haast (tijdens werktijd) gisteren Pulp vergeten in het lijstje naar Casartelli. Net als Throwing Copper en Monster die ik ook nog wel hier verwacht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.