MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Misschien wordt het wel het hoofdgerecht van zijn lijstje de komende jaren?

Die moet luigi eerst even opzoeken

Je kunt me alles wijsmaken, ik ben maar een dummy.

Hebben we al gehad dommie

Die beruchte vloeibare zwaarden zijn alleen voor mij gebouwd

Ik heb hier wel een verdenking naar welk album deze hint verwijst.

Wat?? Zelfs per ongeluk gebruik ik hints.

Ha,ha, ook een goede, staat bij mij top 10.

zaaf
De presentatie van '94 staat vandaag op een lager pitje: mijn ene zoon is jarig, mn andere binnenkort en het geheel wordt vandaag hier gevierd met zoete inval. Ik zal jullie toch niet compleet verwaarlozen
(en het morgen goedmaken natuurlijk)

zaaf
10. Pulp - His 'N' Hers 
https://www.musicmeter.nl/album/3684

Punten : 336
Nom. : 15
Nr. 1 van : niemand

De vierde Pulp breekt ook hier door. Het enthousiasme kwam lauwtjes op gang, zwol iets aan zodat midden van de '94 week plek 15 werd bereikt. Een lading steun volgde en ondanks een lichte stagnatie bleef de plaat net aan de goede kant van het ravijn.

Na de succesvolle singles Babies en Razzmatazz werd voor hun nieuwe platenmaatschappij Island onder comfortabele omstandigheden His 'n' Hers opgenomen. De bezetting was stabiel, de band zat in een creatieve flow en de tijdgeest fitte. De stiel, die op de voorganger nog duaal was, was meer één geworden en Ed Buller de aangewezen producer.

Cocker's commentaar in Volume Ten, June 1994:
"This was just a great big sigh of relief really, because for the first time ever in our long tortuous history we had enough time and money to do a record as we wanted to do it. It was really good because, having waited so long for that kind of opportunity, we weren't going to mess it up.
The only real trauma was that we thought we'd summoned up the devil on the synthesiser that we were using. We had one of those old late '60s synthesisers that you can only get a sound on by plugging loads of leads in, like a telephone exchange or something. I was just messing around with it one day, and I got this strange sound that just played itself without touching the keyboard. It started off as a bit of a joke, but then even Ed Buller and the engineer believed it was evil and we all agreed that we couldn't put it on the record because it would doom it to failure. It's put me off using synthesisers a bit - I think we might go acoustic from now on."

Nee hoor. Geen Pulp, geen Suede, da's allemaal niks voor zaaf.

Wel helemaal voor mij. Immers: 'She's a Lady'

luigifort schreef:
Die beruchte vloeibare zwaarden zijn alleen voor mij gebouwd

Is dat je manier van leven? Of is het weer ik tegen de rest?

Niet verwacht in de top 10!
Op 4 bij mij

Ook bij mij op 4 en gefeliciteerd!

Mogge.

Pulp op 16 in mijn lijst.
Fijne plaat.

Dit album niet beluisterd. Volkomen onterecht achteraf. Klinkt best goed. Op nummer 13 van mijn gecorrigeerde lijst. Buiten mededinging uiteraard.

Hoppa mijn 1ste 19 punten zijn binnen!

In mijn eigen lijst op 5!

Tja, op de een of andere manier is deze plaat van Pulp altijd wat onder mijn radar gebleven en dat is deze week ook zo gebleven. Anders was die wel van het lijstje 'ooit nog eens luisteren' af gekomen, waar die al jaren op staat. In geen van mijn beide lijstjes dus.
Ik ga voor straf vandaag de nieuwe plaat van Cocker en Gonzalez wel halen dan.

Pffff, moest toch echt niet in de top 10 van mij. Matig begin.

Lipgloss Babies Do You Remember the First Time matig?

Johnny Marr schreef:
echt wel niet

Echt wel of echt niet?

Ik ben nooit zo van Pulp geweest. En ik ben niet de enige want deze plaat heeft 'maar' 117 stemmen. Ik heb er meer begrip voor als hun volgende platen in de buurt van de top 10 komen. Helaas gaat het nu ten koste van anders moois (en beters).

Echt veel mooier dan deze worden ze niet hoor dit jaar

Zelfs jij vindt er 3 mooier...

luigifort schreef:

Wat een pulp zeg jij hier nu... Hopelijk staat Illmatic hoger hé luigi

luigifort schreef:

Ik ben er ill van, zo'n begin van de dag. De zon komt op in het oosten, maar ik ben klaar om dood te gaan!

Dat zijn pas 3 kanjers!

Geen Pulp-fan dus deze niet in mijn lijst, en ook volkomen over het hoofd gezien voor de andere lijst. Ik ben bekend met de devote fans hier op MuMe, dus als ik hem ergens tegengekomen was had ik hem wellicht in de voorspellijst opgenomen.

Casartelli (moderator)
Het startschot heeft geklonken, maar het peloton stond nog te ouwehoeren. Enkel vigil lette op en neemt meteen een flinke voorsprong.

19 vigil +19
0 Bonk
0 Casartelli
0 Dwejkk_
0 EttaJamesBrown
0 GrafGantz
0 herman
0 Joezer49263
0 johan de witt
0 nico1616
0 Telamon
0 Teunnis
0 west

Wel op 5 in mijn eigen toptien, want fan. Gelukkig net niet devoot (dixit Graf), dat klinkt weer zo pathetisch. Mijn eigen voorspelling was een beetje een haastklus, waarbij onder meer het "leg mijn eigen lijstje er nog eens naast" er bij ingeschoten is. Had ik dat wel gedaan, dan weet ik niet of ik me alsnog door het toch wel lage stemmenaantal had laten afschrikken.

Uiteraard maar iets meer dan 100 stemmen maar wel stemmen van "iedereen" die hier (behoorlijk) fanatiek mee speelt. Dus tja...

Telamon
Damn, zelf wel Pulp in de lijst maar in de haast (tijdens werktijd) gisteren Pulp vergeten in het lijstje naar Casartelli. Net als Throwing Copper en Monster die ik ook nog wel hier verwacht.

Ik beide dan weer niet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:50 uur

geplaatst: vandaag om 15:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.