MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
Toch wel een jaar met weinig uitschieters als ik het vergelijk met 1998 en 2000:

1998: 72 studio-albums bestemd, 3 x 5*, 13 x 4,5*, 16 x 4*
1999: 75 studio-albums bestemd, 1 x 5*, 06 x 4,5*, 19 x 4*
2000: 74 studio-albums bestemd, 3 x 5*, 08 x 4,5*, 22 x 4*

zaaf
Blijkt ook uit de cijfers. Nu, met 32 lijstjes binnen, al 267 verschillende platen genoemd. En dan moet Bonk nog op de proppen komen
Echt een gemengd jaar.

Dat zal niet alleen dit jaar zijn.
Dat zal de komende 17 jaar niet anders zijn.

1999 vond ik een uitermate zwak jaar. Het heeft me in ieder geval een hoop luisterenergie gekost om tot een fatsoenlijke top 20 te komen. Het jaar 2000 - een uitstekend jaar! - gaat mij gelukkig een stuk beter af. Vanmorgen begonnen en ik kan nu al met een fatsoenlijke top 20 op de proppen komen.

Ik vind 1999 (op albumgebied) net een redelijk sterk jaar en 2000 een stuk minder (samen met 2001 het zwakste jaar).

zaaf
Misschien richten jullie je op andere genres?

1998 was reeds een prachtjaar en de volgende jaren worden nog beter.

Van 1999 ontdek ik vooral nu een hoop pareltjes (ik kende er overigens al meer dan genoeg voor het maken van een gróót lijstje), terwijl ik mijn lijstje reeds heb opgestuurd

Zijn overigens wel niche-platen dus daar kan het aan liggen. Maar een Him - Sworn Eyes bijvoorbeeld, magisch... In a Silent Way meets Music for 18 Musicians en dat in een post-rock sausje gedoopt. Erg bijzonder werkje (en uiteraard uit Chicago, waar wel vaker dat soort grensoverschrijdende jazzwerken worden gemaakt).

dix
De nummer 1 van mijn 1999 is één van de betere lijstaanvoerders van het decennium, maar ook ik had enige moeite om de 20 vol te maken.

Ik ben daarnet ideaal gecrasht op mijn zomertanden, wat een goed begin... #HopelijkWordtDatDeTop3

Dit begin(ning)?

De lijstjes van wibro dix en herman zijn inmiddels ook binnen.

In totaal zijn er nu 23 albums genoemd.

Nog 0,98 dagen om een lijstje in te sturen folks!

Joezer49263
johan de witt schreef:
Ik neem aan na 1999 een decenniumeditie en aansluitend een eeuweditie?

zaaf schreef:
...na 1999, het jaar dat wij deze week behandelen, volgt automatisch de volgende week (...) waar wij de handen op elkander krijgen voor de beste albums vanuit keuzelijst, door mij voorgeschoteld, over het laatste decennium van de 20e eeuw.

Mochten er lieden zijn die dat liever anders zien, en zichzelf vrij kunnen maken voor de presentatie van een weekje eeuwbesten, meldt u aan bij mij!

Hierbij wil ik u allen laten weten, dat ik ( na overleg met Martin ) eventueel wel iets wil gaan doen met een Album Top 20 van de 20e eeuw.

Dan hoop ik wel dat daar genoeg animo voor zal zijn...

De start zal dan plaatsvinden op zaterdag 29 april, nadat we Het Beste van De 90's gespeeld hebben.

Leuk! Aan animo zal er geen gebrek zijn.
De formule kan wat mij betreft dezelfde blijven als bij de song per jaar, evt uitgebreid tot de top 50 oid van elk decennium in de keuzelijst.

zaaf
Zou ook leuk zijn. Wat mij betreft bepaalt de spelleider dan de regels
Hahahahaha, sorry Johan

Krijgen we spelregels? Dan doe ik niet meer mee. Dat zal wat zijn, spelregels.

Als je dan niet oppast gaat Pink Floyd winnen.

zaaf
Nog 0,64 dagen… en nog geen lijstje over 1999 binnen van:
bikkel2, catchup, Cellulord, Film Pegasus, Gretz, HugovdBos, johan de witt, Koenr, luigifort, Lura, Teunnis...

Foei en die kunnen niet met voetbal bezig zijn

dix
Zonet mijn nummer 1 nog eens proberen te draaien, maar dat lukte helaas niet.
Vannacht dan nog maar eens een poging wagen.

zaaf
317 verschillende albums! met 43 lijsten en een nummer 1 die 25 x genoemd is en 594 punten heeft bemachtigd. het is een tombola!

Joezer49263
317...

wsch een record ?

zaaf
zeker. en die 594 zit tegen een laagterecord aan

De nr 2 zit op de hielen denk ik.

en de nummer 3 daar weer achter...

Als best of the rest

vigil schreef:
en de nummer 3 daar weer achter...

Ik heb de uitslagen van alle jaren tot nu toe grondig bestudeerd, en volgens mij ben je wat op het spoor

Oh, een voorspelling maken wordt leuk
Ik ga toch een poging doen

Ik denk dat de nummer 4 de top 10 niet heeft gehaald.

13 denk ik dan weer wel.

En 69 hoop ik ook

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.