Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2017, 11:32 uur
GrafGantz schreef:
Ik weet niet of dit ook aan mij gericht is, maar ik stelde tevens dat het m'n favoriete album van ze is, samen met de opvolger ook de enige twee RHCP albums die hier in de kast staan. Niet in m'n eigen top 20, maar datzelfde geldt voor tientallen andere prima albums uit dit jaar. Ik kan het ook niet helpen dat ik een veelstemmer met een positieve insteek ben
(quote)
Ik weet niet of dit ook aan mij gericht is, maar ik stelde tevens dat het m'n favoriete album van ze is, samen met de opvolger ook de enige twee RHCP albums die hier in de kast staan. Niet in m'n eigen top 20, maar datzelfde geldt voor tientallen andere prima albums uit dit jaar. Ik kan het ook niet helpen dat ik een veelstemmer met een positieve insteek ben
Zeker niet. Volgens mij doe jij niet snel aan afkraken en afbranden en zo. Zelf ben ik ook zo'n veelstemmer en heb ik deze van RHCP net in mijn top 10 ook omdat ik het toen veel draaide.
0
geplaatst: 21 april 2017, 11:34 uur
Ik denk dat je te zwaar tilt aan sommige opmerkingen, west.
Ik ben zelf opgegroeid in de jaren '90 en dan kun je moeilijk om de Peppers heen. Maar op de een of andere manier hebben ze mij ook nooit diep weten te raken, vandaar dat ze bij mij ook nooit hoog scoren. Neemt niet weg dat het integere aardige lui zijn (althans zo komen ze op me over, zoek bv. maar eens naar hun carpool-karaoke op YouTube) die diepe dalen hebben weten te vertalen in mooie liedjes, maar we hoeven het niet allemaal even mooi te vinden natuurlijk.
Ik ben zelf opgegroeid in de jaren '90 en dan kun je moeilijk om de Peppers heen. Maar op de een of andere manier hebben ze mij ook nooit diep weten te raken, vandaar dat ze bij mij ook nooit hoog scoren. Neemt niet weg dat het integere aardige lui zijn (althans zo komen ze op me over, zoek bv. maar eens naar hun carpool-karaoke op YouTube) die diepe dalen hebben weten te vertalen in mooie liedjes, maar we hoeven het niet allemaal even mooi te vinden natuurlijk.
0
geplaatst: 21 april 2017, 11:37 uur
Nou, dan zal ik nog een positieve duit in het zakje doen. Ik vond en vind het een geweldige plaat die ik gewoon te vaak gehoord heb. Toen ik het nummer Californication voor het eerste hoorde, heb ik de plaat meteen gekocht.
4
geplaatst: 21 april 2017, 11:37 uur
Anthony Kiedis zelf wellicht?
Holden schreef:
Laat ik ook es een sterk verhaal vertellen. Eerste helft van de jaren negentig heb ik het leven gered van Anthony Kiedis door hem uit een hoofdstedelijke gracht te vissen. Ik geloof het Drum Rythm Festival. Na een optreden in Paradiso zat ie op een hekje en kieperde zo achterover de gracht in. In die jaren ging je nog op stap zonder electronica, dus ik gaf mijn portemonnee en shag aan mijn vriendin en dook er achteraan. Reddingszwemmen 101. Enkele jaren later woonde ik in California en hebben de RHCP gespeeld tijdens een tuinfeest. Gratis en voor niks. Was een prima feest!
Laat ik ook es een sterk verhaal vertellen. Eerste helft van de jaren negentig heb ik het leven gered van Anthony Kiedis door hem uit een hoofdstedelijke gracht te vissen. Ik geloof het Drum Rythm Festival. Na een optreden in Paradiso zat ie op een hekje en kieperde zo achterover de gracht in. In die jaren ging je nog op stap zonder electronica, dus ik gaf mijn portemonnee en shag aan mijn vriendin en dook er achteraan. Reddingszwemmen 101. Enkele jaren later woonde ik in California en hebben de RHCP gespeeld tijdens een tuinfeest. Gratis en voor niks. Was een prima feest!
1
geplaatst: 21 april 2017, 11:42 uur
Zijn vast prima lui. Ik vind de muziek alleen niet veel. Heeft verder weinig met wat voor grachtengordel dan ook te maken.
0
geplaatst: 21 april 2017, 11:52 uur
Meer dan 2200 stemmen en hier een schamele 17 nominaties (ook niet van mij btw).
Stemmenaantal betekent toch wel heel weinig voor de voorspellingen ...
Stemmenaantal betekent toch wel heel weinig voor de voorspellingen ...
2
geplaatst: 21 april 2017, 11:53 uur
Lekker laten gaan west, het zijn maar gewoon meningen over muziek. Als het om smaakkwesties gaat heeft iedereen evenveel gelijk. 
En juist omdat het altijd slechts onze bescheiden mening is en iedereen zich daarvan bewust is, mogen we over muziek ook heel uitgesproken zijn in woord en geschrift. We beledigen er in feite niemand mee. Ja evt. de bandleden zelf, maar die zal het worst zijn dat ze worden afgekraakt (laat staan dat ze het überhaupt ooit lezen
).
MuMe is juist een succes geworden omdat users zich uitspreken over muziek. Dan wel heel positief dan wel heel negatief. Van middle-of-the-road commentaren wordt niemand opgeschud.

En juist omdat het altijd slechts onze bescheiden mening is en iedereen zich daarvan bewust is, mogen we over muziek ook heel uitgesproken zijn in woord en geschrift. We beledigen er in feite niemand mee. Ja evt. de bandleden zelf, maar die zal het worst zijn dat ze worden afgekraakt (laat staan dat ze het überhaupt ooit lezen
). MuMe is juist een succes geworden omdat users zich uitspreken over muziek. Dan wel heel positief dan wel heel negatief. Van middle-of-the-road commentaren wordt niemand opgeschud.
1
zaaf
geplaatst: 21 april 2017, 11:56 uur
Lieve west, en ook een aantal anderen, als iemand een plaat in de top 10 kutmuziek vindt, of commerciele shit of whatever, en jij vindt het juist mooi, so what.
Niet aardig misschien, ik probeer daar zelf wel op te letten omdat de ene teen wat langer is dan de andere en ik in dit topic nog politiek correcter ben dan van nature al het geval is. Maar ik hoop oprecht dat je je er niet al te druk om maakt.
Niet aardig misschien, ik probeer daar zelf wel op te letten omdat de ene teen wat langer is dan de andere en ik in dit topic nog politiek correcter ben dan van nature al het geval is. Maar ik hoop oprecht dat je je er niet al te druk om maakt.
1
zaaf
geplaatst: 21 april 2017, 12:09 uur
9. Moby - Play
https://www.musicmeter.nl/album/1355
Punten : 321
Nom. : 18
Nr. 1 van : niemand
Deze zat er vanaf begin dus wel bij, en altijd in het tweede deel van de top 10.
Richard Melville Hall is in 1965 geboren, vader overleed toen hij 2 was en werd dus grootgebracht door moederlief. In de vroege 80s speelde hij gitaar in de hardcorepunkband Vatican Commandos en deed dat later ook bij de alternative rockgroep Ultra Vivid Scene
Als Moby wilde hij elektronische muziek uitbrengen en zijn eerste single Mobility had als B-kant Go, waarvan de Woodtick mix een flinke hit werd.
Hij bleef enigszins een one-hit wonder die verschillende stijlen uitprobeerde zoals techno, ambient, punk, waardoor hij als artiest voor het grotere publiek ongrijpbaar was en matig succesvol. Hij trok zich ook enigszins terug uit de grote stroom en werd van voorprogramma van Soundgarden waar hij uitgejouwd werd tot een kleinschalig toerende artiest met een man of 50 per avond. Maar... zo zei hij "I got one piece of fan mail from Terence Trent D'Arby and I got a phone call from Axl Rose saying he was listening to Animal Rights on repeat. Bono told me he loved Animal Rights. So if you're gonna have three pieces of fan mail, that's the fan mail to get."
Play werd gedurende 1998 opgenomen in zijn eigen Mott Street home studio in Manhattan, New York. Hij had in zijn hoofd zijn laatste plaat te maken voor hij ermee zou stoppen. Hij had geen aanwijzing dat deze het er beter af zou brengen dan de voorgangers en moest erg leuren om het materiaal gereleased te krijgen. Dat lukte uiteindelijk bij V2 en waar men mikte op een verkoop van 250.000, als Everything Is Wrong, werd dat aantal verveelvoudigd.
Vaak gedraaid in huize zaaf, maar deze Moby smaakt hier nog goed. Radiovriendelijk of niet.
https://www.musicmeter.nl/album/1355
Punten : 321
Nom. : 18
Nr. 1 van : niemand
Deze zat er vanaf begin dus wel bij, en altijd in het tweede deel van de top 10.
Richard Melville Hall is in 1965 geboren, vader overleed toen hij 2 was en werd dus grootgebracht door moederlief. In de vroege 80s speelde hij gitaar in de hardcorepunkband Vatican Commandos en deed dat later ook bij de alternative rockgroep Ultra Vivid Scene
Als Moby wilde hij elektronische muziek uitbrengen en zijn eerste single Mobility had als B-kant Go, waarvan de Woodtick mix een flinke hit werd.
Hij bleef enigszins een one-hit wonder die verschillende stijlen uitprobeerde zoals techno, ambient, punk, waardoor hij als artiest voor het grotere publiek ongrijpbaar was en matig succesvol. Hij trok zich ook enigszins terug uit de grote stroom en werd van voorprogramma van Soundgarden waar hij uitgejouwd werd tot een kleinschalig toerende artiest met een man of 50 per avond. Maar... zo zei hij "I got one piece of fan mail from Terence Trent D'Arby and I got a phone call from Axl Rose saying he was listening to Animal Rights on repeat. Bono told me he loved Animal Rights. So if you're gonna have three pieces of fan mail, that's the fan mail to get."
Play werd gedurende 1998 opgenomen in zijn eigen Mott Street home studio in Manhattan, New York. Hij had in zijn hoofd zijn laatste plaat te maken voor hij ermee zou stoppen. Hij had geen aanwijzing dat deze het er beter af zou brengen dan de voorgangers en moest erg leuren om het materiaal gereleased te krijgen. Dat lukte uiteindelijk bij V2 en waar men mikte op een verkoop van 250.000, als Everything Is Wrong, werd dat aantal verveelvoudigd.
Vaak gedraaid in huize zaaf, maar deze Moby smaakt hier nog goed. Radiovriendelijk of niet.
0
geplaatst: 21 april 2017, 12:14 uur
Leuke singles, maar de hele plaat trok ik echt heel slecht. Daarom heb ik een erg laag cijfer hier staan.
Maar Moby vind ik verder wel sympathiek, en hij maakte hiervoor en hierna albums die ik beter kon hebben.
In mijn voorspelling heb ik hem niet opgenomen, dacht dat deze te populair en commercieel zou zijn voor dit deelnemersveld.
Maar Moby vind ik verder wel sympathiek, en hij maakte hiervoor en hierna albums die ik beter kon hebben.
In mijn voorspelling heb ik hem niet opgenomen, dacht dat deze te populair en commercieel zou zijn voor dit deelnemersveld.

0
geplaatst: 21 april 2017, 12:17 uur
Bij mij op nummer 18 maar heeft ooit bij mij veel hoger in waardering gestaan. Voorspeld als nummer 6 in de top 10 lijst. Opnieuw dus veel puntjes verdiend. 

0
geplaatst: 21 april 2017, 12:18 uur
Ook een paar plekken te hoog gezet in m'n voorspelling (op 5). Volgend jaar ga ik wat meer corrigeren met commerciële platen.
0
geplaatst: 21 april 2017, 12:28 uur
west schreef:
Ik heb juist in die grachtengordel gewoond. Daar wonen veel leuke mensen, maar ook van die lui die graag erg cultureel verantwoord doen. En jij weet best dat ik daarop doelde. Dat heet een uitdrukking.
Vreemde reactie op zelfmoord overigens. Voor heel wat mensen en dus ook voor die band, is dat een bloedserieus iets.
Tsja, en ik heb juist lang in de provincie gewoond, vandaar mijn kennisachterstand. Altijd gedacht dat zelfmoord iets was waar artiesten verkoopcijfers mee manipuleerden. Weer wat geleerd, dank west ! Ik heb juist in die grachtengordel gewoond. Daar wonen veel leuke mensen, maar ook van die lui die graag erg cultureel verantwoord doen. En jij weet best dat ik daarop doelde. Dat heet een uitdrukking.
Vreemde reactie op zelfmoord overigens. Voor heel wat mensen en dus ook voor die band, is dat een bloedserieus iets.

0
geplaatst: 21 april 2017, 12:34 uur
zaaf schreef:
De commerciële platen van 2000 zijn echt kut...
De commerciële platen van 2000 zijn echt kut...
Maar wel weer met liedjes over diepe depressies en zelfmoord geloof ik

Moby had ik ook niet (verwacht).
Wel een sympathieke kerel geloof ik

0
geplaatst: 21 april 2017, 12:34 uur
Puik album van Moby, heb hem op plek 7 (wellicht verrassend?). Zowaar ook plek 9 voorspeld, al zal ik ongetwijfeld weer om de laatste plaats gaan strijden in dat klassement 

herman schreef:
Leuke singles, maar de hele plaat trok ik echt heel slecht. Daarom heb ik een erg laag cijfer hier staan.

1
geplaatst: 21 april 2017, 12:37 uur
Moby, is dat die veganist met dat pistool? Helemaal over het hoofd gezien maar ik ben dan ook 1.90m
0
geplaatst: 21 april 2017, 12:43 uur
In mijn eigen lijst op 18 en in de voorspellingslijst op het podium (op drie om precies te zijn), dus dat zijn wat strafpunten. Maar goed beter wat strafpunten er af dan helemaal geen punten zeg ik altijd maar 
Moby is vast een beetje een aardige gast, soms ook wel een beetje een gekkie maar goed dat mag ook in deze wereld. Het schijnt dat hij in het geniep altijd samen met Morrissey onbeperkt spare-ribs eetfeesten geeft.

Moby is vast een beetje een aardige gast, soms ook wel een beetje een gekkie maar goed dat mag ook in deze wereld. Het schijnt dat hij in het geniep altijd samen met Morrissey onbeperkt spare-ribs eetfeesten geeft.
0
geplaatst: 21 april 2017, 12:44 uur
dix schreef:
Helemaal over het hoofd gezien maar ik ben dan ook 1.90m
Helemaal over het hoofd gezien maar ik ben dan ook 1.90m
Kijk dat vind ik nou een leuk grapje ondanks dat je met deze opmerking kleine mensen kleineert

0
geplaatst: 21 april 2017, 12:47 uur
Met RHCP en Moby respectievelijk mijn nummers 20 en 19 die voorbij komen. 2 puike albums, die ik niet vaak draai. Maar als ik ze draai, wel met plezier!
0
geplaatst: 21 april 2017, 12:57 uur
Het gaat goed. Eerst mijn nr 1 met de Peppers en dan mijn nr 2 met Moby. 1999 was het jaar dat ik ben beginnen werken en dus wat meer kon investeren in albums (oa).
Raar van de reacties op Californication. Ik had de ervaring toch dat dit net het meest geliefde album van de groep was. Klinkt net als By the way het meest stabiel. Voordien waren ze wat meer gedurfd, maar vooral met singles en live, minder op hun albums. Net als Moby, waarvan ik vooral Play en 18 blijf onthouden.
Raar van de reacties op Californication. Ik had de ervaring toch dat dit net het meest geliefde album van de groep was. Klinkt net als By the way het meest stabiel. Voordien waren ze wat meer gedurfd, maar vooral met singles en live, minder op hun albums. Net als Moby, waarvan ik vooral Play en 18 blijf onthouden.
2
geplaatst: 21 april 2017, 13:24 uur
Today is rock ya'all
No stop ya'll
To the beat ya'all
The bodyrock ya'll
Slechts 5 deelnemers zijn lekker aan het rocken met hun body
GrafGantz is de enige met de juiste positie, maar ook Etta doet ineens weer mee. Wibro verstevigt zijn koppositie en het gaatje tussen 3 en 4 is al aanzienlijk! En Etta had de Peppers id ook
36 wibro +17
35 EttaJamesBrown +19 +16
29 vigil +14
29 Gretz +16
20 GrafGantz +20
16 herman +0
15 dix +0
13 johan de witt +0
13 motel matches +0
13 nico1616 +0
0 Joezer49263 +0
0 Johnny Marr +0
0 luigifort +0
No stop ya'll
To the beat ya'all
The bodyrock ya'll

GrafGantz is de enige met de juiste positie, maar ook Etta doet ineens weer mee. Wibro verstevigt zijn koppositie en het gaatje tussen 3 en 4 is al aanzienlijk! En Etta had de Peppers id ook
36 wibro +17
35 EttaJamesBrown +19 +16
29 vigil +14
29 Gretz +16
20 GrafGantz +20
16 herman +0
15 dix +0
13 johan de witt +0
13 motel matches +0
13 nico1616 +0
0 Joezer49263 +0
0 Johnny Marr +0
0 luigifort +0
1
geplaatst: 21 april 2017, 13:39 uur
Nee zeg: Moby op 9. Weer zo'n commerciële kutplaat! Fijn. 
Het deelnemersveld is duidelijk minder indie verantwoord ingesteld dan de meeste usual suspects die hier hun overbekende commentaren plaatsen.

Het deelnemersveld is duidelijk minder indie verantwoord ingesteld dan de meeste usual suspects die hier hun overbekende commentaren plaatsen.
0
geplaatst: 21 april 2017, 13:39 uur
GrafGantz schreef:
Oh, die had ik helemaal niet verwacht hier, dacht dat dat een veel te commercieel en populair album zou zijn voor dit deelnemersveld. Ook niet in m'n eigen lijstje, maar wel m'n favoriete Peppers plaat.
Oh, die had ik helemaal niet verwacht hier, dacht dat dat een veel te commercieel en populair album zou zijn voor dit deelnemersveld. Ook niet in m'n eigen lijstje, maar wel m'n favoriete Peppers plaat.
Dit. Had 'm totaal niet verwacht in de top 10. Zelf had ik 'm wel op 6, prachtige plaat.
0
geplaatst: 21 april 2017, 14:12 uur
Volg je hem op facebook? Dan zul je wel anders piepen

Moby had ik weer niet voorspeld in de top 10. Zelf had ik 'm nochtans op 10.
1
geplaatst: 21 april 2017, 14:13 uur
luigifort schreef:
Today is rock ya'all
No stop ya'll
To the beat ya'all
The bodyrock ya'll
GrafGantz is de enige met de juiste positie, maar ook Etta doet ineens weer mee. Wibro verstevigt zijn koppositie en het gaatje tussen 3 en 4 is al aanzienlijk!
36 wibro +17
29 vigil +14
29 Gretz +16
20 GrafGantz +20
19 EttaJamesBrown +19
16 herman +0
15 dix +0
13 johan de witt +0
13 motel matches +0
13 nico1616 +0
0 Joezer49263 +0
0 Johnny Marr +0
0 luigifort +0
Today is rock ya'all
No stop ya'll
To the beat ya'all
The bodyrock ya'll

GrafGantz is de enige met de juiste positie, maar ook Etta doet ineens weer mee. Wibro verstevigt zijn koppositie en het gaatje tussen 3 en 4 is al aanzienlijk!
36 wibro +17
29 vigil +14
29 Gretz +16
20 GrafGantz +20
19 EttaJamesBrown +19
16 herman +0
15 dix +0
13 johan de witt +0
13 motel matches +0
13 nico1616 +0
0 Joezer49263 +0
0 Johnny Marr +0
0 luigifort +0
Ha Luigi, ik had the Peppers wel. Zou je mij even richting plek 1 willen plaatsen?
1
geplaatst: 21 april 2017, 14:42 uur
west schreef:
...dan de meeste usual suspects die hier hun overbekende commentaren plaatsen.
...dan de meeste usual suspects die hier hun overbekende commentaren plaatsen.
Ben je nou alweer met jezelf in dialoog? Zet die fles eens neer, man ...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.