Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 22 april 2017, 13:08 uur
Ja, ik zou me toch hoogst verbazen als Muse niet op #3 staat en we in plaats daarvan BPB aantreffen.
1
geplaatst: 22 april 2017, 13:11 uur
Ik stond al op 52 luigifort. Wil je die 16 er wel even bij optellen. 

0
geplaatst: 22 april 2017, 14:06 uur
Telamon schreef:
3 Madrugada, 2 dEUS en 1 Sigur Rós
3 Madrugada, 2 dEUS en 1 Sigur Rós
1 en 2 akkoord, maar geen Tom Waits

Darkness van Prince zal het wel niet halen
zo mooi.
1
zaaf
geplaatst: 22 april 2017, 14:08 uur
3. Madrugada - Industrial Silence
https://www.musicmeter.nl/album/3957
Punten : 422
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : Telamon, Lying Mouth
Podium op, podium af. Dat laatste leek uiteindelijk het geval te worden, maar ook in the end kreeg men nog wat handen op elkaar.
Onder de naam Abbeys Adoption werd in 1993 in het zeer noordelijk gelegen Noorse plaatsje Stokmarknes de voorloper van Madrugada gevormd door Jon Lauvland Pettersen (drums), Frode Jacobsen (bas), Sivert Høyem (zang) en Marius 'Wah Wah' Johansen (gitaar). Regionaal naam makend werden zij in 1995 aangevuld met gitarist Robert Burås uit Narvik. De band besluit het serieus aan te pakken en verhuist naar Oslo.
Een ontmoeting met de Noorse dichter Øystein Wingaard Wolf leidt tot de naamsverandering in Madrugada, de Portugese en Spaanse term voor het moment dat het niet meer donker is, maar ook nog net niet licht, zeg maar de ochtendschemering, maar dan in Noorwegen, of een ander Scandinavisch land waar het een beetje die tint donker is, of licht. Een beetje de tint van glutenvrije passievruchthee, die SiLvert altijd drinkt, van het merk... u raadt het al.
In 1998 tekende de band een zesplatendeal bij Virgin Music Norway.
Volgens Anders Kaasen van Allmusic werd de groep gekenmerkt door "its bareboned blues-inspired alt-rock" en werd de band gezien als redders van de Noorse rock (what about Motorpsycho??)
En deze stoort me eerder. Geen problemen met Noren, maar ze moeten niet stoer gaan doen.
https://www.musicmeter.nl/album/3957
Punten : 422
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : Telamon, Lying Mouth
Podium op, podium af. Dat laatste leek uiteindelijk het geval te worden, maar ook in the end kreeg men nog wat handen op elkaar.
Onder de naam Abbeys Adoption werd in 1993 in het zeer noordelijk gelegen Noorse plaatsje Stokmarknes de voorloper van Madrugada gevormd door Jon Lauvland Pettersen (drums), Frode Jacobsen (bas), Sivert Høyem (zang) en Marius 'Wah Wah' Johansen (gitaar). Regionaal naam makend werden zij in 1995 aangevuld met gitarist Robert Burås uit Narvik. De band besluit het serieus aan te pakken en verhuist naar Oslo.
Een ontmoeting met de Noorse dichter Øystein Wingaard Wolf leidt tot de naamsverandering in Madrugada, de Portugese en Spaanse term voor het moment dat het niet meer donker is, maar ook nog net niet licht, zeg maar de ochtendschemering, maar dan in Noorwegen, of een ander Scandinavisch land waar het een beetje die tint donker is, of licht. Een beetje de tint van glutenvrije passievruchthee, die SiLvert altijd drinkt, van het merk... u raadt het al.
In 1998 tekende de band een zesplatendeal bij Virgin Music Norway.
Volgens Anders Kaasen van Allmusic werd de groep gekenmerkt door "its bareboned blues-inspired alt-rock" en werd de band gezien als redders van de Noorse rock (what about Motorpsycho??)
En deze stoort me eerder. Geen problemen met Noren, maar ze moeten niet stoer gaan doen.
0
geplaatst: 22 april 2017, 14:18 uur
Vind hier niks stoers aan eerlijk gezegd. Dé ontdekking van 1999 en mijn nummer 5. Schuimbekkend mooie plaat.
Nu krijgen we nog de IJslanders en... Dr. Dre. Dat is pas stoer.
Nu krijgen we nog de IJslanders en... Dr. Dre. Dat is pas stoer.
0
Telamon
geplaatst: 22 april 2017, 14:25 uur
Een ontmoeting met de Noorse dichter Øystein Wingaard Wolf leidt tot de naamsverandering in Madrugada, de Noorse term voor middernacht.
Close! Meer richting de ochtend, nog voordat de zon is opgekomen.
0
geplaatst: 22 april 2017, 14:25 uur
Slechts nummer 17 in mijn lijst maar wel als nummer 3 voorspeld. 

0
geplaatst: 22 april 2017, 14:29 uur
Madrugada een stoere band? Wellicht eventjes ten tijde van hun derde plaat, maar hier toch zeker niet? Prachtige plaat, maar hierna kwamen ze met een nog betere op de proppen. Op plek 6 hier, en op plek 4 verwacht dus eindelijk weer wat punten. Zowel XTC als Wilco zaten bij mij op de reservebank, en helaas geheel ten onrechte.
0
geplaatst: 22 april 2017, 14:32 uur
Ik dacht altijd dat het een Portugees woord was. Voor het moment dat het niet meer donker is, maar ook nog net niet licht, zeg maar de ochtendschemering. Klinkt anders wel erg exotisch en mediterraan voor een Noors woord

0
geplaatst: 22 april 2017, 14:34 uur
Sigur Ros kan best winnen, ik heb ze in ieder geval niet.
Sowieso wat hebben jullie hier toch met die Ijslanders
Laatst ook Bjork al.
Top 3 geen Engelse of Amerikaanse gasten
Sowieso wat hebben jullie hier toch met die Ijslanders

Laatst ook Bjork al.
Top 3 geen Engelse of Amerikaanse gasten

0
geplaatst: 22 april 2017, 14:35 uur
Well, oh, well, oh, you know it's only so much I can take
I buried my head in that pillow for a million days
102 luigifort +15
101 herman +18
101 johan de witt +19
88 wibro +20
86 vigil +0
82 nico1616 +15
79 Gretz +17
74 GrafGantz +19
73 EttaJamesBrown +19
71 Johnny Marr +15
66 motel matches +0
55 Joezer49263 +19
48 dix +13
Iedereen behalve vigil en motel matches hadden dit album voorspeld. Vigil maakt een vrije val hierdoor, die heeft een piepstem nu waarschijnlijk
. Wibro pakt hier de full score en aan de top: kan het spannender?
I buried my head in that pillow for a million days
102 luigifort +15
101 herman +18
101 johan de witt +19
88 wibro +20
86 vigil +0
82 nico1616 +15
79 Gretz +17
74 GrafGantz +19
73 EttaJamesBrown +19
71 Johnny Marr +15
66 motel matches +0
55 Joezer49263 +19
48 dix +13
Iedereen behalve vigil en motel matches hadden dit album voorspeld. Vigil maakt een vrije val hierdoor, die heeft een piepstem nu waarschijnlijk
. Wibro pakt hier de full score en aan de top: kan het spannender?
2
zaaf
geplaatst: 22 april 2017, 14:38 uur
GrafGantz schreef:
Ik dacht altijd dat het een Portugees woord was. Voor het moment dat het niet meer donker is, maar ook nog net niet licht, zeg maar de ochtendschemering. Klinkt anders wel erg exotisch en mediterraan voor een Noors woord
Tjönge Gråfgântz, ik pas het wel weeeer aan...(quote)
1
geplaatst: 22 april 2017, 14:45 uur
0
geplaatst: 22 april 2017, 14:50 uur
Wat een verhaaltjes allemaal, terwijl iedereen weet dat het om Silvert ' s favoriete thee gaat
0
zaaf
geplaatst: 22 april 2017, 14:50 uur
Silvert ' s favoriete thee gast.
Waar jij je info vandaan haalt...
1
geplaatst: 22 april 2017, 14:56 uur
Rudi S schreef:
Wat een verhaaltjes allemaal, terwijl iedereen weet dat het om Silvert ' s favoriete thee gaat
Hij heet Sivert. Zou je dat even aan willen passen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.