Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 11 mei 2017, 22:20 uur
Neen.
46 lieden stemden op 299 albums en dat leverde een nr 1 met 630 punten op. Verkozen door 25 personen.
46 lieden stemden op 299 albums en dat leverde een nr 1 met 630 punten op. Verkozen door 25 personen.
2
zaaf
geplaatst: 12 mei 2017, 06:57 uur
10. Yo La Tengo - And Then Nothing Turned Itself Inside-Out
https://www.musicmeter.nl/album/3814
Punten : 288
Nom. : 13
Nr. 1 van : dix, Dwejkk_
Wow. Surprise voor mij toch wel. Begon echt supergoed, zakte steeds meer weg tot uit de top 10 en herstelde vanaf woensdag tot randje en donderdag tilde de plaat er weer in.
Echtpaar Ira Kaplan en Georgia Hubley richtten in 1984 Yo La Tengo op. De bezetting van de band was in die zin wisselend, dat na een aantal bassisten in 1991 James McNew hen vergezelde en dit nog steeds doet, en ze een knipperlichtrelatie hebben met leadgitarist van het eerste uur Dave Schramm.
Door de critici geliefde indie-rockband (met geringe verkoopcijfers) die wel met Sonic Youth wordt vergeleken, die inderdaad noise integreerde in haar geluid, lange uitgesponnen tracks heeft maar ook, en zeker op deze plaat, de dromerige trage kant op kan zoeken.
De bandnaam is Spaans voor "Ik heb haar!" Er gaat een honkbalanekdote waarbij New York Mets-speler Richie Ashburn steeds botste met de Venezolaanse medespeler Elio Chacón omdat de laatste Ashburns kreet "I got it!" niet begreep. Als oplossing besloot Ashburn voortaan de Spaanse kreet "Yo la tengo!" te gebruiken. Tot zijn opluchting zag hij Chacón blijven staan, tot hij botste met Frank Thomas Sr., die geen Spaans verstond en de laatste aan hem vroeg: "What the hell is a Yellow Tango?"
De naam van dit album is afheleid van een Sun Ra quote: "...At first there was nothing...then nothing turned itself inside-out and became something"
Volgens AllMusic reviewer Heather Phares geldt voor dit album "it isn't as immediate as some of the group's earlier work, but it's just as enduring, proving that Yo La Tengo is the perfect band to grow old with"
Erg mooie plaat, mijn instapper en leidde tot veel mooie ontdekkingen.
https://www.musicmeter.nl/album/3814
Punten : 288
Nom. : 13
Nr. 1 van : dix, Dwejkk_
Wow. Surprise voor mij toch wel. Begon echt supergoed, zakte steeds meer weg tot uit de top 10 en herstelde vanaf woensdag tot randje en donderdag tilde de plaat er weer in.
Echtpaar Ira Kaplan en Georgia Hubley richtten in 1984 Yo La Tengo op. De bezetting van de band was in die zin wisselend, dat na een aantal bassisten in 1991 James McNew hen vergezelde en dit nog steeds doet, en ze een knipperlichtrelatie hebben met leadgitarist van het eerste uur Dave Schramm.
Door de critici geliefde indie-rockband (met geringe verkoopcijfers) die wel met Sonic Youth wordt vergeleken, die inderdaad noise integreerde in haar geluid, lange uitgesponnen tracks heeft maar ook, en zeker op deze plaat, de dromerige trage kant op kan zoeken.
De bandnaam is Spaans voor "Ik heb haar!" Er gaat een honkbalanekdote waarbij New York Mets-speler Richie Ashburn steeds botste met de Venezolaanse medespeler Elio Chacón omdat de laatste Ashburns kreet "I got it!" niet begreep. Als oplossing besloot Ashburn voortaan de Spaanse kreet "Yo la tengo!" te gebruiken. Tot zijn opluchting zag hij Chacón blijven staan, tot hij botste met Frank Thomas Sr., die geen Spaans verstond en de laatste aan hem vroeg: "What the hell is a Yellow Tango?"
De naam van dit album is afheleid van een Sun Ra quote: "...At first there was nothing...then nothing turned itself inside-out and became something"
Volgens AllMusic reviewer Heather Phares geldt voor dit album "it isn't as immediate as some of the group's earlier work, but it's just as enduring, proving that Yo La Tengo is the perfect band to grow old with"
Erg mooie plaat, mijn instapper en leidde tot veel mooie ontdekkingen.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 07:07 uur
"No la tengo" wat betekent "Ik heb haar niet". m.a.w. Niet in mijn top 20 dus en ook niet voorspeld in de top 10. Bovendien heb ik dit album ook niet beluisterd. Ja, je moet soms kiezen nietwaar. Ik kan niet alles beluisteren. 
edit: Dit album alsnog beluisterd. Klinkt toch niet slecht. Altijd gedacht dat het herriemuziek was.

edit: Dit album alsnog beluisterd. Klinkt toch niet slecht. Altijd gedacht dat het herriemuziek was.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 08:38 uur
Zelfde hier, al ben ik wel met het album bekend. Maar 4* was dit jaar te weinig om m'n lijstje te halen.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 09:02 uur
Deze zit hier niet zo ingesleten als de voorganger, dus kwam ook wat tekort voor mijn lijstje. Wel een fantastische band uiteraard, 3 keer live gezien waarvan 2 keer echt geweldig waren.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 09:33 uur
Nou moe. Ik had eerder wel Painful (geweldige plaat) en I Can Hear the Heart Beating as One hoog staan. Deze vind ik net wat minder dan die laatste, maar ben hem wel vergeten in mijn top 30.
1
geplaatst: 12 mei 2017, 09:35 uur
Sonic Youth?

Yo La Tengo zijn inderdaad generatiegenoten van hullie van Sonic Youth en inderdaad is Ira Kaplan een genadeloze beul voor zijn gitaar. Net als die andere New Yorker Lou Reed dat was. Wat ik maar zeggen wil: doe eens een YLT optreden. Dichterbij The Velvet Underground kun je in de 21ste eeuw niet komen.

Yo La Tengo zijn inderdaad generatiegenoten van hullie van Sonic Youth en inderdaad is Ira Kaplan een genadeloze beul voor zijn gitaar. Net als die andere New Yorker Lou Reed dat was. Wat ik maar zeggen wil: doe eens een YLT optreden. Dichterbij The Velvet Underground kun je in de 21ste eeuw niet komen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 mei 2017, 10:07 uur
Voorspellen is er deze week bij mij bij ingeschoten, maar hij had met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn voorspelling niet gehaald. Mijn eigen inzending in elk geval ook niet. Band is enigszins bekend (maar heeft nooit echt veel interesse gewekt).
Sowieso niet echt een sprankelend jaar, hoger dan 4* kwam ik niet.
Sowieso niet echt een sprankelend jaar, hoger dan 4* kwam ik niet.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 10:11 uur
Inderdaad een minder jaar.
Vandaar dat deze het nu wel haalt en de twee even goede voorgangers niet.
Vandaar dat deze het nu wel haalt en de twee even goede voorgangers niet.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 11:07 uur
GrafGantz schreef:
Maar 4* was dit jaar te weinig om m'n lijstje te halen.
Maar 4* was dit jaar te weinig om m'n lijstje te halen.
Het bericht is heel duidelijk maar toch vraag ik t maar even na... Dus je hebt een Top 20 ingestuurd van alleen maar 4,5* en hoger over het jaar 2000?
0
geplaatst: 12 mei 2017, 11:17 uur
Ik had deze ook niet in mijn voorspelling, heb alleen gekeken naar albums met 200 stemmen of meer en albums met tussen de 100 en 200 stemmen met een gemiddelde van 4* of hoger. En daar zat deze net niet bij...
0
geplaatst: 12 mei 2017, 11:17 uur
Prima jaar hoor. Ook deze keer had ik makkelijk een top 40/50 kunnen vullen met minimaal 4/5 sterren platen.
Deze stond dan ook gewoon in mijn lijstje. Sowieso; YLT
Deze stond dan ook gewoon in mijn lijstje. Sowieso; YLT

3
geplaatst: 12 mei 2017, 11:20 uur
Een unicum, geen van de 11 voorspellers had deze in zijn lijst. En alle 11 hadden dezelfde nummer 1.
We gaan dus verder met 8 platen die het gaan beslissen
deric raven 0
dix 0
EttaJamesBrown 0
herman 0
GrafGantz 0
Gretz 0
Joezer49263 0
Johnny Marr 0
motel matches 0
vigil 0
wibro 0
We gaan dus verder met 8 platen die het gaan beslissen

deric raven 0
dix 0
EttaJamesBrown 0
herman 0
GrafGantz 0
Gretz 0
Joezer49263 0
Johnny Marr 0
motel matches 0
vigil 0
wibro 0
1
zaaf
geplaatst: 12 mei 2017, 11:53 uur
9. Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven
https://www.musicmeter.nl/album/690
Punten : 346
Nom. : 16
Nr. 1 van : Finidi
Startte ondanks de status van de plaat helemaal niet zo goed. Kwam pas vanaf afgelopen dinsdag in de buurt van de top 10 en wo en do gaven voldoende support.
Zoals eerder vermeld, na onze vorige ontmoeting in 1997 stabiliseerde de line-up van GYBE zich rond 9 personen met Efrim Menuck, Mike Moya en David Bryant op gitaar, Mauro Pezzente en Thierry Amar op bas, Aidan Girt en Bruce Cawdron op drums, Sophie Trudeau op viool en Norsola Johnson op cello.
Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven is een plaat die klinkt als een overgangsalbum. Het album is instrumentaal, de stemgeluiden die te horen zijn zijn samples, veelal verzorgd door Trudeau en bevatten satire en/of politieke boodschappen. De plaat bestaat uit 4 nummers, opgebouwd uit 'movements'.
Waar het album begint waar de groep ons achtergelaten heeft, zijn op de laatste twee nummers vooral andere invloeden te horen als shoegaze en noise.
Blijft voor mij een vermoeiende edoch wat vrijblijvende excercitie, het beluisteren van deze groep.
https://www.musicmeter.nl/album/690
Punten : 346
Nom. : 16
Nr. 1 van : Finidi
Startte ondanks de status van de plaat helemaal niet zo goed. Kwam pas vanaf afgelopen dinsdag in de buurt van de top 10 en wo en do gaven voldoende support.
Zoals eerder vermeld, na onze vorige ontmoeting in 1997 stabiliseerde de line-up van GYBE zich rond 9 personen met Efrim Menuck, Mike Moya en David Bryant op gitaar, Mauro Pezzente en Thierry Amar op bas, Aidan Girt en Bruce Cawdron op drums, Sophie Trudeau op viool en Norsola Johnson op cello.
Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven is een plaat die klinkt als een overgangsalbum. Het album is instrumentaal, de stemgeluiden die te horen zijn zijn samples, veelal verzorgd door Trudeau en bevatten satire en/of politieke boodschappen. De plaat bestaat uit 4 nummers, opgebouwd uit 'movements'.
Waar het album begint waar de groep ons achtergelaten heeft, zijn op de laatste twee nummers vooral andere invloeden te horen als shoegaze en noise.
Blijft voor mij een vermoeiende edoch wat vrijblijvende excercitie, het beluisteren van deze groep.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 12:04 uur
Ik deel zaafs gevoel bij deze groep, niet in de buurt van mijn eigen lijst derhalve.
Wel heel veel voorspeld, door alle 11 deelnemers, maar wel door iedereen te hoog.
dix kwam uiteindelijk het dichtstbij en komt nu dus ook in puntenaantal aan kop
dix 19
GrafGantz 17
deric raven 16
Joezer49263 16
Johnny Marr 16
EttaJamesBrown 15
Gretz 15
vigil 15
wibro 15
herman 14
motel matches 14
Het belooft spannend te worden
Wel heel veel voorspeld, door alle 11 deelnemers, maar wel door iedereen te hoog.
dix kwam uiteindelijk het dichtstbij en komt nu dus ook in puntenaantal aan kop

dix 19
GrafGantz 17
deric raven 16
Joezer49263 16
Johnny Marr 16
EttaJamesBrown 15
Gretz 15
vigil 15
wibro 15
herman 14
motel matches 14
Het belooft spannend te worden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.