Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2017, 18:40 uur
Uiteraard niet in mijn goede smaak lijst maar wel in de voorspelling!
Op 7 zelfs
Op 7 zelfs

1
geplaatst: 12 mei 2017, 18:45 uur
PJ, mooie plaat, bij mij op 4.
Zeven keer voorspeld, en twee keer op de juiste plek, bij vigil en Gretz.
Brengt ons bij deze stand na vier albums:
53* Gretz 20
53* herman 19
53* vigil 20
52* motel matches 18
49 Joezer49263 19
47 GrafGantz 16
34 dix
34 wibro
33 EttaJamesBrown
33 Johnny Marr 17
16 deric raven
Drie koplopers, die exact gelijk staan.
Ik zei al dat het close ging worden
Zeven keer voorspeld, en twee keer op de juiste plek, bij vigil en Gretz.
Brengt ons bij deze stand na vier albums:
53* Gretz 20
53* herman 19
53* vigil 20
52* motel matches 18
49 Joezer49263 19
47 GrafGantz 16
34 dix
34 wibro
33 EttaJamesBrown
33 Johnny Marr 17
16 deric raven
Drie koplopers, die exact gelijk staan.
Ik zei al dat het close ging worden

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 mei 2017, 19:16 uur
Op 8 in mijn lijst. Gewoon 3 matches al...
0
geplaatst: 12 mei 2017, 20:15 uur
Ik heb de klik (nog) niet met Polly.
Vakvrouwschap t/m maar vooralsnog laat het me koud.
Vakvrouwschap t/m maar vooralsnog laat het me koud.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 20:27 uur
Nee, sla een jaartje over. Ken te weinig van de albums die goed scoren dit jaar, en na vier zeges mag een ander ook wel eens met de bloemen gaan lopen

0
geplaatst: 12 mei 2017, 20:28 uur
Polly haalde het nipt bij mij met plek 19. Uiteraard wel in de voorspelling, al was ik daar wat te enthousiast met een vierde plaats.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 20:30 uur
Eigenlijk ken ik deze PJ nauwelijks. Komt ook niet voor in mijn lijstjes.
1
zaaf
geplaatst: 12 mei 2017, 21:09 uur
6. Porcupine Tree - Lightbulb Sun
https://www.musicmeter.nl/album/7072
Punten : 368
Nom. : 18
Nr. 1 van : HugovdBos
Een soortgelijke route als mw Harvey maar dan minder markant; van een plekje even buiten de gezellige boel die de top 10 altijd is, kwam dit zonnetje langzaam op om haar hoogste punt op plek 6 te bereiken.
Meneer Wilson heeft laten optekenen over Lightbulb Sun: "The quickest album we ever made (in 3 months flat) and yet still our best work to date". Het album verscheen een kleine 14 maanden na het vorige succesvolle album (alhier althans) Stupid Dream.
Hij pakte de teksten weliswaar anders aan, van wat abstractere conceptuele onderwerpen werden ze een stuk persoonlijker en emotioneler, leidend tot bijvoorbeeld Hatesong en Feel So Low.
Muzikaal sloeg men wat meer aan het experimenteren, daarover zegt de goede man: "Richard [Barbieri] and I worked on creating some unique keyboard sounds for the album – e.g. the 'fairground' on How is Your Life Today? and the 'insects' at the end of Russia On Ice. Other example: part of the beauty of the guitar solo on Where We Would Be comes from the fact that it was played relatively straight but then fed through so many distortion and lo-fi processes that it began to fizz and disintegrate. The riffing guitars on Russia On Ice are pure metal and one of the solos of Hatesong I call my 'Korn solo' on account of the fact that the bottom strings on the guitar are tuned down so low that the notes can be bent several tones".
De string arrangementen op deze plaat zijn gebakken en geproduceerd door Dave Gregory, de ex van XTC.
Ik hoor dat men goed zijn best doet, maar het doet me nihil.
https://www.musicmeter.nl/album/7072
Punten : 368
Nom. : 18
Nr. 1 van : HugovdBos
Een soortgelijke route als mw Harvey maar dan minder markant; van een plekje even buiten de gezellige boel die de top 10 altijd is, kwam dit zonnetje langzaam op om haar hoogste punt op plek 6 te bereiken.
Meneer Wilson heeft laten optekenen over Lightbulb Sun: "The quickest album we ever made (in 3 months flat) and yet still our best work to date". Het album verscheen een kleine 14 maanden na het vorige succesvolle album (alhier althans) Stupid Dream.
Hij pakte de teksten weliswaar anders aan, van wat abstractere conceptuele onderwerpen werden ze een stuk persoonlijker en emotioneler, leidend tot bijvoorbeeld Hatesong en Feel So Low.
Muzikaal sloeg men wat meer aan het experimenteren, daarover zegt de goede man: "Richard [Barbieri] and I worked on creating some unique keyboard sounds for the album – e.g. the 'fairground' on How is Your Life Today? and the 'insects' at the end of Russia On Ice. Other example: part of the beauty of the guitar solo on Where We Would Be comes from the fact that it was played relatively straight but then fed through so many distortion and lo-fi processes that it began to fizz and disintegrate. The riffing guitars on Russia On Ice are pure metal and one of the solos of Hatesong I call my 'Korn solo' on account of the fact that the bottom strings on the guitar are tuned down so low that the notes can be bent several tones".
De string arrangementen op deze plaat zijn gebakken en geproduceerd door Dave Gregory, de ex van XTC.
Ik hoor dat men goed zijn best doet, maar het doet me nihil.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 21:15 uur
En Porcupine Tree heb ik op 9. Alweer een mooie plaat van die band. Ook met een kleine bijdrage van Steven Wilson.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 21:16 uur
west schreef:
Ook met een kleine bijdrage van Steven Wilson.
Ook met een kleine bijdrage van Steven Wilson.
Echt? Die Steven toch
0
geplaatst: 12 mei 2017, 21:28 uur
Niet mijn kopje thee deze band. Ook niet voorspeld, geen idee dat ze in dit jaar ook een album uit hadden. Had me anders wel een zekerheidje geleken, ik ben bekend met de fanclub hier.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 21:29 uur
PT op 17 net boven Peter Pan Speedrock maar die zie ik nu niet meer voorbij komen 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 mei 2017, 21:33 uur
Ik had 'em op 3. Russia on Ice is lang mijn favoriete Porcupine Tree-nummer geweest, ook de rest is in meerderheid goed overeind gebleven.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 21:35 uur
Ook zo eentje die ik niet in de top 10 had verwacht.
Heel aardige plaat ( Russia On Ice is vooral erg gaaf.)
Op 13 in mijn lijst.
Heel aardige plaat ( Russia On Ice is vooral erg gaaf.)
Op 13 in mijn lijst.
0
geplaatst: 12 mei 2017, 21:38 uur
Acht mensen kozen voor de Porcupine Tree in hun lijst. Alleen wibro had hem exact goed.
herman neemt alleen de leiding, maar er is nog een kopgroep van 5.
Het lijkt een afvalrace te gaan worden.
72* herman 19
71* Gretz 18
71* vigil 18
68* motel matches 16
66 Joezer49263 17
54* wibro 20
50 EttaJamesBrown 17
50 Johnny Marr 17
47 GrafGantz
34 dix
16 deric raven
herman neemt alleen de leiding, maar er is nog een kopgroep van 5.
Het lijkt een afvalrace te gaan worden.
72* herman 19
71* Gretz 18
71* vigil 18
68* motel matches 16
66 Joezer49263 17
54* wibro 20
50 EttaJamesBrown 17
50 Johnny Marr 17
47 GrafGantz
34 dix
16 deric raven
0
geplaatst: 12 mei 2017, 22:05 uur
Ik ga sterk terugkomen, dat is duidelijk.
En mijn bijdrage aan de top 10 is tot nu toe zeer beperkt. Blijkbaar is 2000 mijn jaar niet.
Waar blijft Music op de meter?
En mijn bijdrage aan de top 10 is tot nu toe zeer beperkt. Blijkbaar is 2000 mijn jaar niet.
Waar blijft Music op de meter?
0
geplaatst: 12 mei 2017, 23:41 uur
PJ Harvey - Stories from the City, Stories from the Sea (2000) had ik natuurlijk wel in de top 10 moeten voorspellen, maar uiteindelijk koos ik voor die dingen die je omdoet en die er voor moeten zorgen dat je heelhuids de aardbodem bereikt als het vliegtuig in nood is. 

0
geplaatst: 12 mei 2017, 23:45 uur
wibro schreef:
PJ Harvey - Stories from the City, Stories from the Sea (2000) had ik natuurlijk wel in de top 10 moeten voorspellen, maar uiteindelijk koos ik voor die dingen die je omdoet en die er voor moeten zorgen dat je heelhuids de aardbodem bereikt als het vliegtuig in nood is.
Er zijn nog 5 plekken te vergeven, dus misschien komt ie nog langs. Zou mij ook niet slecht uitkomen

0
geplaatst: 12 mei 2017, 23:48 uur
Met mijn eigen Top 10 zou ik nu al meer punten binnen gehaald hebben, PJ Harvey en 16 Horsepower heb ik daar ook in staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.