Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2017, 22:59 uur
Inderdaad een plaat waarbij bleek dat het niet nodig is om je binnen één genre te manoeuvreren. Niet de eerste plaat waar dat gebeurde en ook niet de laatste, maar wat mij betreft wel vernieuwend. Bij mij op nummer 9
0
geplaatst: 19 mei 2017, 23:16 uur
Björk bij mij op # 2 en Gorillaz op # 5. De laatste aanvankelijk wel voorspeld in de top 10, maar uiteindelijk vervangen door een album met een hoger gemiddelde die waarschijnlijk nog gaat komen.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 23:24 uur
19-2000 vooral dankzij FIFA compleet plat gedraaid. Clint Eastwood kwam daarna. Hier geld een beetje wat Herman zegt. Er staan wat hoogtepunten op, maar net zoveel inwisselbare nummers. Wel een sympathiek album, mijn lijstje haalt het alleen niet. Vind m tegenwoordig leuker dan Demon Days, doch zal alleen Plastic Beach hier meedoen om een jaarlijstje te halen.
0
geplaatst: 20 mei 2017, 00:02 uur
EttaJamesBrown schreef:
Dankzij Tool en Royksopp sta ik fier bijna onderaan.
Dankzij Tool en Royksopp sta ik fier bijna onderaan.
Tool is een gepasseerd station, maar Ruksop heb ik nog niet opgegeven hoor. Misschien is dat morgenochtend de eerste

0
geplaatst: 20 mei 2017, 00:04 uur
Demon Days heeft meer een eigen signature en artistiek een enorme stap voorwaarts.
Maar dat komt verder op
Maar dat komt verder op

1
zaaf
geplaatst: 20 mei 2017, 09:15 uur
5. Madrugada - The Nightly Disease
https://www.musicmeter.nl/album/3974
Punten : 341
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Telamon, GrafGantz, deric raven
Begon de rit op 5, zakte langzaam uit de top 10 en vanaf woensdag was de terugweg gevonden en karde men naar de vertrouwde 5e plek. Eén plekkie naast mijn voorspelling.
De tweede leg van de Noorse band, in 1999 al succesvol bij ons met een derde plek voor het debuut Industrial Silence.
Deze pakte een pak donkerder uit, wellicht omdat de onderlinge sfeer er niet beter op geworden was. Na de release stapte drummert Jon Lauvland Pettersen om die reden uit de band om plaats te maken voor postbode Simen Vangen.
The Nightly Disease wordt wel beschreven als 'depression caught on tape'.
Ook na deze plaat werd, net als na de vorige, uitgebreid getoerd door Europa en de groep bouwde verder aan een zeer trouwe aanhangers in uiteraard Noorwegen, maar ook in Duitsland en vooral Griekenland.
In 2011 werd dit album opnieuw uitgebracht met een bonus disc waarop veel niet eerder uitgebracht materiaal.
Ik heb het nog steeds niet op die stoere Portugesen.
https://www.musicmeter.nl/album/3974
Punten : 341
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : Telamon, GrafGantz, deric raven
Begon de rit op 5, zakte langzaam uit de top 10 en vanaf woensdag was de terugweg gevonden en karde men naar de vertrouwde 5e plek. Eén plekkie naast mijn voorspelling.
De tweede leg van de Noorse band, in 1999 al succesvol bij ons met een derde plek voor het debuut Industrial Silence.
Deze pakte een pak donkerder uit, wellicht omdat de onderlinge sfeer er niet beter op geworden was. Na de release stapte drummert Jon Lauvland Pettersen om die reden uit de band om plaats te maken voor postbode Simen Vangen.
The Nightly Disease wordt wel beschreven als 'depression caught on tape'.
Ook na deze plaat werd, net als na de vorige, uitgebreid getoerd door Europa en de groep bouwde verder aan een zeer trouwe aanhangers in uiteraard Noorwegen, maar ook in Duitsland en vooral Griekenland.
In 2011 werd dit album opnieuw uitgebracht met een bonus disc waarop veel niet eerder uitgebracht materiaal.
Ik heb het nog steeds niet op die stoere Portugesen.
0
geplaatst: 20 mei 2017, 09:49 uur
Destijds wel te leen gehad. Prima muziek maar nooit een connectie mee gemaakt.
1
geplaatst: 20 mei 2017, 10:28 uur
bikkel2 schreef:
Indrukwekkend spannend album.
Indrukwekkend spannend album.
Precies dit. Veruit hun beste album wat mij betreft, liefde op het eerste gehoor. In m'n enthousiasme op een iets te hoge plek 2 voorspeld

1
geplaatst: 20 mei 2017, 10:49 uur
Viel bij mij ook de eerste keer meteen goed, ken verder niet heel veel van ze. Maar deze is heerlijk om op een depri troosteloze avond te draaien, zwaarmoedig album, maar fijne sfeer.
Alleen niet te vaak
Alleen niet te vaak

0
geplaatst: 20 mei 2017, 11:09 uur
Vind dit een vrij saaie plaat. Step Into... en The Frontman vind ik daarentegen wel stoere songs. Prima meezingers ook.
0
geplaatst: 20 mei 2017, 11:23 uur
Madrugada werd maar liefst 11 keer voorspeld, waarvan 1x op de juiste plek. johan de witt mist voor het eerste keer punten en zakt van 1 naar 3. De top 3 staat nu binnen 3 punten van elkaar, dus dat belooft nog heel spannend te worden.
89 Gretz +19
88 motel matches +16
86 johan de witt +0
71 Joezer49263 +18
70 GrafGantz* +17
68 wibro +19
55 Casartelli* +16
54 vigil* +18
53 luigifort +19
52 Johnny Marr +16
51 herman* +20
49 EttaJamesBrown +17
18 dix +0
89 Gretz +19
88 motel matches +16
86 johan de witt +0
71 Joezer49263 +18
70 GrafGantz* +17
68 wibro +19
55 Casartelli* +16
54 vigil* +18
53 luigifort +19
52 Johnny Marr +16
51 herman* +20
49 EttaJamesBrown +17
18 dix +0
0
geplaatst: 20 mei 2017, 11:23 uur
Ik moet bij Step into this room... wel altijd erg aan Low van REM denken
0
zaaf
geplaatst: 20 mei 2017, 11:32 uur
4. Muse - Origin of Symmetry
https://www.musicmeter.nl/album/1089
Punten : 389
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : west
In geen velden of wegen, na een lijstje of 10, maar kwamen daarna rap opzetten: halverwege op plek 13 - na driekwart op plek 7 en zie hier. Wel top 10 voorspeld, maar een stuk lager.
Matthew Bellamy begon met het schrijven van nieuwe nummers tijdens de Showbiz-toer in 2000. Sommige songs ontwikkelden zich ook tijdens die toer door delen ervan tijdens live improvisaties te spelen. Ook werden complete nummers gespeeld zoals Plug In Baby en Razor Blades (later Screenager genoemd).
De nummers New Born, Plug In Baby, Bliss and Policing The Jackson Funk (later Darkshines) werden nog tijdens de toer opgenomen met hulp van producer David Bottrill. Dit gebeurde in de Ridge Farm Studio's in Surrey. De keuze voor Bottrill was niet uit onvrede met Showbiz-producer John Leckie; op dat moment was Leckie niet beschikbaar. Na afloop van de toer was Muse echter niet tevreden met de mixing en liet John Cornfield een nieuwe master maken.
Tegen het einde van het jaar ging Muse aan het werk voor het resterende deel van het nieuwe album en ditmaal met Leckie, omdat Bottrill naar de Verenigde Staten was vertrokken voor productiewerk met Tool. Het album werd uiteindelijk hoofdzakelijk in twee studio's opgenomen: naast de Ridge Farm Studios was dat Real World Studio in Wiltshire.
Additionele opnamen vonden plaats in de Astoria Studios in Richmond, de Sawmills Studio in Cornwall en de Abbey Road Studios in Londen. De orgelpartij op Megalomania werd opgenomen in de St. Mary's Church in Bathwick.
In december waren er 16 nummers geschreven. Eén daarvan heette Tesseract (later Futurism). Ook ging de band aan de slag met Feeling Good, een musicalnummer van Leslie Bricusse en Anthony Newley en uitgevoerd door onder andere Nina Simone. Bellamy vond dat wel lekker passen bij de rest van de tracklist.
Alle nummers werden gemixt in de Sawmills Studio's. Na afronding van het album volgde de mastering in de Sony Music Studio's in Londen.
Nee, die is ook niks voor mij. Bombast met hysterie, 't is me wat teveel voor een heel album.
https://www.musicmeter.nl/album/1089
Punten : 389
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : west
In geen velden of wegen, na een lijstje of 10, maar kwamen daarna rap opzetten: halverwege op plek 13 - na driekwart op plek 7 en zie hier. Wel top 10 voorspeld, maar een stuk lager.
Matthew Bellamy begon met het schrijven van nieuwe nummers tijdens de Showbiz-toer in 2000. Sommige songs ontwikkelden zich ook tijdens die toer door delen ervan tijdens live improvisaties te spelen. Ook werden complete nummers gespeeld zoals Plug In Baby en Razor Blades (later Screenager genoemd).
De nummers New Born, Plug In Baby, Bliss and Policing The Jackson Funk (later Darkshines) werden nog tijdens de toer opgenomen met hulp van producer David Bottrill. Dit gebeurde in de Ridge Farm Studio's in Surrey. De keuze voor Bottrill was niet uit onvrede met Showbiz-producer John Leckie; op dat moment was Leckie niet beschikbaar. Na afloop van de toer was Muse echter niet tevreden met de mixing en liet John Cornfield een nieuwe master maken.
Tegen het einde van het jaar ging Muse aan het werk voor het resterende deel van het nieuwe album en ditmaal met Leckie, omdat Bottrill naar de Verenigde Staten was vertrokken voor productiewerk met Tool. Het album werd uiteindelijk hoofdzakelijk in twee studio's opgenomen: naast de Ridge Farm Studios was dat Real World Studio in Wiltshire.
Additionele opnamen vonden plaats in de Astoria Studios in Richmond, de Sawmills Studio in Cornwall en de Abbey Road Studios in Londen. De orgelpartij op Megalomania werd opgenomen in de St. Mary's Church in Bathwick.
In december waren er 16 nummers geschreven. Eén daarvan heette Tesseract (later Futurism). Ook ging de band aan de slag met Feeling Good, een musicalnummer van Leslie Bricusse en Anthony Newley en uitgevoerd door onder andere Nina Simone. Bellamy vond dat wel lekker passen bij de rest van de tracklist.
Alle nummers werden gemixt in de Sawmills Studio's. Na afronding van het album volgde de mastering in de Sony Music Studio's in Londen.
Nee, die is ook niks voor mij. Bombast met hysterie, 't is me wat teveel voor een heel album.
0
geplaatst: 20 mei 2017, 11:48 uur
Negen mensen kozen voor Muse in hun voorspelling. motel matches had hem precies goed en komt hierdoor gedeeld aan kop. Het lijkt uit te monden in een tweestrijd tussen hem en naastgetekende.
108 Gretz +19
108 motel matches* +20
86 johan de witt +0
74 Casartelli* +19
73 vigil* +19
71 Joezer49263 +0
71 luigifort +18
70 GrafGantz* +0
69 herman* +18
68 wibro +0
68 Johnny Marr +16
67 EttaJamesBrown +18
35 dix +17
108 Gretz +19
108 motel matches* +20
86 johan de witt +0
74 Casartelli* +19
73 vigil* +19
71 Joezer49263 +0
71 luigifort +18
70 GrafGantz* +0
69 herman* +18
68 wibro +0
68 Johnny Marr +16
67 EttaJamesBrown +18
35 dix +17
2
geplaatst: 20 mei 2017, 12:03 uur
Getver, Muse. Daar blijf ik zo ver bij vandaan dat ik hem zelfs voor de voorspelling gemist heb 

0
geplaatst: 20 mei 2017, 12:05 uur
Nog 3 te gaan, ik neem aan dat we deze nog gaan krijgen:
3. Strokes
2. Radiohead
1. Cave
3. Strokes
2. Radiohead
1. Cave
1
geplaatst: 20 mei 2017, 12:05 uur
GrafGantz schreef:
Getver, Muse. Daar blijf ik zo ver bij vandaan dat ik hem zelfs voor de voorspelling gemist heb
Ik probeer andermans keuze niet af te vallen (en wil zeker ook niet West stangen) maar moest wel direct aan de laatste woorden van Kurtz denken in the Heart of Darkness.
0
geplaatst: 20 mei 2017, 12:07 uur
De ontknoping van de voorspelcompetitie krijgen jullie pas enkele uren nadat zaaf de top 3 bekend heeft gemaakt. Ik moet nu weg en ben pas aan het eind van de middag in de gelegenheid om hem uit te rekenen.
0
geplaatst: 20 mei 2017, 12:07 uur
Gretz schreef:
De ontknoping van de voorspelcompetitie krijgen jullie pas enkele uren nadat zaaf de top 3 bekend heeft gemaakt. Ik moet nu weg en ben pas aan het eind van de middag in de gelegenheid om hem uit te rekenen.
Gaat dat vliegtuig naar Stockholm vandaag dan al?

1
geplaatst: 20 mei 2017, 12:34 uur
motel matches schreef:
Ik niet. Beiden wel fokt up briljante nummers. The Nightly Disease heeft het gelukkig gehaald, vreesde al dat we 'm niet meer zouden tegenkomen... Pràààààchtig album natuurlijk, speciaal voor dit jaar geluisterd en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan...Net niet zo goed als het debuut maar het scheelt toch niet heel veel hoor. Terechte notering, alleen, Muse hoger dan Madrugada

0
geplaatst: 20 mei 2017, 12:50 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik probeer andermans keuze niet af te vallen (en wil zeker ook niet West stangen) ......
(quote)
Ik probeer andermans keuze niet af te vallen (en wil zeker ook niet West stangen) ......
Gewoon doen hoor Etta!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.