Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2016, 13:16 uur
Mijn concept-lijstje is klaar, wellicht dat ik vanavond nog wat beluister. Wel een wat minder jaar dan het vorige overigens, ondanks een van de beste pop-albums aller tijden (en daarmee bedoel ik niet MJ).
1
geplaatst: 23 november 2016, 13:34 uur
0
geplaatst: 23 november 2016, 13:49 uur
herman schreef:
een van de beste pop-albums aller tijden (en daarmee bedoel ik niet MJ).
een van de beste pop-albums aller tijden (en daarmee bedoel ik niet MJ).
When my baby smiles at me?
0
geplaatst: 23 november 2016, 14:45 uur
2
geplaatst: 23 november 2016, 16:02 uur
GrafGantz schreef:
Benieuwd of jij ook Indiaas gaat raggen dit jaar.
Benieuwd of jij ook Indiaas gaat raggen dit jaar.
Tien keer zelfs, gelukkig hoef ik niet mee te singhen.
1
geplaatst: 23 november 2016, 21:46 uur
Lieve muziekvrienden,
Voor jullie:
https://thumbs.dreamstime.com/z/wine-roses-12826563.jpg
Ook die dagen moeten er zijn.
Voor jullie:
https://thumbs.dreamstime.com/z/wine-roses-12826563.jpg
Ook die dagen moeten er zijn.
1
geplaatst: 23 november 2016, 22:04 uur
http://static2.businessinsider.com/image/50eb41e76bb3f7615d00000f-480/hooters-waitresses.png
Geef ik jullie deze voor morgen, was het niet heerlijk?
Geef ik jullie deze voor morgen, was het niet heerlijk?
0
zaaf
geplaatst: 24 november 2016, 22:02 uur
Zo en na deze tip sluit ik de tent met de volgende cijfers:
40 stemmers gaven 231 verschillende albums en nummer 1 ontving 28 nominaties en 670 punten.
Morgen de take off!
40 stemmers gaven 231 verschillende albums en nummer 1 ontving 28 nominaties en 670 punten.
Morgen de take off!
1
geplaatst: 24 november 2016, 22:24 uur
Knap werk Zaaf. Ik wens je sterkte bij de ontknoping dit jaar.
1
geplaatst: 25 november 2016, 00:05 uur
Wel op tijd wakker worden zaaf.
Zo'n fles hakt er toch aardig in.
Uurtje of half 12 morgenochtend is vroeg genoeg hoor.
Zo'n fles hakt er toch aardig in.
Uurtje of half 12 morgenochtend is vroeg genoeg hoor.

0
zaaf
geplaatst: 25 november 2016, 11:25 uur
https://image.spreadshirtmedia.com/image-server/v1/designs/12091584,width=178,height=178/est-1982-nineteen-eighty-two.png
40 lijstjes geven het volgende resultaat…
40 lijstjes geven het volgende resultaat…
1
zaaf
geplaatst: 25 november 2016, 11:26 uur
10. Iron Maiden - The Number of the Beast
https://www.musicmeter.nl/album/648
Punten : 304
Nom. : 13
Nr. 1 van : Johnny Marr, HugovdBos
Dat was een vitale nummer 1 positie de laatste dag. Die schoot deze banger zo de heilige poort door. En dat zonder Henri-S
De derde van 'Maiden' en de eerste met Bruce Dickinson in de plaats van Paul Di Anno. En de laatste met drummer Clive Burr die tijdens de promotionele toer werd ontslagen (en na later met MS te zijn gediagnosticeerd inmiddels is overleden).
Die wisseling van zanger is voornamelijk geïnstigeerd door de voornaamste componist van de groep, bassist Steve Harris. Die zag de huidige zanger het materiaal dat hij voor ogen had niet uitvoeren (iets waar producer Martin Birch het zeer mee eens was) en zocht daar een technisch vaardiger zanger bij. De komst van Dickinson impliceerde in deze dus een flinke sprong voorwaarts.
De plaat moest eigenlijk van scratch af ontstaan, omdat er geen (rest-)materiaal op de plank lag. Dit kostte flink wat tijd, waardoor de opname- en afmixtijd was gereduceerd tot 5 weken.
Die opnametijd zou een aantal incidenten gekend hebben als aan en uitgaande lichten en een opnameapparaat dat ineens de geest gaf. Dit werd nog eens overtroffen door een auto-ongeluk waarbij Martin Birch een busje met nonnen aanreed en later de rekening kreeg gepresenteerd van £666
Ik zat begin jaren 80 nog wel enigszins in de zwaardere metalen, maar dit kon mij nooit bekoren. En nog steeds niet. So be it.
https://www.musicmeter.nl/album/648
Punten : 304
Nom. : 13
Nr. 1 van : Johnny Marr, HugovdBos
Dat was een vitale nummer 1 positie de laatste dag. Die schoot deze banger zo de heilige poort door. En dat zonder Henri-S
De derde van 'Maiden' en de eerste met Bruce Dickinson in de plaats van Paul Di Anno. En de laatste met drummer Clive Burr die tijdens de promotionele toer werd ontslagen (en na later met MS te zijn gediagnosticeerd inmiddels is overleden).
Die wisseling van zanger is voornamelijk geïnstigeerd door de voornaamste componist van de groep, bassist Steve Harris. Die zag de huidige zanger het materiaal dat hij voor ogen had niet uitvoeren (iets waar producer Martin Birch het zeer mee eens was) en zocht daar een technisch vaardiger zanger bij. De komst van Dickinson impliceerde in deze dus een flinke sprong voorwaarts.
De plaat moest eigenlijk van scratch af ontstaan, omdat er geen (rest-)materiaal op de plank lag. Dit kostte flink wat tijd, waardoor de opname- en afmixtijd was gereduceerd tot 5 weken.
Die opnametijd zou een aantal incidenten gekend hebben als aan en uitgaande lichten en een opnameapparaat dat ineens de geest gaf. Dit werd nog eens overtroffen door een auto-ongeluk waarbij Martin Birch een busje met nonnen aanreed en later de rekening kreeg gepresenteerd van £666
Ik zat begin jaren 80 nog wel enigszins in de zwaardere metalen, maar dit kon mij nooit bekoren. En nog steeds niet. So be it.
0
geplaatst: 25 november 2016, 11:28 uur
Ik zit dan weer totaal niet in de zware metalen, maar Maiden vind ik desondanks echt goed. Mijn nummer 11.
Prachtige hoes ook, zoals wel vaker bij deze band.
Prachtige hoes ook, zoals wel vaker bij deze band.
0
geplaatst: 25 november 2016, 11:30 uur
Zo, west kan tevreden zijn. Johnny Morrt niet blijkbaar. 
Niet helemaal mijn ding dit, zie dit een beetje als kitsch. Al vind ik het titelnummer wel grappig.

Niet helemaal mijn ding dit, zie dit een beetje als kitsch. Al vind ik het titelnummer wel grappig.
0
geplaatst: 25 november 2016, 11:30 uur
zaaf schreef:
Dat was een vitale nummer 1 positie de laatste dag. Die schoot deze banger zo de heilige poort door.
Dat was een vitale nummer 1 positie de laatste dag. Die schoot deze banger zo de heilige poort door.
Zo mag ik het horen
.
1
geplaatst: 25 november 2016, 11:31 uur
Mooi dat het bestaat. Dat vind ik ook van linedancen en synchroonzwemmen.
Ook dingen waar ik doorgaans niet veel tijd in steek.
Ook dingen waar ik doorgaans niet veel tijd in steek.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.