Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 25 november 2016, 11:32 uur
herman schreef:
Zo, west kan tevreden zijn. Johnny Morr niet blijkbaar.
Niet helemaal mijn ding dit, zie dit een beetje als kitsch. Al vind ik het titelnummer wel grappig.
Zo, west kan tevreden zijn. Johnny Morr niet blijkbaar.

Niet helemaal mijn ding dit, zie dit een beetje als kitsch. Al vind ik het titelnummer wel grappig.
Grappig? WAT VALT ER TE LACHEN?!
Hallowed Be Thy Name wordt door mij wel eens genoemd als kanshebber op de titel beste metalnummer ooit. Wat een song.
5
geplaatst: 25 november 2016, 11:42 uur
Niet mijn cup of tea, maar in het genre een knap album.
Werd toendertijd in De Zoete Inval ( een soort van jeugdhonk in mijn dorp) regelmatig gedraaid.
Run To The Hills werd luid meegezongen en als de drank voldoende in de man zat, zongen wij Run To The Pils
Tja...jeugdsentiment.
Werd toendertijd in De Zoete Inval ( een soort van jeugdhonk in mijn dorp) regelmatig gedraaid.
Run To The Hills werd luid meegezongen en als de drank voldoende in de man zat, zongen wij Run To The Pils

Tja...jeugdsentiment.
1
geplaatst: 25 november 2016, 11:50 uur
nr. 8 in mijn lijstje
Een strek Maiden album. Vroeger grijs gedraaid. Was zelf ook een beetje in de "black magic", zo van proberen geesten op te roepen (vooral om de lottonummers te vragen)
Nu zet ik hem niet meer op, maar kom wel regelmatig op plaatsen waar jongeren hem nogwel eens opleggen.
Ik hoop op nog meer duivelsgedoe in deze top 10
Een strek Maiden album. Vroeger grijs gedraaid. Was zelf ook een beetje in de "black magic", zo van proberen geesten op te roepen (vooral om de lottonummers te vragen)

Nu zet ik hem niet meer op, maar kom wel regelmatig op plaatsen waar jongeren hem nogwel eens opleggen.
Ik hoop op nog meer duivelsgedoe in deze top 10

2
geplaatst: 25 november 2016, 11:57 uur
Bam, mijn nummer vijf ligt al aan diggelen. Zeer sterke plaat.
1
geplaatst: 25 november 2016, 12:05 uur
Met een beetje mazzel krijgen we nog een Thriller Cellulord 

2
geplaatst: 25 november 2016, 12:09 uur
Laat maar zitten. Dansende zombies zie ik al genoeg op zaterdag/zondagochtend. 

0
geplaatst: 25 november 2016, 12:16 uur
0
geplaatst: 25 november 2016, 12:20 uur
Metal staat bij mij ver onderaan de muziekladder. Daarom ook geen enkel moeite gedaan om dit album te beluisteren. Nou ja, ik heb het nu opstaan. Herrie, herrie en nog eens herrie. Waar zijn mijn oordopjes?
1
geplaatst: 25 november 2016, 12:25 uur
Jammer, want Maiden is eigenlijk relatief weinig herrie. Maar zo heeft ieder z'n eigen beleving.
0
geplaatst: 25 november 2016, 13:02 uur
Mooi begin. Bij mij op nr 13. Iron Maiden is een groep die ik nog verder wil (her)ontdekken.
0
geplaatst: 25 november 2016, 13:18 uur
Zoals te verwachten viel een album, want het behoort tot een genre wat niet iedereen kan verdragen, waar de meningen duidelijk over verdeeld zijn. Ik vind het een heerlijk album, mijn nummer 4.
0
geplaatst: 25 november 2016, 13:21 uur
Mijn nummer 3. Mooi dat hij hier de top 10 haalt. Een klassieker uit 1982 die erbij hoort.
0
geplaatst: 25 november 2016, 13:22 uur
Film Pegasus schreef:
Mooi begin. Bij mij op nr 13. Iron Maiden is een groep die ik nog verder wil (her)ontdekken.
Sla je slag de komende jaren: de ene topper na de ander volgt.

0
geplaatst: 25 november 2016, 13:25 uur
wibro schreef:
Metal staat bij mij ver onderaan de muziekladder. Daarom ook geen enkel moeite gedaan om dit album te beluisteren. Nou ja, ik heb het nu opstaan. Herrie, herrie en nog eens herrie. Waar zijn mijn oordopjes?
Jij moet dringend eens naar een band als Swans luisteren. Ik vind Piece of Mind trouwens sterker dan Powerslave, als één van de weinigen.
0
geplaatst: 25 november 2016, 13:26 uur
wibro schreef:
Metal staat bij mij ver onderaan de muziekladder. Daarom ook geen enkel moeite gedaan om dit album te beluisteren. Nou ja, ik heb het nu opstaan. Herrie, herrie en nog eens herrie.
Metal staat bij mij ver onderaan de muziekladder. Daarom ook geen enkel moeite gedaan om dit album te beluisteren. Nou ja, ik heb het nu opstaan. Herrie, herrie en nog eens herrie.
Dit is 'milde metal', eerder richting hardrock. Je hebt nog veel te leren...

0
geplaatst: 25 november 2016, 13:32 uur
Het hek is van de dam! 
Maar gefeliciteerd Metalheads. Staat toch maar mooi in de Top 10.

Maar gefeliciteerd Metalheads. Staat toch maar mooi in de Top 10.
0
geplaatst: 25 november 2016, 13:34 uur
Tja, als dit al niet in de top 10 zou staan. Hoort er toch écht wel in. Bedankt, bikkel2!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 november 2016, 13:36 uur
666... ik had hem op 5. Het Maidenalbum dat als geheel het beste overeind gebleven is - was inderdaad een behoorlijke aanfluiting geweest als hij niet in de lijst gestaan had.
0
zaaf
geplaatst: 25 november 2016, 13:53 uur
9. Kate Bush - The Dreaming
https://www.musicmeter.nl/album/4415
Punten : 319
Nom. : 16
Nr. 1 van : zaaf, Dwejkk_
Kate had het moeilijk met deze editie. Randje top 10 in het begin, daarna ietsje beter. Ze had gelukkig een klein buffertje want de laatste dag kwam er niet al te veel steun meer. Met de negende plek mag zij niet ontevreden zijn.
Kate schoof in haar albumreleases steeds iets meer richting de knoppen. Zowel figuurlijk als letterlijk: nadat ze bij haar tweede had geassisteerd bij het producen, deed ze dat bij haar derde als volwaardig partner. En deze wilde ze alleen doen. En zo geschiedde.
Dit gaf haar de vrijheid te experimenteren met studioapparatuur en ze ging met de Fairlight CMI aan de gang. Ook een flink aantal engineers gaven haar input voor het geluid van deze vierde.
Het geluid en het concept mochten in haar hoofd zich uitkristalliseren, de composities kwamen moeizamer tot stand. Een aantal pauzes waren aangewezen en zijzelf sprak ook van writer's block.
Uiteindelijk zijn de songs qua thematiek gefragmenteerd, maar door het droomconcept past het wonderwel. Experimenteel, zeker. Iets tegenvallend qua verkoopcijfers, ook dat. Maar mettertijd steeds meer herkend als meesterwerk van Kate Bush.
Naar mijn smaak Kate's beste. Beter nog dan Hounds inderdaad. Geen gemakkelijke plaat, maar hé… We zijn geen beginners toch?
en omdat hij het verdient, een clip uit '82 van la Bush met o.a. Mick Karn
https://www.musicmeter.nl/album/4415
Punten : 319
Nom. : 16
Nr. 1 van : zaaf, Dwejkk_
Kate had het moeilijk met deze editie. Randje top 10 in het begin, daarna ietsje beter. Ze had gelukkig een klein buffertje want de laatste dag kwam er niet al te veel steun meer. Met de negende plek mag zij niet ontevreden zijn.
Kate schoof in haar albumreleases steeds iets meer richting de knoppen. Zowel figuurlijk als letterlijk: nadat ze bij haar tweede had geassisteerd bij het producen, deed ze dat bij haar derde als volwaardig partner. En deze wilde ze alleen doen. En zo geschiedde.
Dit gaf haar de vrijheid te experimenteren met studioapparatuur en ze ging met de Fairlight CMI aan de gang. Ook een flink aantal engineers gaven haar input voor het geluid van deze vierde.
Het geluid en het concept mochten in haar hoofd zich uitkristalliseren, de composities kwamen moeizamer tot stand. Een aantal pauzes waren aangewezen en zijzelf sprak ook van writer's block.
Uiteindelijk zijn de songs qua thematiek gefragmenteerd, maar door het droomconcept past het wonderwel. Experimenteel, zeker. Iets tegenvallend qua verkoopcijfers, ook dat. Maar mettertijd steeds meer herkend als meesterwerk van Kate Bush.
Naar mijn smaak Kate's beste. Beter nog dan Hounds inderdaad. Geen gemakkelijke plaat, maar hé… We zijn geen beginners toch?
en omdat hij het verdient, een clip uit '82 van la Bush met o.a. Mick Karn
0
geplaatst: 25 november 2016, 14:11 uur
Hele excentrieke plaat. Duidelijk experimenteler idd.
Ik kon er na een paar luisterbeurten echter nog geen oordeel over vellen.
Dus ook niet genoteerd.
Ik kon er na een paar luisterbeurten echter nog geen oordeel over vellen.
Dus ook niet genoteerd.
0
geplaatst: 25 november 2016, 14:23 uur
Bij mij op nummer 16. Mooi album verder, maar de concurrentie was dit keer erg groot. Daarom geen plaats in mijn top 10.
0
geplaatst: 25 november 2016, 14:26 uur
Heb ik gedaan. Dit album White Light from the Mouth of Infinity kan ik trouwens zeer goed verdragen. 

0
geplaatst: 25 november 2016, 14:31 uur
wibro schreef:
(quote)
Heb ik gedaan. Dit album White Light from the Mouth of Infinity kan ik trouwens zeer goed verdragen.
Die ken ik dan weer niet. Maar ik heb van horen zeggen dat dat één van hun meest toegankelijke is. Misschien moet je één van hun laatste drie worpelingen eens proberen

0
geplaatst: 25 november 2016, 14:32 uur
Johnny Marr schreef:
Die ken ik dan weer niet. Maar ik heb van horen zeggen dat dat één van hun meest toegankelijke is. Misschien moet je één van hun laatste drie worpelingen eens proberen
(quote)
Of hun eerste.
0
geplaatst: 25 november 2016, 14:46 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.