Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
1
geplaatst: 2 december 2016, 17:56 uur
vigil schreef:
In 1985 is het album ook best populair bij een relatief grote groep die normaal niet zo met Symfo bezig is.
In 1985 is het album ook best populair bij een relatief grote groep die normaal niet zo met Symfo bezig is.
Correct.
0
geplaatst: 2 december 2016, 17:58 uur
Hier slechts 2 uit 4 (Femmes op 18 en Chameleons op 14). We hebben een nieuwe mainstreamkoning!

0
geplaatst: 2 december 2016, 18:06 uur
0
geplaatst: 2 december 2016, 18:10 uur
Hier 0 uit 4.
Femmes vielen er net buiten, wat ik ken van de andere 3 doet me helemaal niks.
Femmes vielen er net buiten, wat ik ken van de andere 3 doet me helemaal niks.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 december 2016, 18:10 uur
Aan mij zal het vermoedelijk niet liggen.
Chameleons had ik niet. De nummers op dit album lijken in mijn oren veel te veel op elkaar. Opvolger Strange TImes waardeer ik meer, al leunt dat ook vrij nadrukkelijk op twee nummers.
Chameleons had ik niet. De nummers op dit album lijken in mijn oren veel te veel op elkaar. Opvolger Strange TImes waardeer ik meer, al leunt dat ook vrij nadrukkelijk op twee nummers.
0
geplaatst: 2 december 2016, 18:18 uur
Dat is de opvolger van de opvolger van deze. Maar die is ook erg mooi, ja!
0
geplaatst: 2 december 2016, 18:25 uur
Ik heb The Chameleons niet. Ik heb het album pas een paar jaren geleden leren kennen. Dat een album of band uit 1983 mij ontgaan was, vond ik bijna bizar. Het is een goed album, maar in mijn beleving een enigszins gedateerd album. Alsof het uit 1981 komt eigenlijk. The Chameleons hanteren er een muzikale taal op die bijna haaks op bijvoorbeeld de synthipop taal van 1983 staat. De meeste new wave acts voegden een lichtvoetige toets aan hun recept toe. Maar The Chameleons bekenden in deze geen kleur.
0
geplaatst: 2 december 2016, 18:38 uur
The Chameleons zijn voor mij vergelijkbaar met The Psychedelic Furs en The Comsat Angels; wel leuk, maar verder niet heel bijzonder.
0
geplaatst: 2 december 2016, 18:49 uur
Het debuut van Chameleons vind ik sterk maar niet in die mate dat het een top-10-plaats waard is (ik heb hem niet in mijn top-20), leunt stilistisch teveel aan bij The Sound / Echo the Bunnymen. Het debuut van Big Country vind ik beter (bij mij op 4), dat niveau hebben ze noot meer kunnen benaderen.
0
geplaatst: 2 december 2016, 18:52 uur
Tussenstand: 0 van 4. Dat loopt weer lekker 
En Marillion das toch eerder sympho i.p.v. prog. Een band die me totaal niets deed/doet. Heb dat album toen wel veel gehoord want mijn sypho/prog vrienden hadden het steeds op de draaitafel liggen.

En Marillion das toch eerder sympho i.p.v. prog. Een band die me totaal niets deed/doet. Heb dat album toen wel veel gehoord want mijn sypho/prog vrienden hadden het steeds op de draaitafel liggen.
0
geplaatst: 2 december 2016, 19:00 uur
Teleurstellend die 7e plaats voor die kameleons
. Ik had ze minstens in de top 5 verwacht. Voor mij in ieder geval het beste new wave album ooit gemaakt maar tevens ook de zwanenzang voor dat genre. Hierna ging het met de new wave snel bergafwaarts.
. Ik had ze minstens in de top 5 verwacht. Voor mij in ieder geval het beste new wave album ooit gemaakt maar tevens ook de zwanenzang voor dat genre. Hierna ging het met de new wave snel bergafwaarts.
0
Joezer49263
geplaatst: 2 december 2016, 19:17 uur
zaaf schreef:
7. The Chameleons - Script of the Bridge
Dit contract liep na die ene single af, maar Static Records nam hen over en hiervoor werd met producer Steve Lillywhite Script of the Bridge gemaakt. Hierop kwam wel B-kant van die single, Less Than Human, te staan.
7. The Chameleons - Script of the Bridge
Dit contract liep na die ene single af, maar Static Records nam hen over en hiervoor werd met producer Steve Lillywhite Script of the Bridge gemaakt. Hierop kwam wel B-kant van die single, Less Than Human, te staan.
Volgens de info op Discogs zat Colin Richardson achter de knoppen bij de opnames van dit album. Ik kan verder geen naam m.b.t. de productie ontdekken. ( zie bij DC-link ook bij Engineer ). Helaas heb ik mijn plaat momenteel niet onder bereik staan om e.e.a. verder te checken.
Maar Steve Lillywhite was het i.i.g. zeker niet.
En verder n.m.m. een terecht hoge notering voor deze NW-klassieker !

0
geplaatst: 2 december 2016, 20:32 uur
Dit ga je niet geloven, heb ze tot nu toe alle 4 maar dan wel buiten m'n top 20
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 december 2016, 20:52 uur
johan de witt schreef:
Dat is de opvolger van de opvolger van deze. Maar die is ook erg mooi, ja!
Ik had het andersom in mijn hoofd. Weer wat geleerd.Dat is de opvolger van de opvolger van deze. Maar die is ook erg mooi, ja!
1
geplaatst: 2 december 2016, 20:58 uur
GrafGantz schreef:
Hier slechts 2 uit 4 (Femmes op 18 en Chameleons op 14). We hebben een nieuwe mainstreamkoning!
(quote)
Ja, ja, ja, ja, die zag ik aankomen

0
geplaatst: 2 december 2016, 21:00 uur
Nee, deze heb ik niet. Wel gehoord, maar kon er niet echt ondersteboven van raken.
Zeker niet slecht, maar kreeg er niet het goede gevoel bij.
Zeker niet slecht, maar kreeg er niet het goede gevoel bij.
0
geplaatst: 2 december 2016, 21:19 uur
We zijn toch niet te mild geweest voor Bowie, bedenk ik me nu plots?
Van de doden geen kwaad woord, maar volgens mij heeft hij er betere gemaakt.
Ik denk dat New Order er dadelijk nog gaat aan komen.
Van de doden geen kwaad woord, maar volgens mij heeft hij er betere gemaakt.
Ik denk dat New Order er dadelijk nog gaat aan komen.
0
geplaatst: 2 december 2016, 21:23 uur
Die komt zeker nog, al verwacht ik hem eerder morgen. Als Movement het al haalde, dan deze zeker.
Bij Bowie haalde Scary Monsters het al niet, dus dan deze zeker ook niet.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 december 2016, 21:23 uur
Je weet nooit hoe een dode koe een haas vangt, maar 3.40 lijkt me toch een vrij schraal gemiddelde.
Casartelli schreef:
feit is dat vijf debuutalbums mijn lijst aanvoeren. Ik hoor nu gemompel [...] die pijniging
Twee van die vijf legendarische debuten zijn inmiddels gepasseerd; ik verwacht er nog twee.feit is dat vijf debuutalbums mijn lijst aanvoeren. Ik hoor nu gemompel [...] die pijniging
0
geplaatst: 2 december 2016, 21:28 uur
Nog geen enkel album uit mijn lijstje. En voorlopig nog niet echt iets waar ik warm van wordt.
0
geplaatst: 2 december 2016, 21:28 uur
4.09 voor dat album van de Chameleons vind ik zelf een erg hoog gemiddelde. Maar ondanks dat toch geen plaats in de top 5. Dus Bowie met zijn 3.40 zou best nog kunnen. Je weet maar nooit. Verrassingen zijn niet uitgesloten.
0
geplaatst: 2 december 2016, 21:30 uur
johan de witt schreef:
Die komt zeker nog, al verwacht ik hem eerder morgen. Als Movement het al haalde, dan deze zeker.
New Order denk ik ook wel.
Bowie ga ik niet van uit. Ik ben in ieder geval niet mild aangaande Let's Dance.
0
geplaatst: 2 december 2016, 21:31 uur
In mijn top 20 staan twee echte debuten, plus twee solodebuten van voormalige bandleden. Vandaag had ik enkel Marillion op 16. Mijn nummer 1 heeft weinig kans; mijn nummer 2 verwacht ik wel hoog.
1
zaaf
geplaatst: 2 december 2016, 21:33 uur
6. U2 - War
https://www.musicmeter.nl/album/154
Punten : 405
Nom. : 19
Nr. 1 van : deric raven, teus
Laverend tussen plek 5 en 7 levert het gemiddelde op. Dat valt misschien wat tegen, maar het is zo.
Nadat het wat zweverige October niet zo positief ontvangen was als ze wilden, zochten U2 en producer Steve Lillywhite naar een harder geluid.
Ook worden de spirituele teksten van het vorige album vervangen door protestteksten, het is voor de eerste keer dat U2 expliciet politiek stelling neemt. Door het sterk aanwezige drumwerk van Larry Mullen Jr, voornamelijk op Sunday Bloody Sunday en Like a Song krijgt het album een sterk (anti)militair karakter. Het is ook het eerste album waarin The Edge achtergrondzang verricht. Op drie van de songs vergezeld door de Coconuts (van Kid Creole).
De opnames van War liepen uit, waardoor de laatste loodjes onder tijdsdruk verricht moesten: de zangpartijen van Bono en de mixing moesten 's nachts en moesten snel. Steve Lillywhite vertelde later dat New Year's Day in tien minuten was gemixt.
En na de eerste twee ging ook U2 richting de stadions, en die koers beviel jonge zaaf niet. En overleggen ho maar.
https://www.musicmeter.nl/album/154
Punten : 405
Nom. : 19
Nr. 1 van : deric raven, teus
Laverend tussen plek 5 en 7 levert het gemiddelde op. Dat valt misschien wat tegen, maar het is zo.
Nadat het wat zweverige October niet zo positief ontvangen was als ze wilden, zochten U2 en producer Steve Lillywhite naar een harder geluid.
Ook worden de spirituele teksten van het vorige album vervangen door protestteksten, het is voor de eerste keer dat U2 expliciet politiek stelling neemt. Door het sterk aanwezige drumwerk van Larry Mullen Jr, voornamelijk op Sunday Bloody Sunday en Like a Song krijgt het album een sterk (anti)militair karakter. Het is ook het eerste album waarin The Edge achtergrondzang verricht. Op drie van de songs vergezeld door de Coconuts (van Kid Creole).
De opnames van War liepen uit, waardoor de laatste loodjes onder tijdsdruk verricht moesten: de zangpartijen van Bono en de mixing moesten 's nachts en moesten snel. Steve Lillywhite vertelde later dat New Year's Day in tien minuten was gemixt.
En na de eerste twee ging ook U2 richting de stadions, en die koers beviel jonge zaaf niet. En overleggen ho maar.
0
geplaatst: 2 december 2016, 21:36 uur
Misschien zat War bij sommigen in de concurrentie met Under a Blood Red Sky?
Ik vond het ook moeilijk om te bepalen welke nou de beste was.
War op basis van een aantal indrukwekkende songs, Sky omdat het mijn eerste U2 was.
Ik vond het ook moeilijk om te bepalen welke nou de beste was.
War op basis van een aantal indrukwekkende songs, Sky omdat het mijn eerste U2 was.
0
geplaatst: 2 december 2016, 21:37 uur
Superbitch schreef:
Mijn nummer 2 verwacht ik wel hoog.
Mijn nummer 2 verwacht ik wel hoog.
Ik had het niet mogen zeggen.
2. U2
16. Marillion
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 december 2016, 21:38 uur
O, die had ik ook wel hoger verwacht... niet gehoopt, dat dan weer niet - ik had hem zelf ook niet. Wel is New Year's Day mijn favoriet van U2's hits. Van Sunday Bloody Sunday is, grijsgedraaid of niet, de kwaliteit ook weinig omstreden en Seconds is een fijne albumtrack. De rest van het album spreekt minder aan en productioneel vind ik hem... gedateerd. Mag ik dat zeggen? Dat mag ik zeggen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.