Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:31 uur
zaaf schreef:
Ja met Sonic Youth kreeg je ander vrouwvolk op je af.
Ja met Sonic Youth kreeg je ander vrouwvolk op je af.
Zwarte kleren en donkere ogen? Ietwat ongeschoren?
0
geplaatst: 30 december 2016, 20:46 uur
EttaJamesBrown schreef:
In 1986 vooral sinas.
In 1986 vooral sinas.
Dat was in 1976. In 1986 bier.
Sonic Youth heb ik op 13. Vind vooral kant A goed.
1
geplaatst: 30 december 2016, 21:09 uur
Mooie plaat hoor. Op 6 in mijn lijstje.
Pas ontdekt en gelijk raak.
Pas ontdekt en gelijk raak.
1
geplaatst: 30 december 2016, 21:15 uur
Hhhmmm zo te zien worden er niet enkel feitjes gewisseld bij het popquizteam

Ik heb hem niet want ik ken hem niet. Ik sluit overigens niet dat als ik hem wel ken deze ook goed ga vinden
0
geplaatst: 30 december 2016, 22:04 uur
Depeche op 11 hier, Triffids net buiten de top 20 en Prince in geen velden of wegen te bekennen.
0
zaaf
geplaatst: 30 december 2016, 22:13 uur
6. Metallica - Master of Puppets
https://www.musicmeter.nl/album/187
Punten : 437
Nom. : 21
Nr. 1 van : niemand
Headbangers komen nooit vroeg en gaan netjes op tijd weg. M.a.w. de steun voor Metallica kwam vooral (en veel) na het 10e lijstje en stierf na het 30e lijstje weer langzaam weg.
Dit was het laatste album waarop bassist Cliff Burton meespeelde en wordt gezien als een mijlpaal in de geschiedenis van metal.
Hetfield en Ulrich speelden riffgewijs de nummers in elkaar voor de rest van de band erbij kwam. Wegens ontevredenheid met het geluid van de Amerikaanse studio's (en hun ambitie voor deze plaat) besloten ze de plaat op te nemen in het moederland van Ulrich, Denemarken. Hoewel Ulrich nog even in gesprek is geweest met Geddy Lee werd het project niet door hem, maar local Flemming Rasmussen gecoproduceerd (wegens niet fittende schema's). De tijd dat de Sweet Silence Studio in Kopenhagen hiervoor was gereserveerd was van 1 september tot 27 december 1985.
1 september waren de nummers grotendeels klaar en op demo gezet, alleen Orion en The Thing That Should Not Be werden later geschreven en in het opnameproces werd nog wat omgezet en bijgeschaafd.
Ook het samenspel was geolied en men verkeerde in hun gezamenlijke 'prime'. Toch namen de opnames geruime tijd in beslag door het perfectionisme wat ten tijde van deze plaat in de groep aanwezig was. Ze wilden absoluut een ander geluid als tijdgenoten Bon Jovi, Iron Maiden en Judas Priest en waren daar scherp op. Ook waren ze normaal gesproken drinkebroers, maar tijdens de opnames van Master of Puppets sober.
Toch beschreef Hammett over de opnametijd dat "we were just making another album at the time and had no idea that the record would have such a range of influence that it went on to have".
Rasmussen en Metallica kregen de mixing niet op tijd klaar en de multitracks werden januari 1986 naar Michael Wagener gezonden die het karwei afmaakte.
Op de Metallicatournee Escape from the Studio '06 speelde de band het volledige album, omdat het album toen 20 jaar geleden was uitgebracht. Deze tournee was de eerste gelegenheid waarop het nummer Orion live werd gespeeld sinds Cliff Burtons overlijden. Voorheen wilde de band het nummer niet spelen uit eerbetoon aan de overleden bassist.
Tja, nooit wat mee gehad. PUNT!
https://www.musicmeter.nl/album/187
Punten : 437
Nom. : 21
Nr. 1 van : niemand
Headbangers komen nooit vroeg en gaan netjes op tijd weg. M.a.w. de steun voor Metallica kwam vooral (en veel) na het 10e lijstje en stierf na het 30e lijstje weer langzaam weg.
Dit was het laatste album waarop bassist Cliff Burton meespeelde en wordt gezien als een mijlpaal in de geschiedenis van metal.
Hetfield en Ulrich speelden riffgewijs de nummers in elkaar voor de rest van de band erbij kwam. Wegens ontevredenheid met het geluid van de Amerikaanse studio's (en hun ambitie voor deze plaat) besloten ze de plaat op te nemen in het moederland van Ulrich, Denemarken. Hoewel Ulrich nog even in gesprek is geweest met Geddy Lee werd het project niet door hem, maar local Flemming Rasmussen gecoproduceerd (wegens niet fittende schema's). De tijd dat de Sweet Silence Studio in Kopenhagen hiervoor was gereserveerd was van 1 september tot 27 december 1985.
1 september waren de nummers grotendeels klaar en op demo gezet, alleen Orion en The Thing That Should Not Be werden later geschreven en in het opnameproces werd nog wat omgezet en bijgeschaafd.
Ook het samenspel was geolied en men verkeerde in hun gezamenlijke 'prime'. Toch namen de opnames geruime tijd in beslag door het perfectionisme wat ten tijde van deze plaat in de groep aanwezig was. Ze wilden absoluut een ander geluid als tijdgenoten Bon Jovi, Iron Maiden en Judas Priest en waren daar scherp op. Ook waren ze normaal gesproken drinkebroers, maar tijdens de opnames van Master of Puppets sober.
Toch beschreef Hammett over de opnametijd dat "we were just making another album at the time and had no idea that the record would have such a range of influence that it went on to have".
Rasmussen en Metallica kregen de mixing niet op tijd klaar en de multitracks werden januari 1986 naar Michael Wagener gezonden die het karwei afmaakte.
Op de Metallicatournee Escape from the Studio '06 speelde de band het volledige album, omdat het album toen 20 jaar geleden was uitgebracht. Deze tournee was de eerste gelegenheid waarop het nummer Orion live werd gespeeld sinds Cliff Burtons overlijden. Voorheen wilde de band het nummer niet spelen uit eerbetoon aan de overleden bassist.
Tja, nooit wat mee gehad. PUNT!
0
geplaatst: 30 december 2016, 22:29 uur
Nee, deze heb ik ook niet. Ik vind het best een aardige band maar veel meer dan een krappe 3,5 scoren ze nooit. En dat lieve mensen is eigenlijk nooit genoeg voor een positie in een jaar top 20
0
geplaatst: 30 december 2016, 22:34 uur
Deze ken ik niet. Als ik aan zelfkastijding wil doen pak ik Slayer.
0
geplaatst: 30 december 2016, 22:47 uur
Staat bekend als een classic in het genre en van de band natuurlijk.
Niet aan mij besteed, maar gezien de status van deze plaat terechte notering.
west kan de slingers ophangen en opgelucht 2016 achter hem laten.
Concratz ouwe headbanger!
Niet aan mij besteed, maar gezien de status van deze plaat terechte notering.

0
geplaatst: 30 december 2016, 22:51 uur
0
geplaatst: 30 december 2016, 22:51 uur
Deze is dan wel weer aan mij besteed. Mijn nummer 8. Draait ook nog geregeld in huize Bonk, maar bij voorkeur van zowel mij als mevrouw Bonk als zij er niet is. Mijn zoon van 9 kan hem ook waarderen 

0
geplaatst: 30 december 2016, 22:57 uur
Smiths, Talk Talk, Peter Gabriel en Paul Simon.
Maar ik verwacht ook REM nog en die is geen top 10 bij mij.
correctie: zowel The Triffids als Metallica stonden toch op 9 en 10.
Twee weken is dan ook lang om te onthouden.
0
geplaatst: 30 december 2016, 23:05 uur
Die verwacht ik ook.
Jammer dat XTC weer gaat ontbreken.
Top 10 waardig natuurlijk.
Jammer dat XTC weer gaat ontbreken.

Top 10 waardig natuurlijk.
0
geplaatst: 30 december 2016, 23:12 uur
Heb tot nu toe in dit topic nog nooit zo'n slechte Top 10 gezien 
Wellicht kom ik in de bovenste helft nog nominaties van mijzelf tegen
moet haast wel

Wellicht kom ik in de bovenste helft nog nominaties van mijzelf tegen
moet haast wel

0
geplaatst: 30 december 2016, 23:13 uur
het er reeds 2Sonic Youth op 14
en de Master of Puppets op 6
maar voor de rest vrees ik

0
geplaatst: 30 december 2016, 23:13 uur
dazzler schreef:
(quote)
Je wordt ouder papa...
Maar Metallica in jouw Top 10

1
geplaatst: 30 december 2016, 23:16 uur
Ik heb een broer die Metallica fan was en ik kan je garanderen
dat je verplicht meeluistert doorheen de muren van je kamer.
Hebben best heel goeie songs gemaakt.
Dat viel me toen al op: hard, zwaar en snel maar goeie songs.
1986 is misschien wel het zwakste jaar van de 80's in mijn collectie.
0
geplaatst: 31 december 2016, 01:37 uur
De nummers 8, 7 en 6 zijn dus duidelijk niet mijn ding, Vooral Metallica niet. Niettemin verwacht ik nog minstens twee van mijn favoriete albums in de top 5. Daar behoort ook mijn nummer 1 album bij waarvan ik haast wel zeker weet dat die ook nummer 1 wordt van het jaar 1986.
1
geplaatst: 31 december 2016, 02:28 uur
bikkel2 schreef:

Even kijken Rudi S, heb ik deze? Ja zeg: op 2 nog wel.

Het is hier inmiddels inderdaad feest Bikkel. Een wereldplaat: PUNT!

0
zaaf
geplaatst: 31 december 2016, 08:57 uur
Even een zonnestraaltje aan deze dag toevoegen:
5. Paul Simon - Graceland
https://www.musicmeter.nl/album/3114
Punten : 498
Nom. : 22 x
Nr. 1 van : Superbitch, LucM, teus, Film Pegasus
Deed het goed en slim, die kleine. Na de eerste lijstjes rond plek 10 en deed steeds een klein stapje voorwaarts.
Paul Simon maakte halverwege de eighties een lastige tijd door. Verregaande herrie met meneer Garfunkel, diens zangpartijen voor Simon's album Heart and Bones werden door Simon geskipt, plaat verkocht voor Paul Simon-begrippen dramatisch en zijn toenmalige echtgenote Carrie Fisher (!) stopte de relatie.
In zijn 'herstelperiode' kreeg hij een tape in handen gedrukt door Heidi Berg, een singer-songwriter die hij aan het producen was. De titel van het tapeje was Gumboots Accordion Jive Hits, Volume II en Simon draaide het veel in zn auto terwijl hij wat over de melodieën scatte. Hij raakte er zo door gefascineerd dat hij Warner Brothers de herkomst van de mixtape liet opsporen. Men wist hem al snel te melden dat de muziek Zuid-Afrikaans was en dat de artiesten waarschijnlijk de Ladysmith Black Mambazo of de Boyoyo Boys waren.
"I first thought, 'Too bad it's not from Zimbabwe, Zaire, or Nigeria.' Life would have been more simple,"
Een Zuid-Afrikaanse producent, onder contract bij Warner, stuurde hem een stapel platen met dergelijke muziek uit dat land, die Simon nog meer triggerde.
In die tijd droeg Simon zijn steentje bij aan We Are The World, de charity-single, een project geleid door Harry Belafonte en Quincy Jones. Met hen besprak Simon zijn ideeën en twijfels en de heren moedigden hem aan, ondanks de mogelijke controverse die zou kunnen ontstaan, zijn plannen uit te voeren en naar Johannesburg te gaan. Ook de verenigde zwarte muzikanten in Zuid-Afrika stemden voor zijn komst om hun cultuur en muziek een wereldwijd podium te geven.
Paul Simon vervoegde zich niet bij de autoriteiten, zoals Simon rond het uitbrengen van Graceland verklankte:
"I'm with the artists. I didn't ask the permission of the ANC. I didn't ask permission of Buthelezi, or Desmond Tutu, or the Pretoria government. And to tell you the truth, I have a feeling that when there are radical transfers of power on either the left or the right, the artists always get screwed."
De impact was destijds best groot. Ondanks de a-politieke inhoud van de plaat, was de samenwerking en het succes een statement tegen de Apartheidsgedachte van jewelste: de samenwerking tussen wit en zwart die muziek oplevert waar men wereldwijd van geniet - zonder inferieure partij hierin.
Leuk en zeker sympathiek plaatje. Om heel af en toe te draaien.
5. Paul Simon - Graceland
https://www.musicmeter.nl/album/3114
Punten : 498
Nom. : 22 x
Nr. 1 van : Superbitch, LucM, teus, Film Pegasus
Deed het goed en slim, die kleine. Na de eerste lijstjes rond plek 10 en deed steeds een klein stapje voorwaarts.
Paul Simon maakte halverwege de eighties een lastige tijd door. Verregaande herrie met meneer Garfunkel, diens zangpartijen voor Simon's album Heart and Bones werden door Simon geskipt, plaat verkocht voor Paul Simon-begrippen dramatisch en zijn toenmalige echtgenote Carrie Fisher (!) stopte de relatie.
In zijn 'herstelperiode' kreeg hij een tape in handen gedrukt door Heidi Berg, een singer-songwriter die hij aan het producen was. De titel van het tapeje was Gumboots Accordion Jive Hits, Volume II en Simon draaide het veel in zn auto terwijl hij wat over de melodieën scatte. Hij raakte er zo door gefascineerd dat hij Warner Brothers de herkomst van de mixtape liet opsporen. Men wist hem al snel te melden dat de muziek Zuid-Afrikaans was en dat de artiesten waarschijnlijk de Ladysmith Black Mambazo of de Boyoyo Boys waren.
"I first thought, 'Too bad it's not from Zimbabwe, Zaire, or Nigeria.' Life would have been more simple,"
Een Zuid-Afrikaanse producent, onder contract bij Warner, stuurde hem een stapel platen met dergelijke muziek uit dat land, die Simon nog meer triggerde.
In die tijd droeg Simon zijn steentje bij aan We Are The World, de charity-single, een project geleid door Harry Belafonte en Quincy Jones. Met hen besprak Simon zijn ideeën en twijfels en de heren moedigden hem aan, ondanks de mogelijke controverse die zou kunnen ontstaan, zijn plannen uit te voeren en naar Johannesburg te gaan. Ook de verenigde zwarte muzikanten in Zuid-Afrika stemden voor zijn komst om hun cultuur en muziek een wereldwijd podium te geven.
Paul Simon vervoegde zich niet bij de autoriteiten, zoals Simon rond het uitbrengen van Graceland verklankte:
"I'm with the artists. I didn't ask the permission of the ANC. I didn't ask permission of Buthelezi, or Desmond Tutu, or the Pretoria government. And to tell you the truth, I have a feeling that when there are radical transfers of power on either the left or the right, the artists always get screwed."
De impact was destijds best groot. Ondanks de a-politieke inhoud van de plaat, was de samenwerking en het succes een statement tegen de Apartheidsgedachte van jewelste: de samenwerking tussen wit en zwart die muziek oplevert waar men wereldwijd van geniet - zonder inferieure partij hierin.
0
geplaatst: 31 december 2016, 09:38 uur
2
geplaatst: 31 december 2016, 09:42 uur
Ik weet dat zaaf je grote voorbeeld is Etta, maar je kan het ook overdrijven 
Graceland stond hier ook op 5. Wordt hier nog iets vaker dan af en toe gedraaid, maar deze wordt juist wel door mevrouw Bonk opgezet.

Graceland stond hier ook op 5. Wordt hier nog iets vaker dan af en toe gedraaid, maar deze wordt juist wel door mevrouw Bonk opgezet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.