Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2016, 12:10 uur
Ik ben één van de weinige die Ride the Lightning en zelfs ...And Justice For All beter vind dan MoP, denk ik. Of zijn er nog medestanders hier? 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 december 2016, 12:11 uur
Als je even twee berichten boven je kijkt...
0
geplaatst: 31 december 2016, 12:11 uur
Bonk schreef:
Uiteraard had ik Peter Gabriel wel, hier op 3, maar zeker niet zijn beste plaat.
vigil toch! Je was hem ook al vergeten in je top artiesten. Het doet Peter ook verdriet
Uiteraard had ik Peter Gabriel wel, hier op 3, maar zeker niet zijn beste plaat.
vigil toch! Je was hem ook al vergeten in je top artiesten. Het doet Peter ook verdriet
Ik heb toch echt een enorm zwak voor de man, moet ook wel eerlijk bekennen dat dit niet zijn beste is. Zelfs geen Top 3
0
geplaatst: 31 december 2016, 12:12 uur
Maar je rept met geen woord over Justice?
edit: zie het al, 2.5*

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 december 2016, 12:16 uur
Tja, ook Master of Puppets was bij een andere productie wellicht beter geweest. Maar Justice slaat de plank op dat vlak wel heel erg mis... en helaas ook op andere vlakken.
0
geplaatst: 31 december 2016, 12:24 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Tja, ook Master of Puppets was bij een andere productie wellicht beter geweest. Maar Justice slaat de plank op dat vlak wel heel erg mis... en helaas ook op andere vlakken. Ik heb me gelukkig nooit gestoord aan die productie. Maar ik snap je wel. Ik vind het songmateriaal wel erg sterk, nog sterker dan op Puppets.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 december 2016, 12:29 uur
Johnny Marr schreef:
Ik heb me gelukkig nooit gestoord aan die productie. Maar ik snap je wel. Ik vind het songmateriaal wel erg sterk, nog sterker dan op Puppets.
Favorieten van mij op Puppets zijn Sanitarium en Orion... en het titelnummer was er wellicht een geweest als die lelijke droge pr...Ik heb me gelukkig nooit gestoord aan die productie. Maar ik snap je wel. Ik vind het songmateriaal wel erg sterk, nog sterker dan op Puppets.
Enfin, informatieve opmerkingen van zaaf op dit punt ook (maar wee eens een compliment hoe je dat ook altijd weer bij elkaar geschreven krijgt, ook als je niks met het album in kwestie hebt). The Black Album was het eerste album van Metallica dat ik hoorde in indertijd viel het me nogal rauw op mijn dak. In retrospectief kunnen we stellen dat de band daar alsnog (bijna) zijn Bon Jovi-moment had.
En 't is wel lang geleden dat ik Justice voor het laatst gehoord heb. Misschien is het weer eens tijd voor een herkansing.
0
geplaatst: 31 december 2016, 12:30 uur
Gabriel vrij overtuigend op een 3e plek in mijn lijst.
Hele fraaie plaat en de afwisseling is top.
Big Time als jammerlijke misser.
Hele fraaie plaat en de afwisseling is top.
Big Time als jammerlijke misser.
0
zaaf
geplaatst: 31 december 2016, 12:32 uur
Als los nummertje vind ik Big Time leuk. Te midden van stemmiger tracks slaat ie dood.
0
geplaatst: 31 december 2016, 13:06 uur
Met een beetje geluk mijn nummers 1 en 3 hier ook op 1 en 3.
Hoewel 1 en 2 ook mag
Hoewel 1 en 2 ook mag

0
geplaatst: 31 december 2016, 13:22 uur
zaaf schreef:
Als los nummertje vind ik Big Time leuk. Te midden van stemmiger tracks slaat ie dood.
Ik vind het een wat halfslachtige poging Sledgehammer nog een keer te doen.
En maakt idd in het totaalbeeld een wat verloren indruk.
2
zaaf
geplaatst: 31 december 2016, 13:46 uur
3. R.E.M. - Lifes Rich Pageant
https://www.musicmeter.nl/album/526
Punten : 565
Nom. : 24 x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown, herman
De winnaar van de strijd met Gabriel. Iets hogers was al heel gauw uitgesloten.
Lifes Rich Pageant (titel komt van een line uit de film A Shot In The Dark, uitgesproken door inspector Clouseau) is een blijk van gegroeid zelfvertrouwen. Van introvert naar extravert. Met name Stipe geeft hier blijk van, ook op aandrang van hun nieuwe producer, Don Gehman, bekend van zijn werk met John C Mellencamp.
Deze geeft de plaat een gespierder geluid en als de band ook met een aantal poppier liedjes op de proppen komt, is de eerste stap naar wereldwijd succes een feit.
Stipe zingt duidelijker dan tevoren en declameert ook politieker teksten; hij observeert niet alleen meer, hij vindt er ook wat van.
Uitstekende plaat, voor mij binnen de proporties (moet dus niet veel grootser worden).
https://www.musicmeter.nl/album/526
Punten : 565
Nom. : 24 x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown, herman
De winnaar van de strijd met Gabriel. Iets hogers was al heel gauw uitgesloten.
Lifes Rich Pageant (titel komt van een line uit de film A Shot In The Dark, uitgesproken door inspector Clouseau) is een blijk van gegroeid zelfvertrouwen. Van introvert naar extravert. Met name Stipe geeft hier blijk van, ook op aandrang van hun nieuwe producer, Don Gehman, bekend van zijn werk met John C Mellencamp.
Deze geeft de plaat een gespierder geluid en als de band ook met een aantal poppier liedjes op de proppen komt, is de eerste stap naar wereldwijd succes een feit.
Stipe zingt duidelijker dan tevoren en declameert ook politieker teksten; hij observeert niet alleen meer, hij vindt er ook wat van.
Uitstekende plaat, voor mij binnen de proporties (moet dus niet veel grootser worden).
0
geplaatst: 31 december 2016, 13:48 uur
Geweldige plaat van R.E.M. Wel één van hun beste! Mijn nummer 2!
0
Telamon
geplaatst: 31 december 2016, 13:54 uur
Lifes Rich pageant hoort natuurlijk bij ons life's rich pageant! Nog één jaartje wachten tot ik de band ontdekte dankzij een cassettebandje waar Document op stond.
0
geplaatst: 31 december 2016, 13:59 uur
Met Fables hun beste, wat mij betreft. Mooie plaat vol mystiek. Document zal bij mij volgend jaar een stuk lager eindigen, dat vind ik hun minste plaat uit de 80s.
0
geplaatst: 31 december 2016, 14:01 uur
Lifes Rich Pageant had ik op 3.
Een van mijn fave albums van R.E.M.
Deze is iets afwisselender dan Document, maar Document gaat bij mij zeker ook goed scoren.
Een van mijn fave albums van R.E.M.
Deze is iets afwisselender dan Document, maar Document gaat bij mij zeker ook goed scoren.
0
Telamon
geplaatst: 31 december 2016, 14:07 uur
Als zaaf een dictator zou zijn dan kun je die nog wel kunnen verwachten, ja!
0
geplaatst: 31 december 2016, 14:09 uur
smits? hoezo smits? die heb ik verleden jaar volledig opgegeten!
0
geplaatst: 31 december 2016, 14:31 uur
Mijn nummer 5!
Prachtplaat, enkel die uit 1992 is nog iets beter
Prachtplaat, enkel die uit 1992 is nog iets beter
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.