MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
Ja dat maakt mijn 1990 lijst weer een puzzeltje

Dat is ook waar. Doerak.

Opvallende trend in mijn lijstje van 1989.

Veel albums die ik ken en dus ook heb, maar nog zelden draai.
Alsof de platen uit mijn studententijd minder indruk maakten dan die uit mijn puberteit.

Toch zou ik mensen met hoerenkoorts willen aanraden om aan zwarte handoplegging te doen.
En vergeet verder niet dat de vrouw van Paul Simon geen sushi lust en niet naar kanaal Z kijkt.

Ben blij dat ik het al eerder ingeleverd heb. Die hoerenkoorts van dazzler heeft mij flink te grazen genomen.

catchup
Is dat nou een stevige soa of dat je op z'n Vlaams nodig moet poepen?

Alsof je door een gorilla vijfmaal te grazen bent genomen.

zaaf
Dat weet jij dan weer.

Ff serieus... Ik heb mijn lijst weer ingeleverd. Naast de bij mij te verwachte nummer 1 ook de uiteindelijke winnaar van 1989 in mijn lijst.

Verder weer een stuk of wat leuke albums, weinig grote namen en ik denk ook in de uiteindelijke lijst meer versplintering dan normaal. Wat staat er bij dan allemaal in de Top 20?

Om te beginnen wat straatgevechten, een mirakel en wat verhalen van Scarlet. Uiteraard ook een fijne weg maar de eindbestemming is minder prettig en wat liefdeszaad waar ik mijn hoed voor af neem. Ook wat electronische technieken tijdens de wakkere uurtjes en een molentje/tulp/klompen of iets anders wat bij de regio past.

13 albums

Bij mij een observatie over de stad, een winkeltje daar en iemand die de stad bezingt. Via wat kruispunten bereiken we de weg waar de rijken wonen, onderweg zie je waar deze desintegratie toe leidt. Ooit was de liefde de baas, nu krijg je versteende rozen. Ik hoop dat deze globale aftakeling geen gevolgen voor de hele kosmos heeft, maar werkelijkheid is het al geworden.

11 albums

Casartelli (moderator)
Zit je lekker? Dan gaan we even met extreme snelheid het einde der jaargetijden langs. Spelen we Te Land, ter Zee en in de Lucht of is dat nu wel genoeg geprobeerd ende betracht? Men heeft kennelijk een andere trein genomen en nu zit dus iedereen in het dorp, alwaar gevochten wordt in de straten en op slippers gedanst in de goten. Wie in plaats van steenrozen liefde zaait, zal donder en troost oogsten. Toch een aardig aandenken, zo'n wonder. En waar wilde Trump nou die muur bouwen? In wolkenkoekoeksland zal het in elk geval niet zijn.

17 albums

Ik durf wel een gokje te wagen dat mijn nummers 1 en 2 ook de uiteindelijke nummers 1 en 2 zullen zijn.

Drie absolute topalbums dit jaar.
Moet raar lopen als dat niet ook de uiteindelijke top-3 zal worden.
Ik heb ze wel in een andere volgorde, maar ook alle drie in de top-3

Oei wibro, zou je dit bericht niet weghalen nu? Meer iets voor net na de ontknoping toch?

Telamon
Wat is het zuiden toch mooi he? Toch jammer dat de man dat soort dingen altijd weer kapot maakt. Zet hij in die nieuwe stad een toren neer, vernoemd naar zichzelf. Dat doet je mind toch ontploffen? Het wordt tijd dat de wereld zichzelf eens goed schoonmaakt! De zwanen zijn ook al niet meer wit. We kunnen ook niet hoeden blijven dragen? De liefde zou weer moeten regeren, nu is het de hel.
Op de vaste top drie na zou ik daarom t liefste verkassen naar een stad boven in Egypte. Niet alleen, maar met een mysterieus meisje, want daar is niemand meer in de stad. De volle maan koorts heeft daar flink om zich heen geslagen.
13 plus één songs.

Telamon schreef:
De liefde zou weer moeten regeren, nu is het de hel... daar is niemand meer in de stad.

Ik ben aangenaam verrast: 2 albums uit mijn top 3.

Telamon
Ik vermoed de buitenste twee?

Inderdaad!

Maar ik vond de combi: 'nu is het de hel... daar is niemand meer in de stad.' wel grappig.

Ik ken helemaal geen album met 'nobody in The city' . Zeker een vaag Japans plaatje?

En het hele gekke is dat is in deze context ook nog eens zingen 'everybody drinks beer in the pub'.

Vind ik zo mooi! 'Er is niemand in de stad. Iedereen drinkt bier in het café.'

Telamon
EttaJamesBrown schreef:
Ik ken helemaal geen album met 'nobody in The city' . Zeker een vaag Japans plaatje?

No hay nadie en la cuidad.

Non e nessuno nella citta.... tutti bevono birra nel bar.

Nemo in urbo est. Omnes in hospitio cerevisiam bibunt

Senza una donna..

boeiend..

EttaJamesBrown schreef:
Alsof je door een gorilla vijfmaal te grazen bent genomen.

1 album ( ben ik weer serieus)

zaaf
Nog 0,99 dag! En ik hoop nog op de lijsten van....

Arno, Ataloona, bennerd, bikkel2, Bonk, catchup, Cellulord, Dwejkk_, Film Pegasus, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, luigifort, Poeha, Teunnis en eva!

Mijn doel is om ooit in het bovenste rijtje te komen bij de 1e reminder

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:13 uur

geplaatst: vandaag om 03:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.