MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
Ja daar werk je hard aan

Nee dit jaar gaat m niet worden voor mij. Disintegration en Doolittle steken te ver boven de rest uit.

Misschien ken je niet alles van de rest

luigifort schreef:
Mijn doel is om ooit in het bovenste rijtje te komen bij de 1e reminder

Misschien nu al vast 1994 ofzo inleveren

luigifort schreef:
Mijn doel is om ooit in het bovenste rijtje te komen bij de 1e reminder

Ik zou als ik jou was al blij zijn dat ik in het onderste rijtje komt te staan.

Johnny Marr schreef:
Nee dit jaar gaat m niet worden voor mij. Disintegration en Doolittle steken te ver boven de rest uit.

Zozo, heb je 1989 helemaal uitgespeeld?

Disintegration heeft bij mij de top 10 niet gehaald. Erg mooie plaat, maar zo zijn er nog wel wat meer.
De dubbele maagd staat bij mij bv. een paar plekjes hoger.

Johnny Marr schreef:

Jammer. Ik hoopte bij jou op de liefde die de baas is en een stoot hiphop. Top 10 doen?

Ik hoop op een mooie stunt van een van de beste vrienden van Bono!

Man man wat een album

De beste vriend zelfs!

2 van die maagdelijke pruimen bij elkaar

vigil schreef:
Ik hoop op een mooie stunt van een van de beste vrienden van Bono!

Dat zou inderdaad pas een stunt zijn:
The Edge - Captive (1986) (mooie hoes ook)

herman schreef:
(quote)

Zozo, heb je 1989 helemaal uitgespeeld?

Disintegration heeft bij mij de top 10 niet gehaald. Erg mooie plaat, maar zo zijn er nog wel wat meer.
De dubbele maagd staat bij mij bv. een paar plekjes hoger.

Two Virgins komt toch uit 1968?

Eind v/d Middag stuur ik in.

Bij mij geen kans meer op extra's, zaaf. Volgend jaar meer van dat heerlijke genre.

west schreef:
(quote)

Dat zou inderdaad pas een stunt zijn:
The Edge - Captive (1986) (mooie hoes ook)

goed gemiddelde ook...

zaaf
43e en laatste lijst (Teunnis) net ingetikt. Die gaf ook het 251e album.
Verder is de nummer 1 een gemiddelde nummer 1 met 701 punten en 28 noemers.

Het mooiste lijstje is voor het laatst bewaard

En het meest cruciale zat daar net voor (gok ik)

Benieuwd hoeveel mensen correct weten te voorspellen wat mijn nummer 1 geworden is

ArthurDZ schreef:
Benieuwd hoeveel mensen correct weten te voorspellen wat mijn nummer 1 geworden is

Da's makkelijk: mijn nummer 3.

dix
Is 1989 het jaar van Disintegration? Gek, die heb ik nog nooit helemaal gehoord. De hitjes ken ik natuurlijk wel maar die nodigden niet direct uit.

De hitjes zijn niet representatief voor het album!

dix schreef:
Is 1989 het jaar van Disintegration? Gek, die heb ik nog nooit helemaal gehoord. De hitjes ken ik natuurlijk wel maar die nodigden niet direct uit.

Barbaar.

dix
dix en Cure ... lastige combi.
Siouxsie ging makkelijker, en daar heb ik 'm ook wel eens mee zien spelen

zaaf
10. Neil Young - Freedom
https://www.musicmeter.nl/album/2518

Punten : 246
Nom. : 11
Nr. 1 van : HugovdBos

Startte stevig en viel langzaam iets terug tot net buiten de top 10. Neil trommelde nog wat aanhang op en nummertje 10 is een feit. We misten hem toch na al die jaren…

De jaren 80 gaven Young kopzorgen: twee kinderen met aanzienlijke gezondheidsproblemen, een eisende major platenmaatschappij (Geffen) en een tanende populariteit.

Na echt onsuccesvolle platen bracht een rechtszaak hem weer terug bij Reprise Records en na This Note's For You raakte Neil weer op dreef. Rake teksten en muziek die teruggreep naar de feedback en distortion van Rust Never Sleeps (1979).
Met de opkomende grungescene werd Young zelfs als aanjager genoemd door Vedder en Kobain, wat Neil's populariteit nog verder deed rijzen.

Het titelnummer werd, naast een dikke hit, gebruikt als soundtrack voor het in elkaar donderende communisme in Oost Europa, terwijl het in wezen een song is dat vette kritiek op de net gekozen George H. W. Bush administratie bevat.
Het nummer staat in twee versies op de plaat, akoestisch en elektrisch, ook een keuze die eerder werd gemaakt op Rust Never Sleeps.

Heb hier niet zo veel mee. Wel in huis, maar kies altijd voor zijn betere platen.

Die vrijheid heb je.

Totaal over t hoofd gezien. Zou de top 20 gehaald hebben. Straks maar even luisteren.

Ik vind het toch wel een hele fijne van Neil. Natuurlijk niet zijn beste, maar in huize Bonk wordt deze nog geregeld gedraaid. En dat geeft mij altijd veel plezier.
Hier op 3. Dat heeft er ook wel mee te maken dat ik het niet zo'n fantastisch jaar vind.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.