MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP Rembert De Smet

"we all were travellers"...
2 Belgen - Call Me (1983) - YouTube

Icon E
Geoff Nicholls is vandaag ook overleden. De man deed wel eens wat met toetsen bij Black Sabbath. Op Heaven And Hell en Headless Cross bijvoorbeeld.

buizen
R.I.P. Geoff Nicholls.
Wat een fantastische elpee toen, helemaal grijs gedraaid. En nog.

1 van de mooiste stemmen uit de symfo wereld is overleden. Toch wel een soort van held van mij. Hij heeft aan zoveel projecten meegewerkt.

Oa Asia, King Crimson, UK, Roxy Music en als gastmuzikant op vele vele albums als zanger en/of bassist. Uiteraard ook vele solo albums gemaakt.

Hij was al een tijdje behoorlijk ziek. Een paar weken geleden trouwde hij nog.

RIP John Wetton

R.I.P. John Wetton, heeft zeker in de jaren '70 een hoop moois gemaakt.

Misterfool
R.I.P John Wetton.

John Wetten was een geweldige bassist en zanger. Hij heeft een belangrijk bijdrage geleverd aan een aantal van mijn favoriete nummers uit de prog muziek. Denk King Crimson's "Larks' Tongues in Aspic, UK's In the Dead of Night en Ayreon's Symmetry, maar voor mij persoonlijk toch vooral deze buitenaards sterke track (en het album waarvan het nummer afkomstig is):

Ai, weer een Progheld weggenomen.
Mooie herkenbare stem en een geweldig bassist ook.

R.I.P John Wetton

R.I.P. John Wetton. Zie de link van HugovdBos hierboven voor Wettons prachtige bijdrage aan een uitzonderlijk mooi nummer.

Fuck man. Weer een held minder. RIP John Wetton.

zaaf
67 jaar... RIP John Kenneth Wetton

Ach, alweer iemand die er niet meer is, die veel moois gemaakt heeft en zoals gezegd een begenadigd zanger.
R.I.P. John Wetton

Ik kom hier ff loeren en het is alweer raak ...... John Wetton, een fenomeen en een van mijn jeugdhelden die tot het eind overeind bleef. R.I.P.

HugovdBos schreef:
John Wetten was een geweldige bassist en zanger. Hij heeft een belangrijk bijdrage geleverd aan een aantal van mijn favoriete nummers uit de prog muziek. Denk King Crimson's "Larks' Tongues in Aspic, UK's In the Dead of Night en Ayreon's Symmetry, maar voor mij persoonlijk toch vooral deze buitenaards sterke track (en het album waarvan het nummer afkomstig is):

(embed)
Aanvullend daarop nog deze weer-ga-loze uitvoering van nog geen vijf jaar terug. Bijna 40 jaar naar dato en nog altijd die door merg en been gaande stem.

Starless.Eddie Jobson, John Wetton Reunion. UK Live in Tokyo. 2012 - YouTube

Hoewel ik zelf misschien een nog wel grotere fan van zijn werk met U.K. ben:

edit: En wat wil het toeval... zit ik net Steve Hackett - Genesis Revisited - Live at the Royal Albert Hall (HD 1080p Blu-Ray) - YouTube te kijken. Wie komt er als gastbijdrage langs bij uitgerekend het hoogtepunt Firth of Fith? Juist.

chevy93 schreef:
En wat wil het toeval... zit ik net Steve Hackett - Genesis Revisited - Live at the Royal Albert Hall (HD 1080p Blu-Ray) - YouTube te kijken. Wie komt er als gastbijdrage langs bij uitgerekend het hoogtepunt Firth of Fith? Juist.
Was ook de eerste flashback die ik kreeg.

Steve Hackett - John Wetton - Ian Mcdonald \ Firth Of Fifth - YouTube

Misterfool
HugovdBos. Ik hoorde het nieuws tijdens een college, anders had ik ook Starless bijgesloten. Ik ontdekte deze compositie bijna 9 jaar geleden en het is al die tijd mijn lievelingsnummer gebleven. John Wetton is bovendien de zanger en bassist op drie van mijn lievelingsalbums(Red, Larks' Tongues in Aspic en U.K.). Inderdaad, weer een held minder.

chevy93 schreef:
Hoewel ik zelf misschien een nog wel grotere fan van zijn werk met U.K. ben:
(embed)

Precies die versie heb ik ook al in mijn artikel over het overlijden van Wetton geplaatst, machtig mooie live uitvoering.

Misterfool schreef:
HugovdBos. Ik hoorde het nieuws tijdens een college, anders had ik ook Starless bijgesloten. Ik ontdekte deze compositie bijna 9 jaar geleden en het is al die tijd mijn lievelingsnummer gebleven. John Wetton is bovendien de zanger en bassist op drie van mijn lievelingsalbums(Red, Larks' Tongues in Aspic en U.K.). Inderdaad weer een held minder.

Behoort ook tot mijn favoriete nummers aller tijden en het album Red staat al enige tijd in mijn top 10. Ook Larks' Tongues in Aspic is een prachtalbum, net als zijn werk met U.K. Crimson ontdekte ik zo'n 10 jaar geleden, sindsdien totaal in de greep gebleven van hun fraaie composities.

Naast het geweldige U.K., King Crimson en Wishbone Ash bij mij vooral bekend geworden door een 2-jarig verblijf bij mijn jeugdhelden van de jaren 70: Uriah Heep ten tijde van Return to Fantasy.

R.I.P. John Wetton.

R.I.P. John 'Starless' Wetton. Weer een held onder de groene zoden.

Prachtige, kenmerkende stem. R.I.P.

Rust zacht, John.

'Nevermore'...

R.I.P. John Wetton

R.I.P. John Wetton: dank voor de prachtige muziek die je ons gegeven hebt.

John Wetton....King Crimson helden vallen nu bij bosjes. Ik was ook een fan van UK. Eigenlijk was hij voor mij een van de helden van de jaren 70. Die aparte stem en zijn basspel. Pfff wat staat ons nog allemaal te wachten? Met je neus word je iedere keer op de feiten gedrukt!

Casartelli (moderator)
Voor mij in de eerste plaats de zanger van Asia, waar ik ergens achterin mijn puberteit al fan van werd. Al zijn andere, en deels veel politiek correctere, bijdragen aan de muziekwereld kwamen later. De onvermijdelijke Starless werd hiervoor al enkele malen aangehaald. Het aanmerkelijk minder memorabele Phoenix zat toevallig van de week nog in mijn cd-speler.

Never again,
eind van een tijdperk.

R.I.P. John Wetton

Bij 2 Belgen - Trop Petit:

R.I.P. Rembert De Smet

Een hoop fraaie muziek gemaakt. Bedankt John Wetton.

Casartelli schreef:
Voor mij in de eerste plaats de zanger van Asia, waar ik ergens achterin mijn puberteit al fan van werd.

Wel herkenbaar. Asia was voor mij referentie nr. 2. Ik viel twee jaar eerder voor zijn herkenbare sonore stemgeluid op dat kleine hitje van U.K.: Rendez-vous 6:02, waar ik toen ook het bijbehorende album Danger Money van kocht. Vervolgens kwam Asia in beeld en later al dan andere werk waar hij aan bijdroeg. Progrock domineert, maar hij heeft toch wel veel uiteenlopende 'werkgevers' gehad.

R.I.P. John Wetton

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:50 uur

geplaatst: vandaag om 23:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.