MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Het lijkt erop dat de dodenreeks van 2016 zich helaas dit jaar voortzet, R.I.P. Chris Cornell.

tnf
Bij Soundgarden - Superunknown:

Lijkt het maar zo, of verlaten de 'groten' uit de 80's en 90's ons gemiddeld genomen wat eerder dan die uit de generatie ervoor?

Misschien zat er bij de 80's/90's-generatie meer stress.

Ik kwam onderstaande quote tegen in een artikel op de website van de Guardian a la '10 essentiële songs van...', vond het wel mooi beschreven, en een goed requiem voor de waarde van Chris Cornell binnen de rockmuziek, met name tijdens de 'grunge-explosie' van begin jaren negentig.

Het stukje vertelt dat Cornell eerst zong en drumde in een bandje genaamd Shemp, en daarna Soundgarden oprichtte, waarbij:

[Cornell] metamorphosed into the first defining frontman of the grunge era, matching [Soundgarden guitarist Kim] Thayil’s dark guitar with a leonine howl that channelled the spirit of the great metal wailers – Plant, Osbourne, Gillan – without any of the hoary, macho baggage.

RIP Frankie Paul.

Maakte met onder andere Tidal wave en Pass The Tu-Sheng-Peng in het midden van de jaren tachtig enkele heerlijke reggae albums.
De Stevie Wonder van Jamaica.

War is in the dance, me say worries dey have.

RIP

tnf schreef:
Bij Soundgarden - Superunknown:

Lijkt het maar zo, of verlaten de 'groten' uit de 80's en 90's ons gemiddeld genomen wat eerder dan die uit de generatie ervoor?

Misschien zat er bij de 80's/90's-generatie meer stress.

Dat weet ik niet zo. The Ramones zijn letterlijk allevier dood. John Bonham, Sid Vicious, Ian Curtis, Freddie Mercury, Bob Marley. Genoeg mensen van net daarvoor die ook niet oud werden.

Hendrik68
Behoort bepaald niet tot mijn favoriete Americana artiesten, maar een enorme invloed op de ontwikkeling van de Americana heeft hij ontegenzeggelijk gehad.

R.I.P. Jimmy LaFave.

BREAKING NEWS: Austin musician Jimmy LaFave dies - statesman.com

Nooooo Ramsey curse strikes again.

R.I.P. Jimmy LaFave.

Mij alleen bekend van When it starts to rain, wel een sympathiek nummer. R.I.P. Jimmy LaFave.

Was dat niet een favoriet van Johan Derksen?
De muziek ken ik niet. Misschien een keer opzoeken.

Yep, dat was hij.

R.I.P. Jimmy.

Ataloona schreef:
Was dat niet een favoriet van Johan Derksen?
De muziek ken ik niet. Misschien een keer opzoeken.

Klopt. Hij sprak regelmatig vol lof over zijn muziek. Ik dacht dat hij ook een keer te gast is geweest in Voetbal Inside, maar dat weet ik even niet zeker meer.

Aantal jaar geleden nog te gast in VI waar hij een aantal nummers met Danny Vera speelde.

Damn, nu al... Vorige week las ik op de site van Popmagazine Heaven dat Jimmy terminale longkanker had. Op 18 mei is er in Austin nog een tribute concert voor hem geweest, waarbij hij aanwezig was. Hier kan je er iets over lezen.

Op 20 oktober vorig jaar zag ik hem nog optreden in het Paard. Op de setlist stond toen o.a. de Creedence cover Long As I Can See the Light...

R.I.P. Jimmy LaFave, dank voor de mooie muziek.

Jammer, vond het een goed artiest. R.I.P. Jimmy LaFave.

Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers van de verschrikkelijke terreuraanslag in de Manchester Arena. ? Rest in Peace.

Wat een vreselijk bericht weer

Tja, wat moet je hier nou over zeggen. In en intriest op zoveel manieren. Ik hoop dat de overlevenden later nog wel plezier kunnen beleven aan het bezoeken van een concert.

Je vraagt je af wanneer dit eens gaat ophouden. Wat een zieke geestjes lopen er toch rond, WALGELIJK !!
R.I.P. aan alle slachtoffers.

De finale van morgen zal wel weer gewoon doorgaan. Als Manchester speler zou ik dat weigeren.

Verschrikkelijk, gewoon verschrikkelijk....

iggy schreef:
De finale van morgen zal wel weer gewoon doorgaan. Als Manchester speler zou ik dat weigeren.
Dan geef je die gekken juist hun zin. Laat ze een eventuele overwinning maar opdragen aan de slachtoffers.

Jongens toch, verschrikkelijk dat ze dat soort idioten niet eerder te pakken krijgen.

Gretz schreef:
Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers van de verschrikkelijke terreuraanslag in de Manchester Arena. ? Rest in Peace.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Het betreft vooral tienermeisjes en hun ouders......

herman schreef:
(quote)
Dan geef je die gekken juist hun zin. Laat ze een eventuele overwinning maar opdragen aan de slachtoffers.

Dat is ook zo. Maar ik kan me niet voorstellen dat je er zin in hebt. Wij voelen ons al verslagen. Hoe moeten de Manchester spelers en suporters enz zich dan voelen ? Maar de UEFA kennende zal de wedstrijd gewoon doorgaan.

herman schreef:
(quote)

Ze zouden bijvoorbeeld wel de festiviteiten bij de wedstrijd, ook bij de uitreiking, kunnen schrappen. Dit raakt 1 van de clubs vol in hart. Stel je eens voor als het bij de Ziggo Dome was gebeurd.

Ik zou de wedstrijd niet door laten gaan. Niet om tegemoet te komen aan terreur, maar vanwege menselijkheid. Je kan m een week uitstellen, maar dan nog zouden een week later festiviteiten ongewenst zijn...

Wat een gruwelbericht vanochtend vroeg weer... in en in triest. Je zal dit maar meemaken als vader, moeder, als vrolijke tiener en als popster.

Misterfool
R.I.P Slachtoffers van de terreuraanslag in Manchester.

west schreef:
(quote)

Ze zouden bijvoorbeeld wel de festiviteiten bij de wedstrijd, ook bij de uitreiking, kunnen schrappen. Dit raakt 1 van de clubs vol in hart. Stel je eens voor als het bij de Ziggo Dome was gebeurd.

Ja, een versobering van de festiviteiten zou wel op zijn plaats zijn. Maar ik wil hier eigenlijk helemaal niet over een voetbalwedstrijd praten, terwijl er nog families naar hun kinderen aan het zoeken zijn.

Wel bizar dat dit net na het overlijden van die Moors murderer komt.
"Oh Manchester, so much to answer for"

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:42 uur

geplaatst: vandaag om 05:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.