Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2017, 18:19 uur
Goddomme Chris Cornell dat is schrikken zeg. Heb vroeger wel veel naar Soundgarden geluisterd. 'Jesus Christ Pose' blijft één van de vetste rocksongs ooit geschreven.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 18:31 uur
Ik ben nooit een liefhebber geworden van grunge maar Ten van Pearl Jam en de cd Temple of the Dog vond en vind ik nog steeds geweldig!
Weer een veel te vroeg overlijden
en helemaal triest als dit een zelfdoding zou blijken te zijn. 
Weer een veel te vroeg overlijden
en helemaal triest als dit een zelfdoding zou blijken te zijn. 
0
geplaatst: 18 mei 2017, 18:48 uur
Rest in Power.... 
Na Bowie en Prince schrik ik hier ook wel weer van, damn!

Na Bowie en Prince schrik ik hier ook wel weer van, damn!
0
geplaatst: 18 mei 2017, 18:58 uur
Van het weekend hoorde ik nog een mij onbekend nummer met het typische geluid van Cornell. Ik dacht dat het Audioslave was maar het bleek Soundgarden te zijn.
Sowieso heb ik nog te weinig beluisterd van Soundgarden en vind ik Audioslave's Out of Exhale een prima album.
Altijd een vervelende reden te besluiten meer te willen beluisteren van een band.
Sowieso heb ik nog te weinig beluisterd van Soundgarden en vind ik Audioslave's Out of Exhale een prima album.
Altijd een vervelende reden te besluiten meer te willen beluisteren van een band.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 19:02 uur
Prachtige clip van zijn laatste solo album (2015),
Wat een stem had Chris.
Wat een stem had Chris.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 20:13 uur
Wordt net op het nieuws bekendgemaakt dat Cornell door suicide om het leven is gekomen. Net zo goed een verschrikkelijke ziekte.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 22:11 uur
Vandaag in DVHN:
In 1989 reed Cornell eigenhandig het tourbusje naar Vera, Groningen, waar hij met Soundgarden optrad (een kaartje kostte 2,50 gulden).
Dat waren nog eens tijden. Rock n' Roll is zwaar. Niet alleen voor het publiek.
In 1989 reed Cornell eigenhandig het tourbusje naar Vera, Groningen, waar hij met Soundgarden optrad (een kaartje kostte 2,50 gulden).
Dat waren nog eens tijden. Rock n' Roll is zwaar. Niet alleen voor het publiek.
0
geplaatst: 18 mei 2017, 22:43 uur
De schok is en blijft groot.
Wat heb ik genoten van Audioslave en Soundgarden...
Wat heb ik genoten van Audioslave en Soundgarden...
0
geplaatst: 18 mei 2017, 22:50 uur
Niet echt lekker worden als je hoort dat een van je favoriete zangers is overleden. Dit heeft me wel geraakt.
R.I.P.
R.I.P.

0
geplaatst: 18 mei 2017, 22:57 uur
johan de witt schreef:
Legendarisch slecht interview inderdaad
Chris Cornell interview HQ at Pinkpop 1992 - YouTube
Legendarisch slecht interview inderdaad

Chris Cornell interview HQ at Pinkpop 1992 - YouTube
Ja, dat herinner ik me maar al te goed, beetje het niveau Adam Curry vs Johnny Rotten.
Mij lijkt dat Cornell alle reden had om Jan Douwe Kroeske twee meter de grond in te duwen, maar hij lost het met humor op. Het leek me een bijzonder sympathieke kerel, al kon ik met zijn bands niet zoveel.
0
Stickman10
geplaatst: 19 mei 2017, 00:25 uur
Een van mijn grote helden naast Eddie Vedder en Stevie Nicks.
Was behoorlijk geschokt, zo jong nog maar?
R.I.P. Chris Cornell..
Was behoorlijk geschokt, zo jong nog maar?
R.I.P. Chris Cornell..
0
geplaatst: 19 mei 2017, 00:41 uur
Het was ff rustig, qua helden die ons ontvielen, maar hij hoorde zeker bij mijn helden.
Vreselijk
Vreselijk
1
geplaatst: 19 mei 2017, 09:00 uur
Soundgarden was, samen met Screaming Trees, een van mijn eerste grote muziekliefdes. Daarna volgden Pearl Jam, AIC, Nirvana en al de rest van die fantastische scene uit Seattle. Bedankt Chris om mij te introduceren tot zo veel geweldige muziek. Je muziek was een soundtrack voor een groot stuk van mijn leven. Je stem was er één uit de duizend. Je werk zal ons altijd bijblijven.
Op 17 mei stierf niet alleen een rockicoon, maar ook een van mijn persoonlijke helden. Een man die een hele generatie jongeren aan een stem hielp. Ik was daar één van.
Rust zacht Chris Cornell...
Op 17 mei stierf niet alleen een rockicoon, maar ook een van mijn persoonlijke helden. Een man die een hele generatie jongeren aan een stem hielp. Ik was daar één van.
Rust zacht Chris Cornell...
0
geplaatst: 19 mei 2017, 11:39 uur
Sluit dit topic voorlopig maar. We hebben een dodenstop tot eind van het jaar.
0
Misterfool
geplaatst: 19 mei 2017, 12:37 uur
R.I.P Chris Cornell.
Tevens verantwoordelijk voor een van de betere Bond-themes.
Tevens verantwoordelijk voor een van de betere Bond-themes.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 15:11 uur
Bizar en ontstellend.
Twitterde de afgelopen dagen, zelfs de avond zelf, nog blijmoedig, website Cornell ook nog operationeel alsof hij nog leeft.
Zijn vrouw heeft hem nog gesproken, vond hem verward overkomen en legt link met verkeerd medicijn gebruik.
De rollercoaster van bizar nieuws over zijn dood is van start gegaan...
Twitterde de afgelopen dagen, zelfs de avond zelf, nog blijmoedig, website Cornell ook nog operationeel alsof hij nog leeft.
Zijn vrouw heeft hem nog gesproken, vond hem verward overkomen en legt link met verkeerd medicijn gebruik.
De rollercoaster van bizar nieuws over zijn dood is van start gegaan...
0
geplaatst: 19 mei 2017, 16:03 uur
Zijn laatste hashtag op Twitter voor het laatste optreden was #nomorebullshit en ze sloten af met een stuk In My Time of Dying van Led Zeppelin.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 16:06 uur
Ik heb wat beelden gezien van het allerlaatste concert in Detroit, bizar genoeg enkele uren voor zijn zelfgekozen dood.
Ik plaats geen linkje, want het is vrij simpel om dit op YT te vinden en misschien zit daar niet iedereen op te wachten.
Mijn inzicht is dat Chris hier al niet bep.straight zijn ding doet. Wat sloom en zijn oogopslag spreekt boekdelen.
Misschien toeval, maar wel treffend.
De band speelde aan het eind In My Time Of Dying, bekend van Led Zeppelin.
Dat maakt het allemaal nog extra beladen achteraf.
Chris liet een jong gezin achter. Erg triest allemaal.
Ik plaats geen linkje, want het is vrij simpel om dit op YT te vinden en misschien zit daar niet iedereen op te wachten.
Mijn inzicht is dat Chris hier al niet bep.straight zijn ding doet. Wat sloom en zijn oogopslag spreekt boekdelen.
Misschien toeval, maar wel treffend.
De band speelde aan het eind In My Time Of Dying, bekend van Led Zeppelin.
Dat maakt het allemaal nog extra beladen achteraf.
Chris liet een jong gezin achter. Erg triest allemaal.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 16:19 uur
Ze speelden wel vaker In My Time Of Dying, op youtube staat ook wel een filmpje uit 2013 waar ze dat nummer al speelden, al denken velen bij dat filmpje dat het uit 2017 komt. Ik zou daar verder niks achter zoeken.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 16:42 uur
Als momentopname hakt het er wel in.
Het is overigens mijnerzijds niet de bedoeling om het extra aan te dikken.
Het maakt ook verder niets meer uit.
Chris Cornell is niet meer. En dat is heftig.
Het is overigens mijnerzijds niet de bedoeling om het extra aan te dikken.
Het maakt ook verder niets meer uit.
Chris Cornell is niet meer. En dat is heftig.
0
geplaatst: 19 mei 2017, 17:15 uur
0
geplaatst: 19 mei 2017, 19:00 uur
Bij Soundgarden - Superunknown:
ik heb de teller helaas al op 4 staan: Kurt Cobain(Nirvana), Layne Staley(Alice in Chains), Scott Weiland(Stone Temple Pilots), Chris Cornell(Soundgarden/ TotD/Audioslave). Allen uit hetzelfde tijdperk
Stickman10 schreef:
Bizar zeg nu al drie van de vier grote grunge zangers niet meer onder ons..
R.I.P. Chris Cornell
Bizar zeg nu al drie van de vier grote grunge zangers niet meer onder ons..
R.I.P. Chris Cornell
ik heb de teller helaas al op 4 staan: Kurt Cobain(Nirvana), Layne Staley(Alice in Chains), Scott Weiland(Stone Temple Pilots), Chris Cornell(Soundgarden/ TotD/Audioslave). Allen uit hetzelfde tijdperk
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.