Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2017, 10:05 uur
herman schreef:
Ja, een versobering van de festiviteiten zou wel op zijn plaats zijn. Maar ik wil hier eigenlijk helemaal niet over een voetbalwedstrijd praten, terwijl er nog families naar hun kinderen aan het zoeken zijn.
(quote)
Ja, een versobering van de festiviteiten zou wel op zijn plaats zijn. Maar ik wil hier eigenlijk helemaal niet over een voetbalwedstrijd praten, terwijl er nog families naar hun kinderen aan het zoeken zijn.
Mee eens. Maar ik reageerde op 2 reacties.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 10:19 uur
Vreselijk nieuws uit Manchester. Vreselijk wat mensen elkaar aan doen op vreselijke manieren, elke dag maar weer overal op de wereld. Maar gisteren in Manchester bij een concert waar vooral tieners zijn.... Ongeloof, verbijstering, verdriet en boosheid voel ik allemaal over de zinloosheid en wreedheden van weer een aanslag, zeker op zo'n manier. 
Ik leef mee met alle slachtoffers, families en alle betrokkenen. Ook de onzekerheid die sommigen nog steeds hebben lijkt me onmenselijk.

Ik leef mee met alle slachtoffers, families en alle betrokkenen. Ook de onzekerheid die sommigen nog steeds hebben lijkt me onmenselijk.
2
Misterfool
geplaatst: 23 mei 2017, 10:21 uur
Zelfs als liefhebber van zwarte humor, denk ik niet dat het nu het moment is om gekscherende opmerkingen te maken. Zo'n terroristische aanslag blijft schokkend. 

0
geplaatst: 23 mei 2017, 10:28 uur
Ik hoorde een man op BBC radio die bij de plek van de aanslag was geweest en beschreef wat hij zag. Mijn maag draait zich weer om. Verdriet en woede. Tienermeisjes en hun ouders die een popconcert verlieten.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 10:29 uur
R.I.P. Jimmy LaFave: Songwriter passes days after legendary performance - Music - The Austin Chronicle - austinchronicle.com
R.I.P. Jimmy LaFave
Ik koester je albums
R.I.P. Jimmy LaFave
Ik koester je albums
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 mei 2017, 10:32 uur
west schreef:
Ik hoorde een man op BBC radio die bij de plek van de aanslag was geweest en beschreef wat hij zag. Mijn maag draait zich weer om. Verdriet en woede. Tienermeisjes en hun ouders die een popconcert verlieten.
En op iets grotere afstand kun je de reacties uittekenen. Geschokte 'wereldleiders'. Dappere speeches dat we ons onze manier van leven niet laten afpakken, terwijl de discussie over strengere veiligheidsmaatregelen bij concerten al lang weer opgelaaid is.Ik hoorde een man op BBC radio die bij de plek van de aanslag was geweest en beschreef wat hij zag. Mijn maag draait zich weer om. Verdriet en woede. Tienermeisjes en hun ouders die een popconcert verlieten.
R.I.P. 22 onschuldigen
1
geplaatst: 23 mei 2017, 10:37 uur
Wat een vreselijke aanslag weer in Manchester. Tieners en kinderen, ouders, bah, je moet er toch niet aan denken.
Take me out tonight, because I want to see people and I want to see light?, zong ooit een band uit Manchester. Wat een schril contrast. Aan de ene kant die walgelijke aanslag, aan de andere kant de drang om als jongere (kuch...) er op uit te gaan, liefde te vinden, te verliezen, te ontsnappen aan de werkelijkheid, nieuwe werkelijkheid vinden.
Take me out tonight, because I want to see people and I want to see light?, zong ooit een band uit Manchester. Wat een schril contrast. Aan de ene kant die walgelijke aanslag, aan de andere kant de drang om als jongere (kuch...) er op uit te gaan, liefde te vinden, te verliezen, te ontsnappen aan de werkelijkheid, nieuwe werkelijkheid vinden.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 10:42 uur
Met verbijstering las ik het nieuws over Manchester.
Heb je hier het ene rare bericht gelezen, verschijnt er een bericht dat zo mogelijk nog raarder is. Een beetje respect zou fijn zijn - i.p.v. al die nare populistische roepsels. UEFA en uitstellen: Heizel 1985, anybody - de meest bizarre wedstrijd ever.
Heb je hier het ene rare bericht gelezen, verschijnt er een bericht dat zo mogelijk nog raarder is. Een beetje respect zou fijn zijn - i.p.v. al die nare populistische roepsels. UEFA en uitstellen: Heizel 1985, anybody - de meest bizarre wedstrijd ever.
6
geplaatst: 23 mei 2017, 10:56 uur
Hoe kun je het in godsnaam nu hebben over een balletjestrapsport als er zo iets tragisch gebeurt? Waarschijnlijk voor veel bezoekers de allereerste concertervaring en dat die dan zo gitzwart moet eindigen. Diep triest.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 11:00 uur
Heb vannacht met verbijstering het nieuws gevolgd, wat een tragedie. Vorige week waren mijn vriendin en mijn nichtje nog bij de show van Grande in Amsterdam, het komt soms zo dichtbij. Moeilijk te bevatten.
Rust in vrede.
Rust in vrede.
3
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 mei 2017, 12:15 uur
Off-topic berichten verwijderd. We gaan hier niet bespreken wat dit te betekenen heeft voor voetbal.
Edit: Ook reactie hierop en enkele 'gekscherende' berichten + reacties daarop verwijderd. Dit topic is voor steunbetuigingen, niet voor bredere maatschappelijke (politieke) discussies - en zeker niet voor zulke misplaatste grappen.
Edit: Ook reactie hierop en enkele 'gekscherende' berichten + reacties daarop verwijderd. Dit topic is voor steunbetuigingen, niet voor bredere maatschappelijke (politieke) discussies - en zeker niet voor zulke misplaatste grappen.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 12:30 uur
Ariana cancelt de rest van haar tour, dat is een stuk relevanter.
Ze zou komende week nog in België zijn.
Ze zou komende week nog in België zijn.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 12:58 uur
Lekkere timing ook van de Volkskrant om vandaag dit artikel te plaatsen. ?
http://www.volkskrant.nl/buitenland/juist-ariana-grande-trekt-een-publiek-van-jonge-meisjes~a4496568/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free
http://www.volkskrant.nl/buitenland/juist-ariana-grande-trekt-een-publiek-van-jonge-meisjes~a4496568/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free
0
geplaatst: 23 mei 2017, 13:09 uur
Gretz schreef:
Hoezo, het is nu toch juist actueel? Niet iedereen weet wie zij is natuurlijk.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 13:14 uur
herman schreef:
(quote)
Meer de manier waarop het artikel geschreven is vind ik niet echt gepast. Een concertverslag waarin de tragedie is weggemoffeld.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 13:19 uur
Gretz schreef:
Meer de manier waarop het artikel geschreven is vind ik niet echt gepast. Een concertverslag waarin de tragedie is weggemoffeld.
(quote)
Het leest inderdaad wel raar omdat dat niet genoemd wordt in het begin, al komt het nog wel ter sprake op het eind.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 13:25 uur
Als je het verhaal uit de context haalt is het misschien raar ja. Ik stel voor om dat niet te doen.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 13:27 uur
Het wordt zijdelings wel genoemd in het inleidende onderschrift. Daarnaast wordt er vooral naar verwezen vanuit de liveblog van de Volkskrant. Dan leest het al een stuk minder raar.
Je moet het artikel echter niet een jaar later in de archieven tegenkomen.
Overigens zijn aanslagen altijd erg, maar dit soort dingen met al die kinderen is toch wel akelig. Ik las dat er in de late morgen nog steeds ouders wanhopig opzoek waren/zijn naar hun kinderen. Vreselijk.
Je moet het artikel echter niet een jaar later in de archieven tegenkomen.
Overigens zijn aanslagen altijd erg, maar dit soort dingen met al die kinderen is toch wel akelig. Ik las dat er in de late morgen nog steeds ouders wanhopig opzoek waren/zijn naar hun kinderen. Vreselijk.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 14:06 uur
Wat een ongelooflijke tragedie, opnieuw
.
Ik bespeur een terreurmoeheid bij mezelf. Toen ik het vanochtend vroeg hoorde was het enige wat ik kon denken, niet weer zo'n debiel, niet weer zoveel ellende.
R.I.P. 22 onschuldigen muziekliefhebbers, slachtoffer van de zoveelste gestoorde gek.
.Ik bespeur een terreurmoeheid bij mezelf. Toen ik het vanochtend vroeg hoorde was het enige wat ik kon denken, niet weer zo'n debiel, niet weer zoveel ellende.
R.I.P. 22 onschuldigen muziekliefhebbers, slachtoffer van de zoveelste gestoorde gek.
1
geplaatst: 23 mei 2017, 14:18 uur
Gretz schreef:
(quote)
Sorry hoor, nu vlieg je echt wel uit de bocht! Een ochtendkrant zoals de Volkskrant "zakt" (de technische term voor naar de drukkerij gaan) ruim voor middernacht. Heb je nooit een late trein genomen om vrij avond op A'dam CS om half twaalf de krant van de volgende dag te kunnen kopen?
Het artikel was gewoon al klaar en ogv de actualiteit werd het bericht nog snel aangepast voor de website; dat soort aanpassen van berichten op websites zie je wel vaker wanneer in actualiteit meer details bovenkomen. Daarentegen, was van de terreurdaad in dat artikel helemaal geen melding door de krant gemaakt dan was de Volkskrant weer gezwampeld door alle smufsnuiten die een 'rolootje' zouden doen (nѐnѐnѐnѐ).
0
geplaatst: 23 mei 2017, 15:15 uur
Mjuman
Ik heb de papieren krant van dinsdag hier voor me liggen en ik kan je bevestigen dat het artikel van Robert van Gijzel niet al geschreven was voordat de dinsdageditie naar de drukker ging. Het is gewoon ergens in de loop van deze ochtend gemaakt om extra duiding te kunnen geven. Persoonlijk had ik er wat moeite mee, maar jij en anderen zijn uiteraard vrij om er anders over te denken.
Genoeg hierover nu.
Ik heb de papieren krant van dinsdag hier voor me liggen en ik kan je bevestigen dat het artikel van Robert van Gijzel niet al geschreven was voordat de dinsdageditie naar de drukker ging. Het is gewoon ergens in de loop van deze ochtend gemaakt om extra duiding te kunnen geven. Persoonlijk had ik er wat moeite mee, maar jij en anderen zijn uiteraard vrij om er anders over te denken.
Genoeg hierover nu.
1
geplaatst: 23 mei 2017, 15:20 uur
Ach, hou op over de Volkskrant. Ik zag net een foto van 1 van de slachtoffers: een meisje van 8 (!) jaar oud.... net naar haar eerste concert geweest.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 15:49 uur
Agh, Roger Moore
.
Als groot James Bond liefhebber vind ik dat wel verdrietig. Voor mij is Connery de ultieme bond maar Roger Moore is een hele goede tweede.
. Als groot James Bond liefhebber vind ik dat wel verdrietig. Voor mij is Connery de ultieme bond maar Roger Moore is een hele goede tweede.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:02 uur
Vond en vind de Bond met Moore het meest luchtig met de Britse humor van de Gentlemen
En/ook daardoor de meest amusante Bond van alle Bond acteurs
R. I. P. Roger Moore
En/ook daardoor de meest amusante Bond van alle Bond acteurs
R. I. P. Roger Moore
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:08 uur
Vreselijk drama in Manchaster.
Het wordt helaas steeds meer een wereld waar dit soort walgelijkheden opduiken.
Waar moet dit heen in vredesnaam.
R.I.P al de onschuldige slachtoffers.
Het wordt helaas steeds meer een wereld waar dit soort walgelijkheden opduiken.
Waar moet dit heen in vredesnaam.

R.I.P al de onschuldige slachtoffers.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 16:13 uur
De Bond met humor... 89 is natuurlijk een mooiere leeftijd dan de meeste die hier voorbij komen maar toch...
RIP Roger "the Saint" Moore
RIP Roger "the Saint" Moore
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.